Aksu89 01.11.2003 21:36:39 | |
---|
Turpa umpeen tai kenkää... Meidänkin kitaristi (kitaristit mä myös) on samanlainen... Joskus ainakin Ai jaa |
PlasmaDemon 02.11.2003 11:56:22 | |
---|
No kyllä on kokemusta!!! Miettikää kun mä haluisin yrittää kunnolla ja mä oon harjotellu sen verran kaikkia biisejä et mulla riittäis eväitä mutta ku (enimmäkseen rumpali)pilaa kaikki mitä yritetään soittaa!!! ´Jos se soittaa kerranki väärin se alkaa raivoon ja hakkaa mitä sattuu ihan jotain omiansa ja se kuulostaa viä paskalta!!!! Tekis mieli heittää kyseinen typerys bändistä ulos,mutta kun muita rumpaleja ei ole ja ne keitä on ne ovat aivan perseestä!!!!! Ja siinä on vielä sellanen mutta kun henkilö on mun paras kaveri tai ainaki on ollu!!!! Ja sit mun pikkuveli on basisti mut ku se alkaa soittaan aina jotain omiansa kun se kyllästyy!!!!! TEKIS MIELI VETÄÄ LÄTTYYN!!!! Ooon tehny paljo töitä musiikin ja kitaran soiton eteen! Oon harjotellu ulkoa esim.Trio Niskalukauksen biisit,Kotiteollisuuden biisit,Iron maidenin biisejä,Lordin biisejä ja omat tekemäni biisit!!!! Ja yks asia mua viä ottaa päähän!!! Semmonen uskovainen jeesus mun luokalla valittaa ja vittuilee aina et paras kitaristi minkä tiän oot sä!!!!! Se vittuilee kun sen mielest hevin ja rokin soittajat on ihan paskoja ja sen mielstä mä en osaa muuta kun rämpyttää!!!! Ja se ei itte osaa soittaa ku jotain vitun juha tapioo!!!!! Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |
Super-Jari 02.11.2003 12:03:32 | |
---|
No kyllä on kokemusta!!! Miettikää kun mä haluisin yrittää kunnolla ja mä oon harjotellu sen verran kaikkia biisejä et mulla riittäis eväitä mutta ku (enimmäkseen rumpali)pilaa kaikki mitä yritetään soittaa!!! ´Jos se soittaa kerranki väärin se alkaa raivoon ja hakkaa mitä sattuu ihan jotain omiansa ja se kuulostaa viä paskalta!!!! Tekis mieli heittää kyseinen typerys bändistä ulos,mutta kun muita rumpaleja ei ole ja ne keitä on ne ovat aivan perseestä!!!!! Ja siinä on vielä sellanen mutta kun henkilö on mun paras kaveri tai ainaki on ollu!!!! Ja sit mun pikkuveli on basisti mut ku se alkaa soittaan aina jotain omiansa kun se kyllästyy!!!!! TEKIS MIELI VETÄÄ LÄTTYYN!!!! Ooon tehny paljo töitä musiikin ja kitaran soiton eteen! Oon harjotellu ulkoa esim.Trio Niskalukauksen biisit,Kotiteollisuuden biisit,Iron maidenin biisejä,Lordin biisejä ja omat tekemäni biisit!!!! Ja yks asia mua viä ottaa päähän!!! Semmonen uskovainen jeesus mun luokalla valittaa ja vittuilee aina et paras kitaristi minkä tiän oot sä!!!!! Se vittuilee kun sen mielest hevin ja rokin soittajat on ihan paskoja ja sen mielstä mä en osaa muuta kun rämpyttää!!!! Ja se ei itte osaa soittaa ku jotain vitun juha tapioo!!!!! !!! Jumalan Kirjanpitäjä / Paskan Jumala |
aleksi 02.11.2003 19:30:41 | |
---|
Joops.. Kai teillä muillakin on tälläsiä kokemuksia, ettei vain meidän bändi kärsi kyseisestä ongelmasta? Kuulostaa ikävä kyllä liiankin tutulta. Meillä onkin treenaaminen jäänyt nyt jo melkein kuukaudeksi, kun siellä ei oikeastaan koskaan mitään saada aikaan. "-Har du en cigarett komppis?
-Not for you." |
JoPa 04.11.2003 10:06:37 (muokattu 04.11.2003 10:06:56) | |
---|
Minä en tunnusta mitään.. Olen rumpali ja biisien välissä koen pakottavan halun toteuttaa itseäni.. EDIT: Ja se on kaunista se! "Tosta poikki", sano Isildur.. |
xulu 09.11.2003 23:44:17 | |
---|
Välillä uppoudutaan improjazzin tai blackmetallin sävelseikkailuihin.ja kun basisti virittää nii pitää soittaa väärää nuottia samaan aikaan.aina. Work is the curse of the drinking classes.
Oscar Wilde (1854 - 1900), In Life of Oscar Wilde, H. Pearson |
Guitargirl1 11.11.2003 20:18:27 | |
---|
Penikkatauti. Hyvin kiteytetty yhteen sanaan (joskus vaan tätä tapaa ihan täysikasvuisillakin)... :) Joo, TOTTA on että tota tapaa MYÖS täysikasvuisillakin.... ;) |
aleksi 12.11.2003 17:40:31 | |
---|
uskovainen jeesus hauska.. "Mene helvettiin keskustelemaan perkeleen kanssa!"
-Juhani, Seitsemän veljestä |
mr_b 13.11.2003 10:40:14 | |
---|
Välillä uppoudutaan improjazzin tai blackmetallin sävelseikkailuihin.ja kun basisti virittää nii pitää soittaa väärää nuottia samaan aikaan.aina. Terhakas rumpukomppi piristää myös ihmeesti viritystunnelmaa... Toisaalta voin kertoa teille kielisoittajille että rumpalina sitä bjoing....bjoing.....bjoing.....bjjjoiiiinggg - touhua on helvetin ärsyttävä kuunnella. Ostakaa viritysmittarit, prkle. Jesus Built My Hotrod! |
spacemonkeyevolution 15.11.2003 02:02:01 | |
---|
Ostakaa viritysmittarit, prkle Korvalla saa paremmin vireeseen... Jos vaikka muulloin biisien välissä toteuttaisivat itteesä, mutta kunhan edes sen virityksen ajan olisvat hiljaa, mutta ei. Let the Metal Flow |
FearMTC 25.11.2003 22:28:19 | |
---|
No joop. Vaikka tämä taitaakin olla vähän vanhan aiheen herättyelyä (mistä pyydän anteeksi), niin haluanpa tulokkaana sanoa pari sanaa tähän itsekin ___ ___ ___ Jos on kunnon vakavat soittajat, niin homma toimii. Minä en normaalisti edes soittele sellaisten tyyppien kanssa, jotka eivät osaa soittaa. Normaalisti tuo ongelma on juuri niiden keskuudessa. Jos ei osaa, pitää näyttää. Toinen on se, että jos ei oikein kiinnosta. Kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita yhteisestä projektista. Viimeisin juttu, mikä meillä oli, oli tällainen gospel-ryhmä. Se oli kyllä niin komediaa, että voi luoja. Mukavahan siinä oli soitella, kun kaikilla meni biisit vain soittamalla läpi. Treenit oli sitten pelkkää paskanjauhamista ja tulipa siinä itsekin vähän nakattua rumpusooloja väliin. Minulla on pikemminkin sellainen toisenlainen hinku - saada toiset nauramaan. Monesti jos jossain herkässä biisissä pistää jonkin kunnon Dio-kompin päälle, niin mukavat naurut irtoaakin. Keikalla ei kuitenkaan pelleillä. Se on jämpti. Normaalisti en mihinkään pelleilyyn sorru edes treeneissä, mutta siellä se nyt oli kaikille ihan sama. Mitä tuohon kännissä soitteluun tulee, niin me päätettiin yksi päivä treenata Rainbowta.. ja kas - kitaristi olikin juonut 16 kaljaa. Nooh.. ihan suhteellisen hyvinhän se meni. Heitettiin lopuksi vielä Hallowed Be Thy Name, ja kitaristi unohti soittaa toisen soolon. Kyllä siitä selvittiin; mielenkiintoinen kokemus. Winter has come and the angels are gone - Now a snow white velvet covers the land... |
Deathrace King 25.11.2003 23:21:54 | |
---|
Mitä tuohon kännissä soitteluun tulee, niin me päätettiin yksi päivä treenata Rainbowta.. ja kas - kitaristi olikin juonut 16 kaljaa. Nooh.. ihan suhteellisen hyvinhän se meni. Heitettiin lopuksi vielä Hallowed Be Thy Name, ja kitaristi unohti soittaa toisen soolon. Kyllä siitä selvittiin; mielenkiintoinen kokemus. Ei vitti! Ei kukaan soita 16 kaljan humalassa mitään Maidenia. Missäköhän ajassa jamppa oli huurteisensa kiskonut?
Thrash and mosh 'til death! |
FearMTC 26.11.2003 07:18:37 | |
---|
No siinä pitkin päivää se oli niitä vetänyt. Sanoisinko... 6 tunnin aikana - että ei sikäli mikään niin ihme. Kyllä se kuitenkin aika helvetin hyvä kitaristi on. Winter has come and the angels are gone - Now a snow white velvet covers the land... |
skebajaba 26.11.2003 10:21:28 | |
---|
oon ite kans huomannu ton et kun on ruvennut tuntemaan kitaraansa niin hyvin niin pystyy sitä jurrissakin soittamaan aika hyvinkin... kyllähän tota "mesoomista/pilittelyä" on totuttu kuuntelemaan kanssa, itsekin sitä teen...yleensä kun turhautuu niin rupee vääntää vaan jotain paskaa sillä soittimellansa... on mulle kans sanottu muutaman kerran ku ton nupin sain et laitappas poika hiljemmalle kamojas, ei oikee tahdo 75w trankku combo kuulua 100w putkinupin rinnalla...no eipä ole ongelmani...=) -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Tire_ 01.01.2004 03:07:31 | |
---|
Meillä on silleen että joka harkoissa soitetaan yks piisi missä tulee hirveä mättö lopuksi, se riittää kaikille simble! |
nICmo 01.01.2004 21:20:02 | |
---|
Kyllähän se on aina vähän hyvä sooloilla, ettei ihan kangistu mihinkään liukuhihnamaiseen hommaan, mutta senkin pitäsisi olla sopivan tasapainoista. Omassa bändissämme sooloillaan kaikki aina vähän, mutta yleensä treenien loppupuolilla vedetään improvisaatiot jossa jokainen pääsee räveltämään aivonsa puhki :) .:. |
kupteri 02.01.2004 11:17:35 | |
---|
Joo kyllähän se on v*ttumaista jos bändi on täynnä sooloartisteja... Meillä onneksi homma on (ilman että koskaan on edes asiasta keskusteltu tai sovittu mitään) toiminut niin, että treenien aluksi kaikki kasaa omat vehkeensä ja testailee soundeja ja soittaa mitä sattuu (melkoinen kakofonia, mutta siinäpä sitä saa alkuhöyryt pihalle). Sitten kun kaikilla kaikki valmista (rumpalikin saanut peltinsä ruuvattua paikalleen ja laulaja PA:n päälle :-), niin aletaan soittelemaan joko suoraan (keikka)settilistasta (jos on keikka tiedossa) tai sitten vaan kaikkia tärkeimpiä biisejä läpi (rumpalilla on biisilista, sieltä se huutelee mikä sitten lähtee). Biisien välillä ei häröillä kuin viritysmittarin kanssa :-) Tosin joskus jotain pientä riffiä siinä saattaa heittää (joskus pakko säätää jotain), mutta kun biisin nimi kuuluu, niin silence. Ja jos jollekin tarttee opettaa jotain ja joku siinä metelöi, niin aina on puhe riittänyt. Keikoilla ongelmia ei ole, biisien välissä korkeintaan viritellään ja otetaan "ruskeaa bluesöljyä" ;-) Muutenkin kun kerran esiinnytään ihmisille, niin turhat häröilyt ja muut kannattaa jättää pois. Toki showta saa olla, mutta edelleenkin pitäisi muistaa että soittaa bändissä, eikä ole Ynkkä (ellei sitten tosissaan ole Ynkkä :-) Jos henk.koht. soundeja tarttee säätää, niin varaa treeniksen ittelle ja käy säätämässä ja luukuttamassa yksin/kaksin/miten vaan. On muuten h*lkkarin hyvä homma testata kaikki uudet vehkeet bändikämpillä oikealla volumella ennen ostopäätöstä :-) |
trent 08.01.2004 17:22:28 (muokattu 08.01.2004 17:23:38) | |
---|
meidän rumpali aloittaa heti biisin jälkeen kikkailemaan. Käytännössä se ei aina edes lopeta edellistä biisiä, ku se ei muista miten ko. biisi lopetetaan! (covereita kun soitellaan) |
rap1ds 08.01.2004 18:19:10 | |
---|
Kyllä vaan kuulostaa tutulta, mutta onneksi on jo mennyttä aikaa. Ex-kitaristin pois lähtö poisti asian täysin. Joten ostakaa sille kitaristille: - Volapedaali - Viritysmittari Saattaapi auttaa. Mutta pidetään mielessä et kyllä välihäshläilyki on mukavaa ku joku alottaa vetämää jotai omiaan ja kohta kaikki on täysillä messissä ja impron loputtua huokastaa: "Huh huh... oli aikast meininkiä. No, eiköhä jatketa". Makkara on murha! -hjukke |
Rautakivi 20.01.2004 10:07:12 | |
---|
Meillä menee niin että minä kitaristina olen kokoajan keppini kanssa äänessä. Suosikkipuurosävelminä ovat Master of Puppets ja Seek and Destroy. Jos noihin olen kyllästynyt rupean rämpyttämään omiani johon tympiintyneet muut soittajat yhtyvät kun tajuavat etten lopeta ja JAWOHL meillä on uusi biisi valmis. Ei kukaan ole tajunnut että omiaan rämpyttävillä voi olla joissakin bändeissä se tärkein ja vastuullisin biisinikkarin rooli!? |