![]() 28.03.2008 11:46:04 | |
---|---|
Normaalia mielestäni on kysyä lainaksi eikä nillittää keskustelupalstalla ja kerätä sympatiaa omalle "minä omistan kaiken koska olen taiteilija" asenteelleen. Jos luit noita aiempia "vähintään mielenkiintoisia mielipiteitäni", niin mä ainakin kuvittelen, että tuommoisista tulee puhuttua treenien ohessa vähän ohimennen. Tuota asetelmaa mun mielessä ei ainakaan vähennä se, että kaverit ovat kahdestaan samassa bändissä ja ymmärsin, ettei kämpillä muita ole. Jokaisella on tietenkin oikeus kieltää kamojensa käyttö, mut on mun mielestä aika kusipäistä touhua vaan ilman sanomista näyttää se laittamalla munalukot paketin ympärille. Ehkä tää jaarittelu menee vähän ulos aiheesta, mutta otsikkoon se kyllä istuu. Ja noiden toisten kamojen käytöstä mä nyt vielä sen verran voin sanoa ennen kuin menee porot nokkaan, että tottakai sen pitää olla tiedossa muilla, että niitä kamoja mahdollisesti käytetään. Ei sitä salassa saa tehdä. Ja toisten kamojen lainaaminen (sillä ohimennen puhutulla luvalla :D) tarkoittaa sitä, että niitä osataan käyttää, käyttämisen jälkeen ne palautetaan takaisin samoille paikoille ja rikkoutuneet tavarat korvataan sekä niistä ilmoitetaan heti omistajalle. Tuota taiteilijaomistusta mä en oikein ymmärtänyt, mut se johtuu varmaan minusta. | |
![]() 28.03.2008 12:29:06 (muokattu 28.03.2008 12:33:31) | |
Tuota taiteilijaomistusta mä en oikein ymmärtänyt, mut se johtuu varmaan minusta. Kailis taisi viitata aloittajaan tuolla taiteilijajutulla. Aloittaja saattaa olla trolli, mutta ihan kiintoisaa keskusteluahan tämä on. Rumpali voi olla vaan jostain aiemmasta vahingosta tullut varovaiseksi eikä lukitsemista tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Vaikka soittokaverin asiallisuuteen luottaisikin, kaverin kaverit kämpälle eksyessään saattavat aiheuttaa tärviötä. Kyllähän bändiin kuulumattomatkin toisinaan kämpällä vierailevat. Jos päihteiden nauttiminenkin kuuluu toimintasuunnitelmaan, kuten aloittajalla, ei innostuneiden kaverien hillitseminen välttämättä onnistu. | |
![]() 28.03.2008 12:40:04 | |
Rupesin vaan miettimään tämmöistä suihkussa. Keskity seuraavaksi vaan siihen kainalonpesuun. Miksereitä ei voi pienellä käytöllä saada rikki, jos nyt ei oo ihan uuvelo, mutta rummut on herkkiä pelejä, vaikka lyömäsoittimia ovatkin. Mun mielestä on täysin perusteltua olettaa, että kukaan muu ei niitä lyö silloin, kun ne on viitsinyt sinne treenikselle jättää. Nää on henkilökohtasia juttuja, niistä pitää puhua henkilöt toistensa kanssa. Ei se mee niin, että mä oon ostanut tätä ja tätä ja sä saat käyttää sitten näitä ja noita. Ne on omia soittimia, itse niitä soittaa. Kokeilla voi antaa, jos on itse paikalla ja kantaa vastuun. Se mahdollinen rikkoja ei kuitenkaan kanna. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other | |
![]() 28.03.2008 14:07:20 | |
Kiven viestissä tuli selkeästi esille se suurin ongelma tässä: Vaikka jannut luulee osaavansa, se ei tarkoita että ne osaa. Pienellä sähläyksellä/osaamattomuudella/tietämättömyydellä saa helposti ison tuhon aikaiseksi. Aloittaja sen kun pyytää vaan joskus luvan treeneissä että näyttää miten komppi irtoaa ja tekniikka on hallussa, ehkäpä rumpali sitten on myötämielisempi lainaamaan jos kerran osaat soittaa. Mulla ehtona jonkun kaman lainaamiselle tai soittoluvan antamiselle on yksinkertaisesti se, että tiedän jannun osaavan käyttää/soittaa oikein ko. vermettä. Ja jos luvan annan, kannan puolet vastuusta, olenhan luvan antanutkin tietoisena riskeistä. Jos ilman lupia mennään soheltamaan jotain paskaksi, niin siltikin kannan osan vastuusta - mitäpä jätin kamani lojumaan muiden hajotettavaksi. Kun on kuitenkin kyse omista kamoista, niin silloin ei tarkoittaa ei ja siihen on tyydyttävä, vaikka itse lainaisi akkaansakin rumpalille, se ei tarkoita että rumpalin pitäisi lainata edes katkennetta kapulaansa. Onhan se tietenkin kohteliasta ja kivaa, muttei kuitenkaan pakko mun mielestä. Ehkä se suurin vahinko puolitahallisen rikkomisen tai vastaavan esimerkiksi kännissä hölmöilyn seurauksena on se, että sille rikkojalle ei kyl ikinä mitään enää lainata eikä välttämättä muutakaan yhteistyötä harjoiteta. Pienissä piireissä maine menee äkkiä. Tällä perusteella oon ite pitänyt kunnioittaen huolta lainaamistani kamoista, pieni menetetty rahasumma ei niin vituttais, enemmänkin hyvien tuttujen ja soittokavereiden silmissä maineen menetys. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 28.03.2008 23:05:30 | |
Hienoja viestejä,.. Laztin ja Oiva Tumpeloisen pitkät viestit oli erittäin asiallisia, hienoa että ymmärrystä oli meikäläiselle. Tunsin jääväni yksin tässä karmeassa myrskypilvien repimämässä taistossa, oli hienoa huomata että on olemassa myös heppuja jotka hiffaa tän jutun,.. Hyvä Laztin, suihkukommentti oli hyvä,.. Lisää,.. | |
![]() 29.03.2008 00:44:21 | |
Aika trolli koko ukko :) Ok, kuvitellaan että tilanne on todellinen. Mitä vittua sä täällä siitä itket? Miksi et kysy suoraan rumpalilta että mikä on meininki? Jos treeniksellä käy vain te 2, niin voi varmaan kamatkin jättää soittokuntoon, mutta jos siellä ramppaa kaiken maailman teinejä harjoittelemassa kaljanjuontia, tuskin saat edes puhumalla jättämään kamoja lukitsematta. Jos "bändin" kesken on noin vaikeaa ettei noin yksinkertaisesta asiasta voi kahden kesken puhua, on ehkä parempi leikkiä sitä taiteilijaa ihan yksin. | |
![]() 29.03.2008 02:33:51 | |
Heh. Nähtävästi kirjoitit aiheesta nimenomaan sympatiaa keräilläksesi, et saadaksesi neuvoja ongelmaasi tai herättääksesi keskustelua. Guitars are like assholes; Everybody has one. | |
![]() 29.03.2008 03:13:29 | |
...mielenkiintoista miten kuvitteellinen hahmo saa kuvitteellisella probleemalla ihan oikeat ihmiset avautumaan... uuuurgh... JA HÄN HUUTAA: LISÄÄÄÄÄÄ! ...vieläkö te jatkatte? Lindström Overdrive - Tarpeettoman kovaäänistä nuorisomusiikkia 60 ja 70-luvuilta | |
![]() 29.03.2008 10:02:15 | |
... uuuurgh... ...vieläkö te jatkatte? Heh. Mikä ettei? Aihe on vallan relevantti, ja näkökulmia tuntuu olevan monia. | |
![]() 29.03.2008 11:27:27 | |
Hienoja viestejä,.. Laztin ja Oiva Tumpeloisen pitkät viestit oli erittäin asiallisia, hienoa että ymmärrystä oli meikäläiselle. Tunsin jääväni yksin tässä karmeassa myrskypilvien repimämässä taistossa, oli hienoa huomata että on olemassa myös heppuja jotka hiffaa tän jutun,.. Hyvä Laztin, suihkukommentti oli hyvä,.. Lisää,.. Tää on niin tyypillistä. Kysyjä ohittaa kaikki asiakommentit saadakseen kuulla sen mitä haluaakin. Juuri tällaisten kysyjien takia keskustelulta katoaa kaikki arvo. :-( "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 29.03.2008 13:39:30 | |
Älä murehdi kivi, mä komppaan myös sun ajatuksia. Totuus kun ei oo koskaan ihan noin mustavalkoinen, missään asiassa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg | |
![]() 29.03.2008 13:43:40 | |
Tää on niin tyypillistä. Kysyjä ohittaa kaikki asiakommentit saadakseen kuulla sen mitä haluaakin. Juuri tällaisten kysyjien takia keskustelulta katoaa kaikki arvo. :-( Joo! Mie myös huomasin saman, että löytyy hemmetisti asiallista, perusteltua kommenttia ja mielipidettä toiseen suuntaan, mut ne sivuutetaan. Sitten poimitaan ne pari, jotka ovat vähän saa mieltä kuin mitä itse. Ja vaikka aloittaja kuinka trolli olisikin, johan tästä on saatu aikaan keskustelua muutenkin ko vain hänen kannalta. | |
![]() 29.03.2008 16:11:11 | |
Tää on niin tyypillistä. Kysyjä ohittaa kaikki asiakommentit saadakseen kuulla sen mitä haluaakin. Juuri tällaisten kysyjien takia keskustelulta katoaa kaikki arvo. :-( Sinäkö sen päätät, mikä on asiakommentti? Ei sillä, ettenkö olisi samaa mieltä sun kanssa, tarkoitan vain, ettei absoluuttista totuutta ole missään, varsinkaan netissä. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 29.03.2008 16:54:47 | |
Nyt voit sitten marssia sen rumpalin luokse ja huutaa naama punaisena että oot jutellu muutaman tyypin kanssa ja ne on sun kanssa samaa mieltä siitä ettet saa kieltää rumpujen lainaamista. Luulen että sen reaktio on "Hä? Mistä sä oikeen puhut?" | |
![]() 29.03.2008 17:03:34 | |
Minulla on ollut pitkään yksinkertainen periaate kamojen suhteen: kamoja ei lainata. Se on kaikkein helpointa ja kätevintä jokaiselle osapuolelle. Minä en lainaa kamaa toisille, enkä lainaa kamaa toisilta. Itse ostin omat bassokamat esimerkiksi bändiin, joka treenaa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, vaikka lainakamatkin olisi ollut tarjolla tähän satunnaiseen treenailuun. Lainatouhuissa on aina se, että kaikki on hyvin ja kaikilla hauskaa niin kauan, kun kamat on kunnossa. Sitten kerran onkin kamat pamahtanut paskaksi, eikä ketään ota vastuuta ja jos ottaa, niin silloinkin ehdotellaan jotain kimppamaksuja sen suhteen, ketä kaikki kamoilla on soittanut ja niitä "kuluttanut" tai muuta typerää. | |
![]() 29.03.2008 17:10:51 | |
Sinäkö sen päätät, mikä on asiakommentti? Ei sillä, ettenkö olisi samaa mieltä sun kanssa, tarkoitan vain, ettei absoluuttista totuutta ole missään, varsinkaan netissä. Absoluuttinen totuus on suhteellinen käsite :-D On silti olemassa mahdollisuus, että toinen voi olla oikeassa ja toinen väärässä. Tosin mä muistan koulupoikana joutuneeni sen sata kertaa kansliaan ja jälki-istuntoon "kiusattuani" nyt esmes fysiikanopettajaani sellaisilla kommenteilla kuin: "Inertian aiheuttama massan siirtyminen edellyttäs mun nähdäkseni niinku kyl että materiakvantti olis vakio, ja ihan yhtä hyvin voi käydä niinku että kuorma-auton pysähtyessä kuorma jäis niinku takaosastaan paikalleen ja venyis auton yli kadulle, jos siis kyseessä olis laajeneva aine." Mikä hänen nähdäkseen pilasi täysin valmistellun tunnin. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 29.03.2008 20:45:28 | |
Tervehdys,.. joo kyllä oikeassa olette, ei tästä virityksestä tule mitään. Mulla on aina ollut tavoite tehdä musiikkia monilla eri soittimilla, myös rummuilla on siistiä aina inspiraation hetkellä äänittää omaan keksimäänsä biisiin rumpuraitaa ja kuunnella sen sopivuus kun yksin äänittelee kämpällä,... mutta jos kädet on sidottu, ottaa se pannuun. Ratkaisu tähän on, että ostan ja kasaan musiikkityyliin toimivat rummut, ja saa rumpali tulla rummuttelemaan niillä, mutta saa viedä tämän "Tyttöystävänsä" pois ja siis niinku nopeasti jos vain käy.. Tehköön sitten sille kotonaan mitä haluaa? lisää viestejä,... Juttele sille rumpalille, kysy jos saisit lainata settiä. Lupaat korvata jos jotain hajoaa ja osallistut kalvojen hankintaan. Osta oma symbaalisetti, virveli ja pedaali. Kyllä se siitä, yleensä puhuminen auttaa tuollaisissa ongelmissa. Head for an eye | |
![]() 29.03.2008 22:27:31 | |
Tällaista on onnistunut trollaus. Uusien trollaajien tulisi ottaa mallia tämän ketjun aloittajasta. | |
![]() 29.03.2008 22:56:58 | |
Tällaista on onnistunut trollaus. Uusien trollaajien tulisi ottaa mallia tämän ketjun aloittajasta. Kertokaas tästä trolli-ilmiöstä? Siis muutakin kuin että ketjun aloittaja edustaa genreä. | |
![]() 30.03.2008 02:25:10 | |
Kertokaas tästä trolli-ilmiöstä? Siis muutakin kuin että ketjun aloittaja edustaa genreä. Pitää olla kova poika/tyttö provosoimaan. Christ is coming, and so am I. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)