Aihe: Lavalla II
1 2 3
mr_b
15.03.2007 01:13:09

Itselle ja bändille kyllä pitää soittaa.
Soittimeen saatan kiintyä, mutta en minä soittimelle soita.
Pedalit ja styrkkarit + muu mitä rahalla saa ovat vain apuvehkeitä, joille en kumarra

Eikun oikeasti. Olen nähnyt niin monta keikkaa, jossa yhtye muodostaa lavalle treenikämppämäisen piirin, joka tosiaan soittaa vaan toisilleen. Ei hyvä. Siellä on ne muutkin ihmiset paikalla, kyllä niitä voi vähän huomata muutkin kuin laulusolisti, joka joutuu yleensä olemaan naama sinnepäin joka tapauksessa.

Ja itselleen soittajia on myös kovin runsaasti, sellaisia jotka vetävät kuin lasikuution sisällä lavalla omaa juttuaan eivätkä noteraa ympäristöään ollenkaan.

Ja katseet kokoajan kalustossansa pitäviä löytyy myös. Jalka täytyy olla valmiusasennossa pedaallilla koko ajan ja heti kun biisi loppuu pitää alkaa säätää jotain nuppeja kiihkeästi. (Itse katselin tässä videolta omaa haitsuntuijotteluani ja päätin koettaa parantaa tapojani...)

Tyylikeinoja ja tapauskohtaista aina tietysti, jokainen yhtye vetää omalla tavallaan. Kunhan on kivaa kaikilla.
Toylike people make me boylike
iso j
15.03.2007 10:38:39

Niin ja kyllähän se soitettava musatyyli vaikuttaa aikalailla.. Pääasiassa on musiikin ja liikehdinnän "harmonia"? eli liikkeen pitäisi olla ikäänkuin musiikille jatketta ja "bonusta"..

Toisaalta taas muistuu mieleen esim. Oasis jolla oli ihan jykevät saundit mutta lavalla seistiin aikalailla paikallaan.. mut siinä vaan oli se musa niin pääasiassa että eipä se paljon haitannu, ehkäpä se lisäsi ja alleviivasi itse musiikkia?
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
harrygeorge
15.03.2007 13:51:02
Yks mitä oon hämmästelly on et näyttää todella kornilta jos kitarat/basso roikkuu siinä mahanpäällä jus aataminomenan alapuolella...

Kitaraa on mukavampi soittaa, kun kädet yltää siihen. Ihmetyttää, kuinka kitara polvissa roikkuen soittaminen onnistuu muilta kuin apinoilta.

Alkuperäiseen aiheeseen; jos musiikki itsessään ei riitä, niin turha sinne lavalle on mennä imho.
Kivi ja sämpylä
rintapek
15.03.2007 14:00:21

...Alkuperäiseen aiheeseen; jos musiikki itsessään ei riitä, niin turha sinne lavalle on mennä imho.

Alkuperäiseen aiheeseen; jos musikki itsessään tilaajalle riittää, niin sinne lavalle voi laittaa levysoittimen.
One kind of music only - the good kind
harrygeorge
15.03.2007 14:31:39
Alkuperäiseen aiheeseen; jos musikki itsessään tilaajalle riittää, niin sinne lavalle voi laittaa levysoittimen.

Niin. Tämän takia kai tuleekin käytyä keikoilla erittäin harvoin.
Kivi ja sämpylä
iso j
16.03.2007 12:36:53

Kitaraa on mukavampi soittaa, kun kädet yltää siihen. Ihmetyttää, kuinka kitara polvissa roikkuen soittaminen onnistuu muilta kuin apinoilta..

Nii. yleensä siinä genressä missä tota yleisimmin harrastetaan ei se "teknillisesti oikeinsoitto" ole se juttu alkuunkaan. Apinoillahan on tunnetusti pitkät kädet ja luulen että jotkut yksilöt on jopa ihmistä paljon viisaampia.
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)