Aihe: Keikkapalkkion suuruus
1 2 3 4 57 8 9 10 11
jussiohman
16.10.2006 19:08:18 (muokattu 16.10.2006 19:21:09)
Mites te omia biisejä soittavat yhtyeet? Millaisia palkkioita olette saaneet? Olisi kiintoisaa kuulla hieman millaisia rahoja on erinäiset demobändit keikoilta saaneet.
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä
sirdickyj
16.10.2006 19:40:04
- Keikkapalkka on palkkio keikan tilaajalleen antamasta hyödystä.

Tätä mä olen tässä koittanut jauhaa, mutta kun kaikki on sitä mieltä ettei niitä kiinnosta että kuka siitä keikasta hyötyy. Tolla 2000,-:lla saa myydä aika VITUN monta tuopillista kaljaa, ja tilaaja ajattelee vielä niin, että sen 2000,- on tultava (oletetun) normaalimyynnin päälle. Näin se vaan mene. Firmahommat on sitten tosian kokonaan erikseen, niistä en tiedä mitn, tai ihan vähän vaan.
Pataan! ...+alv.
Fuzzy Boner
16.10.2006 20:26:00
Firmahommat on sitten tosian kokonaan erikseen, niistä en tiedä mitn, tai ihan vähän vaan.

Jep, niist saa välillä aika suuriakin summia. Pitää vaan osata haistaa, mut turhan ahne ei kande olla. Sitä varten on hyvät myyjät.

Oon kuullu joskus todella hurjahintasista firmakeikoista.. Itseasiassa tänään just kuulin yhestä.
Midge T
sirdickyj
16.10.2006 20:53:31
Jep, niist saa välillä aika suuriakin summia. Pitää vaan osata haistaa, mut turhan ahne ei kande olla. Sitä varten on hyvät myyjät.

Oon kuullu joskus todella hurjahintasista firmakeikoista.. Itseasiassa tänään just kuulin yhestä.

No soitatkos sä 2000,- kapakkakeikkoja? Ku tääl on näköjään niin pro-jengiä vaan, et 2500,- tulee tosta vaan ku Hanski sano.
Pataan! ...+alv.
Lennu
16.10.2006 22:55:30

No soitatkos sä 2000,- kapakkakeikkoja? Ku tääl on näköjään niin pro-jengiä vaan, et 2500,- tulee tosta vaan ku Hanski sano.

Hehe, aika veijari.
G#maj Ab
chief
16.10.2006 23:59:22
Mites te omia biisejä soittavat yhtyeet? Millaisia palkkioita olette saaneet? Olisi kiintoisaa kuulla hieman millaisia rahoja on erinäiset demobändit keikoilta saaneet.

Välillä ei mitään, välillä jää kulujen jälkeen jotain käteenkin. Ei kuitenkaan läheskään TESin minimeille päästä vielä omalla musalla. Ei pääse myöskään moni levyttävä bändi.
"It's the ear, not the gear. "
Guitar Hero
17.10.2006 00:14:19
Välillä ei mitään, välillä jää kulujen jälkeen jotain käteenkin. Ei kuitenkaan läheskään TESin minimeille päästä vielä omalla musalla. Ei pääse myöskään moni levyttävä bändi.

mjaa.. kyllä me ollaan tämä vuosi ainakin sellaista tasaista 100e tulosta / keikka vähintään tehty.
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
Fuzzy Boner
17.10.2006 09:52:29 (muokattu 17.10.2006 09:54:02)
No soitatkos sä 2000,- kapakkakeikkoja? Siis toi + kaikki kulut?

Harvemmin bändillä, riippuu todella.. Jotain duovetoja tms joskus tullut tehtyä.
Midge T
baron
17.10.2006 10:10:31

Siis toi + kaikki kulut?

Harvemmin bändillä, riippuu todella.. Jotain duovetoja tms joskus tullut tehtyä.

Eihän tohon hintaan saa kuin duon.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
sirdickyj
17.10.2006 10:48:57
Eihän tohon hintaan saa kuin duon.

okei, sit oon liian kovassa seurassa täällä. ja tunnen vaan paskoja soittajia.
Pataan! ...+alv.
Fuzzy Boner
17.10.2006 11:07:37
okei, sit oon liian kovassa seurassa täällä. ja tunnen vaan paskoja soittajia.

Ei kai soittotaito oo mitenkään suoraan verrannollinen liksaan...
Midge T
sirdickyj
17.10.2006 11:18:17
Ei kai soittotaito oo mitenkään suoraan verrannollinen liksaan...

ei, mut näkyy olevan hinnoittelu ja muu oheistoiminta hallussa aika mallikkaasti.
Pataan! ...+alv.
Fuzzy Boner
17.10.2006 11:20:07 (muokattu 17.10.2006 11:21:48)
ei, mut näkyy olevan hinnoittelu ja muu oheistoiminta hallussa aika mallikkaasti.

Keillä?

Mä oon puhunu vaan sinne päin. heh
Midge T
sirdickyj
17.10.2006 12:11:14
Keillä?

Mä oon puhunu vaan sinne päin. heh

no niillä, jotka saa 2000,- keikasta iisisti. 10 vuodessa en oo kertaakaan tainnu saada semmosta, jostain firmavedoista on 1500,- tärähtäny triolle, mut ne on ollu tilaisuuksia, miisä toi raha on peanuts-osastoa.
Pataan! ...+alv.
Fuzzy Boner
17.10.2006 12:16:04
no niillä, jotka saa 2000,- keikasta iisisti. 10 vuodessa en oo kertaakaan tainnu saada semmosta, jostain firmavedoista on 1500,- tärähtäny triolle, mut ne on ollu tilaisuuksia, miisä toi raha on peanuts-osastoa.

Mun melkein kaikki tietämäni bilebändit laskuttavat keikasta yli 2000. Ne joilla on tosi paljon nimeä on lasku 4000 ylöspäin.
Midge T
sirdickyj
17.10.2006 13:03:21
Mun melkein kaikki tietämäni bilebändit laskuttavat keikasta yli 2000. Ne joilla on tosi paljon nimeä on lasku 4000 ylöspäin.

ahaa, no voi oikeesti ollakin noin.

mikä sit on bilebändi? me ei ehkä olla, ku eijoo Abbaa setissä eikä Boni Ämmää, eikä Gloria Gaynoria, eikä Anssi Kelaa ja Nylon Beatia. Meil on vaa rokkia ja satunnainen Robbie Williams ja Prince. Silti on bileet.
Pataan! ...+alv.
Fuzzy Boner
17.10.2006 13:06:55 (muokattu 17.10.2006 13:07:36)
ahaa, no voi oikeesti ollakin noin.

mikä sit on bilebändi? me ei ehkä olla, ku eijoo Abbaa setissä eikä Boni Ämmää, eikä Gloria Gaynoria, eikä Anssi Kelaa ja Nylon Beatia. Meil on vaa rokkia ja satunnainen Robbie Williams ja Prince. Silti on bileet.

Aivan. Bilebändejä on varmaan aikalailla laidasta laitaan. Mä henk.koht en diggaa sellasista: "VITTU KÄDET YLÖS NYT ON PAKKO BAILATA JEAH KAIKKI TANSSIMAAN HYPITÄÄN YHTÄAIKAA JEEEE" (ekan biisin introssa) vaan antaa yleisön kuuntelemisen ja minkä vaan seurustelun kautta sit digata tai olla diggaamatta.

Meidän sellanen bändi taas soittelee välii kaikkee S.Wonderia & Policea ja jotain rokkia etc ja silti ainakin joillain on kivaa. Varmasti meillä ainaski.
Midge T
sirdickyj
17.10.2006 13:27:03
Aivan. Bilebändejä on varmaan aikalailla laidasta laitaan. Mä henk.koht en diggaa sellasista: "VITTU KÄDET YLÖS NYT ON PAKKO BAILATA JEAH KAIKKI TANSSIMAAN HYPITÄÄN YHTÄAIKAA JEEEE" (ekan biisin introssa) vaan antaa yleisön kuuntelemisen ja minkä vaan seurustelun kautta sit digata tai olla diggaamatta.

joo, no toi bilebändi nyt on muutenki sellanen idiootti-ilmasu vaan. Niitä tulee ku sieniä sateella, kaikilla samat paskat munattomat versiot samoista biiseistä ja joku karaoketähti laulamassa ja "Juupajoen Clapton"-kisan kolmonen, joka on alottanu konservatoriossa ekan vuoden opiskelut ja saanu joululahjaks POD:in, kitarassa. Mut semmosta se on, mikäs siinä, jos pärjää. Noita soittajia ja laulajia on yrittäny omaankin bändiin tunkea, ei tietenkään oo otettu.

Meidän sellanen bändi taas soittelee välii kaikkee S.Wonderia & Policea ja jotain rokkia etc ja silti ainakin joillain on kivaa. Varmasti meillä ainaski.

Vaan sillon ku on itsellä kivaa, se näkyy, ja muillakin on kivaa.
Pataan! ...+alv.
Johannes_t
17.10.2006 13:49:36

Sekin riippuu niin paljon bändistä ja ennenkaikkea musatyylistä. Joku kiva poppis-porukka voi helposti ja suht nopeasti päästä "järkevään" 500-800e liksaan, kun taas kovakin hevi-poppoo tekee keikkansa kulu pohjalta.

Niissä bändeissä joissa olen soittanut on keikkaliksa vaihdellut välillä 0-3000e, mutta homman mielekkyys on silti ollut melkein sama...
humppahanuristi
17.10.2006 21:54:18

Joo, perusteluja on jo suuntaan ja toiseen.

Konginkankaan Killingissä tai Konneveden Mierontiessä tuskin tarvitsee 2000€ keikkaliksoista puhua mutta tuskinpa Uruttajakaan on sinne menossa.
Jos harrastelee jotain, niin hyvähän se on, että siitä kulut saa pois. Mutta ehkäpä (meidän) harrastelijoiden on syytä pysyä pois noista ammattilaisten kuvioista, ei se ole mukava, kun toinen syö leivän pöydästä ihan vaan huvin vuoksi.

Joskus tein tällaisen excel-laskentapohjan keikkaliksalle. Ihan nuo kaikki muuttuvat suureet ei taida pitää paikkaansa mutta suuntaa antava:
http://members.surfeu.fi/petteri.s/keikkalaskenta.xls
Mualiman paras...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)