Aihe: Missä realismi, haloo?
1 2 3
musamies
19.08.2005 21:35:16 (muokattu 19.08.2005 22:01:32)
Huomasitko, että se meni konkurssiin n. 25 vuotta sitten?
"Tiedätsä minkälainen on epäkaupallinen levy? Se on sellainen joka ei mee kaupaks"
-Irwin Goodman-

Se elää tavallaan henkisesti edelleen! Kuin suurmies, josta puhutaan pitkään ;-)

Taas se puhuu aidanseipäistä kun muut yrittää puhua aidasta. Levy on levy, demo on demo, älä sotke asioita turhaan.

Ei se raja mun mielestä tänä päivänä ole yhtä jyrkkä kun on niin paljon vaihtoehtoja musiikin levittämiseen, ettei ole pakko demota muille tahoille mitään.

Heh... no onhan mullakin tietenkin DEMO, jonka tekemisessä en kauaa kerinnyt vanhenemaan, kumma kun ei kukaan valittele, että on tullut liiaksi lainattua muita vaikka sointuihin johonkin kohtaan lainasin ideaa hieman Gerhwiniltä ja aavistuksen verran Tohtori Sykerön tunnusmusiikkiakin:
http://www.asikkalalainen.net/musa/sulosointuja.mp3

Tätä ei huolisi edes Love Records ;-)

Rintamäkeläisten teemaa uudelleenlämmittelemällä voisi saada aikaan mahtavan suomijazz sinkun. Mukaan vibrafoni, Hammondi, piano, viulu, kontrabasso ja miksei jopa jotain puhaltimia, niin kyl sellaista kelpais soittaa ja ratiossakin.
mr_b
19.08.2005 22:09:54

Rintamäkeläisten teemaa uudelleenlämmittelemällä voisi saada aikaan mahtavan suomijazz sinkun.

Ohimennen: Niin on saanut, Nieminen & Litmanen teki tämän jo.
I had a Commorde, 64, had to score.
musamies
19.08.2005 22:32:28

En ole varma minkä version kuulin radiosta, mutta jos en ihan väärin muista, ni ihankuin ois ollu jonkun teatterin bändin versio, josta diggasin. TV-sarjan versio kuulostaa olevan vedetty joillain transistoriuruilla. Ehkä Yamahoilla.

Nieminen & Litmanen vaikuttaa myös asiajätkiltä!
http://www.grandpop.net/nieminenjalitmanen_fin.html
Bonham
19.08.2005 22:34:24

Ja loistava Nylon 66'ers nimellä Breast hillers
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
mr_b
19.08.2005 22:35:47 (muokattu 19.08.2005 22:36:36)

Nieminen & Litmanen vaikuttaa myös asiajätkiltä!
http://www.grandpop.net/nieminenjalitmanen_fin.html

Ovat aivan ehdottomia asiaveikkoja! En nyt ole ihan varma onko Mutants split-ep:llä oleva Rintamäen lentokenttä juuri tämä kappale, mutta ainakin livenä yhtye on RMää vetänyt.

Ja realistisiakin ovat, jotta ei ihan offtopickiksi mene... :-)
I had a Commorde, 64, had to score.
Fortune
20.08.2005 19:55:51
Näin on. Lisäisin listaan vielä bändin liian hienot nettisivut (joita ei yleensä edes päivitetä) sun muut. Musiikki kuitenkin on se tärkein.

Hmm.. päivittämättömyys ei ole tosiaan pop, mutta kuka sen sanoo, kuinka hienot nettisivut bändillä saa olla?

Toki jos kaikki mielenkiinto suunnataan ulkoisiin seikkoihin ja promoamiseen ja itse asia unohtuu, asia muuttuu vähän noloksi, mutta ei se väärin ole. Silloinhan kyseessä on tosin vain jotain populaaritaidetta eikä varsinainen bändi.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Uusi Demo tarjolla...
Epämuusikko
21.08.2005 00:15:04
tämä juuri on mainiota näissä keskusteluissa kun jossain vaiheessa aina tulee tämä, että ei pitäisi tarvita tehdä kaupallista musiikkia, mutta rahaa pitäisi saada

Parhaat bändit on ne, joiden sunnuntaiTREENEISTÄ saa jo tuplaliksan.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Fortune
21.08.2005 00:43:48
Parhaat bändit on ne, joiden sunnuntaiTREENEISTÄ saa jo tuplaliksan.

Tai triplat, jos on lauantainakin treenit. Viikkolepokorvaus, kato.
Uusi Demo tarjolla...
Epämuusikko
21.08.2005 18:55:33
Tai triplat, jos on lauantainakin treenit. Viikkolepokorvaus, kato.

Onko tuommoinenkin? Perhana...
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
Exhausted
23.08.2005 18:36:56 (muokattu 23.08.2005 18:38:12)

Hmm.. päivittämättömyys ei ole tosiaan pop, mutta kuka sen sanoo, kuinka hienot nettisivut bändillä saa olla?

Toki jos kaikki mielenkiinto suunnataan ulkoisiin seikkoihin ja promoamiseen ja itse asia unohtuu, asia muuttuu vähän noloksi, mutta ei se väärin ole. Silloinhan kyseessä on tosin vain jotain populaaritaidetta eikä varsinainen bändi.

no jos ristiriitaisuus on sillä tasolla että sivuilla on flashit sun muut hienoudet, mutta mp3:t on autotallissa äänitettyjä demoja. Muutenkin, samaa meininkiä on viiden sivun historiikit, biografiat, tabulatuurit ja tarkat laitelistat vaikkei bändi ole edes julkaissut mitään. Näitäkin on nähty.

Jenkkilöissä on muuten yleistynyt sellainen että tyypit nauhoittaa mp3-soittimella tms treenit ja pistää sellaisenaan suoraan myspaceen. Eivät yleensä jaksa edes editoida biisien aluista ja lopuista ylimääräistä meteliä pois. On tullut sen vuoksi vähän huono maku noihin myspacen mp3-juttuihin.
Notefix
23.08.2005 19:42:39

no jos ristiriitaisuus on sillä tasolla että sivuilla on flashit sun muut hienoudet, mutta mp3:t on autotallissa äänitettyjä demoja.

Jep, samaa olen huomannut...sivut on vimpanpäälle ja poseeraukset kohdallaan, mut musa on ihan huonosti tehtyä perushutturokkia.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
arse
23.08.2005 20:27:30

Onneksi sirdickyj muisti mainita meidät opistohomotkin.

Eihän kyse ole lainkaan siitä, että me kuvittelisimme olevamme jotenkin keskivertorokuja parempia muusikoita tai ihmisiä. Ei lainkaan! Ei kai kukaan ole niin ylimielinen, että ainoastaan sen takia urputtaisi pelkät päivärahat maksavista satojen kilsojen keikkareissuista.

Pari vuotta sitten meikäläisellä oli erään bändin kanssa sama tilanne kuin sillä kaverillasikin. Rahaa jäi käteen hiton vähän, kun tehtiin kannattamattomia keikkoja ja raahattiin omia miksaajia mukana. Ja kyllähän se kieltämättä kismitti, kun oli sitä ennen tehnyt paljon hudakeikkoja, joista maksettiin ihan oikeaa liksaa, ts. tottunut parempaan.

Minä teen ilmaiskeikkoja tämän tästä, koska soittaminen on niin helkkarin hauskaa, mutta silloin kun se on työtä, on siitä maksettava asiallista palkkaa. Joskus niitä töitä on yrittäjähenkisesti itse keksittävä, jos haluaa pysyä turvallisen välimatkan päässä konttorista tai lapionvarresta.
Rumba on paskimmillaankin parasta.
sirdickyj
23.08.2005 21:09:17
Onneksi sirdickyj muisti mainita meidät opistohomotkin.

Eihän kyse ole lainkaan siitä, että me kuvittelisimme olevamme jotenkin keskivertorokuja parempia muusikoita tai ihmisiä. Ei lainkaan! Ei kai kukaan ole niin ylimielinen, että ainoastaan sen takia urputtaisi pelkät päivärahat maksavista satojen kilsojen keikkareissuista.

Eihän tuota voi sen kummemmin yleistää, mutta mulla on ollut sikäli huono tsägä, että olen LÄHES kaikkien konsaukkojen kanssa asioidessani joutunut kuuntelemaan milloin mitäkin virttä, mm. "mä lasken keikkaliksat sillee että menee treeneihin sen-ja-sen verran aikaa ja sitte vielä se keikka", sit treeneissä ei oo osattu mitään. Kyllähän niihin silloin aikaa kuluu.

Samaten tässä välissä kerkisin jo välillisesti todistamaan sellaista homma, missä liksoista kitisevät "ammattilaiset" vetävät puolivillaisesti ohi luvatun biisilistan alimittaisella PA:lla nuotin vierestä. Mutta mikäs, ei se tarkoita, että opistoukot kaikki olis tommosia, yllättävän usein tämä "ammattilaisuusajattelu" vaan tuntuu olevan sieltä peräisin. Mutta en jaksa jauhaa enää aiheesta off-topic, kun siitä jo aikanan aloitin oman keskustelunsakin otsikolla "Opiskele nyt musiikkia...hienoa, mutta entäs sen jälkeen?" Löytyy hakua käyttämällä, nostakaa ylös ketä kiinnostaa. Tässä on kyse hiukan muusta.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Fortune
24.08.2005 16:07:37
Jep, samaa olen huomannut...sivut on vimpanpäälle ja poseeraukset kohdallaan, mut musa on ihan huonosti tehtyä perushutturokkia.

*poistaa bändisivujaan ja alkaa treenata kitaransoittoa*

Prkl, harrastus tämä minulle on.
Uusi Demo tarjolla...
JCM
24.08.2005 17:53:55

Jos ton jälkeen jää "vaan alle satanen käteen", niin noilla eväillä kannattaisi olla kovasti kiitollinen että ei mennyt sekin satanen maksun puolelle. Kuka tätä nuorisoa opastaa tommoseen ajatteluun, kenen tää lysti oikeen pitäis maksaa?

Mä oon tehny tänä vuonna alle kymmenen keikkaa, ja jos lasken menot ja palkkiot yhteen jään melko varmasti tappiolle.. en siis viitsi laskea, korkeintaan omilleni juuri ja juuri päässyt.

Näin mä jatkan satsaamista, niin kauan kuin on tarpeen, vaikka loppuun asti. Jos jossain vaiheessa alkaa jäämään käteen niin hyvä, en paa hanttiin.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)