Aihe: Mikä siinä on kun meluongelmaa ei saada aisoihin?
1 2 3 4 515 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Fuzzy Boner
10.11.2004 22:28:46
Eli onko tarkoitus karkoittaa osa potentiaalisista maksavista kuulijoista tarkoituksella pois?

Vittu ei se oo rahasta kii T:rokkari

(heh heh)
musamies
10.11.2004 22:30:34
Vittu ei se oo rahasta kii T:rokkari

No vittu ei oo mullakaan!

Mutta ravitsemusliikkeen pitäjällä voipi olla?
Fuzzy Boner
10.11.2004 22:33:10

Vihdoin löyty joku joka vastaa mun jokaiseen tyhmään kommenttiin. Ihan mahtavaa!!

Mutta palatakseni aiheeseen; esim konserttisalipoppirokkivedot tulevat yleensä tosi hiljaa. Kivaa vastakohtaa rokkiklubimelskeelle.
Notefix
10.11.2004 22:33:48

Vihdoin löyty joku joka vastaa mun jokaiseen tyhmään kommenttiin. Ihan mahtavaa!!

Hoho, olet keksinyt ikiliikkujan!
My name is Baron, Notefix Baron "
musamies
10.11.2004 22:38:33
Ootko muuten Fuzzy sama tyyppi kun jollain oli ääninäyte, jossa lasketteli mielenkiintoista matskuu aika taitava jazz pianisti?

Jos olet, niin olen vakuuttunut, että tiedät miten musiikkiin saa muutenkin ilmaisuvoimaa kuin huimilla wateilla ja desibeleillä.

Mutta palatakseni aiheeseen; esim konserttisalipoppirokkivedot tulevat yleensä tosi hiljaa. Kivaa vastakohtaa rokkiklubimelskeelle.

Ehkä nimenomaan pienet paikat on ongelmallisinta ja vähiten kontrolloitua äänentoiston osa-aluetta.
BaariMikko
10.11.2004 22:38:54

Mitähän helvettiä sä tavoittelet tolla jankkaamisella? Sanoit itte juuri äsken edellisellä sivulla, ettei sua oikein nää nuorisokulttuurijutut kiinnosta. No ei siinä mitään, mutta mikä pakko ajaa ihmisen väkisin puuttumaan asioihin, joista ei tiedä eikä ymmärrä ja jotka eivät kiinnosta? Yhtä fiksua kuin jos mä nyt täältä lähtisin jollekin pelimannikeikalle neuvomaan hanuristia, että kuinkas se hilipatipippaa nyt oikeesti pitää soittaa.

Tiettyhän sitä rokkiakin VOI soittaa hiljaa. Kyllähän ne pelit soi vaikka sähköt vetäis kokonaankin veks, mutta paskalta se kuulostaa. Ja kyllä se keikalla vituttaa, kun saa putkicombon volanamiskaa availla suunnilleen pinsettien kanssa, ettei nyt vaan menis liian kovalle(on koettu).
Kirjoitit jotenkin niin progressiivisesti etten ymmärtänyt mitään.
-DJ Lattialuukkukoira
BaariMikko
10.11.2004 22:44:34

Joo on. Ja mä luulen, että se tuntuis tileissä esim. Tavastialla, jos sinne jonkun äänekkään rokkipumpun keikalle ilmestyis desibelipoliisit mittareiden kanssa ruuvailemaan namiskoita pienemmälle. Siinä oikeesti 99 prosenttia paikallaolijoista vittuuntuu, jos noin käy, ottaen huomioon kontekstin. Kyllä rokkikeikoilla yleisökin olettaa, että suht kovaa tulee. Ylilyöntejä tietty on joskus, mutta harvassa on loppujen lopuks ne tapaukset, joiden styrkkarit ihan oikeesti olis tehojarrun tarpeessa.

Jos nyt lähdettäisiin rokkikeikoille lanseeraamaan jotain tiukkoja rajoituksia, niin siinähän kävis ainoastaan siten, että Kummeli-sketsistä tulis totta. Tässä parodiassahan virkaintoset järkkärit tapittaa silmä kovana mittaria ja heti kun tulee piikki yli rajan, niin se on sähköt poikki ja hyvää illanjatkoa. Kuka hyötyy tästä? Korkeintaan joku mattivanhasklooni jolla on vakaa uskomus rokin turmelevasta vaikutuksesta.

Jos on ihmisten kuulosta huolissaan kansanterveydellisessä mielessä, niin sen puolen kyllä hoitaa kohtalaisen tehokas perusopetukseen kuuluva valistus näinä päivinä.
-DJ Lattialuukkukoira
musamies
10.11.2004 22:48:15
Mitähän helvettiä sä tavoittelet tolla jankkaamisella? Sanoit itte juuri äsken edellisellä sivulla, ettei sua oikein nää nuorisokulttuurijutut kiinnosta.

Kyllä mä silti ravitsemusliikkeissä käyn ja Lahden Seurahuonekin on nykyisin nuorisopaikka!

Tiettyhän sitä rokkiakin VOI soittaa hiljaa.

Sitähän minäkin olen tässä yrittänyt sanoa ja enkä välttämättä ole sitä ollut ihan virsivoimakkuudelle vaatimassa.

Kyllähän ne pelit soi vaikka sähköt vetäis kokonaankin veks, mutta paskalta se kuulostaa. Ja kyllä se keikalla vituttaa, kun saa putkicombon volanamiskaa availla suunnilleen pinsettien kanssa, ettei nyt vaan menis liian kovalle(on koettu).

Joo olen huomannut, että jotkut kitaravahvistimet päin persettä suunniteltu tässä mielessä. Toista on käytössäni oleva neljällä EL 34 pääteputkella varustettu Sound City, jonka saa soimaan vaikka kuinka hiljaa!

Hankkikaa kitaramiehet tekin kunnon vahvistimet... ;-)
Fuzzy Boner
10.11.2004 22:50:10 (muokattu 10.11.2004 22:53:20)
Ootko muuten Fuzzy sama tyyppi kun jollain oli ääninäyte, jossa lasketteli mielenkiintoista matskuu aika taitava jazz pianisti?

Sekoitat minut nyt tuohon "Anonymous-jazz"-nimimerkkiin. Mulla oli joskus hevirokkitilutusta ääninäytteessä

Tämä siis:

http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Snowbli … his-Is-For-You-T:Fuzzy&Rapu.mp3
Notefix
10.11.2004 22:53:11

Sekoitat minut nyt tuohon "Anonymous-jazz"-nimimerkkiin.

Yeah, A-jazz on yks parhaimmista.
My name is Baron, Notefix Baron "
leka
10.11.2004 22:55:44
Kyllä mä silti ravitsemusliikkeissä käyn ja Lahden Seurahuonekin on nykyisin nuorisopaikka!

tuuppa joskus torveen niin väännän sulle parit jutut rautalangasta
Taukki
BaariMikko
10.11.2004 22:56:54

No jos väen vängällä änkeää itsensä paikkaan, joka ei puitteiltaan miellytä, niin syyttäköön itseään. Kyllä niitä kapakkeja tässä maassa on nykyään jo niin paljon, että voi aika vapaasti ainakin isoimmissa kaupungeissa valita itselleen melutason suhteen juuri sopivan paikan. Monissa paikoissa kaljan litkintää ei säestä muu kuin TV:n myöhäisuutislähetys.

Sitähän minäkin olen tässä yrittänyt sanoa ja enkä välttämättä ole sitä ollut ihan virsivoimakkuudelle vaatimassa.

Joo olen huomannut, että jotkut kitaravahvistimet päin persettä suunniteltu tässä mielessä. Toista on käytössäni oleva neljällä EL 34 pääteputkella varustettu Sound City, jonka saa soimaan vaikka kuinka hiljaa!

Hankkikaa kitaramiehet tekin kunnon vahvistimet... ;-)

Lahjakkaasti taas pointti missattu, joko vahingossa tai tahallaan kiertäen. Ja kitaravahvistimien tekniikassahan ei ole mitään vikaa - kun ei uskalla 30-wattista comboa avata edes kakkoselle, on vika jossain ihan muualla kuin laitteessa.
-DJ Lattialuukkukoira
musamies
10.11.2004 22:57:51
http://koti.mbnet.fi/mrcrab/Snowbli … his-Is-For-You-T:Fuzzy&Rapu.mp3

Ihan siisti juttuhan tuo oli myös! Jännä vaeltava panorointi.
musamies
10.11.2004 23:00:53
tuuppa joskus torveen niin väännän sulle parit jutut rautalangasta

Jarttu on Torvesta tuttu.

Saatan tullakin kun siellä on taas Hammond trio!
LHU
10.11.2004 23:07:38

Onkohan kukaan käynyt mittaamassa paljonko siellä kirkossa on sunnuntaimessun aikana äänenpainetta? Jos on täysi tupa veisaamassa ja urkuri (..kää tulko selittämään kanttoreista mitään, ne on urkureita kaikki) hurmoksessa niin taitaa tärähtää tuo maaginen 80 rikki helpostikin, varsinkin kun ovat nuo salit akustiikaltaan melko soivia, etten sanoisi. Mitäs sitten tehdään, pannaan seurakuntaa pienemmälle vai? Suntio pörrää sormi pystyssä penkkien välissä: "Nyt rouva hyvä pitäisi pitää pienempää suuta". Epävireinen veisuu, se jos mikä on meluongelma, siis MINUN mielestäni. Mutta toisaalta, koska en pidä em. kaltaisista musiikkiesityksistä enkä niissä näinollen käy, nuo kirkolliset äänenpaineet eivät häiritse minua. Mutta noin niinkuin referenssinä olisi ihan kiva tietää, tuo musamiehen virallinen "virsivoimakkuus".
Ei ne vuodet, vaan kilometrit...
BaariMikko
10.11.2004 23:10:54 (muokattu 10.11.2004 23:11:11)

EDIT: antaas olla nyt sittenkin
-DJ Lattialuukkukoira
musamies
10.11.2004 23:11:29
varsinkin kun ovat nuo salit akustiikaltaan melko soivia, etten sanoisi. Mitäs sitten tehdään, pannaan seurakuntaa pienemmälle vai?

Jos seurakunnat eivät toimintansa osalta uudistu, on todellakin vaara, että mummojen virrenveisuu vaimenee...

Jos desibelit uhkaa karata käsistä, ni mut voi alkajaiseksi pyytää konsultiksi minkälaisia rekisteröintejä on urkurin syytä käyttää saavuttaakseen vaimeamman soinnin!
Martso
10.11.2004 23:13:49
Jos desibelit uhkaa karata käsistä, ni mut voi alkajaiseksi pyytää konsultiksi minkälaisia rekisteröintejä on urkurin syytä käyttää saavuttaakseen vaimeamman soinnin!

HOHOHOHO
Hullu mikä hullu!
BaariMikko
10.11.2004 23:14:07

Ei jumalauta. Käytetään sellaisia rekisteröintejä, mitkä kappale vaatii kuulostaakseen siltä, miltä sen pitää kuulostaa! Vai vaihdetaanko saman tien pillit patterikasioon, sen saa ainakin soimaan hiljaa...
-DJ Lattialuukkukoira
Fuzzy Boner
10.11.2004 23:14:22
Jos seurakunnat eivät toimintansa osalta uudistu, on todellakin vaara, että mummojen virrenveisuu vaimenee...

Jätkä on M.i.k.key!!!! Arvasin. HOHO!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)