Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 59 10 11 12 13101 102 103 104 105
Anri8000
20.06.2004 18:39:01

Totaalista nerokasta utuilua luovien ihmisten kanssa. Konetta ja akustiikkaa sekaisin. Tai sitten semmosta kaahaus-groove-roccia jota pystyy soittamaan kännisäki. Ja silti kaikki vaan jorais ja ostais paitoja. Tai ku sais edes roudarin ja palkkaa keikoista.

Ainii, David Bowie-tribuutti ois fantsu, eiks je?!
Lehmä pariutuu sonnin kanssa saadakseen vasikan, sonni vain huvin vuoksi. - Sverre 6 v.
jwalk
21.06.2004 03:44:20
Semmosen tyyliin:Johnny Winter/Molly hatchet/Lynyrd skynyrd/Georgia satellites/Doc hollyday,tyylistä bändiä.Ja minä solistina.
EtG
21.06.2004 11:17:58
sellasen hiljaisemman puoleisen cover-bändin joka soittais blues-jameista raskaampaan rokkiin.... tietenkin hullut slap basso jamit RHCP-tyyliin
Pakkanen karistaa nudistit
naksa1
21.06.2004 14:02:14
ACDC cover-bändin
soitanhan minä, mutta pitäis ensin opetella
Feggy
23.06.2004 18:53:39

Psykedeelistä Bo Diddleytä soittavan bändin, jonka nimeksi tulee Green Diddleys. Vaikutteina McDanielsin ohella The Stooges, Television ja Captain Beefheart.
Less is more.
Jabbe
24.06.2004 00:54:22 (muokattu 24.06.2004 00:55:37)
Bändi jossa muilla jäsenillä olisi samanlainen käsitys hyvästä musiikista, äärettömästi avarakatseisuutta, soittotaito riittävästi ja mieluiten mahdollisimman monista instrumenteista, oikeiden soittimien ja koneiden yhdistelyä, hyvä meininki livenä, hyviä (pop?)biisejä kuitenkaan tinkimättä musiikillisesta mielenkiintoisuudesta ja sortumatta kaavoihin... jne.jne. Niin ja rento meininki eikä tappelua.

Jos samanhenkisiä ihmisiä löytyy niin saapi ottaa yhteyttä... :)
Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Feggy
25.06.2004 10:11:47

Death-countrystä tuli mieleen seuraava konsepti:

Alive-metalbändi

Pahimman näköisiä tatuoituja karjuja klanipäillä mitä löytyy. Soittimet heavy heavy. Musa hirveätä örinää ja sirkkeliä.

Ja sitten: taustakankaaksi söpö kissanpojan kuva. Sanoitukset positiivisia tyyliin Äiskä on kiva ihminen, Kissankello on kaunis kukka, Mulla on paljon kavereita, Kaakoa on lempijuomani. Soittajien lempinimiksi vaikka Paiste, Loiste, Antaumus, Usko.

Idea vapaa, toteuttakaa ja menestykää!
Less is more.
Diego
25.06.2004 22:41:57
Tulee mieleen että olenkohan joku sairas pervo, kun normaalisti kuuntelen ja soitan rankinta metallia, mutta mieleni tekisi perustaa sellanen fiilistelybändi, jonka musiikki koostuisi akselilta pop/rock/funk/jazz/folk/latin/hard rock :P

Kertokaa, olenko pikaisen mielentilatutkimuksen tarpeessa???!!!
"Ette vie Luciferia!!!" "Isi, ostatko mulle, ALPO!"
hessurf
25.06.2004 22:57:14
Semmoinen bluesrock bändi. Rumpali, 2 kitaristia, basso ja urut. Nimeä en oo miettiny. En viitti pistää wanteddiinkaan ku ei kuitenkaan löydy täältä Nivalasta soittajia. Ehkä isona meen johki semmoseen bändiin
Type-XHP
27.06.2004 03:21:56 (muokattu 27.06.2004 03:23:16)

Sellasen bändin haluaisin missä soittimet/soittajat olisivat tasa-arvoisia keskenään, jossa kenenkään ego ja muiden bändien fanittaminen ei tulisi tielle ja jossa saataisiin jotakin aikaan. Tämmöinen siksi että sellaista ei nykyisten havaintojeni mukaan ole tarjolla, ainakaan minulle. Bändin tyylisuunnallakaan ei lopulta olisi erityisemmin väliä, kunhan vain saisi soittaa jotakin järkevää eikä tarttisi kokoaikaa hätistää muitakin kehittämään jotain kelvollista omien osuuksiensa suhteen.
Paka88
28.06.2004 23:26:00
Sellasen raskaamman musan bändin tyyliin Kootee, Niskalaukaus. Ite kuuntelen tollasii iha eniten, mut voisha sitä soittaa vaikka mitä. Kunhan vaa pääsis johonki yhtyeesee soittaa.
ville viaton
29.06.2004 10:06:02
Hammond-kitara-rummut-trio. Voi sitä grooven määrää.
Mä en pidä mua paljon minään.
reijoteppo
29.06.2004 10:08:26
Hammond-kitara-rummut-trio. Voi sitä grooven määrää.

Toi vois olla aika makee..

Mutta ehkäpä myös Jump/Swingblues bändin pianolla ja parilla fonilla... +kontra & rupnali of koors.
Joonas
29.06.2004 23:30:04 (muokattu 29.06.2004 23:33:26)
No niit ois niin paljon, mutta ainakin bändin, jossa:
- ois sähkörummut (livenä helpompi soittaa
hiljempaa... ja saa saundiin avaruusääniä.),
- perkut (ihan oikeet, mikitetty tietysti. Ja ei mitään
pelkkiä latin -rumpuja, vaan udu, bodhran yms.
pitäis myös löytyä)
- basso(minä ja ehkä jollain efekteillä (esim wah))
-koskettimia (piano, syntetisaattori, ehkä joku
hammond ja rhodes tietty).
-huilisti, joka osais soittaa poikkihuilua, irlantilaista
tinapilliä, didgeridoota, trumpettia, pan-huilua,
nokkahuilua, okarinaa
-Ehkä joku vois soittaa satunnaisesti viulua sekä
ud-luuttua (vaikkapa sähköistä).
-Miksaaja, joka on osa bändiä ja taitaa hommansa.

Ja laulajia voisi olla vaikka kuinka monta ja niiden
pitäis kaikkien istua baarijakkaroilla koko keikan
ajan.

Musiikkityyli olis sellasta reggae/hip hop tyyppinen
lunkki musiikki, jota ois kiva soitella kubeilla.
(nii ja sitten kansanmusiikki, queen, david bowie ja
kate bush vaikuttaisivat taustalla.)

Kitaran otan mukaan vain, jos kitaristi suostuu
olemaan soittamatta välillä jopa yli kolme minuuttia.

minut tavoittaa osoitteesta
maanantaina@vituttaa.net
asun toistaiseksi Järvenpäässä, mutta syksyllä
tampereella. Jos olet hyvännäköinen ja hallitset
sekä omistat jonkin em. soittimista, ota yhteyttä,
niin käydään vähintään limpparilla ravintola
Yanossa (mannilantiellä Järvenpäässä).
Olen poika, joten ilmoitathan minulle sukupuolesi,
jotta tiedän varautua puhumaan musiikista (jos olet
poika).

Joonas.
"I´m just a musical prostitute my dear" -Freddie Mercury
Eemil
30.06.2004 00:38:01 (muokattu 30.06.2004 00:38:56)
Jaa-a. Nyt olisi mukava soittaa sankariheviä. Parasta kuitenkin olisi sellainen To/Die/For tyyppinen mätke, eli yksinkertaista luukutusta ja vähän koneita sekaan. Erona sanottakoot, että koskettimia enemmän ja tyyliin avaruusmeininkiä pykälään. Laulu taasen korkealta ja kovaa. Ja voisin olla ainut kitaristi. Bassossa pitää olla luukutuskohdissa säröä. Avot.
McNulty
30.06.2004 09:25:35
Jaa että millaisen bändin...

Sellasen 60's/70's psychedelic rock-bändin, eli sellainen mukava sekoitus Hendrixiä, Kingston Wallia, Pink Floydia, Jefferson Airplanea jne jne... sit siihen vois mukaan heittää vähän modernimpaa otetta tyyliin: Foo Fighters, The Strokes, The Killers (ilman space-efektejä)... Tuosta pitäis sellainen oma suosikkibändi syntyä =)
T-Bone
otukka
01.07.2004 19:39:29
Haaveena olisi perustella sellainen ehkä vähän sielun veljet-henkinen räkärokkikokoonpano
Jani The Rock
01.07.2004 20:25:13

Sellasen 60's/70's psychedelic rock-bändin, eli sellainen mukava sekoitus Hendrixiä, Kingston Wallia, Pink Floydia, Jefferson Airplanea jne jne... sit siihen vois mukaan heittää vähän modernimpaa otetta tyyliin: Foo Fighters, The Strokes, The Killers (ilman space-efektejä)... Tuosta pitäis sellainen oma suosikkibändi syntyä =)

No vittu, tuohan ei kuulosta yhtään paskemmalta.
Don`t mess with the countryboys
Juz1
05.07.2004 02:31:14
Kukaa ei vittuilis kellekkään ja kaverit osais soittaa..
Älä hättäile, istu mättäille
wille_eemeli
06.07.2004 11:45:37
Speedrock bändin jossa on kaksi basistia, kitaristi, nais laulaja jolla samantyylinen ääni kuin Arch Enemyn Angelalla (se on ihana :P) ja minä rummuissa totta kai. Soittaisimme kova vauhtista rankkaa rokkia Motörhead ja Peer Günt hengessä. Olishan se hienoo! Aijai.. :D
Hevi on paskimmillaankin parasta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)