![]() 29.07.2005 14:00:51 | |
---|---|
Levy on just tehty(tuli eilen matkahuollossa). Ennen tätä tietysti harjoiteltiin studiota varten. Viimeiset kolme-neljä kuukautta mennyt levyn parissa. Heti studion jälkeen piti harjoitella keikkaa varten. Nyt molemmat on sitten tehty. Tuossa voi olla noiden aiemmin esitettyjen lisäksi syynä se, että kun levy (demo?) on saatu valmiiksi, niin porukalla voi olla vähän tyhjä olo. Eli yksi tavoite on saavutettu ja nyt pitäisi saada sitten uusia tavoitteita pitämän motivaatiota yllä. Esim. tuoda niitä uusia biisejä työstettäväksi, hankkia lisää keikkoja jne. Itse olen omalla kohdalla huomannut pientä "tyhjyyden" tunnetta aina nauhoitusten jälkeen. Se ei ole kuitenkaan kestänyt yleensä kovin kauaa, koska juuri noita uusia biisejä tai keikkoja on aina ilmaantunut. Uusia biisejä ei tietenkään aina synny eikä niitä voi pakottamallakaan tehdä, mutta keikkoja voi aina hommata. Se on vain omasta viitseliäisyydestä ja ahkeruudesta kiinni. | |
![]() 29.07.2005 14:46:25 | |
"Kun opella on asiaa ja on silti pakko tiluttaa omiaan niin volat kiinni!" Silloin kun opella on asiaa, silloin keskitytään kuuntelemaan eikä puuhailla omia :-) Mutta oikeasti toi on hyvä neuvo; taito vääntää volat nollalle on tärkeä taito. Itse teen noin, jos haluan tehdä vaikkapa lämmittelyjä samalla kun höpötellään niitänäitä. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. | |
![]() 29.07.2005 15:17:59 | |
Silloin kun opella on asiaa, silloin keskitytään kuuntelemaan eikä puuhailla omia :-) Mutta oikeasti toi on hyvä neuvo; taito vääntää volat nollalle on tärkeä taito. Itse teen noin, jos haluan tehdä vaikkapa lämmittelyjä samalla kun höpötellään niitänäitä. Itse olen ottanut sellaisen tavan että poljen pedaalista volat pois kun biisi on ohi. Ei kestä kauan eikä muutenkaan ole vaikeaa. Basistille pitäis sanoa sama asia. Rumpalille voi tuottaa vähän vaikeuksia. Usein jos soitan äänet päällä niin sitten on se "soundien hakeminen". Oikeesti ei mun tarvi mitään soundeja hakea(poikkeuksena uudet biisit). Jotenkin vaan pitää aina ruuvata niitä nappeja. Kylmästi vain volat pois. Mahdolliset säädöt kohdalleen ja sitten ootetaan. Noin sitä tekee keikallakin. Ei soundeja tsekata ennen biisiä keikalla. Miksi pitäisi(tutuissa biiseissä) tehdä reenikämpällä. Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net | |
![]() 29.07.2005 16:03:51 | |
Ei soundeja tsekata ennen biisiä keikalla. Miksi pitäisi(tutuissa biiseissä) tehdä reenikämpällä. Niinpä. Kun vahvistimen soundi on tsekattu kerran, se voi sitten olla sama maailman loppuun asti. Miksi ruuvailla potikoita kämpillä, kun keikalla menee ruuvaamatta alusta loppuun? Meillä on sillai kylmä linja, että soundi haetaan kerralla, ja sitten ei enää kosketa kamoihin vaan keskitytään soittamiseen, ja jos joku soittaa turhia, niin joko kaikki muut lähtevät mukaan ja soitetaan se sittenh "biisinä", tai sitten muut lähtevät ulos eivätkä tule takaisin ennen kuin häly on loppunut. On muuten aika hyvä vaimennin, kun 'yleisö' lähtee. Tuossa nyt näkisin ongelman ainoastaan väsymyksenä. Levy on tehty, keikka on tehty - miksi treenata jos seuraavaan keikkaan on kuukausia eikä uutta levyäkään tarvi vieklä miettiä? En ehkä itsekään haluaisi treenata vaan ottaisin mieluummin lomaa. Toisaalta, jos levy on tulossa, niin nythän on promokuvien, haastatteluharjoitusten ja videonteon aika. Eikun töihin. Motivaatiokin paranee :-D "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 29.07.2005 22:20:56 | |
tuota kyllä tapahtuu meilläkin. ikävää ajan haaskaustahan se on vakka siihen ajattelematta itsekkin välillä sorrun. sama on myös jos jollekkin tulee puhelu tai jonkun pitää soittaa jollekkin ja sitten kaikkien on istuttava hiljaa paikoillaan kun puhelu venyy 10 minuuttiseksi, pyllystä. ihq bejbeh | |
![]() 30.07.2005 11:16:24 | |
ja jos joku soittaa turhia, niin joko kaikki muut lähtevät mukaan ja soitetaan se sittenh "biisinä", tai sitten muut lähtevät ulos eivätkä tule takaisin ennen kuin häly on loppunut. Jos haluaa soitella ihan omiaan, niin se olisi hyvä tapahtua ennen treenejä tai niiden jälkeen. Muussa tapauksessa syytä olisi ottaa kiinnostavaan biisin nuotit mukaan, että muutkin voi soittaa sen. Tuossa nyt näkisin ongelman ainoastaan väsymyksenä. Levy on tehty, keikka on tehty - miksi treenata jos seuraavaan keikkaan on kuukausia eikä uutta levyäkään tarvi vieklä miettiä? En ehkä itsekään haluaisi treenata vaan ottaisin mieluummin lomaa. Näin on. Pitäisi olla selkeitä etappeja treenikämpän ulkopuolella kohtuullisen ajan sisällä, jotta treenausinto säilyy. sama on myös jos jollekkin tulee puhelu tai jonkun pitää soittaa jollekkin ja sitten kaikkien on istuttava hiljaa paikoillaan kun puhelu venyy 10 minuuttiseksi, pyllystä. Puhelimeen puhuja voi mennä puhumaan ulos tai muuhun huoneeseen. Itse suljin treeneissä viimeksi kännykän kun se oli soinut kahteen kertaan ennen varsinaisen soittamisen alkamista. Ihmisten kanssa voi sopia, että laittaa tulemaan tekstiviestiä jos ei puhelin ole päällä. | |
![]() 31.07.2005 14:32:42 | |
Muusikon tärkein ominaisuus on se, että se osaa olla tarvittaessa hiljaa. Se on kaikkien kannalta mukavampaa. | |
![]() 31.07.2005 20:08:27 | |
Meilläkin tapahtuu tuota aika paljon. Tai tapahtui, pändi on vähän jäissä kun porukka on intissä. Kyllähän tuo vituttaa aika paljon (itsekin sitä kyllä toisinaan harrastan), mutta välillä siinä samalla tulee keksittyä aika hyviä juttuja. Eipähän ihan haaskausta ole siis. Älä ala mulle tai tulee napaan. | |
![]() 01.08.2005 09:15:46 | |
Mikä helvetti siinä on kun ei voi suoraan sanoa tai kysyä missä on ongelma? Ei siis ilkeästi. Jos ei keskustelu auta niin aikuiseksi kasvaminen saattaisi myös auttaa. | |
![]() 01.08.2005 11:09:19 | |
Mikä helvetti siinä on kun ei voi suoraan sanoa tai kysyä missä on ongelma? Ei siis ilkeästi. Jos ei keskustelu auta niin aikuiseksi kasvaminen saattaisi myös auttaa. Minä oon aina sanonu suoraan ja ystävällisesti. Jos ei oo menny perille, oon sanunu suoraan ja selkeäsanaisesti. Jos ei sekään ole auttanut, olen sanonut suoraan ja ilkeästi tehden asian todella selväksi. Tämän takia mulla on Hitler maine, enkä soita bändissä. Oikeasti olen ihan mukava... :) | |
![]() 01.08.2005 16:15:09 | |
Mikä helvetti siinä on kun ei voi suoraan sanoa tai kysyä missä on ongelma? Ei siis ilkeästi. Jos ei keskustelu auta niin aikuiseksi kasvaminen saattaisi myös auttaa. No onhan tuosta meidän tapauksessa nyt jo keskusteltu. Jos on huono päivä ja on muutenkin väsynyt niin voi vian olla että ei jaksa käydä sitä väittelyä just silloin. Tekee silloin hyvää että saa purkautua tänne Mnettiin. Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net | |
![]() 01.08.2005 19:12:22 | |
Meilläkin tuo tahtoo olla vähän ongelma. Basisti, toinen kitaristi enkä minä rummuissa soita paljoa, mutta toinen kitaristi on äärimmäisen ärsyttävä ränkyttäessään jotain ihan omiaan. Ei mitään tolkkua. Onneksi niitä hiljaisiakin hetkiä on aina välillä. Maailmassa oli
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan | |
![]() 02.08.2005 00:20:44 | |
Tämä on kans ylein ongelma meillä reeneissä. Ainakun mä ehdotan et soitetaa jotaa nii kaikki on vaa sillee et HÄH... mitäs sä höpötät. Alkaa ottamaan pannuu ku homma ei edisty yhtää mihkää. Ei edes yksinäisyys tule yksin | |
![]() 03.08.2005 15:13:26 | |
Meillä on kyllä kummankin bändin kanssa aika hyvä kuri tämän suhteen. Oikeastaan tuntuu että rumpalit vaan tykkää paukutella omiaan väleissä. Alussa on välillä ehkä vaikeaa kun toinen haluaa virittää(ilman mittaria) ja toinen säätää saundia jolloin vain yksi kerrallaan voi olla äänessä. | |
![]() 08.08.2005 22:33:31 | |
Hyvä aihe! Minua ainakin ottaa tälläinen suunnattomasti päähän. Varsinkin, kun yleensä omiaan soittelevat ovat bändien heikoimpia lenkkejä. (Yleensä olleet kakkoskitaristeja.) Ottaa kyllä päähän, kun muu bändi yrittää keskustella biisin sisällöstä ja yksi soittelee omiaan. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. Teknohumppaa! Kuunnelkaa ihmeessä! | |
![]() 09.08.2005 12:06:47 | |
Reenit oli sovittu 18.00. Laulaja ilmoitti että myöhästyy noin 10min. Olin siis 18.10 kämpällä. Muut olivat jo siellä. Viiden minuutin odotus kun kaikki soitti omiaan.... Tuntuu olevan vähän kireä meininki teillä. Eihän nyt treenit voi olla 10 minuutista kiinni. Meillä mennään kämpälle siinä klo 18-19 välillä miten kukin pääsee. Istutaan, jutellaan ja saatetaan ottaa pari kaljaakin. Sitten pikkuhiljaa viritellään soittimet ja ekaks treenataan jotain uutta ja sitten vedetään vanhempia biisejä ihan vaan soittamisen ilosta. Täytyy siis ensin päästä sopivan relaan fiilikseen. Ethän sä muijalleskaan sano "Kello on tasan 18:00, hame ylös !!" | |
![]() 13.08.2005 19:31:12 | |
Yhden entisen bändin kanssa treenit saattoi kestää jopa koko päivän. Kyllä siinä tuli tehtyä soittelun välisä vaikka mitä. katottiin leffaa, käytiin syömässä ym ym. Mutta jos treeniaika on rajoitettu tai treenit on muuten vain harvoin niin kyllä silloin aika pitää käyttää siihen soittamiseen. Seuraavan pändin kanssa sitten ottikin aika usein pattiin kun jotkut käytti treeniajan keskustelemalla digiboxeista tai milloin mistäkin. Life is shit and then you fucking die. | |
![]() 17.08.2005 03:31:26 | |
Siis nyt tämä on jo mennyt uusiin sfääreihin. Reenit oli sovittu 18.00. Laulaja ilmoitti että myöhästyy noin 10min. Olin siis 18.10 kämpällä. Muut olivat jo siellä. Viiden minuutin odotus kun kaikki soitti omiaan. Laulaja ei laulanut eikä puhunut mikkiin koska hänell äoli ääni mennyt. Minä päätin että minä en lähe toisten soittojen yli huutamaan. Saatiin uusi biisi(eilen soitettu ekaa kertaa) aloitettua. Jossain puolessa välissä basisti alkoi soittaa omiaan ja muut lopettivat(siis kesken biisin!). Parin minuutin luova "soittotauko" ja saatiin biisi soitettua läpi. Tämän jälkeen 20 minuuttia kaikki soittivat omiaan ja minä istuin odottamassa. Kun tuli vihdoin hiljaista ehdotin biisiä ja se saatiin basistin vastustuksesta huolimatta käytiin ja soitettua läpi. 10 minuuttia omaa soittoa/jamittelua ja taas istuin odottamassa(ihan periaatteesta). Sitten tuli hiljaista ja ehdotin kolmatta biisiä. Saatiin se soitettua läpi. Tämän jälkeen(vähän laantunutta) soittoa viitisen minuuttia. Lopuksi toinen kitaristi tajusi että ei tästä tuli mitään ja laittoi vahvistimen kiinni. Itse laitoin kamat pois ja pyöräilin kotiin. Ennen sitä sain 40 €:n velasta 5€ perittyä(kämppävuokria). On meillä ennen soitettu biisien välissä mutta tämä on jo tajutonta. Tämähän on just tätä että kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Jotenkin ei saa olla hiljaista hetkeä. Ei tämä saatana voi olla näin vaikeaa. Pitäisikö teidän keskustella, ihan oikeasti. | |
![]() 17.08.2005 17:30:32 | |
Pitäisikö teidän keskustella, ihan oikeasti. Kuten jo aikaisemmin ketjussa sanoin niin on jo ja tullaan vaistisuudessakin. Tämä nyt oli tämmöinen vuodatus. Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net | |
![]() 21.08.2005 15:10:22 | |
Meidän reeneissä toi häiritsevä pilitys loppuu siihen, että joku heiluttaa kättään tai rääkäisee mikkiin, että nyt loppuu, saatana, mulla on asiaa. Juurikin näin. Ja nyttemmin suuri osa treeneistä menee just tuohon, että joku hakee sen iankaikkisen blueskaavan esiin ja muut yhtyvät. Harvemmin saadaan yli kolmea biisiä treenattua vaikka treenit kestäiskin sen neljä viis tuntia... Ja hyvä keino tuohon välisoittamiseen on se, että ainakin minä lähden tupakille, kun porukka veivaa jotain freejazzia ja kaikki vielä eri biisiä... R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)