Aihe: rockbändi ilman basistia?
1 2 3
miän vain
01.02.2005 13:34:16

Cosmo Jones Beat Machine!
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
Jenka
04.02.2005 10:26:47

Onko pointti siinä, että ette oikein pidä bassoäänistä vai vain se, että kukaan ei osaa soittaa bassoa?

Jos edes bassoääniä soittaisi kitaralla, niin sekin voisi olla jotain... Ja ainakin pari kitaraa. Eiköhän ilman varsinaista bassoa saa myös ihan toimivaa rokkia. Mutta tosiaan kitaraa jos osaa soittaa, niin saa varmasti helposti aikaan myös niitä bassoääniä.

Tsemppiä!
And I always love to fade another day with you.
Royal Banzai
04.02.2005 11:43:11
White Stripes, Black Keys, Blues Explosion... Kyllä rokkia voi soittaa ilman basistia, jos sen tekee hyvin. Tosin Blues Explosionilla on useinkin levyillä ihan oikeita bassoja, ja White Stripesillä ja Black Keysillä kitaralla soitettuja bassolinjoja. Rokkia voi soittaa hyvin ja huonosti ja kaikkea siltä väliltä, ei se soittimista riipu.

nimim. basisti
Does your mama like to reggae?
Royal Banzai
04.02.2005 11:44:59
Cosmo Jones Beat Machine!

Perkule kun tekisi mieli tutustua CJBM:ään, mutta levyjä on aika vaikea löytää... Negrospiritualized on vissiin aika hjuva?
Booligan
04.02.2005 11:51:14

sama basistiongelma on vähän kaikkialla. mä oon kyselly kavereilta joita musiikki kiinnostaa että "tarttuisitko basson" ni vastaus on ollu "NO VITTU EN OOTSÄ HULLU JOS ALAN SOITTAA NI SIT KITARAA!!1"

minä mielelläni ostaisin basson ja opettelisin soittamaan sitä kitaran rinnalla jos olisi varaa.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
JM
04.02.2005 11:53:23
Meneepi jo vähän rankemman puoleiseksi rockiksi, mutta eikös Stam1nan pojjaat ole ihan kolmestaan keikkoja soitelleen toistaiseksi..? Toinen skittaa vaan tarpeeksi matalaan vireeseen, mielellään seiskakielinen siis, ja hyvät bassovoittoiset soundit käyttöön, niin kyllä sitä jotenkin pärjää.

Toinen vaihtoehto on sitten tietysti ne koskettimet. Itse kumminkin suosisin baritoni-kitaraa, jos ei basistia ole saatavilla. Tässäkin asiassa kannattaa olla ennakkoluuloton ja kokeilla eri vaihtoehtoja välittämättä turhista kritiikeistä. Sillätavalla ihmiset ovat kautta aikojen luoneet jotain uutta ja erilaista.
Ihan tosi, luin netistäkin.
biibob
04.02.2005 12:03:56
Rockbändi ilman basistia = Katastrofi, mutta ei välttämättä sittenkään. Pianisti tai syntikan soittaja voi varmaan vedellä sellaiset yksinkertaiset bassot taustalle, tai sitten vain hammondi ostoksille, ja jaloilla bassolinjat haltuun. Omasta mielestäni kannattavinta kuitenkin olisi hommata se basisti.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Deathrace King
04.02.2005 13:30:53

Meneepi jo vähän rankemman puoleiseksi rockiksi, mutta eikös Stam1nan pojjaat ole ihan kolmestaan keikkoja soitelleen toistaiseksi..? Toinen skittaa vaan tarpeeksi matalaan vireeseen, mielellään seiskakielinen siis, ja hyvät bassovoittoiset soundit käyttöön, niin kyllä sitä jotenkin pärjää.

Staminalla tulee bassot taustanauhalta. Oli niillä joskus basistikin, muttei enää pitkään aikaan. Ne on niin omalaatuisia persoonia, ettei vissiin samanlaista sekopäätä löytynyt, joten bändi turvautuu taustanauhoihin. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että kyllä basisti kuuluu bändiin, mutta toimiihan tuo noinkin jollain tavalla.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
JM
04.02.2005 13:55:42
Staminalla tulee bassot taustanauhalta. Oli niillä joskus basistikin, muttei enää pitkään aikaan. Ne on niin omalaatuisia persoonia, ettei vissiin samanlaista sekopäätä löytynyt, joten bändi turvautuu taustanauhoihin. Henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että kyllä basisti kuuluu bändiin, mutta toimiihan tuo noinkin jollain tavalla.

Hmm.. jostain olisin kuullut, ettei taustanauhoja ainakaan joillain keikoilla ole ollut. Kun joku mm. Bar 68:n keikkaa kommentoi tyyliin "vähän ohkaselta kuulosti, kyllä olis ollut basistille käyttöä". No juu, samapa tuo. Livenä Stam1naa vielä ole kuullut, Lutakkoon olisi 22.4. tarkoitus mennä katsastamaan.
hirvijo
04.02.2005 15:47:38
Hmm.. jostain olisin kuullut, ettei taustanauhoja ainakaan joillain keikoilla ole ollut. Kun joku mm. Bar 68:n keikkaa kommentoi tyyliin "vähän ohkaselta kuulosti, kyllä olis ollut basistille käyttöä". No juu, samapa tuo. Livenä Stam1naa vielä ole kuullut, Lutakkoon olisi 22.4. tarkoitus mennä katsastamaan.

No ei minusta kyllä se yhtään ohkaselta kuulostanut. hemmetin tiukasti ja jykevästi niillä potki bar 68:sa. meinasinkin jo mainita stam1nan itse kun ei heti ekan sivun jälkeen sitä vielä ollu esille tullut.
Feggy
04.02.2005 18:13:06

Perkule kun tekisi mieli tutustua CJBM:ään, mutta levyjä on aika vaikea löytää... Negrospiritualized on vissiin aika hjuva?

uutta levyä kohta saapi osoitteesta www.stupido.fi
Less is more.
Royal Banzai
04.02.2005 18:48:59
uutta levyä kohta saapi osoitteesta www.stupido.fi

Ei sieltä löytynyt kuin My Style Is Eurostyle, joka on pari vuotta vanhempi julkaisu... Netistäkään ei löydy yhtään mp3:sia, joilla voisi tutustua..
Deathrace King
04.02.2005 18:58:48

Hmm.. jostain olisin kuullut, ettei taustanauhoja ainakaan joillain keikoilla ole ollut.

Voi olla että joillain keikoilla tekniikka ei ole pelannut, ja bändi on joutunut vetämään ilman taustanauhabassoja. Mutta yleisesti ottaen ne kyllä käyttää niitä.
Haetaan (soolo)kitaristia thrash metal bändiin (Lpr).
JM
04.02.2005 22:25:25
Voi olla että joillain keikoilla tekniikka ei ole pelannut, ja bändi on joutunut vetämään ilman taustanauhabassoja. Mutta yleisesti ottaen ne kyllä käyttää niitä.

Asia selvä, huhtikuussahan tuo selvinnee Stam1nan livekunto ja -soundi.
juici
05.02.2005 00:12:55

Manzarrekin oikea käsi on mainio basisti.

Vasen käsi siis. Oikeahan on urkukäsi.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
miän vain
05.02.2005 10:48:24

Ei sieltä löytynyt kuin My Style Is Eurostyle, joka on pari vuotta vanhempi julkaisu.

Minusta tuo on parempi kuin se Negrospiritti.
Monochromatic - bändi
--------------------------
semisuper.tk - rumpusivut
trih
05.02.2005 14:31:15
Ei basistilla ole mitään virkaa jollei sille ole sävelletty omaa osaa. Eihän siinä ole mitään järkeä että otetaan bändiin basisti sitä varten kun "pitää olla" :D. Esim metallicassa basisti on aika pienessä osassa, siis niillä parhaimmilla levyillä.

Jos taas haluaa niitä bassolinjoja säveltää niin sitten pitää se basso sinne jollain keinolla hankkia. Ei mikään itsestäänselvyys mutta joo...
ganesha
05.02.2005 22:09:01
alapäätä pitää olla.
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
biibob
06.02.2005 11:25:46
Kylläpä se metallicassakin vaikuttaisi, jos se basso yht' äkkiä pois tipahtaisi. Se on sellainen kitaran ja rummun yhdistäjä minusta.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Mako
06.02.2005 11:58:18

Vasen käsi siis. Oikeahan on urkukäsi.

Haha, hyvä pointti.. Musta katottuna se on aina ollut oikea.. :)
Olin väsynyt.

Pääasia, että bassopäästä löytyy jotain jos mukana on rummut. Itse olen aina (rummuissa) ammentanut rytmisiä jippoja ja fiilistä soittoon aivan h-vetisti basistin otteista. Jos taas rumpaliakaan ei ole ja veivataan akustiselta haiskahtavaa settiä niin sitä basistia ei niin kipeästi kaivata, tosin eipä kuulosta enää rockbändiltäkään tuo, ja sitähän kysyttiin..
"I must create a system or be enslaved by another man's; I will not reason and compare: my business is to create."
-William Blake
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)