Aihe: Bändikavereiden ärsyttävät tavat
1 2 3 4 58 9 10 11 12
propaganda
12.11.2004 09:35:09
Mutta ehkäpä ärsyttävin asia mitä treeneissä olen kokenut on juuri tämä keskittymiskyvyn puute tietyillä henkilöillä. Olen itsekin ehkä ennen sortunut rämistelemään biisien välissä, kun muut ovat koittaneet puhua jotain oleellista musiikkiin/treeneihin/soittoon liittyvää. Teen sitä varmasti vieläkin,mutta vähenevissä määrin. Nykyään tykkään että treeneissä keskitytään olennaiseen: soitetaan,sovitetaan ja laitetaan biisit kuntoon ja sen JÄLKEEN joristaan joutavia tai soitetaan mitä sattuu. Muutaman kerran on väkivaltainen käytös ollut todella lähellä kun yrittää huutaa vieressä kovaan ääneen tahkoavalle kitaristille/basistille, että joskohan soitettaisiinkin välillä jotain. Ihan v***n ärsyttävää pahimmillaan.

Tämä kyllä ärsyttää, vaikka itsekkin siihen syyllistyn aina sillointällöin. Väkivaltaan ei onneksi ole vielä kenenkään tarvinut turvautua meidänkään treeneissä..

Meillä tekee kaikki tuota paitsi rumpali :) Yleensä toiselta johto irti ilman mitään varotuksia.
Aika vittumaista tavallaan, mutta toimivaa :)
Jooba
13.11.2004 20:59:20
Meillä rumpali muuttuu ihan v**** kovaksi jätkäksi ja bändin hitleriksi jos on sen yks hyvä kaveri katsomassa. se rupee aina kikkailemaan ja sellaista, vetää fillit ihan liian pitkiksi ja sit v******** et mitäs menette muut sekaisin mä soitan ihan oikein. sit se on ihan muina miehinä kun ei ole se yks jätkä katsomassa.

ai niin ja se rupeaa tosiaan johtamaan meitä ihan tosissaan... yrittää vaan et se omistaa sen bändin ja me ollaan jotain pohja sakkaa...
epeli
15.11.2004 09:04:59 (muokattu 15.11.2004 09:47:10)

Meillä rumpali muuttuu ihan v**** kovaksi jätkäksi ja bändin hitleriksi jos on sen yks hyvä kaveri katsomassa. se rupee aina kikkailemaan ja sellaista, vetää fillit ihan liian pitkiksi ja sit v******** et mitäs menette muut sekaisin mä soitan ihan oikein. sit se on ihan muina miehinä kun ei ole se yks jätkä katsomassa.

ai niin ja se rupeaa tosiaan johtamaan meitä ihan tosissaan... yrittää vaan et se omistaa sen bändin ja me ollaan jotain pohja sakkaa...

olen itse huomannut harrastavani samaa kun on kauniita tyttöjä katsomassa. noh... sillon on kyllä kaikki muutkin tollasia.

EDIT: pitäsköhän tästä nyt päätellä jotain...
Happy I am... .... not sad....
Volle
15.11.2004 11:20:34
Mä olen tällä hetkellä ainoa, jolla on kämpän avaimet. Tulen yleensä joko puoli tuntia myöhässä tai tunnin etukäteen. Kummassakin tapauksessa porukka saa odotella pihalla, etukäteen tulossa siksi, että paukuttelen yksinäni rumpuja, jolloin en kuule, kun muut soittavat/koputtelevat/huutelevat.

Tää on luultavasti jossakin määrin ärsyttävää. Muista en keksi mitään. Ehkä rumpali lähtee aina baarista pois liian aikaisin.
Nam.
Torniojaws
15.11.2004 20:40:06

Mä olen tällä hetkellä ainoa, jolla on kämpän avaimet. Tulen yleensä joko puoli tuntia myöhässä tai tunnin etukäteen. Kummassakin tapauksessa porukka saa odotella pihalla, etukäteen tulossa siksi, että paukuttelen yksinäni rumpuja, jolloin en kuule, kun muut soittavat/koputtelevat/huutelevat.

Kännykässä on valohälytys ;)
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
macid
16.11.2004 09:46:22
Meillä on koko bändillä yhteinen ärsyttävä tapa joka menee näin:
Aina kun se uusi biisi saadaan siihen kuntoon, että on melkeen valmis, niin sen jälkeen alkaa uskomattoman pitkä tauko treeneistä soitellaan eri projektien kanssa ja muuta niin kauan, että kaikki muistaa sen uuden biisin vain hämärästi ja koko työn saa aloittaa uudestaan.
"one finger victory salute"
Jooba
21.11.2004 12:16:03
Toi edellinen on aika paha =D
Belgarion
25.11.2004 10:18:59

Meillä on koko bändillä yhteinen ärsyttävä tapa joka menee näin:
Aina kun se uusi biisi saadaan siihen kuntoon, että on melkeen valmis, niin sen jälkeen alkaa uskomattoman pitkä tauko treeneistä soitellaan eri projektien kanssa ja muuta niin kauan, että kaikki muistaa sen uuden biisin vain hämärästi ja koko työn saa aloittaa uudestaan.

Meillä on aika samanlaista usein, mutta yleensä johtuu siitä että tulee keikkaa ja ns. sävellyskausi päättyy ja reenataan setti kuntoon... mutta ärsyttävää jokatapauksessa.
Jonte
25.11.2004 17:27:25
niitä tänne kiits. erityisesti haluan kuulla että onko muuallakin niitä jotka alottaa syömään/menee saunaan/lähtee kauppaan/tms. juuri sillä kellonlyömällä kun treenit alkaa.

Piereskely, treeneissä itsekseen soittelu ja paskan jauhaminen, kamojen liian kovalla pitäminen, huono osallistuminen kamojen kantamiseen, pelkästään omien näkemysten noudattaminen biisivalinnoissa ja kappaleiden soittotyyleissä sekä kierroissa, äkilliset vaatimukset sävellajimuutoksista, töpöttäminen (aloitekyvyttömyys), mölöys (tyylitajuttomuus), pelkästään omien näkemysten noudattaminen lavameiningissä ja esiintymisasuissa, kyvyttömyys balanssien ja soundien hakemiseen ja mikserin sekä monitorien käyttöön yleensä, ahtaus eri tyylisuuntien omaksumiseen. Mitä nyt tuli heti mieleen. Osaan näistä tulee tietysti syyllistyttyä itse kunkin.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Captain Cock
27.11.2004 14:23:09
Laulaja: Äärikorrekti artikulaatio puhuessa ja kaikkien mahdollisten sivistyssanojen käyttö. Hakee AINA kompromisseja, ei siis koskaan 100% jonkin asian takana (puhuttaessa musiikista).

Basisti: Säätää koko ajan -siis KOKO AJAN- napukoita, milloin mikseristä, milloin speduistaan. Muutenkin vähän hämärä jätkä. Muuten Ok.

Kitaristi: Tuhisee ja pihisee. Saatanallinen velttoilija ja juoppo. Hyvä jätkä muuten.

Rumpali: Tuppisuu. Ei sano juuta eikä jaata oikei mihinkään. Saattaa murahdella jotain puhuteltaessa.

Kitaristi: (minä) Rääväsuinen valittaja. Liian perfektionistinen ja ehdoton joissain asioissa.

Koko bändi: Äänekäs, eripurainen juopporemmi. Mutta helvetin hyvä meininki ja hyviä kavereita/ryyppyseuraa koko porukka. RnR!!
Definhel
27.11.2004 15:57:57
Rumpali: Opiskelee "liikaa" ja on aina menossa ryyppäämään mielummin kuin treeneihin!

Kitaristi (1) (minä): Olen vitun äsryttävä ja lauon sarkastisia huomautuksia muiden soitosta.

Kitaristi (2): On "liian" aikuinen ja kypsä. Mutta ihan hyvä jätkä!

Basisti: Ei ole kehittynyt vuodessa pätkääkään! Eikä oikein tunnu edes yrittävän! Luulee itsestään liikoja!

Laulaja: Sai potkut! (ärsyttävää tapaa koko jätkä)

Hei! Ootsä samassa bändissä mun kanssa? No jopas sattui... Eihän meillä kyllä kahta kitaristia ole, mutta jos olet uus niin terevetulloo vaan.
It is time to renew my subscription.
Mrezzye
27.11.2004 18:59:58

Mutta mitä tekee Roger? Roger ottaa oluen.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
bibly
11.02.2005 20:07:52
Näyttää olevan alkoholi melkoisen iso ongelma tälle kansalle, jos se häiritsee niinkin tärkeää asiaa kuin bänditreenejä. Huolestuttavaa.

hyvä jucciz.. samat sanat!!! ;D
bibly
11.02.2005 20:14:11
meillä päin ainakin tuntuu olevan laiskuutta ja "epätietoisuutta" milloin harj. alkavat.. joskus on sellaisia tapauksia, tyyliin "no ette vittu sanonu mitään, ei jaksa" ja "eikö niitä vois pitää näin ja noin ja silleeen pläälplää..".. jos ei muiden, niin ainakin minun kattilat kiehuu, mutta välien pitäminen vaatii kärsivällisyyttä, ja näiden tapauksessa ei minun kannata sanoa mitään, tulee vaan lisää jauhettavaa myllyyn..
ten
28.02.2005 08:56:19
Hei! Ootsä samassa bändissä mun kanssa? No jopas sattui... Eihän meillä kyllä kahta kitaristia ole, mutta jos olet uus niin terevetulloo vaan.

En tietääkseni oo sun kanssas samassa bändissä. :)
Ja nyt on muutenkin noita bändejä aika paljon, että taidan skipata teidän orkan.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
jwalk
28.02.2005 20:17:07
Runpali:Uusin jäsen,itseluottavuusonkelmaa.Osaa soittaa,mutta jos lyö kerrankin väärin niin armoton kiroilu ja itsensä ruoskiminen.
Pasisti:Naurettava soittoasento,pitää olla progee joka biisissä.Ei tajua Tami Tammisen termiä K.I.S.S.Loistava soittaja enivei
Solisti:Sama probleema kuin rumpalilla,lisää itsevarmuutta ja sitä kautta munaa lisää.Vitun hieno ihminen muuten ja löytyy "katuuskottavuutta"
Kitaristi:(minä) Kaavoihinsa kangistunut vanha paska.
Adawolf
28.02.2005 21:31:45
Rumpali:

-Liiiian ylimielinen ja sen takia hän päättelee olla reenaamatta ollenkaan reenien välissä ja valittaa jos joskus joku muu soittaa huonosti...tosin sehän on kumminski todella hyvä soittaan

-Ei voi opetella soittaan mitään muuta kuin sellasta mistä ite tykkää kybällä, ja tämä kostautuu siinä kun muut on tehny vitun hyvän biisin, mutta kun rumpali ei siitä tykkää nii eihän sitä voi sitte ollenkaan soittaa

Toinen kitaristi:

-Ei uskalla esittää omaa näkemystään

Basisti:

-Täys mulkku joka peru ensimmäisen keikan noin 2 päivää ennen esiintymistä...tosin saatiin sijais basisti

-Potkittu pellolle
luopio
04.03.2005 22:38:48
Yks jätkä tekstas ämmällensä joskus koko aika treeneis, vitutti katella. Ja sit tää perus ett soittelee vaan omiaan ku pitäs jotain tehä. Kaikista vittumaisinta on ku joku ei viitti sanoo mitä haluu ja on vaa semmonen saatanan vaikee...
se "special child"
Jonte
06.03.2005 10:09:00 (muokattu 06.03.2005 10:09:30)
niitä tänne kiits. erityisesti haluan kuulla että onko muuallakin niitä jotka alottaa syömään/menee saunaan/lähtee kauppaan/tms. juuri sillä kellonlyömällä kun treenit alkaa.

1.Paskan jauhaminen treeneissä
2.Omien soittelu -"-, huono orkesterikuri
3.Myöhästely
4.Roudaamattomuus ja yleinen passiivisuus järjestelyissä
5.Liian kovaa soittaminen
6.Sitoutumattomuus bänditoimintaan
7.Kotiläksyjen tekemättömyys
8.Kyvyttömyys uusien vaikutteiden vastaanottamiselle
9. ...
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Teijo K.
06.03.2005 10:36:34 (muokattu 06.03.2005 10:36:45)

Kaikista vittumaisinta on ku joku ei viitti sanoo mitä haluu ja on vaa semmonen saatanan vaikee...

Tuo on tällaista Keski-Suomalaista. Ex-bändin treeneissä teki joskus mieli ravistella rinnuksista sitä kitaristia, että sano nyt herran nimessä edes jotain. Kun ei mitään käsitystä siitä mitä bändiltä odotetaan taimihin koko hommaa tähdätään. Ja kun minullekin olisi periaatteessa kaikki passannut, kun olisi vain tiennyt. Epäillä voi tietysti tiesivätkö itsekään mitä bänditouhuista hakivat.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)