Aihe: Eka keikka!!
1 2 3
Novis_3
16.10.2004 21:29:55 (muokattu 16.10.2004 21:30:40)
Ja jos tekee soittaessa virheen, niin pitää tajuta, että 99% yleisöstä EI HUOMAA sitä!! Joten jos pikku kämmi tulee (väärä ääni/väärä osa) se EI HAITTAA yhtään mitään. Eli ei aleta puisteleen sitä päätä siellä jos jotain sattuu, se ei ole kivan näköistä ja kun todellakin moni huomaa vain sen pään pyörityksen.. Ei se ole niin vakavaa.

EDIT:Lähinnä kitaristi/basisti akselista puhuin.
"Me hävitään tää peli.."
SSilver
16.10.2004 22:32:16
Keikka siis videoidaan, mikä on hyvä asia. Kaveri kuvaa limupalkalla, hehe. Olen itsekseni miettiessäni ottanut nämä kaikki pointit huomioon ja todennut kaiken järkeväksi. Saatan olla itseasiassa liiankin itsevarma nyt, mutta eiköhän sen keikan läheneminen, sitten palauta mielen maanpinnalle. Varsinaista keikkapäivämääräähän ei ole vielä sovittu, mutta silti aina tapahtumaa ajatellessani olen aivan sätkyissä siitä hienosta asiasta, että MEILLÄ ON KEIKKA!!!! Saman olen huomannut myös bändin kitaristissa, D_Steelessä. Hyvin se tulee menemään, toivotaan ja uskotaan ja tiedetään!
Kaikki menee päin vittua, paitsi mulkku. --------
squier_telecaster
17.10.2004 13:39:32
Hyvin se tulee menemään, toivotaan ja uskotaan ja tiedetään!

Toivo parasta, pelkää pahinta.
SSilver
26.10.2004 15:44:00
No niin.. Nyt sitten kävi, niin kuin ei olisi saanut käydä: keikka peruttiin. Komppikitaristi (kohta entinen) on kipeä (korvat tai jotkut paskana) eikä armoa heru.. Nyt sitten uutta yrittämään. Jos joku haluaa auttaa niin kaikki apu on tervetullutta. Juuri olisimme saaneet oman biisinkin valmiiksi keikalle. Seuraavalle yritämme saada toisenkin, riippuen tietysti sen ajankohdasta.

Toimimme Helsingissä, tai itseasiassa pääkaupunkiseudulla. Keikka kyllä kelpaa jos sopivaa löytyy.
Pitkavirta
27.10.2004 13:55:57 (muokattu 27.10.2004 14:05:16)
FUCK!

me ollaan kans soittamassa tualla! :)
varmaan neljäs kerta.

joo ja tosiaan, kantsun nutalla on tarkka lista klassikko(hevi)biiseistä, joita ei tule soittaa.

Ja kyllä siellä porukkaa on yleensä ihan mukavasti. Teinejä enimmäkseen.. :)

Edit: Ai vitsi, en lukenu viimeisintä ennen ku postasin.. harmillinen juttu. :(
Velven kuunnelmat [Jos Voisin] [Siteet]
Sell me a tuner!
MV
31.10.2004 20:04:11
Itse olin tossa perjantaina yhen kaverin luona soittelemassa ja voisi vissiin sanoa että oli ekat treenit ja eka keikka samalla.hoho. Kaveri kysys et jos tulisin vetää toista kitaraa kun yks toinen kaveri oli lupautunut tuomaan rummut. Sitten yks kaveri ilmoitti ostaneensa basson samana iltana. Siellä sitten ronklattiin tuiskeessa joku kuus tuntia ja oli ihan helvetin hauskaa. Meijän lisäksi siellä oli just muutama kaveri ihan ryyppäämässä ja kattelemassa. Ekaa kertaa en ollut paskana soittaessani kun joku kattelee. Sais vielä kunnon kämpän ja pääsis kunnol treenaamaan.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
Nyar
01.11.2004 17:16:01

*clap clap* Onnee vaan, mutta muistakaa vähintää 1 biisi menee teiltä päin vittua ja se on yleensä ensimmäinen....
Hello me, meet the real me... -Ota pastilli! -HÄ?
FatSam
02.11.2004 12:11:55 (muokattu 02.11.2004 13:54:44)

Ny olen kade. Täytyy varmaan alkaa treenaan velipojan kanssa settiä ja heittää synnyinkunnan nuokkarilla ens kesänä keikka. Ihan sama sitten vaikka olisi kaksi henkeä katsomassa. Keikalla on kivaa!

Niin, tuosta ekasta keikasta. Kuten on jo todettu, virheet ei meinaa mitään. Soiton kustannuksellakin (tiettyyn rajaan asti) kannattaa riehua ja muutenkin panostaa esiintymiseen. Hyvin se menee.

EDIT: eipä väännetä mitään soiroa keikalla
PASTILLI? - tai tulee päihin!!
Jzci
03.11.2004 13:15:44

Soiton kustannuksellakin (tiettyyn rajaan asti) kannattaa riehua ja muutenkin panostaa esiintymiseen. Hyvin se menee.

Tuota kannattaa varoa ettei mene yli :) joskus on käynyt niin että älyttömän heilumisen ja pyörimiseen takia soitto on jääny toissijaiseksi jutuksi. Nauhalta sitten kuuntelee ja hävettää. Näin voi käydä :)
Torniojaws
03.11.2004 15:48:40 (muokattu 03.11.2004 15:49:38)

*clap clap* Onnee vaan, mutta muistakaa vähintää 1 biisi menee teiltä päin vittua ja se on yleensä ensimmäinen....

Huh, meillä oli vasta viimeinen biisi, jossa komppi kääntyi ja 4/4 kääntyi 7/8 yllättäen jopa bändinkin.
Insta-proge, lienee :9
"No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies" - Charles Baudelaire
Boltsa
03.11.2004 20:09:21
Tuossa joku sanoi, että jonkin soittajan tehdessä virheen ei missään nimessä kannata katsoa päin virheen tehnyttä kaveria. Silloin yleisö varmasti tajuaa että joku teki virheen.
Mutta yleisesti kannattaa valmistautua siten, että menee lavalle rennolla meiningillä. Toki eka keikka jännittää varmasti, mutta kyllä se ekojen sointujen jälkeen häviää. Tsemppiä vaan!
Nimim. n. 35 keikka tehnyt
Ei se nyt toimi!
SSilver
03.11.2004 21:36:19
On hyvä, että tämä ketju jatkuu edelleen, vaikka - tuskin kaikki ovat huomanneet - keikka peruttiin typeristä syistä. Saamme siis odottaa ensimmäistä keikkaamme nyt ainakin kuukauden, kun uuden kitaristin kanssa soittoon totuttelu ja raaka sävellyskausi vievät mehunsa.

Kiitos kaikille vinkeistä ja lisää kannattaa toki laittaa, en ole varmastikaan ainoa tällä palstalla, joka haluaa vastauksia samoihin kysymyksiin.
bibly
11.02.2005 20:24:19
meidän bändillä vasta vain hyvin pienesti keikkoja takanapäin, viisikö niitä on yhteensä.. mutta kuitenkin: eläkää ja soittakaa fiiliksellä ja jos jalkaa alkaa hypyttää ja pää alkaa heilua rytmin tahtiin niin antaa mennä.. minulla on yleisesti harj. se ongelma, että muut bändin jäsenet kahtoo hulluna, mitä tuo hilluu, tai sitten ne vaan räkättää, mutta keikoilla ei vielä ole tullut halua heiluttaa muuten kuin päätä ja jalkaa. kädet kyllä tykkää jamitella omiaan mutta njaa ;D johtunee tietääkseni siitä, kun jännittää niin saastasesti aina jok ikinen soittaminen, oli sitten vaikka vain pari kaveria kahtomassa harjoituksia, sekin tuntuu kuin soittaisi hartwall areenalla.. mutta eiköhän se siitä sitten.. :)
SSilver
11.02.2005 22:23:44
Hoh, hyvään aikaan bibly nostit tämän ketjun. Ensimmäinen keikkamme on nimittäin huomenna. Noh, nyt on 5 omaa biisiä ja 5 kovaa soittajaa samassa nipussa, niin pelkoa ei ole.

Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi tuo lokakuun keikkamme ollut aika alkeellinen. Olisimme soittaneet jokaisen aloittelevan bändin peruscoverit (trooper, paranoid, holy diver) ja nekin vielä aika huonosti. Olisimme saaneet ehkä yhden oman biisin juuri 2 päivää ennen keikkaa valmiiksi ja sen treenaus olisi mennyt niin ja näin.

Noh, nyt ei ole enää mitään hävittävää, keikka on huomenna, eikä sitä enää perumaan, vaikka minä, laulajana, olen ollut tänään mm. koulusta poissa flunssan ja kurkkukivun takia.

Kiitoksia kaikille jälleen kerran neuvoista, ne tosiaan auttoivat minua aikanaan ja auttavat vieläkin.
elbowski
11.02.2005 23:28:31
Hoh, hyvään aikaan bibly nostit tämän ketjun. Ensimmäinen keikkamme on nimittäin huomenna. Noh, nyt on 5 omaa biisiä ja 5 kovaa soittajaa samassa nipussa, niin pelkoa ei ole.

Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi tuo lokakuun keikkamme ollut aika alkeellinen. Olisimme soittaneet jokaisen aloittelevan bändin peruscoverit (trooper, paranoid, holy diver) ja nekin vielä aika huonosti. Olisimme saaneet ehkä yhden oman biisin juuri 2 päivää ennen keikkaa valmiiksi ja sen treenaus olisi mennyt niin ja näin.

Noh, nyt ei ole enää mitään hävittävää, keikka on huomenna, eikä sitä enää perumaan, vaikka minä, laulajana, olen ollut tänään mm. koulusta poissa flunssan ja kurkkukivun takia.

Kiitoksia kaikille jälleen kerran neuvoista, ne tosiaan auttoivat minua aikanaan ja auttavat vieläkin.

Onnea, SSilver.
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
cnr
12.02.2005 01:01:41
Jees toivotaan että vedätte tänään hyvin - ensimmäinen keikka kun ei välttämättä ole se paras keikka minkä tulee vetämään :D. Voipi olla hyvä, että soitatte vasta nyt, niin soitatte ensi kertaa livenä vakuuttavampina kuin mitä olisitte aiemmin tehneet. kannattaa sitten jälkeenpäin avoimin mielin treeniksellä kelata, mikä meni hyvin, mitä olisi voinut tehdä paremmin. Kaikki ei välttämättä kuitenkaan mene niin kuin haluaa, vaikkapa jos soundit eivät miellytä, pitää kuitenkin olettaa että miksaaja on tiennyt asiasta enemmän, kuin soittajat, vaikka joku soundeissa vituttaisikin. Mielenkiinnolla odotan omia kommenttejasi keikan jälkeen. Meilläkin on odotukset korkealla keikasta - uusia biisejäkin kun on tiedossa. (yhdeksäs keikka sp:ltä)
Kaikki mitä et tee on menetettyä
SSilver
12.02.2005 10:24:05 (muokattu 12.02.2005 10:25:35)
Jees toivotaan että vedätte tänään hyvin - ensimmäinen keikka kun ei välttämättä ole se paras keikka minkä tulee vetämään :D. Voipi olla hyvä, että soitatte vasta nyt, niin soitatte ensi kertaa livenä vakuuttavampina kuin mitä olisitte aiemmin tehneet. kannattaa sitten jälkeenpäin avoimin mielin treeniksellä kelata, mikä meni hyvin, mitä olisi voinut tehdä paremmin. Kaikki ei välttämättä kuitenkaan mene niin kuin haluaa, vaikkapa jos soundit eivät miellytä, pitää kuitenkin olettaa että miksaaja on tiennyt asiasta enemmän, kuin soittajat, vaikka joku soundeissa vituttaisikin. Mielenkiinnolla odotan omia kommenttejasi keikan jälkeen. Meilläkin on odotukset korkealla keikasta - uusia biisejäkin kun on tiedossa. (yhdeksäs keikka sp:ltä)

Jep, jep. Säälin vaan teitä, kun soitatte just meidän jälkeen. Ootte aika leipää sit :D No joo, meillä on 5 biisistä 4 sävelletty loppuun tämän vuoden puolella, mutta bändinä olemme hyvin valmiita lokakuuhun verrattuna.

Pieni puffi tähän väliin: Ikärajaton OPERAATIO:LIVE 12.2.2005 Helsingissä, Pasilan Nuorisotalolla klo. 17-22. Me olemme lauteilla klo. 18.45, kaikki sinne.
Lisää täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=27&t=79434&o=0&co=0
Baptist
12.02.2005 12:36:21
Näin viime hetkellä neuvoisin vielä virittämään kitarat jo ennen soundcheckiä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se että bändi alkaa virittämään soundcheckin aikana ja muilla tuhraantuu siihen aikaa. Kannattaa myös pitää jokin viritysmittari lähellä keikan ajan, ettei tarvitse alkaa hätäisesti virittämään kesken keikan, sillä joskus tapahtuu ikäviä yllätyksiä vireen suhteen. Toivottavasti tämä ehtii vielä auttaa.
SSilver
12.02.2005 12:47:07
Toivottavasti tämä ehtii vielä auttaa.

Kyllae.
WM
12.02.2005 13:26:07
Mun bändilläkin on tossa toukokuussa jonkimmuotonen keikka kaverin (koe-ajallo olevan basistin) pihalla. Ollaan sen joidenki isoveljen kavereiden bändin lämppäreinä. Ny on vähän propleema ku mä en tiedä siitä mitään muuta.. pitäs reenata pranoidii yleisön mieliks! :)
Mutta samassa veneessä ollaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)