Aihe: Soitto liian lujaa, naapurit valittaa.
1 2
g1player
24.08.2004 12:21:13

kello 22.00 asti saa arkisin metelöidä. Sen jälkeen alkaa "iltarauha"...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
VÄKIPÄÄ
24.08.2004 19:32:24
Joo. Muuta sinäkin kadulle. Tutustut kivoihin uusiin ihmistyyppeihin.

Jep, sielä voi törmätä vaikka entisiin naapureihinsa ja eikun jamit pystyyn!

Kuten jos naapuri huudattaa Keskinkertainen Suomi-iskelmä FM -kanavaa täysillä yötä päivää, niin ettei missään, missään, voi välttyä sen kuulemiselta, niin sekö on sinusta kivaa? Miten se oikeastaan eroaa rokin soittamisesta? Kaikki musiikki on jonkun mielestä ärsyttävää.

Jos naapurista raikaa musiikki, pistä omaasi kovemmalle.

Jos saa vaikka turpaan, pitää kiittää kasvohieronnasta.

Ei, vaan voimasuhteiden selventämisestä.

Riippuu musiikista. Kyllä kesähitti toimii usein juuri toisinpäin.

Jos siihen pistää säröä.

Osta paremmat ämyrit.

Taas väärin. Isommat.

Ei niin. Eikä siihenkään, jos joku hautaa uhrejaan pihalleen. Tai pitää pientä ja harmitonta suojaamatonta ydinreaktoria keittössään.

Tässä olet oikeassa! Näihin tulee puuttua: Uhrit tulee haudata uhrilehtoon ja naapurin harmiton reaktori pitää siirtää kellariin. Voit auttaa jos naapurisi ei itse jaksa.

Ja kun olet koko yön lenkkeillyt, oletkin sopivasti virkeä töihin vaikka autotehtaaseen. Kuka sitä huomaa, jos muutama pyörä puuttuu tai jarrut jäi laittamatta.

Kun on koko yön lenkkeillyt on luultavasti sen verran väsynyt että pieni meteli ei enää haittaa unta.

Eikä ne mitään maksa. Muuttavat kaikki Monacoon kuitenkin.

Kuka kieltää muuttamasta perässä?
---

Tämä näin puolivakavissaan.

Ja tämä täysin vakavissaan.
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
Killer J
28.08.2004 17:57:14
Hankkikaa nyt vaan niitä sähkörumpuja!!
"If I had any feelings, I would have them right now."
VÄKIPÄÄ
29.08.2004 19:03:19
Hankkikaa nyt vaan niitä sähkörumpuja!!

Vihdoinkin asiaa! Ja syntikka, sampleri ja MC!

nyt menen pois vittuilemasta...
Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä.
UncleZ
28.03.2005 15:14:35

Vanha hyväksi koettu keino on ripustaa (vanhoja) mattoja seinille. Niiden ei pidä olla seinässä kiini vaan n.10cm päässä, koko seinää ei tarvitse peittää. Ääniaaltojen energia vaimenee kummasti. Ovien ja ikkunoiden eteen mattoja myös. Vanhat jousipatjat seinää vasten toimivat myös koska niissä toteutuu tuo sama idea, mutta ovat vähän vaikeita käsitellä. Muutaman dbn melun pudotus tekee ihmeitä.
Torniojaws
30.03.2005 09:15:54

Työ aikoihin on parasta soittaa. Sehän on ilmiselvää, mutta sitä taas saattaa olla itse juuri sillon töissä =/

Sitten valittavat yötyöläiset.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
...And Justice For All
30.03.2005 14:42:10 (muokattu 30.03.2005 14:42:26)
Vanha hyväksi koettu keino on ripustaa (vanhoja) mattoja seinille. Niiden ei pidä olla seinässä kiini vaan n.10cm päässä, koko seinää ei tarvitse peittää. Ääniaaltojen energia vaimenee kummasti. Ovien ja ikkunoiden eteen mattoja myös. Vanhat jousipatjat seinää vasten toimivat myös koska niissä toteutuu tuo sama idea, mutta ovat vähän vaikeita käsitellä. Muutaman dbn melun pudotus tekee ihmeitä.

Toimii. Meidän autotalliin laitettiin vaan kaikki tarpeettomat matot naulapyssyllä seinään kiinni.
Ei oo naapurit pahemmin valittanut.
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
Definhel
30.03.2005 19:56:04
Kannattaa ottaa akustiset ja mennä harjottelemaan yleisille paikoille. Ilmasta rahaa ja reeniä, paitsi jos pitää jotkut luvat olla.
Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti.
hörhö
30.03.2005 23:17:58

Noista äänieristyksistä sen verran, että bassot paljon energiaa sisältävinä tykkää kantautua seinien läpi ja talon rakenteissa. Jos noita matalia taajuuksia haluaa absorboida(=vaimentaa jollain pehmeällä), pitää noiden mainittujen patjojen, tms. olla luokkaa puolisen metriä paksut, joilla seinät sitten vuorataan. Eli patjoista ja seinärievuista todellinen hyöty on kämpän akustiikassa, mutta ei sen ulkopuolelle.

Ja kunnioitetaan niitä naapureita.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)