Aihe: Soittimille sattunutta
1 2 3 4 510 11 12 13 14
v_m_kangas
05.12.2003 12:42:43

Keikalle roudatessa kiipparit kaatui ja mm. yksi matala kosketin vioittui niin, että keikalla piti koko ajan ääntä, jollei sitä pitänyt kädellä ylhäällä.

Löytyi lopulta teippiä, jolla se teipattiin naapurikoskettimiin eli saatiin keikka kunnialla loppuun.

Vähän samantyylinen sattumus, mutta kosketin vain nousi pystyyn:) Siitä murtui muovinen rajoitin. Piti teipillä vetää muiden koskettimien tasolle, kun oli melkein keskeltä lautaa :)
Humppaa tai soita
Super-Jari
05.12.2003 22:02:13
Ensimmäinen kitarani Squierin Strato kohtasi isoveljeni kuulan kohtalokkaan kovalla vauhdilla kun tuli poskea soittamaan kun minä yritin kovasti black metalliin uppoutua.

Nyt sitten veli asuu espanjassa ja kitara on myyty.

Ei mitään jäljellä..

:(
Oi Lehmä, Sinuun minä luotan
Reddie
06.12.2003 15:05:28
Ensimmäinen kitarani Squierin Strato kohtasi isoveljeni kuulan kohtalokkaan kovalla vauhdilla kun tuli poskea soittamaan kun minä yritin kovasti black metalliin uppoutua.

Nyt sitten veli asuu espanjassa ja kitara on myyty.

Ei mitään jäljellä..

:(

Toi on jo oikeesti surullista.. ;)
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Härski
06.12.2003 15:48:55
Multa katkes kitarasta ylä- e kieli.
Super-Jari
06.12.2003 17:54:24
Multa katkes kitarasta ylä- e kieli.

Kyllä se sullakin tuo elämä heittelee. Onneksi kuitenkin ylä-e kun sillä ei tee mitään.
Oi Lehmä, Sinuun minä luotan
ten
06.12.2003 19:38:12
Noh kaveri on astunut Jacksonin kaulan päälle, ja se on ollut siitä asti halki. Ei tosin haittaa soittoa. Verta, hikeä ja kyyneileitä on kanssa tipahdellut vähän joka instrumentille. Ei mitään kovin kamalia haavereita ole onneksi sattunut. Kerran kyllä keikalla kärähti mikseri ja taikasavu pääs pois, mutta onneksi paikalle saatiin palokunta naureskelemaan savuavalle pömpelille.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
juici
06.12.2003 21:40:55

Tämä ei ole edes mikään paha juttu eikä edes haittaa soittoa. Tulipa kerran treenissä sitten soitettua Nirvanan Endless Nameless ja soittimet alkoivat ottaa kyytiä. Oman bassoni kaadoin lattialle ja sitten vasta kun lopetettiin niin huomasin että otelaudan reunaan oli tullut pari syvää lohkeamaa. No nyt nuo reunat on kuluneet ettei ne raavi ainakaan käsiin.

Viime viikolla meni bassosta A -kieli, oli aika orpo olo. :(
"And now for something completely different..."
mikko1
07.12.2003 00:30:06
mun tele haisee hielle, serkku kaato lp:n niin että mikinvalitsimen nuppi hajosi...kyllä vitutti
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
MrGuitarist
07.12.2003 15:38:46
Yhdestä aiemmin omistamastani kitarasta katkesi lapa. Nykyisille kitaroille ei ole kolhuja ja naarmuja pahempaa sattunut.
Master of reality
07.12.2003 17:48:37
Mä poltin aikanaan nuorisotalon 1500 euron putkivahvistimen. Siinä ei ollut erillistä särökanavaa joten laitoin sen kympille..
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
JE
07.12.2003 19:25:57
Mä poltin aikanaan nuorisotalon 1500 euron putkivahvistimen. Siinä ei ollut erillistä särökanavaa joten laitoin sen kympille..

Mahtava järkipankki... Tuliko jälkiseurauksia?
...."Kysy amerikan presidentiltä!"
moikki
08.12.2003 11:19:46
Pikkuveli ajo mun epiphonen päälle polkupyörällä ja se kaatu betonilattialle. Mikinvalitsin vipu hajos ja hirmu naarmuja tuli. Onneks ei menny kaula poikki.
Let`s rock like fuck! by Mike Monroe
Master of reality
08.12.2003 16:09:45
Mahtava järkipankki... Tuliko jälkiseurauksia?

Eihän siitä mitään. Vahinkohan se oli.. :) Oli vaan puoli vuotta korjauksessa :)
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Wk
09.12.2003 13:40:40
Oma kitarani on juonut sen verran alkoholia että keskiverto teini saattas jopa tulla pöhnään siitä määrästä! Eli aina kun ollaan ryyppäämäs ja se on mukana niin aina sen päälle joku jotain kaataa, on tequilaa, boolia ja ihan oluttakin... skeba ei aina taho yhistää, mutta vähä volume-potikkaa ku hipasoo niin toimii!
Wk
JS
09.12.2003 13:49:32
Mulle kävi tää vanhanaikainen, eli kurottaessani säätämään mikseriä, kitaran (samainen washburn joka on omassakuvassa) hihna pääsi irti siitä ylemmästä nupista ja kitara sukelsi lapa edellä kaakelilattiaan.

Mulle kävo täsmälleen sama juttu, paitsi että skeba oli Peavey. En minäkään heti mitään kummaa huomanut, mutta soiton jatkuessa tuli selväksi että otelauta oli irti :)
Pitää syödä hyvin että jaksaa tiluttaa
Hyla
09.12.2003 19:57:52

Meidän rumpali ja laulaja-kitaristi joskus edellisen bändinsä aikaan hajoittivat paikallisella yläasteella punkkia levytellessään jonkin kalliinnäköisen mustan pikkuboksin. Hajoamisen syy: olivat kytkeneet vahingossa jonkin härvelin headphones-aukkoon:)
Muhwi
09.12.2003 21:25:05
Kerran sattui harjoituksissa eräälle toiselle basistille seuraavaa: heppu tunki jostain syystä pientä mag-liteä ilman päätymuovi-osaa nenäänsä (ei, en tiedä), potti ensin itseään mutta yritti sinnikkäästi uudestaan onnistuen sitten sysäämään bassonsa ständiltä nurin. Bassossa oli tietysti piuha kiinni, ja sehän katkesi komeasti basson jakin sisään. Onneksi oli jollain äänimiehellä pihdit tjms messissä jolla murjottu plugi saatiin ongittau basson sisältä ennen sueraavaa biisiä.
It wasn't me, it was the Other Guy.
vanttera
09.12.2003 22:10:06
Minä erotin aikoinani (-97) paskan ja mulkun kitaristin tuhoamalla sen fender-kopion. Tuli isänsä kanssa itkemään sitä myöhemmin, aikuinen äijä.

"Paljonko sen kitaran arvo oli?"
"No kai se joku 1000 mk oli."

Sattumalta taskussa oli muistaakseni juhannuksen viettoa varten reilusti rahaa, joten kaivoin tyynesti sen 1000 mk taskusta.

"Siinä, älä osta turhaan rahoilla uutta kitaraa."

Osti muuten basson kun sitä on "helpompi soittaa".
Ostan 2x15" bassokaapin. kunhan se on hyvä ja kallis.
Pallisti
09.12.2003 22:21:13
Kusimme bändikavereiden kanssa erään bassovahvistimen päälle ja tämän jälkeen pieksimme vahvistimen fiskarssin halkasukirveellä palasiksi.

Bassoni kaula meinasi katketa, kun tipuin viime viikolla lavalta pää edellä. Sain niukasti seivattua, mutta oma pääni vähän kärsi.
"Ei olla mikään Collarbone. Onneksi." -arva www.collarbone.tk
vanhami
10.12.2003 08:33:06
Olin tulossa vappupäivänä laivalta ihan turpa täynnä, kun vapaa aamu oli ollut. Könysin pelkkä haitari pykälässä pitkin stadia, josta se selvisi koht hyvin, kunnes menin ratikkaan. Ovet läjähti kiinni ja em soittopeli jäi väliin. Pieni vaurio etuimaskiin, mutta ne saatiin pääosin korjattua.

Yllättävän hyvin on vielä säilynyt vehkeet kunnossa (kop. kop) vaikka on tullut melkoisessa mäiskeessäkin niitä raahattua pitkin kyliä

Mika
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)