Aihe: Hävettääkö?
1 2 3 4
Huevos
22.11.2003 22:16:15

piereskelen kylllä keikoilla.
Da Make
22.11.2003 23:06:38
Taidatte soittaa aikas pierua musaa =)
Cräx, Change, Ötöm!?
Huevos
24.11.2003 12:40:17

pierua musaa? mitä vittua sä jauhat?
m6mm
24.11.2003 21:26:41
Itte olen soittanut kerran jos toisenkin päin vittua, Kyllä on hävettänyt

Ei varmaan soitto onnistunut?multa ei ainakaan onnistuisi jos olis vittu edessä;)
"Viisi yhdestä,yksi viidestä,kukaan ei pääse täältä elävänä"
Juunsku
25.11.2003 10:59:39 (muokattu 25.11.2003 10:59:50)

No kerran hävetti, ku oltiin hääkeikkaa vetämässä niin känninen yleisö alko vaatimaan meiltä että soitettas omia biisejä siellä. Aluks sanottiin että ei varmasti soiteta ja alettiin pakkaamaan tavaroita. Kaikki sitten alko yllyttämään siellä jopa hääpari. Eihän siitä enään sit voinu kieltäytä.
No sit soitettiin pari omaa biisiä siinä.. Vanhempi yleisö meni hiljaiseksi, mut muut kehuivat. Varmaankin vain kannustuksen vuoks!

Eihän tuossa soittamisessa muuten ollut mitään mutta ku meidän omat biisit on rankemman luokan heviä... Ei ollut yhtään hauskaa.
Minähän se!
FearMTC
25.11.2003 22:11:43
Ei ole kyllä tapahtunut minulle, mutta tuttujen suusta olen kuullut. Yksi porukka täällä oli heittämässä jotain Stonen covereita. No se toinen kitaristi oli aikalailla päissä ja SE luuli, että ne soittaa jotain Metallican biisejä. Yksi heitteli sooloja aivan ihmeellisissä kohdissa ja sitten ihmetteli kun biisit loppuivat jotenkin kesken. Yleisö ei huomannut mitään.
Winter has come and the angels are gone - Now a snow white velvet covers the land...
Mikko A
01.12.2003 00:24:10
Pienimuotoinen ohjelmallinen keikka heitettiin ja biisien välissä pidettiin limbokisa. Solisti selosti mikkiin, että "nyt seuraa limbokisa, tuokaapas se limbokeppi tänne lavalle". Mitään ei tapahdu. "Siis eikö kukaan oo tuonu sitä limbokeppiä?!" Ei hävettänyt, mutta huvitti, onneksi keksittiin käyttää mikkitelinettä.

Sitä edellisellä keikalla taas soitettiin biisiä, jossa tulee epämääräinen tauko, jonka jälkeen sitten lähdetään laulajan mukaan. No, just kun tauon jälkeen laulaja alkaa karjuun ja pitäis lähtee mukaan, niin laulukamat hajos eikä kuulunukkaan mitään. Siinä oltiin hieman ihmeissään ja pakka sekasin kaks sekuntia. Se klaarattiin vielä, mutta laulukamoista ei sitten kuulunut mitään koko loppubiisin aikana ja laulaja ehti jonkun aikaa huutaa ja heilua siinä, että yleisön joukosta löyty heppu, joka osas korjata laulukamat. Nolotti ja vitutti, varsinkin kun sama homma toistui seuraavassakin kappaleessa. Kolmen biisin setti meni aivan vituilleen.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
anttipi
01.12.2003 07:40:21

itelläni kävi semmonen hassu juttu et wahin piuha oli irronnut ja ei kuulunu kitarasta mitään, ihmettelin sit siinä kesken biisin ku ei kuulu kitaraa ja huomasin jossain puolessa välissä et svidu wahin joho ei oo kiinni...
ei mua hävetä mut oli se koomista silti.

Mulla kävi samalla tavalla, paitsi että piuha ei irronnut vaan KATKESI. Kyse oli viimeisen biisin loppuhuipennuksesta. Rumpalin ride-pelti nimittäin tippui lavalle leikaten kitaranpiuhani paskaksi! Meni hetken aikaa ennen kuin saatiin salapoliisityöllä keikan jälkeen selvitettyä, mitä oikein oli tapahtunut. Ehkä ei niinkään hävettänyt, mutta aika hämmentyneenä sai pälyillä ympärilleen.
Numbie
01.12.2003 18:18:41

Myötähäpeää tulee kärsittyä harva se päivä.
I asked for water...
Hammer Of The Gods
03.12.2003 10:28:55
Myötähäpeää tulee kärsittyä harva se päivä.

Idols karsinnat kirvoittivat sitä suunnattomat määrät!
Mitä helpommin, sitä helpommin!
migeboy
06.01.2004 18:18:34
Minä vetäisin turpaan ihan saman tien.

Sehän olis vaan ihan oikein sille rumpalille!!!
jhoik
07.01.2004 02:31:18

On sitä erinnäisiä keikkoja tullut todistettua. Yks hienoimpia juttuja keikalla oli kun entisen bändini laulaja sai puhelun kun me muut laitettiin kamoja kuntoon, no minähän ehdotin sitä että "mitä sinä siinä puhut, mene mikin eteen". Ja kaverihan meni, sitten se rupatteli siinä kaverilleen kännykässä ja yleisöllä oli hauskaa, tais vielä saada kaverin sanomaan "hei" yleisölle. Joskus oon mokannut jossain kohtaa niin että jälkeenpäin on vituttanut mutta ei nyt mitään kummepia ole sattunut. Kerran olin katsomassa erästä keikkaa jossa basisti kannettiin lavalle, annettiin basso käteen ja laitettiin seisomaan seinää vasten. Mahto kaveria myöhemmin vituttaa kun oli tullut otettua pari olutta liikaa. Juu ja mun nykyisen bändin rumpalia vitutti koko meidän viimekeikka kun sillä ei oikein soitto sujunut. Kaveri veti viimesen biisin niin huonosti että lopetti puolessa välissä ja käveli pois lavalta, no minä sitten vedin biisin rummuilla loppuun. Keikkaa oli kattomassa onneksi vähän ihmisiä ja nekin kavereita.
Jaakko Hyvärinen
07.01.2004 15:50:51
koululla oli joku toivekonsertti vanhemmille ja soitettiin siinä Leevien pohjois-karjalaa ja olin just ostanu uuden ibaneezin, no pitihän sitä sitten näyttää kaikille ja soitin sillä...tehdas kielet kun sattuu olemaan sellasia naruja että niissä on karsee saundi ja ne ei pysy vireessä.. mulla oli koko ajan vire ainaki 1 askeleen alhaalla...en huomannu ollenkaan ennenkun joku sano mulle et sä soitit väärin ...kyllä vitutti....no syytin basistia...
märkää?
skebajaba
07.01.2004 15:52:34
....no syytin basistia...

toi on kyl niin vakio juttu , mutta hyvä semmonen
HAHHAA
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Mikko A
07.01.2004 17:44:39
Kaveri veti viimesen biisin niin huonosti että lopetti puolessa välissä ja käveli pois lavalta, no minä sitten vedin biisin rummuilla loppuun. Keikkaa oli kattomassa onneksi vähän ihmisiä ja nekin kavereita.

Eikö tuo nyt oo jo aika naurettavaa ja idioottimaista.
"We call him the boss because he keeps a steady beat."
tbw
26.01.2004 23:45:54
Kerran joskus kauan sitten aloittelimme keikkaa jollakin massiivisella biisillä (ei voi muistaa enää nimeä). Alussa tulevat kolme ensimmäistä iskua meni nappiin, sitten kuului ihme kolahdus takavasemmalta ja rumpalin kapula lentää 10 senttiä olkapääni yli yleisöön. Eihän siinä mitään, mutta rumpalilla ei sattunut olemaan varakapuloita mukana ja lähti juoksemaan setin takaa kapulan perään. Koitappa siinä sitten soittaa setti pokkana loppuun.
Seuraava keikka oli kanssa melko ikimuistoinen. Taas biisin aloituksessa ongelmia. Tällä kertaa basisti unohtaa pistää vahvistimeensa virrat päälle ja johdon kiinni eikä tajua sitä kuin ehkä puolessavälissä biisiä.
"Polttohautaus ei sytytä suomalaisia."
stickyfinger
26.02.2004 15:33:23
Onhan niitä sattunut perkeleesti kaikenmoisia kohelluksia.
Itse asiassa kun rupeaa pohtimaan, niin kaikki klisespinaltap-mokat on tullut koettua.

Mielestäni noita teknisiä ongelmia ei edes kannata juurikaan hävetä, koska jos tekniikka pettää: PA-menee mykäksi, pellit irtoaa,piuhat katkeaa tms.niin ei sille mitään voi. Pokalla vaan tiukasti loppuun ja biisin loputtua sitten koittaa fiksailla. Mikään ei ole nolomman näköistä kun jos kesken biisin tulee hirveä häsläys lavalla. Pahinta on jos bändi keskeyttää biisin , se on niin epä-ammattimaista kuin vain voi olla.
Mutta pahimpia tilanteita ainakin ollut kun laulaja oli niin karmeassa kännissä että tippui useaan otteeseen lavalta ja roudarin piti nostella sitä ja pitää pystyssä, kaatuipa rumpujen päällekin pariin otteeseen. Vokalisti myös kerran tipahti korkealla stagella vedettäessä lavan taakse, siinä sitä sitten ihmeteltiin kun ei kaveria näy. Sieltä se sitten jossain vaiheessa pääsi ylös ja meno vaan jatkui entistä kovempana. Varsinkin kun keikalla on paljon liikettä ja heilumista niin kyllä siinä aina noita häsläyksiä sattuu.
Shake your money maker!
Zaphod
27.02.2004 07:04:29
noh, Oli koko bändi hieman luonnontuotteissa.Ei kuulema hirveen vakuuttavaa kun hevi "soi" ja bändi hymyilee ja jumittaa koko keikan.Kitarani on kumia?Mikä biisi?mitä ovat tempo,nuotit ja muu triviaali?Biisi lähtee 1-2-3-tuliks ykköne jo?-4...

:) Asiaa!!
Torniojaws
27.02.2004 08:58:29

Olisihan semmoinen kovaa, jos kitaravahvistin poksahtaa kesken biisin, juuri ennen sooloa. Soittele siinä sitten naama viimisen päälle fiiliksissä sitä elämää suurempaa sooloasi - ilman äänen ääntä. Mahtaisi virnuiluttaa.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
milcoin
29.02.2004 22:28:57
Nimeltämainitsematon, jokseenkin tunnettu räyhärockbändi nauratti kerran seuratessani checkiä baaritiskiltä. Laulajakitaristi oli niin rock että pureskeli purkkaa laulaessaan. Ei siinä vielä mitään. Jossain vaiheessa purkka kuitenkin joutui ulos suusta poskelle ja kun kyseinen henkilö oli jahdannut sitä hetken kielellään ympäri naamaansa, purkka tarttui pitkään hevilettiin. Oli ihan pakko mennä vessaan nauramaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)