Aihe: keikan pituus
1 2
Bonham
13.08.2003 15:57:58 (muokattu 13.08.2003 15:59:06)
Toki pitää muistaa, että myös rahoille on tultava vastinetta. Eli yhden bändin vetämä 20 minsan setti ei varmasti ole kivaa esim 4€ lipun ostajalle...

Harrastan itse juuri noita Kiven mainitsemia usean bändin iltoja, ne toimii.

Edit; Turkulainen bluesakti Doctor's Special tapaa vetää 4 ja puoli tuntia yhteen syssyyn, siinä hyytyy jo parempikin bluesaktiivi:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jabbe
13.08.2003 22:21:22 (muokattu 13.08.2003 22:23:39)
Mitä parempi keikka, sen vähemmän sitä jaksaa kuunnella. Mulla ainakin tulee aina hyvästä keikasta sellanen fiilis, jotta olis pakko päästä ite soittamaan tai tekemään musaa. :)

Mut sellanen 40-80min. toimii useimmiten, riippuu tietenkin musiikkityylistä, biisien pituuksista ja tietenkin bändin tasosta.

Omalla bändillä settiä venytetään suuntaan tai toiseen vapaalla jammailulla ja soolojen pituuksia säätämällä. Yleensä soitetaan suurin osa omista biiseistä, jos on kaksi settiä niin soitetaan parhaat biisit ekassa ja tokassa setissä enemmän jammailu/fiilistelypohjalta. Toimii ihan hyvin, sillä jos eka setti on hyvä niin porukalla voi olla intoa tulla katsomaan toinenkin, ja onhan se hauskaa kun ei itsekään tiedä mitä tulee tapahtumaan..
Chemo
14.08.2003 10:07:13

Minkä pituisia keikkoja jaksatte katsella tuntemattomilta bändeiltä joiden musaa ette ole aikaisemmin kuulleet?

Se puoli tuntia on mullekin ihan hyvä. Semmoisia puolituntisia jaksaa kuunnella useampia eri bändeiltä yhden illan aikana.

Minkä pituisia keikkoja teidän bändit vetää?

Rokkicoverkeikoilla viime aikoina semmoinen 2 * 45 on ollut jonkunmoinen minimi.

Isabel's Painin mä oon nähnyt jonkun kerran, ilmeisesti silloin kompaktimpaan aikaan (~'92-'94?). Ihan hyvä etten nähnyt myöhemmin...
Pallisti
14.08.2003 11:52:46
30-45 min on aika hyvän mittanen setti joltain tuntemattomalta bändiltä, jonka jaksaa ihan kivasti kuunnella, edellyttäen tietysti, ettei se musa ole mitään ihan hirveetä kuraa.
Täysii ja ihan vi*un nopee.. www.collarbone.tk
fortu
16.08.2003 20:17:51
riippuu musiikkityylistä aika paljon. ja muustakin kyllä.

mua ainakin vituttaa ihan saatanasti alottelevat demo(metalli)bändit jotka vetää jotain 45min settejä, ja öbaut kaikki biisinsä läpi, oli ne sitten kuinka paskoja hyvänsä. kyllä mun mielestä pitäis tajuta valkata biiseistään ne omastamielestä "parhaat", ja sitten vetää ne hyvällä energialla ja ilosella mielellä. ei ketään kiinnosta kuunnella niitä ihan ekoja räpellyksiä, mitä on kyhätty kasaan joskus aikoinaan :D.

ja maksimipituus (tuntemattoman) demobändin setille on kyllä joku 25-30min. harvemmin jaksaa pysyä kiinnostus yllä pidempään, ellei sitten lavaesiintyminen ole jotain tosi hienoa, tai biisit jotain vitun hyviä tai mieluusti tietenki molempia.

meiän bändi vetää yleensä semmosen 20-25min setin.
Jokkeri
18.08.2003 00:34:19

Yleisöä lukemalla ja omien fiilisten pohjalta on sellainen 30 - 45 min / setti tullut vakioksi. Tosin poikkeus vahvistaa säännön yms. Maksajan toiveiden mukaan täytyy välillä tehdä kummalisia ratkaisuja. mm. 3 x 55 min ja 5 min taukoa välissä. (omaa rock kamaa)
jogo3000
18.08.2003 08:51:34

Kylläpä sitä jotain tunnin verran mielellään soittaa. Baarikeikoilla tietenkin pitempään.
I'm a whiskey rock'n'roller.
Ray-Ska
18.08.2003 10:34:28
Oma keikka 20 - 45minsaa, riippuen onko muita esiintyjiä.
Ennätys taitaa olla 1 h 45 minsaa puistokeikalla, josta 1 h vanhojen bändien biisejä, sekä jameja. ( Yleisöllä oli hauskaa kun ilmoitimme, että pitää vetää 6 h harkkoja, että jakssa soittaa keikalla 2 tuntia).

Kun menen kuuntelemaan niin kyllä se 45 minsaa maksullisesta keikasta on minimi, jos yx bändi vain lauteilla mieluummin tunti.
festari tai vastaava bändikatsaus niin kyllä 30 minsaa on hyvä.
Ray - Ska Rocks and Rolls
Hanok
20.08.2003 11:38:29
Kirjoitetaan nyt soittajan näkökulmasta. Aika moni täällä on sanonut että tuntemattomalle demobändille keikan maksimipituus on puoli tuntia, jopa alle 25 minuuttia. Kiinnostaisi kyllä tietää minkälaisissa keikkapaikoissa/olosuhteissa tällaisia keikkoja nähdään.

Omien bändieni kanssa soitan tyypillisesti bileissä joissa esiintyy keskimäärin kolme bändiä. Seassa sekä demobändejä että vähän pienempiä levyttäviä kokoonpanoja. Enpä voi sanoa että tekisi mieli vetäistä jotain 20 minuutin rykäisyä kun on ensin nähnyt sen vaivan että on tuonut paikalle omaa backlinea, useissa tapauksissa myös oman PA:n ja/tai miksaajan. Näin siis vaikka itse olisinkin esiintymässä "lämppäribändissä".

En tiedä mitä tarkoitatte sillä että tapahtumassa esiintyy useita bändejä. Itse kyllä ajattelisin että kolmen pienemmän bändin illassa jokainen kokoonpano ehtii kyllä soittaa puoli tuntia. Omien bändieni varsinaiset setit ovat yleensä liikkuneet jossain 35 minuutin paikkeilla. Kyllä siihen on lähes joka kerta saanut yleisön pyynnöstä soittaa vielä encoren niin että pituus on noussut n. 40 minuuttiin.
OSTETAAN: SansAmp Classic, GT-2, Tri-A.C. tms. Tarjoa!
Jani The Rock
20.08.2003 12:00:55 (muokattu 20.08.2003 12:02:13)

En tiedä mitä tarkoitatte sillä että tapahtumassa esiintyy useita bändejä. Itse kyllä ajattelisin että kolmen pienemmän bändin illassa jokainen kokoonpano ehtii kyllä soittaa puoli tuntia. Omien bändieni varsinaiset setit ovat yleensä liikkuneet jossain 35 minuutin paikkeilla. Kyllä siihen on lähes joka kerta saanut yleisön pyynnöstä soittaa vielä encoren niin että pituus on noussut n. 40 minuuttiin.

Vaan kun ei muuten välttämättä kerkiä soittamaan puolta tuntia. Nimittäin jokaisella keikalla missä mä olen ollut on aikataulu kussut, joskus vähemmän, joskus enemmän. Ja hyvin paljon on sitten sellaisia bändejä jotka eivät tunnu välittävän mitään aikataulusta tai siitä että heidän jälkeensä olisi vielä muitakin bändejä esiintymässä. Ja ikävä kyllä on myös sellaisia bändejä, joista ei löydy muita kohtaan sellaista solidaarisuutta että suostuisivat lyhentämään settiään mikäli tosiaan näyttää siltä että nyt mennään aikataulun kanssa tiukoille. Ja ihan pakko on soittaa vielä pari ylimääräistä biisiä, ehkä kolmekin... Kyllä sitä on joskus vedetty aikamoisia pikasettejä, kun järkkäri huutaa joka biisin jälkeen että "nyt katkee sähköt"!

No, jottei nyt mene aivan mahdottomaksi vuodatukseksi, täytyy sanoa ettei syy aikataulujen yms. kusahtamiseen tietenkään aina ole bändeissä. Usein nimenomaan jollain nuokkarikeikoilla järjestäjät laativat täysin mahdottoman systeemin tyyliin "ovet auki 20.30, eka bändi alottaa 21.00, porukka ulos ja ovet lukkoon 24.00". Siinä tulee meinaan kiire, jos on vaikka 5-6 bändiä soittamassa. Voi helvata, kuinka monta kertaa oltiin Wankersin kanssa juuri tollasessa tilanteessa! Vaikka baarikeikoissa on omat huonot puolensa, niin niissä harvemmin on törmännyt tällaisiin ongelmiin. Ikävä kyllä justiin nämä nuokkarikeikat ovat monelle alaikäiselle diggarille ainoita mahdollisuuksia päästä näkemään bändiä. Jo senkin takia ne pitää hoitaa kunnialla. Ja juuri silloin olis mukavaa että kaikki sujuisi hyvin sekä järjestäjien että bändien puolelta.
I was born in Texas and Oklahoma too...
totaali
20.08.2003 22:35:25
No kun on vääntäytyny paikalle bändiä kuuntelemaan ja ehkä maksanu jonkun lipunkin, niin kyllä se tuntuu lähinnä kusetukselta, jos bändi vetää alle tunnin setin. Eri asia tietysti, jos on useamman bändin sessio, mutta kyllä siinäkin on tarkoitus, että musiikkia on ajallisesti enemmän kuin kamojen roudausta stagella - eli minimi olis joku 30 minsaa / bändi. Jos on enemmän kiinnostunut kaljan lipityksestä kuin musiikista, ehkä sitten lyhyempikin live-musajakso illassa tyydyttää. Mutta mua ei.

Ja sitten niitä omia suosikkiesiintyjiä voisin tietenkin kuunnella ja katsella vaikka kellon ympäri.

Oman bändin setit on tunnin luokkaa. Viimeksi niitä tosin vedettiin kaksi, kun yleisö ehdottomasti vaati lisää ja lisää ja lisää...
Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla...
finnishwarrior
26.08.2003 16:34:20

meidän vakiosetin pituus on noin 40 minsaa, jos ollaan ainut bändi sinä iltana niin pitempi...
L.Ruoska
06.09.2003 18:55:18

8 biisiä + encore on hyvä. Eli ennen vikaa biisiä ilmotan yleensä seuraavan olevan vika, keikan jälkeen sanotaan kiitos moi ja jos kuuluu yksikin "lisääää!!" niin soitetaan sitten viel yks. Kestää semmonen 40-50 minuuttia.

Ite en jaksa puolta tuntia pidempään kattoa tuntemattomia bändejä eikä kyllä jaksa oikeen kukaan muukaan. Joskus puuduttaa jopa lempibändien keikoillakin kun menee paljon yli tunnin, tavallaan pitäis jäädä aina se "vitsi pakko päästä seuraavalle keikalle!"-fiilis.

Onneks meidän setti on silleen vaihteleva ettei ole vaan sitä säröpaahtoa puol tuntia ja sit himaan. Yleensä jengi diggailee niist rauhallisemmista suomirock-vedoista enemmän, ite diggailen kyllä sitä grungempaa touhua =)
Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua!
Darknestgod
14.09.2003 12:24:52
24 tuntia putkeen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)