Dilemma 12.08.2003 21:58:05 | |
---|
Mutta kyllähän toiveita voi toteuttaa sikäli kuin se kuvioon sopii. Vaikka vetää se toive seuraavassa setissä, jos se siihen sopii. Ja noita kannattaa muutenkin kuunnella, niistä saa hyvää vinkkiä siihen mitä bändi voisi seuraavaksi ottaa repertuaariinsa, jos toivebiisiä ei vielä osatakaan. Eli kaikkien (ja ainakin cover)-bändien pitäis osata vetästä paranoid? "Me and the boys ain't afraid to raise our voices but we hardly ever act it's sad but it's fact, there is much for us to do, tear down and build up new, but we speak from our heart and that's a start."
-Randy: Me and the boys- |
KMT 12.08.2003 22:55:54 | |
---|
Eli kaikkien (ja ainakin cover)-bändien pitäis osata vetästä paranoid? Meidän bändi ei sentään osaa sitä... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
baron 12.08.2003 23:53:19 | |
---|
Eli kaikkien (ja ainakin cover)-bändien pitäis osata vetästä paranoid? Sivistäkää: Mikä tai mitä on "Paranoid"? Nimimerkki "Uuno" |
gnar138 13.08.2003 00:52:41 | |
---|
mikä helvetin bändin johtaja? hahahahha. jos mua alkais joku kitaristi meiän bändistä vaikka määräilemään ni mä nauraisin sille päin naamaa. i'm about to have a nervous breakdown. |
Eeroplane 13.08.2003 10:45:44 (muokattu 13.08.2003 10:50:27) | |
---|
Joo, totahan tapahtuu. Onneksi aika harvoin on tullut vastaan sellaisia pösilöitä, jotka eivät osaa asiallisesti ottaa vastaan sitä ei:tä. Lähtökohta on se, että yleisö saa pyytää muttei käskeä. No, tanssibändin keikoilla noita pösilöitä on melkein joka keikalla... Viimeksi viime lauantaina Laitilassa. Jumaliste että se gimma jaksoi tulla jauhamaan että "soittakaa rokkia" yms vaikka just oltiin vedetty setti missä oli lähes pelkästään menevämpää meininkiä (rock'n'roll ja twist-klassikoita yms)! Ja jopa kesken soiton! Tuli lavalle, pläräs mun ja meidän basistin nuottikansiota ja katto mitä piisejä meillä on! Vähänkö otti päähän... Onneks se teki sen sellasen kipaleen aikana minkä muisti suurinpiirtein ulkoa. Ja kuitenkaan ei ikinä pidä menettää malttiaan KENELLEKÄÄN yleisöstä. Yritä siinä sitten hymyillä ja soittaa ihan pokkana, prkl! Kyllä se sen ein sitten jossain vaihessa tajus ja lähti käveleen. Lähes joka keikalla tekis niin mieli sanoa: "V***u me mikään jukeboksi olla!" EDIT: Niin joo ja tuosta kurinpitohommasta... Mulle on langennu ns. "liiderin" hommat lähes joka bändissä missä oon soittanu, osin omasta innokkuudestani ja osin muiden hiljaisuudesta johtuen... Toisinaan sanon mielipiteeni turhankin kärjekkäästi, ja myöhemmin saa sitten pyydellä anteeksi, mutta pääsääntöisesti bändit on yleensä hyväksyny sen että jonkun täytyy olla se joka sanoo viimeisen sanan. Muuten ei homma toimi alkuunkaan (monesti kokeiltu täysin demokraattista mallia - ei koskaan toiminu). Varsinkin jos on pieniäkään erimielisyyksiä/erilaisia mieltymyksiä jäsenten välillä, koski ne sitten toimintatapoja tai biisejä. |
Bonham 13.08.2003 11:00:20 | |
---|
mikä helvetin bändin johtaja? hahahahha. jos mua alkais joku kitaristi meiän bändistä vaikka määräilemään ni mä nauraisin sille päin naamaa. No voisiko tämän käsittää niin, että sinä olet se "johtaja"? Se, jonka kanssa esimerkiksi keikkojen järjestäjät asioivat... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
gnar138 13.08.2003 11:14:50 | |
---|
mikä helvetin bändin johtaja? hahahahha. jos mua alkais joku kitaristi meiän bändistä vaikka määräilemään ni mä nauraisin sille päin naamaa. No voisiko tämän käsittää niin, että sinä olet se "johtaja"? Se, jonka kanssa esimerkiksi keikkojen järjestäjät asioivat... ei oikeestaan voisi. ensinnäkään meillä ei kyl oo ollu keikkoja vielä kun ollaan soitettu sen verran vähän aikaa mut sitten kun niitä hankitaan niin eiköhän ne yhessä hankita ja sinne keikkapaikoille ottaa yhteyttä se joka parhaiten paikasta jotain tietää. biisit yms väännetään yhessä kasaan ja muutenki. ei siin oo mitään määräyksii. treeniajoissa tosin päätän sen verran et jos mulle ei käy niin sit ei soiteta kun treenikämppä on meil himassa, mutta toisaalta jos jollekin muulle ei käy niin ei me sitkää soiteta. i'm about to have a nervous breakdown. |
baron 13.08.2003 13:20:10 | |
---|
ei oikeestaan voisi. ensinnäkään meillä ei kyl oo ollu keikkoja vielä kun ollaan soitettu sen verran vähän aikaa Ei treeneissä (välttämättä) mitään johtajaa tarvita, mutta keikoilla pitää homman toimia ja jonkun täytyy sanoa viimeinen sana, ettei mene huutoäänestykseksi. |
poppamies 13.08.2003 17:46:39 (muokattu 13.08.2003 17:47:38) | |
---|
Me ollaan aikuisia ihmisiä. Me ei tarvita mitään kurinpidollisia toimenpiteitä. Esim. treeniaika, joka sunnuntai-ilta kl 6 - 10, on kallista vapaaikaa joten kaikki käyttäytyy sen mukaisesti. Keikoille tehdään biisilista ja siinä pysytään, satoi tai paistoi. "G-strings are for strippers" |
baron 13.08.2003 17:53:17 | |
---|
Keikoille tehdään biisilista ja siinä pysytään, satoi tai paistoi. Kateeksi käy! |
Teijo K. 14.08.2003 00:30:24 | |
---|
Demokraattinenkin bändi toimii keikalla jos kaikki pysyvät sopimuksissa. Biisilistaa ei laadita keikalla jne. meillä ainakin toimii. Minulle soittohommissa on kaksi vaihtoehtoa. Joko on demokraattinen bändi, tai jos joku haluaa olla bändin johtaja, niin hoitaa sitten hommatkin niin kuin johtajan kuuluu. Eli bändille keikkaa ja ei sitten mitään ilmaisia keikkoja. Molemmissa tapauksissa olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Ja molemman tyylisissä bändeissä olen joskus soittanut. Se ärsyttää jos joku esittää niin pomoa, eikä saa mitään muuta aikaan kuin bändille puolivillaiset nettisivut. Onneksi sellaisissa pumpuissa ei ole pakko soittaa. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
kivi 14.08.2003 00:37:04 | |
---|
Me ollaan aikuisia ihmisiä. Me ei tarvita mitään kurinpidollisia toimenpiteitä. Keikoille tehdään biisilista ja siinä pysytään, satoi tai paistoi. Samoin. Kyllähän yleisö pyytää saa, mutta spiikki omistetaan kysyjälle ja biisi on kumminkin se mikä listassa lukee. Ja kyllä, on soitettu Paranoid keikalla, tosin kantrikeikalla kahden lännenaiheisen Rautavaara/Helismaan väliin, ja meikäläinen banjolla sahaten:-) |
ten 14.08.2003 01:59:54 | |
---|
ei oikeestaan voisi. ensinnäkään meillä ei kyl oo ollu keikkoja vielä kun ollaan soitettu sen verran vähän aikaa No voisiko sitten olla mahdollista, että tuo johtaja erottuu porukasta aivan itsestään ajan kuluessa. Ei noita johtajan paikkoja oo ennenkään jaettu bändiä perustaessa. Ainakaan tosissaan. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
baron 14.08.2003 08:30:46 | |
---|
No voisiko sitten olla mahdollista, että tuo johtaja erottuu porukasta aivan itsestään ajan kuluessa. Ei noita johtajan paikkoja oo ennenkään jaettu bändiä perustaessa. Ainakaan tosissaan. Mun alkuperäinen trioni on kasvanut 6 miehen bändiksi ja mä olen ainoa alkuperäinen. Olen "palkannut" (ylisana) ja erottanut soittajia tarpeen mukaan. Ei kukaan mua "virallisesti" ole valinnut johtajaksi, mä vain olen ottanut sen roolin, eikä kukaan ole tilallekaan pyrkinyt. Siihen liittyy paljon "koiran" hommaa, treeneistä sopiminen (ei ole vakituista treeniaikaa), keikoista sopiminen, roudauksien järjestäminen, piisilistojen tekeminen, nuottien kirjoittaminen ja kopioiminen etc., jotka olen tehnyt valittamatta kun kerran olen "johtaja". Tietenkin ensi sijassa yritämme keskustelemalla sopia asiat, ei mulla ole tarvetta "määräillä", pojilla pitää olla kivaa, kun ei tuota rahaa lapiokaupallakaan tule. |
Chemo 14.08.2003 09:45:22 | |
---|
Dilemma: Eli kaikkien (ja ainakin cover)-bändien pitäis osata vetästä paranoid? Bändin suodattimen läpihän noiden pitää ehdottomasti mennä. Tai no. Mikäs mä olen sanomaan. T. Nimim. "Olen noin vuosi sitten esittänyt Smoke on the Waterin julkisesti" ;-) Eeroplane: No, tanssibändin keikoilla noita pösilöitä on melkein joka keikalla... Joo, ärsyttäviä tuommoiset häiriköt. On noita myös mun matkani varrelle sattunut, muttei tosiaan onneksi vähään aikaan *koputtaa päätään* |
Bonham 14.08.2003 09:53:15 | |
---|
No voisiko sitten olla mahdollista, että tuo johtaja erottuu porukasta aivan itsestään ajan kuluessa. Ei noita johtajan paikkoja oo ennenkään jaettu bändiä perustaessa. Ainakaan tosissaan. Kai se aika monesti menee ihan lunnollaan, joku vaan rupeaa hoitamaan bändin asioita. Ei se silti tarvitse mikään johtaja olla. Mutta on sekin kamala tilanne, että bändi toimmi muuten hyvin ja olisi mahdollisuuksia keikalle, mutta kun kukaan ei muista soittaa j akysellä keikkoja mistään... olen nnähnyt tämän, monesti. Kai tässä parempi sana olis vaikka vastuunkantaja... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
baron 14.08.2003 10:11:13 | |
---|
Kai tässä parempi sana olis vaikka vastuunkantaja... Titteleistä viis, mutta on myös asioita joista pitää päättää nopeasti ja jos joka pikku asiaa varten pitää pitää "torikokous", niin asiat eivät kertakaikkiaan suju. |
Bonham 14.08.2003 10:19:27 | |
---|
Titteleistä viis, mutta on myös asioita joista pitää päättää nopeasti ja jos joka pikku asiaa varten pitää pitää "torikokous", niin asiat eivät kertakaikkiaan suju. En mäkään tässä titteleitä kaipaa. Kävin lisäämässä yleistä palstalle tätäkin aihetta sivuavan kirjoituksen Miten joku bändi erottuu massasta aiheeseen. Siellä lisää. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
baron 14.08.2003 10:28:33 | |
---|
Paitsi "omaa" bändiä, jossa olen jonkunnäköinen leaderi/vastuunkantaja tai mikä tahansa, olen soittanut kakkosbändissä "rivimiehenä". Ja se on todella helpottavaa/rentouttavaa! Ei tarvitse käydä kuin treeneissä ja keikoilla ja muuten antaa piupaut kaikelle muulle. Silläkin bändillä on leaderi, joka hoitaa sen bändin "koiran" hommat, eikä tule mieleenkään hyppiä sen nenälle. |
Pallisti 14.08.2003 11:57:02 (muokattu 14.08.2003 11:58:35) | |
---|
Onneksi meidän bändissä ei ole mitään johtajaa. Kaikki ilmottelee rehdisti mikä pössis ja aina ollaan päästy helposti lopputulokseen, mikä miellyttää meitä kaikkia. EDIT: Niin ja yhdessä ollaan aina kaikki bändiin liittyvät asiatkin hoideltu. Kun homma toimii, niin hyvällä hillolla voi joskus jopa saada naista. |