Aihe: Kitaristien ylivaltaa
1 2 3
Makuupussimies
11.08.2003 17:12:25
Mä meinasin kitaran soiton sijaan aloittaa basson soiton alunperin, mutta sitten jotenkin innostuin kitarasta enemmän.
"It's better to burn out than to fade away" -Neill Young
KMT
11.08.2003 22:19:26 (muokattu 11.08.2003 22:20:15)

Tai sanoo isälle että haluaa soittaa bassoa niin isä ostaa kuitenkin kitaran. "Ettei ne kaikki vittuilis."

tai mun iskä sano musakaupassa että noi kitarat olis halvempia, no basso silti ostettiin ja onnellinen olen...
Säröpedaali on pirun keksimä idea saada ihmiset hulluiksi...
Late
11.08.2003 23:38:09
tai mun iskä sano musakaupassa että noi kitarat olis halvempia, no basso silti ostettiin ja onnellinen olen...

Niin joillekin saattaa tuo bassokamojen hinta olla esteenä basson soitolle. Hyvin rummuille pärjäävät bassokamat kun maksavat kitarakamoja enemmän.
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa.
Eeroplane
13.08.2003 11:12:49
Hyvä basisti on siis moinen joka taitaa släppäämistä ja muuta

Eri mieltä! meidän entisen bändin basisti on teknisesti todella taitava, mutta kun groove ja tyylitaju puuttuu, ei homma toimi. Jos yksinkertaisen hienoon bassolinjaan pitää kokoajan kikkailla jotain, kokonaisuus hajoaa käsiin.

Parhaat basistit hallitsee tekniikan riittävän hyvin, mutta painottaa soittonsa hyvään grooveen ja selkeään pohjaan.
Incarnation
13.08.2003 16:22:06
Pöh... Täällä maalla on kitaristeista pula mutta rumpaleita on liiaksikin. Siis tällä hetkellä on bändissä vain 1 kitaristi ja vielä yhden tarvittisi.
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
Quilombo
13.08.2003 18:41:27
meinasin tolla "hyvä basisti taitaa släppiä ja muuta"
sitä että hyvä basisti tuntee ja osaa käyttää instrumenttiaan monipuolisesti. ei tosta lauseesta tarvii hernettä nenään
vetää!
"Free thinkers are dangerous" -System Of A Down
Farski
13.08.2003 19:39:50
no täälläpäin ei niitä kitaristeja löydy ollenkaan. tai on niitä pari jotka akustisella sointuja soittelee mut ei löydy hevikepittäjiä... yhtään... minä=)
rumpaleita tiedän kolmekin.. basisteja kolme.... laulajia plääh... 2... tai siis jotain hyviä laulajia...
niistäkö pitäs bändi kasata... huhhuh...
no juu...
ja ne oli siis mun ikäluokasta... en niistä aikuisista ja muista tiedä....
pitäs löytää vielä basisti joka omaa sen ja joka olis mukava ihminen... noi mun tietämät basistit on vähän...
2 rumpalia tiedän jotka on parhaimpia ystäviäni. ja yks niist basisteista ei omista bassoa muuten hyvä...
mitäs mä tässä kirjottelen turhaa... takas pois
np: Cradle Of Filth - Suicide And Other Comforts
Pitsa
16.08.2003 11:02:37
Piti kuitenkin vielä laittaa, että höpönpöpön tarvihtee osata släppäykset. En oo ite harjotellu moista yhtään, eikä tuo menoa haittaa. Tiedättekö muuten kuinka montaa basistia palvoo suuri yleisö. Noinniinkuin populaarimusiikin saralla? Esim. Himistä ne tyttäretki sanoo että "me tykätään tuosta rastapääkitaristista enempi ko tuosta yliseksikkäästä, mahakkaasta pasistista"

Huh...tuo oli nyt kyllä outoa
Ei me tämmösiä
Velko
16.08.2003 11:28:23
Niinpä niin. Basistin osa on seisoskella rumpujen vieressä, soitella omiaan ja katsoa sivusta kun yleisö kirkuu kitaristille. Sen takia juuri kukaan ei ajattele "haa, haluanpa basistiksi!", vaan ottaa kitaran ja liittyy siihen laajaan joukkoon, joka haluaa olla Ritchie Blackmore tai muu vastaava siinä kuitenkaan yleensä onnistumatta.

(Ei helvetti ole basistin osa oikeasti tuommoinen. Taistelkaa, ihmiset, basistiveljet ja -siskot! VIEKÄÄ SHOW! Fight the power!)
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
Almost famous
16.08.2003 12:53:29
Johtuisko siitä, et kitaraa on huomattavasti mielekkäämpää soitella yksinään, kun esim. bassoo. Ainakin musta tuntuu, et basson soitto alotetaan siinä vaiheessa, kun perustetaan bändi. Rummut taas vaatii paljon tilaa ja paikan missä niitä soittaa häiritsemättä naapureita ja sama homma vaivaa niitäkin, eli ilman bändiä on vähän tylsää..ei sillä niin on kitarankin soitto, mut silti, esim akustisella voi rämpytellä biisin ku biisin ihan yksinään toisin, ku bassolla tai rummuilla. Anyway kaikki kunnia muillekkin soittimille.
tbw
16.08.2003 19:41:44
Silläkin voi olla vaikutusta asiaan että koulussa aina lykätään ensimmäisenä kitara kouraan. Itellä ainakin kolahti heti että tää on mun soitin. Suht helppokin käsitellä.
Then i'm going to chop George Washington with an axe and say: I cant tell a lie, but you're dead
Incarnation
16.08.2003 19:53:13
Mulle rummut oli aluksi semmonen itsetäänselvyys soitin, mutta tulikin sitten kaverin painostuksen ansiosta valittua basso soittimeksi. Kitaraakin tuli harkittua ja kokeiltua, mutta vittuunnuin siihen soittimeen jostain syystä.
"Ei setä pahaa tee... setä ottaa silimän pois!!"
fortu
16.08.2003 20:03:39
ostin kitaran, rämpyttelin sitä jonkin aikaa itekseni ja rupes pikkuhiljaa vituttamaan. sitten kavereiden bändi rupes ettimään basistia, ja hommasin basson, ja nyt sitte soitan siinä bändissä, ja olen ihan onnellinen osaani. enemmän tuo basso on mun soitin, ku kitara. kitarassa on niin vitusti niitä kieliäkin!

ja mitä basistin osaan tulee, niin todennäkösesti mä saan noilla livekeikoilla vähintäänkin yhtä paljon huomiota, kuin kitaristi. yleensä vaan basistit tyytyy möllöttämään jossain nurkassa, vailla showmieltä :
Cletus Awreetus
16.08.2003 22:39:38
Koska kaikki haluu olla Alexi Laihoja!
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Aegis
17.08.2003 10:18:29
Meidän kylässä taitaa olla kokonaista kolme basistia. Ja bändejä taitaa olla parikymmentä. Repikäähän siitä huumoria.

Tietenkin kitaraa on helpoin ymmärtää ja itseasiassa verrattain helppo soittaa. Bassohan se vaikea soitin vasta onkin. Bassoa ei tosiaan ole niin mukava soittaa yksikseen, sillä ei paljon tyttöjä hurmata kun näyttää miten Nothing else matters soitetaan bassolla.
Joutsenolainen Thrash pumppu tarvitsee voimakasäänisen laulajan. Mailaa heti!
Jabbe
17.08.2003 11:44:05
Taidan olla ainut kosketinsoittaja täällä... no ei kyllä haittaa, onpahan enemmän töitä. :) Sitä paitsi on muuten hienoin soitin monessakin mielessä.
SF3YLO
17.08.2003 19:27:58

(Hyvä basisti on siis moinen joka taitaa släppäämistä ja muuta) Laulajista ja rumpaleista on mun mielestä suurin pula.
En osaa släppia (joskus kokeillu huvikseen ja saanu hauskoja ääniä :)) Mutaa en nyt itteäni voisi kohtalaiseksi sanoa, ehkä semmoiseksi joka osaa hommansa just ja just ;)

Kyllä kai se siitä johtuu siitä imagosta, sekä siitä, että kitara on niin helppo soitin verrattuna vaikkapa bassoon tai rumpuihin. Tai kiippareihin.
Kitarako helppo, pöh
Tossa se seinällä on koristeena joskus rämpytän niitä mitä osaan eli HUOM. Am!!, G, A, A7, D, Dmaj7, Em ja E, olikohan siinä ne mitä osaan?
Basistit kunniaan!
Kitza
19.08.2003 10:12:29 (muokattu 19.08.2003 10:13:07)

Kyllä kai se siitä johtuu siitä imagosta, sekä siitä, että kitara on niin helppo soitin verrattuna vaikkapa bassoon tai rumpuihin.

Ei kitara nyt niin helppo soitin ole. Kitaraa voi soittaa myös yksin, ja vaikka lauleskella samalla jos huvittaa. Onko mitään järkeä soittaa vaikkapa rumpuja yksin?

Pääidea tässä oli se että kitaran soittaminen ei tarvi välttämättä bändiä toimiakseen, toisin kuin basso ja rummut. Syntikka on mun mielestä jollain tavoin kitaraan verrattava soitin, mutta ehkä monelle silti se kitara on luontevampi valinta.
Katto rämisee ja kitara soi!
Evo-Ocean
Tortex
19.08.2003 13:04:06

meillä on onneksi hyvä basisti...;) Terveisiä Nakulle
Niinpä niin, joopa joo...
KantriKatri
19.08.2003 15:58:09

Laulajista ja rumpaleista on mun mielestä suurin pula.

Onko laulajista pula? Kyllä mielestäni ainakin pääkaupunkiseudulla on paljon laulajia..Kattokee vaikka karaoke paikat läpi, siellä piisaa hyviä.
Mutta tietty mikä on kriteeri hyvälle laulajalle:-)?
"Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)