Aihe: Nettibändi -projekti
1 2 3 4
Jake24-25
19.06.2003 11:27:07
Voi, V-ampin ulostuloista piuha suoraan äänikortin line-in liittimeen (itse olen käyttänyt piuhaa jossa toisessa päässä 3,5mm stereoplugi ja toisessä päässä rca:t, joihon sitten rca-plugi adapterit). Laatu riippuu sitten paljolti äänikortista, mutta kyllä perus-blasterillakin saa ihan kohtuu jälkeä.

Kiitos vastauksestasi, Midprice. Kysyisin vielä, että mihin tuossa mainitsemassasi tapauksessa äänitetään? Tapahtuuko tallennus oliko se nyt Media-playeriin?
midprice
19.06.2003 11:58:43

Kiitos vastauksestasi, Midprice. Kysyisin vielä, että mihin tuossa mainitsemassasi tapauksessa äänitetään? Tapahtuuko tallennus oliko se nyt Media-playeriin?

Kannattanee imaista netistä esim CoolEditPro/N-track tms., jolla tuo äänitys onnistuu enemmän kuin hyvin (ts. voi kuunnella taustaraitaa ja äänittää uutta samaan aikaan). Katsele vaikka hakemalla tuolta 'Tietokoneet ja musiikkiohjelmat palstalta'. Siellä näistä on ollut paljon juttua.
Hannu H.
19.06.2003 12:12:06 (muokattu 19.06.2003 12:12:40)

myös Pro Tools Free on varteenotettava vaihtoehto... N-Track Studio ei ainakaan minua miellyttänyt...

Systeemihän on näin, että näillänäkymin kaikki halukkaat pääsevät osallistumaan. Tosin tietenkään kaikki eivät aina soita samalla biisillä.
Tällähetkellä n.5 kitaristia ilmoittautunut.
Koskettajia löytyy 2
Laulaja tarvittaisiin!
Eikä Basistikaan pahitteeksi olisi.
Rumpalikin olis hyvä olla...
Jake24-25
19.06.2003 12:26:28
Kiitokset neuvoistanne, Midprice ja Hannu H! Täytyykin alkaa kokeilemaan V-Ampin liittämistä koneeseen!
Jabbe
19.06.2003 13:28:17
myös Pro Tools Free on varteenotettava vaihtoehto... N-Track Studio ei ainakaan minua miellyttänyt...

Pro Tools voitaisiin kyllä hommata kaikki. Se on sitäpaitsi todella helppo käyttää, ainakin mielestäni yksinkertaisin audiosofta.

Systeemihän on näin, että näillänäkymin kaikki halukkaat pääsevät osallistumaan. Tosin tietenkään kaikki eivät aina soita samalla biisillä.
Tällähetkellä n.5 kitaristia ilmoittautunut.
Koskettajia löytyy 2
Laulaja tarvittaisiin!
Eikä Basistikaan pahitteeksi olisi.
Rumpalikin olis hyvä olla...

Basisti/rumpali voi olla koskettimien lisäksi tarvittaessa. Sähkörummut on aina välillä käytössä, ja ne on helppo äänittääkin, mutta laatu ei tietenkään ole mikään päätä huimaava (ks. Mnetblues..).
Vierivä sämpylä ei sammaloidu.
rap1ds
19.06.2003 15:20:56
Jaapa... eikös sellanen "normaali" bändi oo vähän helpompi? No joo... ideana iha ok mut toteutus voi olla hankalaa. Jos saatte jotain aikaseks ni ilmotelkaa tänne ja pistäkää biisei nettii ni käyn mielenkiinnosta kuuntelemas.
Osaan laulaa vaikka muut väittävät toista... ehkä.
midprice
19.06.2003 15:30:30

Pro Tools voitaisiin kyllä hommata kaikki. Se on sitäpaitsi todella helppo käyttää, ainakin mielestäni yksinkertaisin audiosofta.

PT free ei taida sitten toimia Win 2000/XP:ssä.
Voi olla rajoitteena joillekin (kuten minulle, vaikka en tässä projektissa mukana olekaan, kunhan lueskelen).
Hannu H.
19.06.2003 16:10:48

PT free toimii myös win 98...

Jos jotain biisejä tulee niin nettiin tulevat.
Souleye
20.06.2003 14:53:38
Laulu onnistuu kyllä mut ei sanoitus. eli jos löytyy sanoittaja ni kyllä täältä löytyy laulaja.
"free your mind and ass will follow"
A. Järvinen
20.06.2003 16:15:39
Kiinnostusta löytyy!

Jos tulee joku rock- tai heviveisu johon tarvis kitara raitoja niin yhteyttä voi ottaa!
Souleye
20.06.2003 17:01:38
pitäisiköhän ihan tuo säveltäminen siunata jollekin henkillölle/ryhmälle?
efunkelist
21.06.2003 11:47:01

Joissain määrin voisin minäkin rumpuja tehdä. Taitavempi olen kyllä kitara kädessä. Pystyn ulostamaan jutut waveina 16bit 44.1kHz ja sen parempaan ei hardware oikein taivu. Ja ainoat avut datan siirtoon on sähköposti ja kirjekuori :/

Manageroinnilla tarkoitin sitä että ois joku keskeinen henkilö joka pitäis homman kasassa ja yhteyttä "bändin" jäseniin ja silleen... Toimittaisi kaikille kaikilta aina tiedostoja ja sen sellasta - helpoin keino lienee avata kotisivu josta bändijäsenet omatoimisesti voisi materiaalin hakea. Olisi hyvä jos apuina näille audiotiedostoille olisi vielä esimerkiksi MIDIä ja kielisoittimille tablatuureja.

Kyllä tällaista prokkista olisi mielenkiintoista kokeilla, mutta tosiaan, minkä tyylisiä soittajia sitä nyt on sitten ehdolla? Kuvailkaa itseänne mahd. tarkasti jotta saisi jotain käsitystä.

Ite olen valmis tekemään ihan mitä vain oopperasta humppaan ja jazzista skapunkkiin. Kitara on stratocaster ja vahvari putki, efektit löytyy ja cooledit pysyy hanskassa sen verran että ihan toimivaa kitarasoundia saan aikaiseksi.
Mieluiten tekisin silti jotain muuta (tähän juttuun) kuin progea tai metallia...
Rummuissa olen soittotaidollisesti aloittelija mutta rumpujen vierestä on paljon kokemusta ;) setti tosin on mallia ruoska ja yhdellä mikillä joutuu äänittämään mutta tuon päälle osaan tehdä softalla hyvät "triggaukset" ja samplekirjasto on melko laaja ettei sen suhteen ole soundiongelmaa.

Virtuaalitodellisuuden ulkopuolella on kuitenkin sen verran paljon prioriteetteja että mitään turhan haastavaa en ainakaan vielä halua tehdä.

Ehkä tämä juttu olisi muutenkin syytä "koe-ajaa" tekemällä aluksi jokin TODELLA yksinkertainen juttu, vaikka coveri tai perusbluusia...
Hannu H.
21.06.2003 18:25:51

Tuossa coverissa vois olla ideaa...
Moratoria
21.06.2003 19:00:21
Mie voin soittaa bassoo jos mun taidot riittää sekä basson että noitten softien kanssa..
Souleye
21.06.2003 19:21:47
paitsi jos tehdään coveri, ei sitä saa julkaista netissä.
efunkelist
21.06.2003 21:37:33

paitsi jos tehdään coveri, ei sitä saa julkaista netissä.

Tuo on tärkeä pointti! Mutta eipä sitä ekaa tarttiskaan julkaista, kunhan tekijöiden omaksi iloksi ja harjoitukseksi tekisi. Samalla voi testata työskentelymetodia ja kuulla että millaiseen lopputulokseen touhulla voi päästä. Joku voi yllättyä iloisesti ja toisaalta jos ei miksauspuoli pelaa niin joku voi lopettaa homman siihen.
Jabbe
21.06.2003 22:57:37
Eli valitaanko biisi koveroitavaksi? Ideoita?
Moratoria
21.06.2003 23:18:49 (muokattu 21.06.2003 23:50:57)
Eli valitaanko biisi koveroitavaksi? Ideoita?

-Metallica: For Whom The Bell Tolls-
Black Sabbath:Paranoid!
Black Sabbath: Ironman
Sentenced: Noose
Sentenced: Konevitsan kirkonkellot
Iron Maiden: The Wicker Man
Moonspell: Opium
Impaled Nazarene: Total War, Winter War
Blind Guardian: To France
Manowar - Metal Warriors
näin niinku esimerkiksi
Jabbe
21.06.2003 23:27:37
-Metallica: For Whom The Bell Tolls-
Black Sabbath:Paranoid!
Black Sabbath: Ironman
Sentenced: Noose
Sentenced: Konevitsan kirkonkellot
Iron Maiden: The Wicker Man
Moonspell: Opium
Impaled Nazarene: Total War, Winter War

näin niinku esimerkiksi

Nojaa... Paranoidin oon kuullu kai jossain (en oo ihan varma. oliko se se mikä alko kitaralla?), ja Konevitsan kirkonkellot kuulostaa tutulta...
Moratoria
21.06.2003 23:35:57
Konevitsan kirkonkellot kuulostaa tutulta...

Se ainaski olis simppeli jos mikä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)