Aihe: Mahavaivaiset keikalla
1 2
aimoo
31.01.2017 17:40:54 (muokattu 31.01.2017 17:42:41)

Henri Henri Olavi: En toivoisi mahavaivaisia mun keikoille. Menköön sellaisille keikoille, jossa pieru ja paska saa haista.

Kiitos, pidän mielessä, toivottavasti emme kohtaa...
Muuten, jännä ykstyiskohta, bändeissä joissa soitan / olen soittanut, nuo ei mahavaivaiset bändikaverit ilmaa saastuttaa eniten. Yks rumpali oli aika vakio, karmee hymy paljasti tulevan hiipivän kuoleman jos sattui kesken soiton huomaamaan herra rumpalin ilmeen..lähellä olijat tekee kuolemaa kaasutuksesta;)
Tämä rumpali ei ollut mahavaivainen. toivottavasti teidän tienne kohtaa;)
Eiköhän mahavaivaiset (yms muut vaivaiset) kuule pidä itsestään huolta ettei tule tilanteita...
artope
08.02.2017 09:21:42

aimoo: Kiitos, pidän mielessä, toivottavasti emme kohtaa...
Muuten, jännä ykstyiskohta, bändeissä joissa soitan / olen soittanut, nuo ei mahavaivaiset bändikaverit ilmaa saastuttaa eniten. Yks rumpali oli aika vakio, karmee hymy paljasti tulevan hiipivän kuoleman jos sattui kesken soiton huomaamaan herra rumpalin ilmeen..lähellä olijat tekee kuolemaa kaasutuksesta;)
Tämä rumpali ei ollut mahavaivainen. toivottavasti teidän tienne kohtaa;)
Eiköhän mahavaivaiset (yms muut vaivaiset) kuule pidä itsestään huolta ettei tule tilanteita...

Samanlaisia kokemuksia... Olisko niin ettei mahavaivaiset uskalla päästää leijoja. Voip tulla kalsaripyykkiä..
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
vantage
19.02.2017 00:13:09
Mulla on joskus niin, että jos syön vaikkapa viikon väärin niin suoli menee tukkoon.
Ulostukset ovat hankalia sekä oikealle puolelle, eli paksusuolessa tuntuu kovaa kipua ja se johtuu lähinnä siitä ettei tavara liiku.
Tämän on pystynyt välttämään + kolmella litralla vettä päivässä, pellavansiemenrouheella jne suolen toimintaa avittavilla esim raaka porkkana + lukuisat muut, venhän välttämisellä ja muutenkin järkeä käyttämällä siinä että mitä safkaa ja mitenkä sitä itselleen laittaa.
Ei ole keikalle sattunut tuota mutta varmasti voisi joku reissu mennä pieleen kun yleensä kipu kestää päivästä kolmeenkin ja on tosi sietämätöntä.

Kipulääkkeitä ja makaamista. Joskus sellaista reseptitöntä lääkettä mikä kerää 9h nestettä ulosteeseen ja sitten laskee sen pihalle.
Nyt ei ole about vuoteen ollut tuota mutta vaikkapa viikko kaljaa ja pizzaa niin helposti tulee ja on tosi viheliäs vaiva.
Henri Henri Olavi
21.02.2017 21:31:52
aimoo: Kiitos, pidän mielessä, toivottavasti emme kohtaa...

Ei tarvitse itseensä ottaa ja loukkaantua. Kai nyt kaikilla saa olla toiveita. Jos mä en halua mun ultratyylikkäille silkkihanskajazz-keikoille, jotka soitetaan valkoisissa huoneissa hopeisten aterimien kilistessä aidoilla posliinilautasilla, piereskelijöitä ja paskan hajua, niin se on ihan ok. En minäkään tule puuteroituna ja hyvän hajuisena katsomaan jotain epämusiikkia, jota soitetaan jollain sähköisillä mölysoittimilla.
K.F.S. is the Only Law
Kefiiri
22.02.2017 18:28:47
Kerran olin soittamassa keikalla jossa meinasi tulla tappelu. Yleisön edustajan hyökätessä ohitseni mandoliinin soittajan kimppuun pelästyin niin, että pieraisin vahingossa.
En ole musiikin asiantuntija.
Metalkallo
23.02.2017 14:37:20 (muokattu 23.02.2017 14:40:17)
Korkki74: Pearl Jamin Mike McCreadyllä on Crohnin tauti, eli jonkinlainen suoliongelma (en tiedä tarkemmin enkä jaksa googlettaa), mutta aika pitkiä keikkoja äijä vetää "paskat housuissa".

Kaikki onnistuu kun vaan ne laittaa onnistumaan.

Tuo Crohnin tauti on kyllä perseestä, paljon pahempi kuin ärtyneensuolen tauti, siinä joutuu ravaamaan vessassa usein ja se voi aiheuttaa muitakin oireita ja sairauksia myöhemmässä vaiheessa.

Kefiiri: Kerran olin soittamassa keikalla jossa meinasi tulla tappelu. Yleisön edustajan hyökätessä ohitseni mandoliinin soittajan kimppuun pelästyin niin, että pieraisin vahingossa.

Ja sitten tuli hiljaisuus...

En edes muistanut koko ketjun olemassaoloa, mutta hyviä juttuja on tullu. :D

Itse nyt syönyt usein maissimakaroonia ja kanaa kun nuo tuntuu sopivan hyvin omalle massulle ja suolille, noilla olo pysyy normaalina. Maissikakkujakin mättänyt naamaan leivän sijaan, kun huomasin, että yleensä sopivana pidetty kaura selvästi teki ärsyttäviä oireita. Jätin kauran ja monen muun viljan ja olo muuttui paremmaksi. Nyt pitää vaan löytää muutakin kuin maissia ja kanaa...
Vähemmän on nykyään enemmän
Matias.
02.04.2017 20:35:14 (muokattu 02.04.2017 20:36:06)
Tuo aloittajan ärtyneen suolen oireyhtymän saa kuntoon viikon kalkkunakuurilla plus enzyymit ja maitohappobkteerit. Se jälkeen tarkka ruokavalio plus maitohappobakteerit tukemaan. Suoliston metabolia kannattaa hoitaa pois niin on enemmän kilometrejä edessä. Jos tauti on vaivannut pitkään niin koko keho on todennäköisesti matala-asteisen tulehduksen vallassa. Antioksidantteja, kurkumiinia ym.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
Arkka
02.04.2017 20:47:44

Matias.: Tuo aloittajan ärtyneen suolen oireyhtymän saa kuntoon viikon kalkkunakuurilla plus enzyymit ja maitohappobkteerit. Se jälkeen tarkka ruokavalio plus maitohappobakteerit tukemaan. Suoliston metabolia kannattaa hoitaa pois niin on enemmän kilometrejä edessä. Jos tauti on vaivannut pitkään niin koko keho on todennäköisesti matala-asteisen tulehduksen vallassa. Antioksidantteja, kurkumiinia ym.

Mitä tarkoittaa kalkkunakuuri tässä yhteydessä?
Matias.
05.04.2017 09:48:57 (muokattu 05.04.2017 10:04:44)
Arkka: Mitä tarkoittaa kalkkunakuuri tässä yhteydessä?

Tällä suolistoa kuntouttavalla kuurilla on lukuisat vatsaongelmaiset saaneet suoliston ja vatsan kuntoon. Se kuitenkin auttaa vain saamaan sen kuntoon, ei pidä kunnossa loppuelämää eikä estä sitä että huonoilla ruokailu- ym. -tavoilla se menee taas huonoon kuntoon ja suoliston biomi vaurioituu. Sitten tarvitaan taas uusi kuuri...
Eli kuurin jälkeen kannattaa miettiä voisiko uudistaa ruokavaliota sellaiseen suuntaan ettei kiusaa omaa ruoansulatuskoneistoaan..... :D
Ruoansulatusentsyymejä ja kunnollisia maitohappobakteereja saat lähimmästä luontaistuotekaupasta. Markettien "8 erilaista bakteerikantaa" ym. -tuotteet kannattaa unohtaa. Tarvitset Acidofilus ja Bifidus -kantaa saadaksesi vatsan ja suoliston kuntoon, ja ne tarvitaan vahvoina annoksina. Jos olet syönyt antibiootteja, suoliston kuntoutus kestänee jopa puolisen vuotta ennen kuin se on täysin kunnossa, mutta oireet helpottaa jo viikossa.

Kalkkunadieetti-ohje

Kalkkunadieetin on laatinut tärkkelyintoleranssiin huomiota kiinnittänyt luontaistuotealan pioneeri Tapani Lahti. Dieetin perusohje on seuraava: Kalkkunan rintaleikettä ja porkkanaa. Miniporkkana on erinomainen. Sen voi ensin höyrytttää pienessä tipassa vettä, tai esikeittää puolikypsäksi, jonka jäkeen kypsennetään pannulla oliiviöljyssä ja annetaan hautua kannen alla pehmeäksi. Maustetaan rakuunalla, valkosipulilla tai maun mukaan. Lisäksi jäävuorisalaattia, tomaattia ja kurkkua. Tämä on perusohje, jota joidenkin on ehkä muuneltava eri syistä johtuen. Tätä ateriaa sovelletaan aamiaisella, päivällisellä ja illallisella tai niin usein, että nälkä pysyy poissa. Puhdistumista voi vielä tehostaa juomalla aamuisin - ja muutaman kerran päivän aikanakin, puhdistavaa Depulan-teetä (saatavana luontaistuotekaupoista).

Itse kalkkunadieetti on tärkkelyksetön eli ilman perunaa, leipää tai riisiä, vain pari päivää. Kolmantena päivänä ateriaan sisällytetään riisiä. Neljäntenä päivänä kokeillaan vähän perunaa. Tämän ei ole tarkoitus olla nälkädieetti, mutta jos tärkkelyksen jättää pitemmäksi aikaa pois siitä tulee laihdutusdieetti. Jokainen annos kuluttaa ruoansulatuksessa enemmän energiaa kuin antaa. NaturaMedian Inulac ja Monizym soveltuvat tämän jälkeenkin päivittäin käytettäväksi, sillä pelkästään nämä kaksi tuotetta oikein käytettynä lisäävät ruoansulatuksen entsyymiaktiivisuutta luonnollisella tavalla. Jotkut luontaistuotekauppiaat ja -terapeutit ovat saaneet jo jonkin verran koulutusta tärkkelysintoleranssin suhteen, joten kannattaa käydä kyselemässä.

(Lehdistötiedote : Natura Media_ Biosori, Tapani Lahti)
Kefiiri
06.04.2017 19:23:40
Ei siis ollut cold turkey tässä kyseessä.
En ole musiikin asiantuntija.
Arkka
06.04.2017 20:11:30

Matias.: Kalkkunadieetti-ohje

Kiitän selvennöksestä. Ootko perehtynyt onko kalkkuna tässä kalkkunaa vain siksi, että sitä saa leikkeenä punaisen lihan ollessa huonompi vai onko itse kalkkunuus just the juttu?

Kuriositeettipohjalta kyselen. Itellä refluksi, eikä varmaan vähiten koska ryyb.

Kefiiri: Ei siis ollut cold turkey tässä kyseessä.

Tämäpä se :D Voin kuvitella kuinka joku juoksee/ei juokse tälläkin hetkellä kalkkunaa kiinni pelkästään väärinkäsityksen takia.
Matias.
06.04.2017 22:09:28 (muokattu 06.04.2017 22:10:59)
Arkka: Kiitän selvennöksestä. Ootko perehtynyt onko kalkkuna tässä kalkkunaa vain siksi, että sitä saa leikkeenä punaisen lihan ollessa huonompi vai onko itse kalkkunuus just the juttu?

Kuriositeettipohjalta kyselen. Itellä refluksi, eikä varmaan vähiten koska ryyb.

Tämäpä se :D Voin kuvitella kuinka joku juoksee/ei juokse tälläkin hetkellä kalkkunaa kiinni pelkästään väärinkäsityksen takia.

Hiilarit on se ongelma. Uusi kansantauti on tärkkelysintoleranssi. Ongelmia tuottaa muutkin kuin maidon laktoosi (maidon tärkkelys). Vatsan entsyymit ei kykene pilkkomaan kaikkia hiilareita glukoosiksi. Glukoosi on ainoa, yksinkertainen sokeri jonka suolisto pystyy imeyttämään. Muut, pitempiketjuiset aiheuttaa suolistossa ollessaan turvotusta ja pörinää. Näin käy aika monelle ja aika usein.
Kalkkunakuurin ainekset ei sisällä juurikaan hiilareita ja ovat vatsalle helppo sulatettava. Siksi nuo ainesosat. Entsyymit tukevat vatsan entsyymitoimintaa eikä ohutsuoleen kulkeudu enää sulamatonta ruokapartikkelia.
Maitohappobakteerit ruokkivat suoliston hyötybakteerikantaa. Suolisto kuntoutuu ja metaboliaa aiheuttavat ongelmabakteerit heikkenevät kun hyötybakteerit lisääntyvät maitohappobakteerien ansiosta. Maitohappobakteerit kannattaa ottaa kapseleina jottei vatsan suolahappo tapa niitä. Kapseli on niiden pelastautumiskapseli ja se kapseli sulaa vasta ohutsuolessa jossa suolahappoa ei enää ole.
Kuurissa kannattaa käyttää sekä entsyymeitä ja maitohappobakteereita. Vatsan oireet helpottaa yleensä jo kolmen päivän jälkeen.
metlica
07.04.2017 08:18:34

Ennen keikkaa skeidat aika perus, mutta viime keikalla aloin byyttaa kesken biisin. Tarkemmin kyseessä oli Six Feet Deep biisi ja kesken bassosoolon, eihän siinä. Soitto jatkui. Kolmasvika biisi setissä eli tuskin enää jännitystä :D
What's yours?!
Metalkallo
24.04.2017 16:11:17 (muokattu 24.04.2017 16:13:34)
Matias.: Hiilarit on se ongelma. Uusi kansantauti on tärkkelysintoleranssi. Ongelmia tuottaa muutkin kuin maidon laktoosi (maidon tärkkelys). Vatsan entsyymit ei kykene pilkkomaan kaikkia hiilareita glukoosiksi. Glukoosi on ainoa, yksinkertainen sokeri jonka suolisto pystyy imeyttämään. Muut, pitempiketjuiset aiheuttaa suolistossa ollessaan turvotusta ja pörinää. Näin käy aika monelle ja aika usein.
Kalkkunakuurin ainekset ei sisällä juurikaan hiilareita ja ovat vatsalle helppo sulatettava. Siksi nuo ainesosat. Entsyymit tukevat vatsan entsyymitoimintaa eikä ohutsuoleen kulkeudu enää sulamatonta ruokapartikkelia.
Maitohappobakteerit ruokkivat suoliston hyötybakteerikantaa. Suolisto kuntoutuu ja metaboliaa aiheuttavat ongelmabakteerit heikkenevät kun hyötybakteerit lisääntyvät maitohappobakteerien ansiosta. Maitohappobakteerit kannattaa ottaa kapseleina jottei vatsan suolahappo tapa niitä. Kapseli on niiden pelastautumiskapseli ja se kapseli sulaa vasta ohutsuolessa jossa suolahappoa ei enää ole.
Kuurissa kannattaa käyttää sekä entsyymeitä ja maitohappobakteereita. Vatsan oireet helpottaa yleensä jo kolmen päivän jälkeen.

Kiitoksia tästä kalkkuna neuvosta.

Mulla on nyt pysynyt maha kasassa suht hyvin kun lopetin muiden viljojen lisäksi vielä kaurankin syömisen joka ei yleensä ole paha kait ärtyneestä suolesta kärsivälle, mutta näköjään oli. Kauraleivän lopettamisen jälkeen ollut paljon parempi olo, tai ainakin paska irtoaa normaalisti eikä löysempänä mikä on ollut helpotus. :D
LamaAjanElvis
05.05.2017 19:03:24
Mulla on ollut jostain ala-asteen alusta jännittämiseen liittyvää painetta suolessa. Ihan virallinen paniikkihäiriö löytyy myös tililtä ja sanomattakin selvää että vuosia kestänyt tulivuorenpurkauksen estäminen teki minulle suomen treenatuimman sulkijalihaksen.
Mut tuo vuosien pidättely teki myös sellaisen refleksin kroppaan ja mieleen että aina kun on meno jonnekkin, oli se sitten sellainen meno jonne haluaa mennä tai sitten sellainen jonne pitää mennä, aina lähtiessä sisäkalut muuttuu vedeksi ja paineilmaksi.
Toinen on se että myös ärsyyntyminen alkaa kuplimaan mahassa. Töissä jos on kiire joka jo itsessään laittaa vatsan sekaisin, joku on "säästänyt aikaa" tuotteen esivaiheessa ja minä joudun ennen omaa varsinaista hommaa tekemään senkin työt uudelleen ja pomo ihmettelee mikä mulla kestää, niin jumalauta että alkaa pullistelemaan suolessa.
Sitten kun menet vessaan ja just kun olet istumassa pöntölle, kaikki se paine kurahtaa ylempään suoleen josta et voi sitä enää hallita ja purkaa pois.
Nostat kahdet päällekkäiset haalarit päälle ja peset kädet pelkän tavan takia vaikket edes joutunut pyyhkimään ja astelet vessasta ulos. Sitten kuulet ja tunnet kurahduksen ja paine on taas suolen alapäässä.

Sori, tämä ei liittynyt bänditoimintaan koska en ole koskaan ollut tai halunnut olla bändissä, mut veikkaan että kanssakärsijöitä löytyy myös soittajista.
Jokunen vuosi sitten luin keikkajännitykseen liittyvää ketjua täällä ja siellä joku sanoi että joutuu popsimaan jotain hiilitabletteja ennen keikkaa ettei taka-lojahda.

Muutenkin tämä postaus oli alkuperäisenä pidempi ja yksityiskohtaisempi, mut koska kirjoitin sitä liian pitkään ja painoin lähetä nappia, se novelli katosi pois ja minun käskettiin kirjautua sisään uudelleen.
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
Metalkallo
06.05.2017 17:19:22 (muokattu 06.05.2017 17:20:20)
LamaAjanElvis: Mulla on ollut jostain ala-asteen alusta jännittämiseen liittyvää painetta suolessa.

Mulla on kans välillä ollut tuommoista jännitykseen liittyvää juttua, tai jännitys saattaa laukaista hädän, sitä tarkoitan. Enää nykyisin ei ole niin paljon, ja kun muutin ruokavaliotani selvästi tuoki väheni, mutta tiedä sitten miksi? Ehkä se on se, että mahan ja suoliston ei tartte koko ajan mölistä.

Mulla tuo ärtyneensuolen oireyhtymän on laukaissut selvästi raju mahatauti vuonna 2013, tai voi olla että oli salmonellakin kun samassa paikassa sairastui moni muukin, joku käsitellyt paikan ruokaa huonosti kenties? Jotkin muutkin on netissä kirjoitelleet, että mahatauti tai vastaava juttu on laukaissut ärtyneensuolen oireyhtymän ja siitä olen saanut vähän myös siihen varmistusta. Näin selvästi on käynyt koska nuo oireet alkoivat vasta jonkin ajan kuluttua taudin jälkeen.
jlaakso
25.05.2017 16:21:20
Itselläni ei ole IBS:ää tai muita vakavia suolistosairauksia. Olen kyllä varsin tuttu ongelman kanssa. Mahavaivat ovat paljon yleisempiä kuin usein kuvitellaan. Pikainen google-haku paljasti vaikka kuinka paljon muusikoita samojen ongelmien kanssa.

Käsittääkseni Kurt Cobainilla oli Chronin tauti. Pearl Jamissa jolla kulla myös.
Nelisormimangusti
26.05.2017 11:28:12

Työkaverilla on kuulemma refleksitauti. En pystynyt oikaisemaan, kun nauratti niin, ja varmaan se ihmetteli empatianpuutettani.
Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)