Janus 15.10.2013 14:18:14 | |
---|
Epämuusikko: Puhkisoitetuista puhkisoitetuin on Runaway. Ja silti kukaan ei saa sitä Clavioline-soolopätkää kohdalleen. Koskaan. |
Dirtyh 15.10.2013 15:12:33 | |
---|
Epämuusikko: Ja vielä samaan syssyyn sanon sen, että jos ei "osaa" soittaa "covereita" niin ei oo suuret odotukset "omiltakaan" biiseiltä. Vaikka muiden ihmisten biisien soittaminen ei välttämättä ole kaikkien ihmisten elämäntehtävä, korreloi siinä onnistuminen minusta aika hyvin muunkin musiikkikäsityön kanssa. Tähän vahva eri. Esimerkiksi Levontonta Tuhkimoa siellä ihan kovankin luokan ammattimiehet veivaavat vaikka Neumann ei nyt varsinaisesti ole mikään kitaravirtuoosi, saati sitten laulaja. Voidaan tietenkin väitellä siitä on ko. kappale hyvä. Omasta mielestäni täysin puhkikulunut mutta yhtä kaikki timanttinen pop-laulu. |
Epämuusikko 15.10.2013 17:54:55 (muokattu 15.10.2013 17:56:37) | |
---|
Dirtyh: Tähän vahva eri. Esimerkiksi Levontonta Tuhkimoa siellä ihan kovankin luokan ammattimiehet veivaavat vaikka Neumann ei nyt varsinaisesti ole mikään kitaravirtuoosi, saati sitten laulaja. Voidaan tietenkin väitellä siitä on ko. kappale hyvä. Omasta mielestäni täysin puhkikulunut mutta yhtä kaikki timanttinen pop-laulu. No joo, ei puhuttu ihan samasta asiasta, mutta: täältä tähän. paitsi että http://naurunappula.com/640539/jukeboxin-luona.jpg "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
musamies 15.10.2013 22:21:53 | |
---|
Epämuusikko: -Grooven korvaaminen lujempaa tai nopeampaa soittamisella. Samaa mieltä ja itseä muutenkin kiinnostaisi miten löytyisi erilaisia tunnelmia muillakin ulottuvuuksilla kuin nopeasti tai kovaa. Itseä kiinnostaa kovasti miten tehdään eri aikakausien ja maailmankolkkien fiiliksiä. Ihan tällainen mojova musta häijyn letkeä 1970-luvun meininki tuntuu olevan haastava saavuttaa harrastebändeissä: http://www.youtube.com/watch?v=Z9nwcpGZE6A |
Epämuusikko 16.10.2013 01:09:09 | |
---|
musamies: Itseä kiinnostaa kovasti miten tehdään eri aikakausien ja maailmankolkkien fiiliksiä. Ihan tällainen mojova musta häijyn letkeä 1970-luvun meininki tuntuu olevan haastava saavuttaa harrastebändeissä: http://www.youtube.com/watch?v=Z9nwcpGZE6A En pysty kykenemään yrittämään vastata, olen hämmästynyt miten perkeleen kova linkkisi on. KIITOS!!!!!! "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Haipuma 16.10.2013 07:25:44 | |
---|
-se youresofinebabeireallywannamakeyoumine-ripulipaska, en googleta. -kaikki hevi- tai ei-lennokas-hardrock-biisit jotka naamioidaan bilekuosiin. -punkvivahteiset turpaanvedot, en ala erittelemään -Unchain my heart ynnä muut norsunvitulla soitettavat keskitempoiset ammattimuusikkohekumoinnit. Keskitempoja ja groovea vastaan minulla ei oo mitään, mutta tuo tietynlainen yli-ikäisten VHS-miesten baaribänditöhö soitettuna ylihintaisilla kitaroilla etätyönä kaljamahan ylitse ei kuulu meikän maailmankuvassa biletouhuihin. Toki, jos kyseessä on "vain" baarikeikka niin sitten menköön. -Grooven korvaaminen lujempaa tai nopeampaa soittamisella. -Levyllä olevan kitara-, yms. soolon tai sen olennaisimpien osien plokkaamatta jättäminen silloin kuin tähän on ehdottomasti aihetta. Ja sama toisinpäin: 1:1 kömsöjen tai hällävälien alunperin voidaan-olettaa-että-improvisoitujen osuuksien toisintaminen. meikältä tulee taustanauhoista ja jonkinlaisesta omaleimaisuudesta siellä KuinLevyltäKuuntelisi-efektin seassa sekä mikro-että makrotason improvisointitaidosta varauksetonta plussaa. Ei mitään lisättävää tähän! Okei, ehkä vielä se, että potpurien esittäminen ja itse terminkin julkisesti käyttäminen pitäisi tehdä niin ikää laittomaksi. "Älkää soittako enää tätä paskaa, soittakaa jotain hyvää välillä." |
arppah8 16.10.2013 08:36:33 | |
---|
Epämuusikko: Yleisohjeina cover-keikalle lähtemisen yläikärajana ~35 +-3v riippuen naaman rohtuneisuudesta ja paitavalinnasta. Jaahas, täytyy vissiin lopettaa kun oon kohta jo 42. Vai saako RottenSound-paidalla armon? Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
kimurantti1 16.10.2013 10:23:36 | |
---|
arppah8: Jaahas, täytyy vissiin lopettaa kun oon kohta jo 42. Vai saako RottenSound-paidalla armon? Löytyykö liekkejä? "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
arppah8 16.10.2013 11:29:30 | |
---|
kimurantti1: Löytyykö liekkejä? Ei liekkejä eikä susia :( Tosin semmoiset Setzer-nahkabyysat ois komeet missä on punaiset liekit lahkeitten alaosassa. Semmoiset vois laittaa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Epämuusikko 16.10.2013 17:15:40 | |
---|
Myönnän puhuneeni hieman ristiin cover-keikoista ja bilekeikoista. Nykyään en oo oikein varma mistään, tuo ikäläppä menköön läpän piikkiin. Muuten olen tosissani. + se ikähomma koski nimenomaan bilekeikkoja. My bad. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
arppah8 16.10.2013 18:33:12 | |
---|
Epämuusikko: se ikähomma koski nimenomaan bilekeikkoja. Perusteles nyt vähän miksi mun pitäisi lopettaa bilekeikkojen tekeminen? Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
musamies 16.10.2013 19:34:46 (muokattu 16.10.2013 19:38:26) | |
---|
arppah8: Perusteles nyt vähän miksi mun pitäisi lopettaa bilekeikkojen tekeminen? Mulla rupeaa jo vähän harmahtavaa tulee hiuksiin jo olen meidän harrastebilebändin nuorin jäsen... Minun suunnitelma on päinvastainen, että keikkailisin vanhempana ehkä entistä rohkeammin ja laajemmalla etäisyydellä! Muutenkaan oma kokemus ei tue sitä, että nuorista saisi aktiivisia ja tekeviä bändikavereita vaan pikemminkin vanhemmat elämän rajallisuuden ymmärtävät ovat tekevämpiä ja rohkeampia. Suunnitelmiani hyvin kuvastaa kun olen livetoimintaan avannut keskustelua kuinka voisi patsastella edullisin kuluin näyttävässä spotlight valokeilassa... |
18is9 16.10.2013 20:40:40 | |
---|
Epämuusikko: -Kickstart my heart Mikä läppä se tämä nyt on? Valveutuneessa kahden hengen taloudessamme kukaan ei ollut kuullut tätä biisiä koskaan livenä. Soitatko sen sitten jos tullaan katsomaan? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Epämuusikko 17.10.2013 10:24:23 | |
---|
arppah8: Perusteles nyt vähän miksi mun pitäisi lopettaa bilekeikkojen tekeminen? Miksi minun pitäisi perustella mitään? Tämä on internet. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
arppah8 17.10.2013 10:26:43 | |
---|
Epämuusikko: Miksi minun pitäisi perustella mitään? Tämä on internet. Fair enough :D Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
musamies 17.10.2013 11:40:50 | |
---|
Epämuusikko: Miksi minun pitäisi perustella mitään? Tämä on internet. Mun mielestä internetin hyvä puoli on juuri kun täällä saa vapaasti perustella tai olla perustelematta ilman, että joku pyrkii rajoittamaan sanavapautta vaikka kokouksen kestoon tai asialistaan vedoten... |
LamaAjanElvis 10.01.2014 11:10:42 | |
---|
Sweet home Alabama, hyi helvetti mitä paskaa. Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |
ekikoo 10.01.2014 18:58:17 | |
---|
Puhkisoitettuja on kyllä melkoinen lista, mutta mitäs sitten kun bilepumppu soittaakin jotain vähänkin harvinaisempaa, biisin ollessa kuitenkin ns. absoluuttisesti hyvä, jengi tulee toivomaan niitä puhkisoitettuja. JOOOOOOOOoooo-oooooo joor seks is on faio Do we need harmonics in the range above 8 kHz? Are a lot of dogs going to listen to your solos? - J. Johansson |
Juzpe 11.01.2014 08:55:42 | |
---|
Kiitos. Tosi hyvä ketju. Pitikinn tota settilistaa päivittää ja täältähän löyty ideaa siihen mitä sinne lisäillään. Ilmeisesti on ollu tota puhkinussittua skeidaa liian vähän ohjelmistossa. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
LamaAjanElvis 12.01.2014 10:01:20 | |
---|
Jos vanhan klassikon soittaa vaihteeksi oikein, niin sekin lie piristää. Esim Van Halenin Hot for Teacher alkuineen päivineen 100% rumpuineen, niin kaikki arvostaa. Sen jälkeen voi taas vetää marita kattilaa ja siskonsa kans naimisissa oleva insinööri kiittää. Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin |