Aihe: Bändin toimivuus 1 2 | |
---|---|
![]() 27.03.2011 00:23:44 (muokattu 27.03.2011 00:25:42) | |
rintapek: Kuka tuuraa sua tos välissä? Mä ny en näist kauheesti tiedä, mut kyl mä ny just ja tasan tarkkaan tiedän sen, mitä leipätöitä tekevän, perheellisen harrastehumppaajan tarttee tietää. Toisinaan jopa hieman enemmän. Mitä ny pikaseen kurkkasin, ni sinul näyttää olevan syyskuuhun mennessä puolentusinaa keikkaa buukattuna? Eipä tolla keikkamäärällä kukaan elä, joten kyseessä ei o ammatti? No, työssäkäyvä ei noit lomia niin vaan saa, vaan ne valitettavasti tarttee hyväksyttää veribigbossilla lomakalenteriin. No jos basista sit on heinäkuun vaik Kiinassa, ni ei se sieltä kesken pois tule sen vuoksi, et ny ois keikka tarjolla mist sais kaljaa ja pitsaa. Humpatirallaa, sinnekkin! Kokoonpano uudistui juuri ja keikkaa jopa peruttiin välillä, kun yksi päätti lopettaa ihan tuosta vain, kun muuttikin ulkomaille....Keikkamyynti hieman varovaista ja jos soittajia ei saa keikoille niin sekin hieman jarruttaa. Toki keikkamääriä ei kannata tuijottaa, kun toimistot ja itsekkin myy on hinnatkin sitte todella hyvät ja "halppishuttua" ei soiteta sit ollenkaan.. siitä taitaa olla jo 15v kun eläkeläisten tanssejakin soitettiin..ei enään edes humppaa.. Lavatanssit lopetin tuossa parivuotta sitten.. joku tangoprinsessan keikka oli siinä kylläkin.. Pitsapalkalla tai kaljallakana en ole soitellut, mut viimeksi kapakissa oli hyvät ruokailut, eli a'la carte mitä halusi ja juomat...juomat samoin backstage cooleri pullollaan juomia bändille..."kiitti Sedulle" No toimistosta tuli vaan kiitosta tuostakin keikasta, eli ei hullumpaa sekään.. Hotellia ei nyt otettu tälläkertaa, vaikka majoitus kuuluukin bändille tarvittaessa, kuten varmaan tiesitkin.. Kiinan vertaus oli aika ..noh en kommentoi enempä'ä, mut eiköhän sen sano järkikin, jos lomamatkalla kauempana..mutta toki soittaja voi katsoa ettei ole ns. sesongin huipulla esim hääkeikat on kesällä.. Kun soittaja soittaa on muut vapaalla ja juhlii.. Yleensä viikonloppuna ja kesällä.. 0400 435435 | |
![]() 27.03.2011 12:52:45 | |
Keikkarumpali1: Humpatirallaa, sinnekkin! eiköhän sen sano järkikin, jos lomamatkalla kauempana..mutta toki soittaja voi katsoa ettei ole ns. sesongin huipulla esim hääkeikat on kesällä.. Tota... koskas työläinen kesälomansa pitää, jos ei kesällä? Ja jos sinulla on homma noin hienosti hanskassa, niin miks soittajien tarttee kysellä, et saako keikasta rahaa ja jos, niin kuinka paljon? One kind of music only - the good kind | |
![]() 27.03.2011 14:31:37 | |
Hieman outo keskustelu. Kyllä, olen nuori. Ei, en ole soittanut ammatikseni kymmentä vuotta. Ei, en ole soittanut yli sataa keikkaa. Silti kuitenkin tiedän, että hyvä kokoonpano kestää, kunhan kaikilla on samat tavoitteet. Itse käyn päivätöissä, niin kuin käy bilebändistämme jokainen. Soitamme keikan-pari kuukaudessa ja se on kaikille sopiva määrä. Välillä haluaisi itse enemmänkin pomppia yleisön edessä ja välillä tulee sellaisia tilanteita, että yhdellä jäsenellä on esimerkiksi tyttöystävän syntymäpäiväillallinen tai jotain muuta "ei-niin-tärkeää-muille" vaikka pitäisi keikkaa soittaa. Niiden kanssa on vain elettävä. Ei sitä voi pakottaa kavereita lauteille. Jos saisin soittamisesta enemmän rahaa, vähentäisin päivätöitäni, mutta ymmärrän täysin muiden soittajiemme asenteet, jos he haluavat panostaa "oikeaan" uraan. Ei näistä hommista kuitenkaan kauheasti saa rahaa. Etenkin, kun me soitamme lähinnä opiskelijabileissä tai muissa "nuorisotapahtumissa", jolloin on pakko välillä tinkiä keikkapalkkioista. Tanssiravintolaan minua ei edes saisi soittamaan, olen sen verran kranttu. Nämä ovat valintakysymyksiä. Jos yhden porukan tyypit eivät halua/pysty/jaksa soittaa enempää, pistää toisen pumpun pystyyn siihen rinnalle. PS. Ja kyllä, tiedän suurin piirtein kuinka paljon työtä orkesterin pyörittäminen, sillä itse toimin oman joukkueemme "managerina." Treeniaikataulujen sumplimiset, kyydit, palkkiot, laskuttamiset, yhteydenpito jne. Jos ei homma maistu, kannattaa vaihtaa alaa. Niin tein minäkin pari vuotta sitten. Nyt lähtee, SAATANA! | |
![]() 27.03.2011 16:35:09 | |
strophe: Hieman outo keskustelu. Kyllä, olen nuori. Ei, en ole soittanut ammatikseni kymmentä vuotta. Ei, en ole soittanut yli sataa keikkaa. Silti kuitenkin tiedän, että hyvä kokoonpano kestää, kunhan kaikilla on samat tavoitteet. Itse käyn päivätöissä, niin kuin käy bilebändistämme jokainen. Soitamme keikan-pari kuukaudessa ja se on kaikille sopiva määrä. Välillä haluaisi itse enemmänkin pomppia yleisön edessä ja välillä tulee sellaisia tilanteita, että yhdellä jäsenellä on esimerkiksi tyttöystävän syntymäpäiväillallinen tai jotain muuta "ei-niin-tärkeää-muille" vaikka pitäisi keikkaa soittaa. Niiden kanssa on vain elettävä. Ei sitä voi pakottaa kavereita lauteille. Jos saisin soittamisesta enemmän rahaa, vähentäisin päivätöitäni, mutta ymmärrän täysin muiden soittajiemme asenteet, jos he haluavat panostaa "oikeaan" uraan. Ei näistä hommista kuitenkaan kauheasti saa rahaa. Etenkin, kun me soitamme lähinnä opiskelijabileissä tai muissa "nuorisotapahtumissa", jolloin on pakko välillä tinkiä keikkapalkkioista. Tanssiravintolaan minua ei edes saisi soittamaan, olen sen verran kranttu. Nämä ovat valintakysymyksiä. Jos yhden porukan tyypit eivät halua/pysty/jaksa soittaa enempää, pistää toisen pumpun pystyyn siihen rinnalle. PS. Ja kyllä, tiedän suurin piirtein kuinka paljon työtä orkesterin pyörittäminen, sillä itse toimin oman joukkueemme "managerina." Treeniaikataulujen sumplimiset, kyydit, palkkiot, laskuttamiset, yhteydenpito jne. Jos ei homma maistu, kannattaa vaihtaa alaa. Niin tein minäkin pari vuotta sitten. Moros! Hieman jo ehdin kyllästymään koko juttuun..mutta asialliset kommentit taas saa jatkamaan.. Nyt puhutaan jo asiaa.."niiden kanssa opittava elään" eli ei keikkoja, jos pikkumenoja.. toki aina menetys koko bändille..Toki tuurajia on tuurilla, järjestelyt vie aikaa ja vaivaa..Saada bändi keikoille..Kaikki nyt ei edes kykene tekemään tuurauksi jne.. Vanhanaikasta, että soittaja hankkisi itselleen tuuraajan.. Palkkaus on laaja käsite.. Jos bändi tekee taustahommia ja panostaa keikkailuun taatusti asia on eri. Tässä on laaja näkeys millä linjalla mennään. Toki tulosta ei tule, jos ei keikkaile. Toki aina voi pyytää, jos keikkyynti osaa hommansa ja bändi vannoutunut tekemään keikkoja ilman "kissanristiäisten" aiheuttamaa soittajakatoa. Kyllä pikkukekkereitä pitää pystyä järjestämään, jotta keikalle pääsee. Joku aina tekee sen suuren taustatyön ja odottaen, että arvon soittajat lähtisivät keikalle. Tuollaisia puhelinkierroksia ja muuta puuhaa..toki hyvä ilmoittaa leaderille omat menot.. Itse otan kuluni asioiden hoidosta kyllä palkkoni ja ideana on kuitenkin koko bändin etu ja toimivuus. Palkka tehdystä työstä. Keikkamies ei lomia juuri pidä ja parin viikon periodilla mennään! Tälläiseen juttuun ei kannata edes lähteä, jos pysty paikkaansa lunastaaan. Jatketan kiiparistinhakua toimiston keikalle.. Kekkis! 0400 435435 | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)