Aihe: Vuokranmaksu ja sen vaikeus 1 2 | |
---|---|
![]() 16.03.2010 14:21:00 | |
Tämä aihe pelottaa vähän itseäkin. Päästiin jakamaan kämppä ja meidän osuudeksi jäi noin 40e/kk. Meitä on nyt kaksi maksamassa, mutta tulee varmaan vielä lisää kun saadaan yleiskuviot kuntoon. Itsellä on nimet papereissa, eli meikä sitten hoitaa sen neljäkymppiä eteenpäin. Kyllä itseltäkin varmasti tuo summa löytyis joka kuukausi, mutta jos muilla on velvollisuus myös maksaa, niin näin täytyy tapahtua. En silti ymmärrä kenelle tuottais vaikeuksia maksaa se 10-20e kuussa. Ei tartte mitään hyväntekeväisyyttä alkaa harrastamaan, yhtä lailla tämä maksaa kuin jotku jäkistreenitkin ja harrastus tämä on niin kuin muutkin. Vussia, kompuraa ja plaastkomppia | |
![]() 20.03.2010 08:09:12 | |
Apaas: Jännä huomata että aikuisilla ihmisillä on vielä reenikämpän vuokran kanssa ongelmia, varsinkin jos oma kaveri on "rahanperijä". "No sen vanhemmathan tuon laskut hoitaakin, kun itse hassaa tuet päihteisiin ja wowiin :P " Eli se siitä aikuisuudesta. Moni vuosiltaan täysi-ikäinenkin on henkisesti vielä täysi kakara. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! | |
![]() 20.03.2010 08:54:31 | |
Meillä nykyisin sujuu vuokranmaksut melko kivutta meitähän on 5 jannua joista 3 maksaa suoraveloituksella osuutensa säntillisesti meikäläiselle. Yksi on työtön ja toiselta paikkakunnalta ja hänelle tietysti annetaan pikkasen löysiä tarvittaessa. Työttömyys ei ole oma valinta. Syödäkin täytyy. Kuitenkin näen että orkesteri on yhteinen juttu ja tulee yhteisiä kuluja yms jotka on kimpassa sovittu jaettavaksi. Oli mikä oli nii osuudet vaan on hoidettava, tavalla tai toisella. Se on kumma jos joku alkaa venkoilemaan niin se on sitten merkki siitä että ei pidä asiaa tai orkesteria itselleen tärkeänä.Kertoo jotain myös henkilöstä. Näitä on nähty. Onneksi homma nykyisin toimii. EXREMAINS "Choices"-EP 3.3.2010 @Myspace.
Muista tsekata!! | |
![]() 20.03.2010 10:59:04 | |
teukka: Meillä nykyisin sujuu vuokranmaksut melko kivutta meitähän on 5 jannua joista 3 maksaa suoraveloituksella osuutensa säntillisesti meikäläiselle. Yksi on työtön ja toiselta paikkakunnalta ja hänelle tietysti annetaan pikkasen löysiä tarvittaessa. Työttömyys ei ole oma valinta. Syödäkin täytyy. Kuitenkin näen että orkesteri on yhteinen juttu ja tulee yhteisiä kuluja yms jotka on kimpassa sovittu jaettavaksi. Oli mikä oli nii osuudet vaan on hoidettava, tavalla tai toisella. Se on kumma jos joku alkaa venkoilemaan niin se on sitten merkki siitä että ei pidä asiaa tai orkesteria itselleen tärkeänä.Kertoo jotain myös henkilöstä. Näitä on nähty. Onneksi homma nykyisin toimii. Meillä sama tilanne, yks jannu on ulkopaikkakunnalta ja hänellä menee bensakuluihin yhtäpaljon jos ei enemmän rahaa kuussa kuin meillä vuokriin. Ollaan sovittu ettei hänen tarvia osallistua vuokriin. Eilen tulikin tietoon että samoissa tiloissa missä meidänkin kämppä on, on myös Teatterin varasto jonne oli nyt hiljattain murtauduttu. Kaikille kolmelle bänditilan vuokralaisille annettiin häätö-uhkaus jos ei tekijöitä löydy. Nice. No, kyllähän tuo sen jälkeen on alkanut hirvittämään että millon meidän kamat lähtee. Niin siitä täysi-ikäisyydestä, totta puhuit edellinen postaaja. Toisaalta, ollaanhan me itsekukin joskus lapsellisia mutta viimesenä mulle tulis omille kavereille kenkkuilemaan. Varsinkin raha-asioissa. | |
![]() 31.03.2010 09:25:13 | |
Mä oon meidän treenikämppäkolhoosin vuokravastaava. Huolehdin siitä, että vuokranantaja saa vuokran aina eräpäivään mennessä. Maksu menee kuukausittain automaattisesti mun tililtä ja soittokaverit maksaa osuutensa mun tilille. Homma toimii enimmäkseen ok, mutta välillä joiltain taiteilijoilta jää jopa useita kuukausia rästiin mulle. Olen välillä muistuttanut kavereille, että en mielelläni ota taloudellista tappiota itselleni siitä, että huolehdin kaikkien puolesta vuokranmaksusta vuokranantajalle. Jonkin verran on mulle vuosien varrella tullut tappiota maksulintsareiden takia, mikä ainakin periaatetasolla vituttaa. Lisäksi tiliotteiden seuraamisessa ja rästien karhuamisessa on oma hommansa. Fakta nimittäin on, että jos kukin vastaisi omasta vuokraosuudestaan suoraan vuokranantajalle, meiltä olisi mennyt treenikämppä alta jo ajat sitten. Eli vuokravastaavan homma on aikamoinen koiranvirka, mutta ehdottoman välttämätön treenikämppäyhteisössä. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 03.04.2010 14:47:18 | |
Eli vuokravastaavan homma on aikamoinen koiranvirka, mutta ehdottoman välttämätön treenikämppäyhteisössä. Riippuu jätkistä. Meillä on bändin yhteinen tili, jonne jokainen laittaa 15.päivä mennessä oman osansa, josta kokonaissumma lähtee vuokranantajalle suoravelotuksena. En sanois välttämättömäksi, kyllä saadaan toimimaankin. | |
![]() 05.04.2010 23:10:07 | |
Rämppy: Fakta nimittäin on, että jos kukin vastaisi omasta vuokraosuudestaan suoraan vuokranantajalle, meiltä olisi mennyt treenikämppä alta jo ajat sitten. Eli vuokravastaavan homma on aikamoinen koiranvirka, mutta ehdottoman välttämätön treenikämppäyhteisössä. Tästä olen noin 105% samaa mieltä. Nykytilanteessa meillä menee hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin taas alkaa spedeily... | |
![]() 06.04.2010 09:36:31 | |
Apaas: Riippuu jätkistä. Meillä on bändin yhteinen tili, jonne jokainen laittaa 15.päivä mennessä oman osansa, josta kokonaissumma lähtee vuokranantajalle suoravelotuksena. En sanois välttämättömäksi, kyllä saadaan toimimaankin. Näinhän se meilläkin periaatteessa on aina toiminut. Kuitenkin kun on toistakymmentä suurta taiteilijaa samassa kolhoosissa, niin välillä joku unohtaa, jollain iskee akuutti rahapula, jollain menee joku impulssiostos vuokranmaksun edelle ja jonkun automaattinen maksu pankkitililtä ei toiminutkaan ... jne jne...Hyviä selityksiä kyllä löytyy. Pääsääntöisesti meilläkin maksut ovat toimineet ihan hyvin, mitä nyt välillä joutuu vähän paimentamaan, ettei mulle tule ihan kohtuutonta tappiota. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 06.04.2010 10:35:30 | |
Rämppy: Näinhän se meilläkin periaatteessa on aina toiminut. Kuitenkin kun on toistakymmentä suurta taiteilijaa samassa kolhoosissa, niin välillä joku unohtaa, jollain iskee akuutti rahapula, jollain menee joku impulssiostos vuokranmaksun edelle ja jonkun automaattinen maksu pankkitililtä ei toiminutkaan ... jne jne...Hyviä selityksiä kyllä löytyy. Pääsääntöisesti meilläkin maksut ovat toimineet ihan hyvin, mitä nyt välillä joutuu vähän paimentamaan, ettei mulle tule ihan kohtuutonta tappiota. Joo, meikä oli huolimaton. :) Meillä on oma reenikämppä, eli siis pelkästään 5 jätkää hoitamassa maksua. En ajatellut asiaa jaetun kämpän kannalta. Tottakai ongelmia on enemmän jos jätkiäkin on nuin paljon sukimassa soppaa. | |
![]() 17.05.2010 22:54:35 | |
Toivottavasti saat rahasi. Vaikeaa se kyllä on, kun ihmisten maksumoraali on joskus mitä on... En tiedä miten rahat saa jälkikäteen takaisin, mutta tulevaisuudessa kannattaa varmaan vaatia rahat (hyvässä hengessä mutta päättäväisesti) jo ennakkoon, esim. edeltävässä kuussa. Ja treenaus loppuu samalla hetkellä kuin bändikaverin maksut. Ei kannata alkaa laina-automaatiksi... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)