Teijo K. 12.11.2009 22:17:36 | |
---|
Thefish: Tarkottaako toi siis sitä että mä voin ryypätä, rellestää, tehdä huorin, hajottaa paikkoja sekä olla muuten vaan vittumainen ja se menee jonkun muun piikkiin? No kenen piikkiin se on tähän asti mennyt? "80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi.
-Jannu |
Kailis 13.11.2009 00:35:51 | |
---|
Thefish: Tarkottaako toi siis sitä että mä voin ryypätä, rellestää, tehdä huorin, hajottaa paikkoja sekä olla muuten vaan vittumainen ja se menee jonkun muun piikkiin? Sä voit siellä sun Mikä-Mikä-Maassa tehdä ihan mitä huvittaa. Mut varo Peter Pania. |
Kailis 13.11.2009 00:38:33 | |
---|
Sir Härö: Tämä. Ja toiseksi, basso on ihan saatanasti munakkaampi työkalu kuin joku onneton kitara ;) No joo, ei kai... Mutta perus-bassojuttuja kannattaa ottaa haltuun, sillä useimmiten bändi etsii basistia. Myös rumpalit ovat haluttuja, mutta jos nyt nopsaan pitää bändiin päästä, niin basso on lähtökohtaisesti kitaristille helpompi uutena soittimena sisäistää kuin ne rummut. Jos sulla on joku tutuntuttu, joka soittaa myös kitaraa, niin ruvetkaa tekemään biisejä tai harjoittelemaan cover-biisejä kolmestaan. Kolmestaan = Sinä, ystäväisesi ja metronomi. Mun arvostus basisteja kohtaan nousee koko ajan, enkä ole koskaan aliarvioinut niitä. Rumpali yksinkertaisesti tarvitsee basistin jonka kanssa pystyy keskustelemaan musiikillisesti. Saa olla hankalakin tyyppi muuten jos soitto toimii. Tai no, rajansa kaikella =D |
Teijo K. 13.11.2009 10:23:52 | |
---|
Kailis: Mun arvostus basisteja kohtaan nousee koko ajan, enkä ole koskaan aliarvioinut niitä. Rumpali yksinkertaisesti tarvitsee basistin jonka kanssa pystyy keskustelemaan musiikillisesti. Saa olla hankalakin tyyppi muuten jos soitto toimii. Tai no, rajansa kaikella =D Toisaalta basisti on aina rumpalin vanki, musiikillisesti, mun mielestä. Jos bändissä on rumpali niin on mahdotonta soittaa "paremmin" kuin se rumpali vetää. On pakko vain löytää se rumpalin groove ja soittaa sen puitteissa, muuten menee irralliseksi hosumiseksi. Rumpalittomassa bändissä on siksi hauska soittaa vaihteluna. Tosin musatyylit rajoittuu jonkin verran. :) "80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi.
-Jannu |
Thefish 13.11.2009 10:28:04 | |
---|
Teijo K.: Toisaalta basisti on aina rumpalin vanki, musiikillisesti, mun mielestä. Rytmillisesti kyllä, musiikillisesti ei. "Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä |
Kailis 13.11.2009 11:25:47 (muokattu 13.11.2009 11:49:25) | |
---|
Toisaalta basisti on aina rumpalin vanki, musiikillisesti, mun mielestä. "Vapaus on suuri vankila" Pelle Miljoona. Ja toimii toi myös toisinpäin, ja sikinsokin. Bändi on osatekijöidensä summa. |
Påskägg 13.11.2009 11:44:57 | |
---|
Kailis: "Vapaus on suuri vankila" Pelle Miljoona. Ja Express siististi cool RETRIBUTION! |
punkkari93 13.11.2009 20:08:55 | |
---|
s151669: Ala soittamaan bassoa ? Mulla toi toimi heti. Yks kaveri soittaa kitaraa, toinen rumpuja. Ne rupes miettimään mistä löytäis basistin. Ite en ollu koskaan sitä ennen ees pitäny bassoa kädessä, niin menin sitten sanomaan, että alan basistiksi. Nykyään soittelen bassoa vieläkin samojen heppujen kanssa, ja vaikka tää bändi hajoaisikin niin basistina ainakin luulisin löytäväni uuden bändin melko helpolla. Jos haluut bändiin, rupee basistiksi. |
antti_mk 11.03.2010 13:28:49 | |
---|
punkkari93: Mulla toi toimi heti. Yks kaveri soittaa kitaraa, toinen rumpuja. Ne rupes miettimään mistä löytäis basistin. Ite en ollu koskaan sitä ennen ees pitäny bassoa kädessä, niin menin sitten sanomaan, että alan basistiksi. Nykyään soittelen bassoa vieläkin samojen heppujen kanssa, ja vaikka tää bändi hajoaisikin niin basistina ainakin luulisin löytäväni uuden bändin melko helpolla. Jos haluut bändiin, rupee basistiksi. Juuri näin! Kavereiden kanssa vuokrattiin treenikämppä, ja siellä sitten oli 3 tyyppia kitara kädessä ja 1 rumpali, joka oli harvoin paikalla... itse tykkään rokista ja punkista, ja sitten taas nuo 2 muuta kitaristia olivat metallimiehiä. Eihän siitä mitään tullu. Olen kitaraa soittanut alle kaksi vuotta. Sitten jostain kumman syystä rupesi bassot kiinnostamaan. 3 viikkoa basson hankinnasta otin yhteyttä Mnetin wanted palstan ilmoituksen perusteella, ja kuinka ollakkaan, kohta olinkin jo musahotellilla koesoitossa, joka onnistui niin hyvin, että avaimet tuli käteen :) Tosiaan, aloitin musisoinnin 23 vuotiaana... Ei vaan oppi uppoa enää niin helposti!! Basson kanssa tosin asia on toisin, siihen vaan löytyi niin pirunmoinen inspiraatio ja halu soittaa kuin Matt Freeman :D |
Kefiiri 12.03.2010 11:15:55 | |
---|
Thefish: Rytmillisesti kyllä, musiikillisesti ei. Kyllä rytmi on olennainen osa musiikkia. |
Filli293 12.03.2010 22:36:39 | |
---|
Mulla on kitaristi kaveri jonka kanssa soitellaa ja ollaan tehty biisejä ja vähän ääniteltykki ja nyt ollaa etitty toista kitaristia ja basistia vielä bändii, että pääsis vähän keikkahommiinki. Ollaan kans hesasta ja 95-ikäluokkaa. |
Kimmo G. 17.03.2010 14:03:28 | |
---|
Yks on mikä tuli mieleen et kannattaa vaan ruveta mahd äkkii ite tekemään biisejä, kummasti ne soittajat seuraa sua jos on lyödä pöytään setillinen omaa matskua. Ja mitä nuorempana alottaa, sitä vähemmän on typeriä estoja. Eli kynä/skeba käteen vaan ja ralleja rustaamaan. |
Numb 17.03.2010 14:13:51 | |
---|
Miten saa bändin: - Ole hyvä tyyppi - Asu isossa kaupungissa - Tunne paljon soittajia - Omista tai vuokraa treenis - Omista PA tai vähintään laulukamat - Omista paku - Tee biisit - Ole laulaja tai basisti Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
puusormi 17.03.2010 23:33:58 (muokattu 17.03.2010 23:36:13) | |
---|
Numb: Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii. Vielä lisäisin ollennaisuuksiksi: - Opettele hommailemaan/myymään keikkoja, perehdy myös taloudellisiin seikkoihin mitä näihin liittyy - Hanki jonkinlaiset demoäänitysvehkeet ja opettele perusteet bändiäänityksistä ja miksaamisesta. Tästä on myös apua sen mahdollisesti omistamasi PA:n kanssa toimiessa. Tärkeimpänä: -Älä ota itseesi edes sellaisista asioista joista kannattaisi ottaa, monenlaisten hiihtäjien kanssa joudut kuitenkin tekemisiin. Tämä vinkki pätee myös bändikuvoiden ulkopuoliseen elämiseen. Saapiko lähettää terveisiä? |
Väinämöinen 19.03.2010 13:46:21 | |
---|
puusormi: Vielä lisäisin ollennaisuuksiksi: - Osta levyjä ja käy keikoilla! Vietä aikaa musiikki-ihmisten seurassa, elä musiikkia! Siitä hommassa kuitenkin on kysymys kokonaisuutena, itse soitto/laulu on vain osa tätä. - Treenaa vitusti. |
musamies 19.03.2010 22:14:18 | |
---|
Miten pääsee soittaa: - Kun joku kysee onnistusko tollanen juttu, vastaa mikä jottei ja sitten vetää sen. - Älä anna häiritä jos kyse ei ole kaikista omimmasta jutusta. - Hommaa joku OK soitin, jonka voi ottaa mukaan keikalle tai treeneihin. - Opettele nuotteja ja sointuja. - Ota kohtuullisia haasteita, muttei mahdottomia. - Jos keikoille haluaa, pitää mennä niille, eikä pyöriä vain treenikämpällä. - Opettele soittamaan eri kokoisissa ja erilaisissa kokoonpanoissa. |
Sompi 04.04.2010 13:53:30 (muokattu 05.04.2010 21:00:21) | |
---|
Numb: Miten saa bändin: - Ole hyvä tyyppi - Asu isossa kaupungissa - Tunne paljon soittajia - Omista tai vuokraa treenis - Omista PA tai vähintään laulukamat - Omista paku - Tee biisit - Ole laulaja tai basisti Mitä useampi näistä täyttyy, sen todennäköisempää on, että bändi syntyy ja pyörii. Mutta entä jos: - Olen täysi paskiainen (ainaki muiden mielestä) - Asun pienessä kaupungissa - En tunne ketään soittajaa joka haluaisi soitella kanssani - En omista treenistä eikä ole varaa myöskään vuokrata semmoista, puhumattakaan että täällä olisi mahdollistakaan semmoinen - Ei ole varaa myöskään PA:han, mutta ainahan semmoisen tietysti saa jostain käytetystä stereovahvistimesta tms. viriteltyä - En omista pakua ja olen vielä alaikäinenkin - Teen biisejä, mutta kukaan ei pidä niistä. Tai vaikka pitäisikin, niin "ei oo mun tyyliä" - Olen kosketinsoittaja ja kitaraakin osaisin jonkin verran soittaa. Kosketinsoittajat kait ovat kuitenkin aika harvinaisia? Ennen oli musiikki rautaa, nyt on biisit musiikintekoaineesta tehty |
MrsJones 06.04.2010 13:44:36 | |
---|
Sompi: Mutta entä jos: - Olen täysi paskiainen (ainaki muiden mielestä) - Asun pienessä kaupungissa - En tunne ketään soittajaa joka haluaisi soitella kanssani - En omista treenistä eikä ole varaa myöskään vuokrata semmoista, puhumattakaan että täällä olisi mahdollistakaan semmoinen - Ei ole varaa myöskään PA:han, mutta ainahan semmoisen tietysti saa jostain käytetystä stereovahvistimesta tms. viriteltyä - En omista pakua ja olen vielä alaikäinenkin - Teen biisejä, mutta kukaan ei pidä niistä. Tai vaikka pitäisikin, niin "ei oo mun tyyliä" - Olen kosketinsoittaja ja kitaraakin osaisin jonkin verran soittaa. Kosketinsoittajat kait ovat kuitenkin aika harvinaisia? Ei lainkaan toivotonta! Tässä toimintaohjeet: -kehitä luonnettasi, tai vaikene, niin sinua ei huomata paskiaiseksi. -täytä 18 vuotta. Sitten voit muuttaa, opiskella ja mennä töihin ja autokouluun. Tällä ratkeava pieni-kaupunki-ongelma, varallisuusongelma, joka auttaa myös PA:n, treeniksen ja pakun hankkimiseen. -täysi-ikäistymistä odotellessasi mene johonkin sosiaaliseen musiikkiharrastukseen, kuoro ja kitarapiiri löytyvät yleensä käpykylistäkin. Tutustut soittajiin, ja mahdollisesti voit löytää oman juttusi sitten heidän tai heidän tuttujensa avulla. Musiikinopettajiin kannattaa myös olla jutteluväleissä, he yleensä tietävät paikkakunnan musiikki-ihmisistä ja harrastusmahdollisuuksista. Parempi on laulaa häläpäti hää, kuin olla hiljempää. |
Funkånaut 06.04.2010 19:36:52 | |
---|
Sompi: Mutta entä jos: - Olen täysi paskiainen (ainaki muiden mielestä) Ei funkkia ja soulia soittava heppu voi ikinä olla täysi paskiainen. "He must be smokin' some heavy doobies." |
Huppelo 28.04.2010 21:13:36 | |
---|
Olen itsekin alaikäinen kolmisen vuotta kitaraa soittanut bändinetsijä. Ei vaan ole helppo homma, kun (kenties) lahjakkaampia ja pitempään soittaneita löytyy melkoisesti bändiin kuin bändiin. Tuota bassonsoittoa olen kyllä harkinnut, mutta ei tekis mieli ostaa bassoa, kun on tullut ihan jonkin verran satsattua kahteen kitaraan ja vahvariin ja kans siihen kitaransoittotaitoon. Eihän se taito sinäänsä kuitenkaan hukkaan mene, mutta aika ei tällä hetkellä oikeen tahtoisi riittää kahden soittimen harjoittelemiseen. Osaako joku sanoa kuinka helppoa sitä bassoa on alkaa soittelemaan kitarataitojen pohjalta? |