Teijo K. 28.07.2008 08:49:18 | |
---|
Taas muuten tuli törmättyä siihen miten moninaisella tavalla termi "kasvisruoka" ymmärretään. Joillekin kalakin on esimerkiksi kasvis, ja äyriäiset menee samaan kasviskategoriaan. |
Mr. Speed 28.07.2008 11:45:57 | |
---|
Taas muuten tuli törmättyä siihen miten moninaisella tavalla termi "kasvisruoka" ymmärretään. Joillekin kalakin on esimerkiksi kasvis, ja äyriäiset menee samaan kasviskategoriaan. Teille ei kuitenkaan HK:n sinistä tarjottu, joka EU:n normien mukaan on lähempänä leivosta kuin lihatuotetta? F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein |
Teijo K. 28.07.2008 12:10:11 | |
---|
Teille ei kuitenkaan HK:n sinistä tarjottu, joka EU:n normien mukaan on lähempänä leivosta kuin lihatuotetta? Ei, me saatiin ihan pitopöydästä hakea. Etukäteen puhuivat vaan että on kasvisuokaa kun juhlien emäntäkin on kasvissyöjä, mutta hän onkin sitten sellainen kasvissyöjä joka syö kalaa. Joten elikkäs melkein kaikessa oli kalaa tai äyriäisiä. Lihaa oli vaan paria laatua. Pelkkää kasvisruokaa syövät saivat vihreää salaattia, perunaa ja leipää. Minä kun olen sekasyöjä vedin kaikkee. :) Ei se nyt sinänsä mitään, ihan mielenkiinnsota olen seuraillut pitempään sivusta miten monin eri tavoin vain ihmiset tuon kasvisruokan käsittää. Monelle esim. kanakin on kasvis. :) |
Kailis 28.07.2008 12:18:53 | |
---|
Joo, en ole koskaan tituleerannut itseäni kasvissyöjäksi, mutta varsinkin vanhemmat ihmiset ja yleensäkin ne jotka eivät ole tämän ilmiön vaikutuspiirissä tuppaavat helposti niin tekemään. Yksi hassu piirre on myös ns. piilolihan tunkeminen. Lihalientä laitetaan kertomatta ruokiin, joita sitten tarjotaan hyvällä omallatunnolla kun ei ole palasia kuolleesta eläimestä todisteena. |
kivi 28.07.2008 14:17:23 | |
---|
Lihalientä laitetaan kertomatta ruokiin, joita sitten tarjotaan hyvällä omallatunnolla kun ei ole palasia kuolleesta eläimestä todisteena. Ja liivatetta, joka siis tulee esim sian luista, jos oon oikein käsittänyt. Monta kertaa on saanut kotimaan baareissa kuulla että "kyllä pekoni on kasvis" ja "ne lihat on siinä päällä vaan koristeena, on se kasvisruokaa" mutta parhaan veti kiinalainen joka lupasi: "Minä jauhan sen lihan niin hienoksi että se menee jopa sinun kurkustasi alas." :-D No, minähän syön nykyään mitä vaan, jos pakko on. Mutta periaate on, ettei pyydetä kovin monia erilaisia annoksia, vaan jos joukossa on esim tiukan linjan vegaani, niin sitten kaikille vegaaniruokaa, ellei esim keliakia sitä erikseen estä (liian vaikeat yhtälöt kannattaa ratkaista itse). Jos on mahdollisuus liikkua lentokoneella, silloin kaikki erikoisruokavaliot ja uskonnolliset vakaumukset kehiin, ja nauttimaan siitä että saa pienissä erissä tehtyä ruokaa ja vielä tuntia ennen muita matkustajia. |
Teijo K. 28.07.2008 14:22:27 | |
---|
Joo, en ole koskaan tituleerannut itseäni kasvissyöjäksi, mutta varsinkin vanhemmat ihmiset ja yleensäkin ne jotka eivät ole tämän ilmiön vaikutuspiirissä tuppaavat helposti niin tekemään. Yksi hassu piirre on myös ns. piilolihan tunkeminen. Lihalientä laitetaan kertomatta ruokiin, joita sitten tarjotaan hyvällä omallatunnolla kun ei ole palasia kuolleesta eläimestä todisteena. Heh juu, tuo on paha jos on ollut pitkään kasvissyöjänä, elimistö ei enää pysty lihaproteiinia käsittelemään. Avovaimo on pari kertaa sairastunut lihaliemestä kun on kastikkeessa salakavalasti ollut. |
timus 28.07.2008 14:57:59 | |
---|
Jos on mahdollisuus liikkua lentokoneella, silloin kaikki erikoisruokavaliot ja uskonnolliset vakaumukset kehiin, ja nauttimaan siitä että saa pienissä erissä tehtyä ruokaa ja vielä tuntia ennen muita matkustajia. älä nyt kaikille paljasta :-), ei vaan , tottahan tuo on, tosin lyhyemmillä euroopan pätkillä alkaa tuo tarjoilupuoli olla paikoin ja yhtiöittäin hieman yksinkertaistettua ja jo sen perus kasvisjuustopatonkisämpyläroisantin saaminenkin ei ole aina varmaa... mutta vieläkin onneksi se matkustamohenkilökuntalainen usein kiikuttaa sen kasvisspesiaalin sisältävän foliokasan ennen liharuokailijoita which is nice... "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins |
Reddie 02.08.2008 21:11:19 | |
---|
Joo siis kuhan laittaa asiat ETUKÄTEEN ja MAHDOLLISIMMAN SELKEÄSTI, niin ongelmilta välttyy. Tänä vuonna oon menny yhden bändin kanssa, jonka raideriin oon kirjottanut seuraavasti: - Ei-tulinen kasvisruoka neljälle, joista yksi pitää valmistaa seuraavat allergiat huomioonottaen: Pähkinä, kaikki hedelmät paitsi banaani & mandariini, raaka tomaatti ja porkkana. - Yksi tavallinen ruoka. Aina välillä otan ton kaverin kuskiksi / roudariksi, joka on vehnäallergikko, jolloin sekin on heitetty tohon lisäksi. Ei oo vielä kertaakaan ollut mitään ongelmia. Aina on hienosti selvitty. Ja nykyään nää hommat hoituu viel niin ihanasti. Mm. Kuopion Henkassa ja Hesan Virginissä.. Ravintolasta safkat. Parasta. |