Aihe: Osasi bändissä
1 2 3 4 5
Tuomas
17.06.2008 16:38:37

Bändeissä soitan bassoa ja saan vihaisia katseita.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 11.06.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 10.06.2008
Lennu
17.06.2008 17:54:37

Bändeissä soitan bassoa ja saan vihaisia katseita.

Ei se haittaa, kun sä voit aina kompensoida puhelahjoilla. Mä en voi edes niillä. Tai ulkonäöllä.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
Kailis
18.06.2008 16:08:33

Sinking Ship. Soitan siinä Suomen hienointa rumpusettiä.
Jaccez
18.06.2008 20:51:07
Mikä on osasi siinä? -ihan hyvä on

soittimesi? -passo

montako jäsentä? -viis

bändin nimi -Kirves

kuinka usein treenaatte? -yleensä kaks kertaa viikossa, joskus kolme.
Teijo K.
19.06.2008 12:01:30

Mikä on osasi siinä? -Eipä valittamista.

soittimesi? -Kontra ja huuliharppu. Niin ja taustalaulu.

montako jäsentä? -Viisi tai kuusi jos puhaltajan vaimo päästää sen reissuun.

bändin nimi -Alkuperäiskokoonpano.

kuinka usein treenaatte? -Ei me treenata juurikaan. Keikkaa vaan.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
jigsore
19.06.2008 13:12:58 (muokattu 19.06.2008 17:15:00)

Depth Beyond One's
Rumpuja soitan ja teen joskus riffejä Guitar Pro:lla, joita en osaisi koskaan oikeasti soittaa.. Onneksi ei tarvikaan :D Reenataan nykyisin about kerran kuukaudessa. Ennen keikkaa/nauhoituksia sitten vähän enemmän. Tyyli on kai pääosin metallia, mutta sopasta löytyy elementtejä sambasta funkiin ja jazzista grungeen.

Red Industry
Rummut jälleen ja soitan pääosin mitä käsketään. Sävellyksiin ja sovituksiin harvemmin tarvitsee osallistua. Reenit yleensä kerran viikossa, mutta nykyisin harvemmin. Tyyli on semmoista perusheviä rokkimeiningillä.

Joint Depression
Rummut ja soitellaan parin viikon välein. Pitemmän linjan pumppu johon vasta liityin ja helvetisti ralleja opeteltavana. Musiikki on dynaamista alternativemetallia mm. Tool- ja Alice In Chains -vaikutteilla.

(nimetön mättöprojekti)
Rumpuja kitaristin kanssa ja pyritään tekemään biisit reeneissä, tosin homma on mennyt yllättäen GP-linjoille.. Reenit silloin kun huvittaa. Bändi sai alkunsa eräästä Nasumin biisistä eli reipasta tahtia ja tylytystä löytyy.

King Crimson -coverbändi
Triona yritetään vedellä vanhempaa materiaalia. Reenit silloin kun ehtii pitämään. Rumpuja tässäkin.

EDIT: Elburalla hyvä pointti, kuvaukset lisätty.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
Elbura
19.06.2008 16:01:14
Jengi vois vähän enemmän kertoa myös, että notta millasta musiikkia/tyyliä bändinne edustaa.

Ite soitan kolmessa bändissä, jotka nyt tärkeysjärjestyksessä:

-Concor Due. Semmosta menevää kasari/classicrokkia. Suunnannäyttäjinä vahvasti Rainbow, Queen, Extreme, Mr.Big, Iron Maiden, Scorpions.. Ite soitan tässä kitaraa ja laulan taustalauluja. Koko bändiin kuuluu minä, toinen kitaristi, laulaja, basisti(tilu) ja rumpali. Kaikki soittajat laulaa myös taustoja. Tottakai, ihan tajuttomia stemmoja. Kitaroilla myös.
Kitaravetosta rokkia siis. Mun osa tässä bändissä on ilmeisesti aika tärkeä. Perustaja kun olen. Teen suurimman osan biiseistä, järkkään kaiken. Ei tietenkään sillä, että muut ei tekis mitään. Nekin tekee paljon.

-Running Force. Vanhaa spedeä/rässiä, jossa laulan. Anthrax, Judas Priest, Airdash, Stone, Nuclear Assault, Exciter yms on isoja vaikuttajia. Minä, kaks kitaristia, basisti ja rumpali. Itse sanotan kaikki biisit, mut musapuolesta vastaa noi kielisoittajat.

-Cruel Harlot soittaa merirosvoheviä. Alestorm, Running Wild, Mötley, Wasp, Zeppelin ja Metallica on kovimpia vaikuttajia tälle bändille. Ite laulan ja vissiin soitan bassoa, ku ei tosta "oikeesta" basistista oikein tiedä, onko mukana vai ei.
slash12
20.06.2008 17:16:07
Mikä on osasi siinä:Ihan hyvä.
soittimesi:Kitara
montako jäsentä:Kolme
bändin nimi:Virus
kuinka usein treenaatte:Kerran tai kaks viikossa
Juzzil
22.06.2008 16:05:57

Damaging Fallout

Mikä on osasi siinä? - Biisien säveltäminen toisen kitaristin kanssa ja sovittaminen koko bändin kanssa.

soittimesi? - soolo/rytmikitara

montako jäsentä? - 5

kuinka usein treenaatte? - koko kokoonpanolla pari-kolme kertaa kuussa, mutta pienemmällä porukalla pari-kolme kertaa viikossa.

Tyyli on sellaista kaahausta/mättöä/melodiaa/teknistä riffittelyä sekaisin...

http://www.myspace.com/damagingfallout
UUTTA MATSKUA RASKAALLA KÄDELLÄ www.myspace.com/damagingfallout
firemoon223
24.06.2008 13:21:41
Jengi vois vähän enemmän kertoa myös, että notta millasta musiikkia/tyyliä bändinne edustaa.

Voitte toki kertoa myös millaista musiikkia bändinne edustaa.
firemoon223
24.06.2008 13:22:04
Voitte toki kertoa myös millaista musiikkia bändinne edustaa.
Billsner
24.06.2008 22:39:03
Revulsion

Soitan kitaraa. Bändissä on mun lisäksi toinen kitaristi ja rumpali. Teen riffilöitä, yritän värkätä biisirunkoja, en älise kovin paljoa. Treenaillaan kerran viikossa tai vähemmän.
Wrapped in plastic
Kailis
25.06.2008 06:43:07

Odottaa. Olla saamatta mitään. Vittuuntua. Ylireagoida. Lähettää laulalajalle turhia, yöllisiä tekstiviestiä, missä kyselen maksamattomien treenikämppävuokrien perään. Olen täydellinen pelle.
Da Make
25.06.2008 10:28:37
Jos kuulut johonkin bändiin, kerro siitä. Mikä on osasi siinä, soittimesi, montako jäsentä, bändin nimi, kuinka usein treenaatte jne. jne. KAIKKI kiinnostaa..

Olen projektin ainoa kitaristi, yhteensä kolme jäsentä /rummut&basso, proggiksen tämänhetkinen nimi on 7hz, treeniksellä 3-7kertaa viikossa.
Usein jammaillaan materiaalia uusiin biiseihin, ne vedetään nauhalle ja minä vastaan tekniikasta ja miksaamisesta. Biisejä työstetään treenikämpällä intuitiivisen luomisprosessin kautta.

Joitakin jaminauhoja kuultavissa:
www.7hz.fi

ps. etsitään edelleen solistia:
http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=47227
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
AngusYoung
29.06.2008 15:36:18
Nimetön bändi.

Soitan kitaraa, mutta teen myös biisit kaikille instrumenteille paitsi rummuille. Sanotan.
"Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni."
fuzz
29.06.2008 19:19:24
Nimetön bändi.

Soitan komppikitaraa, jouduin tässä myös bassoakin soittamaan.

Asema on hyvä, ei erikoista. Treenataan joskus useita kertoja viikossa joskus tulee piiiiiiiiiiiiiitkiä taukoja, viikkoja ellei kuukausia.

Rokkia soitetaan
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
Disappear
02.07.2008 17:34:22

Toysoldiers

Bassoa olen soitellut tammikuusta lähtien,Kirjoitan myös lyriikat.
Treenaillaan 3-5 kertaa viikossa,mutta olen koko kesän sairas lomalla -.-"
Englannin kielistä alternative-rockia soitetaan ja viisi ihmistä kuuluu mukaan.
Solisti,rumpali,kaksi kitaristia ja minä :D
Joissain biisessä soittaa myös koskinsoittaja joka on solistin nuorempi veli.
komposti
04.07.2008 18:27:02 (muokattu 04.07.2008 18:38:37)
Trauma Field.

Soitan bassoa ja yritän oppia laulamaan taustalauluja samalla. Ei oo vaikeeta! Joskus sovitan omia bassolinjoja biiseihin, mutta yleensä ei ole tarvetta kun pääasiallinen biisintekijä kitaristi/laulaja osaa tehdä niin maukkaita bassoraitojakin.

Pyritään treenaamaan kolme kertaa viikossa, vaan tällä hetkellä vajaalla miehityksellä kun syntikisti sivarihomo on Lapinjärvellä kolme viikkoa. Viikonloppuisin päässään kuitenkin treenaamaan koko porukalla. Treenataan mahdollisia ensimmäisiä keikkoja varten, joita kovasti yritetään haalia.

..Niin ja guitar pro:lla valmistuu biisit.
muikkuja, perkele!
PJS
06.07.2008 13:30:44

Mikä on osasi siinä
Teen musiikkia ja osallistun sen sovittamiseen ja soittamiseen. Koska mahtavan orkesterimme jäsenten musiikkimaut eroavat toisistaan jossainmäärin aika paljonkin on mun rooli varmaan tuoda bändin sointiin sellaista popahtavaa 70'luvun hippimeininkiä. Unohtamatta tietenkään absoluuttisen oikeiden milipiteiden esittämistä.
soittimesi
Sähkökitara, akustinenkitara ja puhetta on että voisin joskus räplätä koskettimia tai lap steeliakin...
montako jäsentä
5, rumpalisti,basisti, laulaja ja kaksi kitaristia.
bändin nimi
Taivaannaula
kuinka usein treenaatte
kerran tai pari viikossa
Halataanko?
Mr. Music
12.07.2008 13:47:00

etin bändiä ja oon kosketinsoittaja
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)