Aihe: Potkut tuli
1 2 3 4 5
leka
28.04.2008 11:07:51
"Kuulkaas, kun nyt taitaa käydä sillä tavalla, että ihan kohta meistä tulee niin suosittuja, ettei mun oo enää mahdollista erota, niin eiköhän mun oo paras lähteä bändistä jo nyt kun en sitä suosiota halua."

Kuulostaa juuri sellaiselta selitykseltä, jonka voisin itse antaa.
baron
29.04.2008 23:46:45

Kuulostaa juuri sellaiselta selitykseltä, jonka voisin itse antaa.

Te ootte ihan paskasoittajia ja teidän piisit on niin pilipaleja, että mä osaan soittaa ne vasemmalla kädellä silmat sidottuna, turha mun teidän treeneissä on käydä.

Mut jos satutte saamaan hyvän keikan, sinne mä kyllä tulen tähteilemään!
Kailis
30.04.2008 01:33:57

Te ootte ihan paskasoittajia ja teidän piisit on niin pilipaleja, että mä osaan soittaa ne vasemmalla kädellä silmat sidottuna, turha mun teidän treeneissä on käydä.

Mut jos satutte saamaan hyvän keikan, sinne mä kyllä tulen tähteilemään!

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=11064
Aika härkä
01.05.2008 21:05:38
Aika arsesta tuo on.
Kerran solistin jouduin ulos potkimaan. Tosin kyllä ihan aiheesta.
Ei treeneihin tullut, syyksi sanoi "minä tulen ja menen silloin kun huvittaa"
Ja muutenkin, hän halusi musiikin suhteen aivan eri suuntaan.
not.
huru_ukko
05.05.2008 14:11:53
Entäs sitten jos potkujen antaja on melkein jälkimmäisenä bändiin tullut?
Itsellä on tämä tilanne, olen siis miettinyt potkujen antamista "alkuperäisjäsenelle" (tottakai muiltakin pitää kysyä, eihän tässä yksin olla) mutta oon tosissaan tullu myöhimpään bändiin.
Tosin tehny suurimman osan biiseistä ja panostanut muutenkin.

Se on sitä kun lähdetään soitteleen ihan huvikseen vaan autotallimeiningillä, mutta sitten kun kaikki ei siihen halua jäädä ja osa haluaa, tai ei ainakaan osaa/halua panostaa niin että siitä pääsis pois.
kivi
05.05.2008 15:52:29
Itsellä on tämä tilanne, olen siis miettinyt potkujen antamista "alkuperäisjäsenelle" (tottakai muiltakin pitää kysyä, eihän tässä yksin olla) mutta oon tosissaan tullu myöhimpään bändiin.

Se on sitä kun lähdetään soitteleen ihan huvikseen vaan autotallimeiningillä, mutta sitten kun kaikki ei siihen halua jäädä ja osa haluaa, tai ei ainakaan osaa/halua panostaa niin että siitä pääsis pois.

Ihan ensimmäiseksi täytyy sopia, että kaikilla on varmasti sama päämäärä. Harrastussoittelua ja vakavaa bänditoimintaa ei kerta kaikkiaan voi yhdistää, vaan huvikseen soittelijat soittakoot keskenään ja ne jotka tosissaan haluavat menestyä joutuvat sitten kyllä tekemään muitakin uhrauksia ja sovittamaan koko elämänsä töineen, asumisineen ja parisuhteineen siihen bändihommaan.

En tiedä sellaista tilannetta jossa pelkkä bändin uusiksi muokkaaminen olisi toiminut. Mun nähdäkseni ainoa tapa on peruuttaa ulos nykyisestä bändistä ja aloittaa puhtaalta pöydältä niin että kaikki varmasti tietävät mitä ollaan tekemässä.

Huvikseen soittelu on ihan yhtä hyvä ja pätevä tapa harrastaa bänditoimintaa. Se että itse ollaan eri mieltä ei riitä syyksi hajoittaa bändiä jota ei ole perustettu menestymistä varten.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
huru_ukko
06.05.2008 15:21:48
Ihan ensimmäiseksi täytyy sopia, että kaikilla on varmasti sama päämäärä. Harrastussoittelua ja vakavaa bänditoimintaa ei kerta kaikkiaan voi yhdistää, vaan huvikseen soittelijat soittakoot keskenään ja ne jotka tosissaan haluavat menestyä joutuvat sitten kyllä tekemään muitakin uhrauksia ja sovittamaan koko elämänsä töineen, asumisineen ja parisuhteineen siihen bändihommaan.

En tiedä sellaista tilannetta jossa pelkkä bändin uusiksi muokkaaminen olisi toiminut. Mun nähdäkseni ainoa tapa on peruuttaa ulos nykyisestä bändistä ja aloittaa puhtaalta pöydältä niin että kaikki varmasti tietävät mitä ollaan tekemässä.

Huvikseen soittelu on ihan yhtä hyvä ja pätevä tapa harrastaa bänditoimintaa. Se että itse ollaan eri mieltä ei riitä syyksi hajoittaa bändiä jota ei ole perustettu menestymistä varten.

Juu, totta turiset. Ja tottakai pitäisi muilta kysyä, ja varsinkin pitäisi puhua muiden kanssa, että mitä bändiltä haluavat. Se sitten että mikä luetaan vielä harrastustoiminnaksi yms. Vielä lukisin oman "tavoitteeni" semmoseksi. Tarkoituksena ei olisi vieläkään lähteä mihinkään maailmanvalloitukseen vaan pienimuotoiseen keikkailuun ja demojen tekemiseen... ehkäpä jopa omakustanteen tekemiseen. Mutta kun osa porukasta ei vaan treenaa ja ovat sitä mieltä ettei tarviikkaan, eli ei halua / osaa hoitaa edes sitä harrastustoimintaa hyvin, hyvä jos hoitaa ollenkaan.

Ja tuo elämän yms. järjestäminen harrastuksien kanssa on aina sitä priorisointia. Joillekkin se treenikselle tuleminen jää aina siksi viimeiseksi ja muut menot kiilaa tielle. ...Kertoen siis siitä kuinka tärkeä harrastus on. Ihan sama muuten joukkueurheilulajeissa, jotkut vaan ilmestyy peliin ja ihmettelee kun ei kulje :D
Noh, nyt meni off topiciksi.
Juu, eikun keskustelemaan muiden kanssa sitten...
Teijo K.
06.05.2008 16:51:55

Se on juuri näin. Ongelmia tulee kun yhtä äkkiä huomaat että siinä hupina aloitetussa projektissa nimenomaan on kaikki kaupallinen potentiaali ja ne vakavissaan yritetyt on sellaisia että ei niillä kyllä minnekään mennä.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
firemoon223
21.05.2008 21:30:11
Itekin oon saanu potkut, varmaa sen takia ku vittuilin niille.
Kailis
22.05.2008 00:05:53

Henkilökohtaisesti suhtaudun varauksella rock-muusikkoon joka ei osaa vittuilla.
rkellu
22.05.2008 13:36:12 (muokattu 22.05.2008 13:37:07)

mä sain kerran fudut. laulaja (= "bändiliideri") ilmoitti, että mä aiheutan huonon ilmapiirin koska heitän koko ajan niin paskaa läppää, et muut lähtee mukaan siihen eikä treeneistä tule mitään.

kyseinen kaveri tuli itse usein kaksikin tuntia myöhässä (usein aika pahassa krapulassa), veti hirveitä raivokohtauksia, jos jonkun biisi-ideat ei miellyttäneet tai joskus muuten vaan ja toisinaan kyllä myös aiheesta kun treenit sujui niin laiskasti. ovet joka tapauksessa paukkui miltei joka treeneissä. en oikein tajunnut sitä, että monta kertaa tulin treeneihin ½ tuntia ennen muita ja laitoin kaikki bändin kamat kuntoon, et päästään heti treenaamaan kun yleensä pelkästään siihen sähläykseen upposi miltei parikin tuntia. korjasin myös kaverin kitaran ja ostin omaan piikkiin siihen kielet kun soittimen intonaatio ja sointi oli niin järkyttävän huono.

se mun paska läppäkin kyllä loppui aina siihen kun alettiin oikeasti vetämään biisejä, hehe.

luulen kyl, et erottamisen syy oli oikeasti siinä, et mä pari kertaa kuittasin aika tylysti tälle laulajalle mielestäni turhasta artsu- kikkailusta. okei, ehkä sen vielä ymmärrän mutta kun tyyppi itse halusi aina olla niin ehdottoman rehellinen ja sanoa aina jos jonkun muun idikset ei miellyttäneet tyyliin "toi sun soittama juttu on ihan paska, keksi jotain muuta". itse en pahastunut tuollaisesta suorasta rehellisyydestä, vaan oikeastaan päinvastoin ja omaksuin sitten itsekin tuon mentaliteetin. ilmeisesti samat säännöt ei kuitenkaan päde kaikkiin...

mutta toisaalta nyt ollaan ilmeisesti ihan hyviäkin kavereita ja soitetaan taas samassa bändissä, hehe.
spidertrap
22.05.2008 15:50:13
Joskus basistina ollessani sain potkut koska en soittanut niin kuin bändin kitaristi (perustaja) halusi.Toitotti aina että soita niin kuin haluat mutta olisi kuitenkin pitänyt soittaa niin kuin kitaristi haluaa.No,en viihtynyt ko. orkesterissa muutenkaan joten parempi näin.Eikä toki katkeruutta jäänyt mukaan.
ANtTIKRISTUS
22.05.2008 16:03:07

Meikä on tässä tilanteessa nyt. Tulin siis kolmantena mukaan yheen projektiin, jonka pari tuttua oli alunperin laittanut käyntiin. Nyt, kun me tehhään sen toisen kaverin kanssa kaikki luova työ, niin aateltiin potkia se tyyppi pois joka starttas koko homman ja keksi vielä alkujaan nimenkin sille projektille.

Mutta mutta, ei olla kerrottu vielä sille asiasta, koska meillä on yhteisessä käytössä sen nauhotus- jne vehkeitä, joita me tarvitaan.. Eli tähän mennessä ollaan tyydytty salaliittoon sitä kaveria vastaan ja sitten kun on omat roinat ostettu niin kenkää tulee armotta. :D
Teijo K.
22.05.2008 16:11:39

Meikä on tässä tilanteessa nyt. Tulin siis kolmantena mukaan yheen projektiin, jonka pari tuttua oli alunperin laittanut käyntiin. Nyt, kun me tehhään sen toisen kaverin kanssa kaikki luova työ, niin aateltiin potkia se tyyppi pois joka starttas koko homman ja keksi vielä alkujaan nimenkin sille projektille.

Mutta mutta, ei olla kerrottu vielä sille asiasta, koska meillä on yhteisessä käytössä sen nauhotus- jne vehkeitä, joita me tarvitaan.. Eli tähän mennessä ollaan tyydytty salaliittoon sitä kaveria vastaan ja sitten kun on omat roinat ostettu niin kenkää tulee armotta. :D

Perus kusipäistä touhua.
Alkuperäiskokoonpano
ANtTIKRISTUS
22.05.2008 16:14:19
Perus kusipäistä touhua.

Me ollaan kusipäitä kusipäälle.
Teijo K.
22.05.2008 16:19:18

Me ollaan kusipäitä kusipäälle.

Eli vajoatte samalle tasolle. Tommoselle käytökselle ei mun kirjoissa ole mitään pätevää selitystä.
Alkuperäiskokoonpano
ANtTIKRISTUS
22.05.2008 16:22:42
Eli vajoatte samalle tasolle.

Jep, me ollaan kusipäitä niinkuin jo totesin. Kieroja pikkumulkkuja.

Tommoselle käytökselle ei mun kirjoissa ole mitään pätevää selitystä.

Ei kiinnosta, ei me olla sulle tilivelvollisia.

En malta odottaa sen tyypin reaktiota, kun se kuulee meidän päätöksestä. :D
rkellu
22.05.2008 16:28:19

olet varmasti todella ylpeä itsestäsi.
Teijo K.
22.05.2008 16:31:22 (muokattu 22.05.2008 16:34:04)

En malta odottaa sen tyypin reaktiota, kun se kuulee meidän päätöksestä. :D

Ellei joku molemmat tunteva vinkkaa sille tätät keskustelua.

Oulusta on 1384 jäsentä. ;)
Alkuperäiskokoonpano
ANtTIKRISTUS
22.05.2008 16:54:42 (muokattu 22.05.2008 17:00:43)
Ellei joku molemmat tunteva vinkkaa sille tätät keskustelua.

Oulusta on 1384 jäsentä. ;)

Siitä vain läpi käymään ja peukut pyllyyn notta tärppää... jos tärppää. :)

Ja moralisoikaa vain minkä kerkeätte, ette te tiedä tilanteen taustoja ja totuuksia sen kummemmin joten ei mua kiinnosta oikeastaan juuri vittuakaan.

olet varmasti todella ylpeä itsestäsi.

En tietenkään ole, vain vahingoniloinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)