Aihe: Piuhojen viikkaus 1 2 | |
---|---|
![]() 12.03.2008 17:26:58 | |
Mutta kaikki ei muista. Nykyään jokainen osaa roudata, jos vain viitsii. Sama homma sen piuhan viikkaamisen kanssa. Mut moni samassa poppoossakin ajattelee vain, että joku ne kuitenkin sieltä hoitaa pois. Siksi mä mieluummin hommaan tuommoisia remmejä ja näen vaivaa muutenkin sen eteen, että kaikki pystyy tekemään oman osansa tuosta keikkailun perimmäisestä tarkoituksesta. | |
![]() 12.03.2008 17:46:28 | |
Sama homma sen piuhan viikkaamisen kanssa. Mut moni samassa poppoossakin ajattelee vain, että joku ne kuitenkin sieltä hoitaa pois. Siksi mä mieluummin hommaan tuommoisia remmejä ja näen vaivaa muutenkin sen eteen, että kaikki pystyy tekemään oman osansa tuosta keikkailun perimmäisestä tarkoituksesta. Mulla on ollut kanssa monta bändiä missä olen saanut yksinään roudailla kun jätkät häviää siinä vaiheessa kuin tuhka tuuleen. Tai "ehtii ne myöhemminkin, otan tässä pari bisseä". No nyt kun on muutamassa bändissä ollut toi parempi puolisko soittamassa ja laulamassa niin ei ole pahemmallakaan rokulla antanut luonto periksi olla roudaamatta kun bändin nainen alkaa kantamaan marsun 4*12" kaappeja yms. pientä. Äkkiä löytyy kantokykyluokkaa enemmän kuin koskaan aiemmin. Hoho. Enemmänhän on kyse aloitekyvystä kuin mistään muusta. Kyllä mä nytkin joudun vastaamaan kokoajan kysymyksiin "mitä mä nyt kannan?" ja "Mitä mä nyt teen?". Mutta onneksi tosiaan sitten kanssa tapahtuu kun sanoo että viikkaa noi piuhat tai kanna noi kaapit. | |
![]() 12.03.2008 17:57:59 | |
Mulla on ollut kanssa monta bändiä missä olen saanut yksinään roudailla kun jätkät häviää siinä vaiheessa kuin tuhka tuuleen. Tai "ehtii ne myöhemminkin, otan tässä pari bisseä". No nyt kun on muutamassa bändissä ollut toi parempi puolisko soittamassa ja laulamassa niin ei ole pahemmallakaan rokulla antanut luonto periksi olla roudaamatta kun bändin nainen alkaa kantamaan marsun 4*12" kaappeja yms. pientä. Äkkiä löytyy kantokykyluokkaa enemmän kuin koskaan aiemmin. Hoho. Yhdellä keikalla tosiaan meilläkin oli toisen pumpun ruorissa daami. Mut sekin painoi ihan luontevasti baarin puolelle keikan jälkeen. Eipä sitä näyttöhalua näyttänyt riittävän pelkästään vaikutuksentekoon. =) Enemmänhän on kyse aloitekyvystä kuin mistään muusta. Kyllä mä nytkin joudun vastaamaan kokoajan kysymyksiin "mitä mä nyt kannan?" ja "Mitä mä nyt teen?". Mutta onneksi tosiaan sitten kanssa tapahtuu kun sanoo että viikkaa noi piuhat tai kanna noi kaapit. Kysyisivätkin jotain. Meillä noi kysymykset alkaa yleensä vasta siinä vaiheessa, kun joku roudaava polttaa pinnansa, lyö jonkun laatikon keskelle dokaavien pöytää ja sanoo lähtevänsä kaljalle. Siinä vaiheessa yleensä jokunen tajuaa kysyä, että mitä vois tehrä..... | |
![]() 13.03.2008 11:20:47 | |
Toisaalta mä ihan mielellänikin viikkaan piuhat itte, koska niiden satunnaisten apukäsien viikkaukset on lähinnä yhtä isoa solmua. Kantamisessa en apua käännytä pois, mutta se tahtoo ahistaa, että apua tarjotaan aina minuutti keikan jälkeen, jolloin mitään ei vielä ole valmiina kannettavana kun auto pitäis hakea ja tunkea miljoona piuhaa laatikkoon ja kytkeä vehkeitä irti ja.... Sitten kun sitä kantamista lopulta olisi, niin ketään ei oo enää mailla eikä halmeilla. Paenu sinä helevettihin siitä! | |
![]() 13.03.2008 13:48:54 | |
Toisaalta mä ihan mielellänikin viikkaan piuhat itte, koska niiden satunnaisten apukäsien viikkaukset on lähinnä yhtä isoa solmua. Kantamisessa en apua käännytä pois, mutta se tahtoo ahistaa, että apua tarjotaan aina minuutti keikan jälkeen, jolloin mitään ei vielä ole valmiina kannettavana kun auto pitäis hakea ja tunkea miljoona piuhaa laatikkoon ja kytkeä vehkeitä irti ja.... Sitten kun sitä kantamista lopulta olisi, niin ketään ei oo enää mailla eikä halmeilla. Siksi mä olen pitänyt omalle porukalle piuhanviikkauskurssia. :) No nykyinen rumpali on noita viikannut ihan työkseenkin joskus, niin sen kanssa tehtiin vaan sopimus että mun piuhat viikataan tälleen kun mä tykkään siitä enemmän. Ja asia selvä. Taitaa olla harvinaisen hyvällä mallilla tällä hetkellä nää meidän bändin roudausasiat. | |
![]() 13.03.2008 20:14:13 | |
Eiks tuolla M-net miitissä joku vois pitää "hands-on" session tosta piuhan kokoamisesta? Nimimerkki "Piuhat aina sotkussa" Ei, en ole tanssimuusikko! | |
![]() 13.03.2008 20:21:48 | |
Eiks tuolla M-net miitissä joku vois pitää "hands-on" session tosta piuhan kokoamisesta? Nimimerkki "Piuhat aina sotkussa" Siin oliski näkemistä, kun siinä pihalla olis sulkeiset piuhojen viikkauksesta. | |
![]() 13.03.2008 20:24:17 | |
Siin oliski näkemistä, kun siinä pihalla olis sulkeiset piuhojen viikkauksesta. Ainakin mä olisin vapaaehtoisena osallistumassa. Ei, en ole tanssimuusikko! | |
![]() 13.03.2008 21:51:33 | |
Siin oliski näkemistä, kun siinä pihalla olis sulkeiset piuhojen viikkauksesta. "Muusikot... SNTO! Olen moderaattori nönnönnöö ja pidän teille rastin aiheesta piuhojen viikaaminen. Tämän rastin jälkeen teidän tulee osata se ja se tullaan teiltä vaatimaan. Lepo." Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 13.03.2008 23:29:25 | |
Minä hoidan aina itte nuo piuhojen viikkaamiset, samalla kun komennan jannuja kantamaan tavaraa x paikkaan y. Tämä siksi että usein käytössä yhteisiä kamoja eri kämpiltä ja ehkä jotain lainatavaraakin ja minä olen se joka tietää tasan tarkkaan mitä kuuluu mihinkin. Käsken nimenomaan siis kantamaan vermeitä, piuhat irti ja kampe kantoon. Kun tavarat on viety piuhoja ja mikkejä lukuunottamatta, vapautan ukot kaljanjuontiin ja kasaan mikit ja piuhat siististi oikeaan salkkuun ja sitä kautta oikeaan paikkaan. Näin ollen tulee harvoin itse kannettua mitään, koska kaikki aika menee vermeiden kasaamiseen/purkamiseen lavalla. Sama tietenkin paikalle roudattaessa, seison lavalla ja kun äijä tulee kamppeen kanssa, nappaan sen ja laitan suoraan oikealle paikalle. Välillä tosin tuntuu että olisin milloin vaan valmis vaihtamaan homman toisinpäin, siis joku muu saisi kasata ja purkaa ja itse vaan kantais. Ei tarttis kuunnella sitä hyväntahtoista kettuilua siitä laiskottelusta kun muut kantaa. Onneks tiiän etteivät sentään oikeasti niin ajattele. :) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 14.03.2008 10:11:19 | |
Minä hoidan aina itte nuo piuhojen viikkaamiset, samalla kun komennan jannuja kantamaan tavaraa x paikkaan y. Tämä siksi että usein käytössä yhteisiä kamoja eri kämpiltä ja ehkä jotain lainatavaraakin ja minä olen se joka tietää tasan tarkkaan mitä kuuluu mihinkin. Käsken nimenomaan siis kantamaan vermeitä, piuhat irti ja kampe kantoon. Kun tavarat on viety piuhoja ja mikkejä lukuunottamatta, vapautan ukot kaljanjuontiin ja kasaan mikit ja piuhat siististi oikeaan salkkuun ja sitä kautta oikeaan paikkaan. Näin ollen tulee harvoin itse kannettua mitään, koska kaikki aika menee vermeiden kasaamiseen/purkamiseen lavalla. Sama tietenkin paikalle roudattaessa, seison lavalla ja kun äijä tulee kamppeen kanssa, nappaan sen ja laitan suoraan oikealle paikalle. Välillä tosin tuntuu että olisin milloin vaan valmis vaihtamaan homman toisinpäin, siis joku muu saisi kasata ja purkaa ja itse vaan kantais. Ei tarttis kuunnella sitä hyväntahtoista kettuilua siitä laiskottelusta kun muut kantaa. Onneks tiiän etteivät sentään oikeasti niin ajattele. :) Mulla tuppaa käymään vähän saman tyylistä, paitsi että purkaessa, eli takaisin autoon tuodessa tykkään mieluummin olla siellä autolla kasaamassa sitä tetristä oikein. Meillä on toi kalusto / autot mitoitettu yleensä niin että jos yhdenkin laatikon laittaa väärinpäin niin osa kamoista jää auton ulkopuolelle. Joten ensin viikataan piuhat yhdessä laukkuun ja muutenkin kaikki irtonainen pakataan niille varattuihin laukkuihin, sitten nappaan jotain painavaa kyytiin ja meen autolle. Senjälkeen alan pyytämään sinne rompetta tuovilta bänditovereilta että mitä kukin tuo seuraavaksi ja pakkaan laittehet autoon oikeassa järjestyksessä. Jos ne tosiaan veisi kukin niinkuin sattuu mielimään niin varmaan puolet jäisi pihalle. :) Ja toinen syy tähän käytökseen on se, että näin ei puoliksi lastattu auto ole missään vaiheessa yksin pihalla luukut auki. Eipä tule sitten houkutusta kenellekään ohikulkijalle napata mitään mukaansa. Se on meinaan silmänräpäys ja PA-alakaapit on jonkun kännisen "hifiharrastajan" kämpillä. | |
![]() 14.03.2008 12:57:09 | |
Tein kuvasarjan johtojen viikkaamiseksi: http://www.elisanet.fi/tino/piuhat.html E: rakentavasta palautteesta johtuen, muokkasin "tapa1":stä vähemmän kiemuraa tekeväksi. Jep, +. Jonte laittaa aina piuhat 2. tavalla, paitsi jatkoroikat. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". | |
![]() 20.03.2008 19:37:18 | |
Piuha lenkille ja sähköteipillä kii on meikän suosikki. Ei mee piuhat rikki, eikä kierteelle, ja huolimatta siitä mitä tääl on todettu, ei mulla ainkaan oo yksikään piuha missään liimatöhrässä. Advancen sähköteipit käytössä, eli samat mitä ainakin Eastway käyttää köyttämisessä. | |
![]() 22.03.2008 11:58:55 | |
Muistan kun joskus nuorina poikina oltiin katsomassa jotain bändiä ja keikan jälkeen ihmeteltiin kun roudarit keräili piuhoja, ja solmi niitä tavan 2 mukaisesti, ja oltiin että "vau", ja siitä asti on tullut sitä käytettyä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)