![]() 08.02.2008 15:49:56 | |
---|---|
Miksaajana on helpompaa jos soolokitaristia kysyessä sieltä nousee vaan 1 käsi pystyyn... Katos, tajusinpa taas jotain uutta. Tossa onpi varmasti perää... Mitäs sitten jos sooloilijaa kysyessä nousee basistin käsi=) | |
![]() 08.02.2008 16:48:09 | |
Katos, tajusinpa taas jotain uutta. Tossa onpi varmasti perää... Mitäs sitten jos sooloilijaa kysyessä nousee basistin käsi=) No sit on juhlapäivä! Pointtihan tossa on vaan sellanen, että harva kitaristi osaa / tajuaa / viitsii säätää niistä kamoistaan sitä soolosoundia juuri sopivalla tavalla kovemmalle kuin komppi, joten se sen soolon nostaminen jää miksaajalle. Ja välillä on paha nähdä lavalle että kumpiko se nyt siellä vinguttaa. Jos on vaan yks soolokitaristi niin aina kun tulee kitarasooloa se on toi namiska. Urkusoolo niin se on toi. jne. Kitarat menee joskus sekasin, muu on helpompaa. "Veltto rysäkeppi" | |
![]() 10.02.2008 21:57:45 | |
Pointtihan tossa on vaan sellanen, että harva kitaristi osaa / tajuaa / viitsii säätää niistä kamoistaan sitä soolosoundia juuri sopivalla tavalla kovemmalle kuin komppi, joten se sen soolon nostaminen jää miksaajalle. Ja välillä on paha nähdä lavalle että kumpiko se nyt siellä vinguttaa. Jos on vaan yks soolokitaristi niin aina kun tulee kitarasooloa se on toi namiska. Urkusoolo niin se on toi. jne. Kitarat menee joskus sekasin, muu on helpompaa. Mä voisin omiin "sooloihin" käyttää mieluummin mutea kuin sooloa=). Eiku oikeesti käytän bad monkeyta boostaamaan, sen mitä nyt niitä tarvii nostaa. Mitään tilulilua kun ei oikeen tuu soitettua a) en osaa b) en tykkää... | |
![]() 10.02.2008 22:04:58 | |
Mä voisin omiin "sooloihin" käyttää mieluummin mutea kuin sooloa=). Eiku oikeesti käytän bad monkeyta boostaamaan, sen mitä nyt niitä tarvii nostaa. Mitään tilulilua kun ei oikeen tuu soitettua a) en osaa b) en tykkää... Nosta vaan reilusti jos soolon kerran soitat. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten "hyvä" se soolo on, mitä se sitten tarkoittaakin. Se karisma bändille tulee justiinsa siitä että sillä on solisti äänessä, oli se sitten laulamalla tai soittamalla. Sen soolon ajan sä oot sen bändin solisti. Ja mikään ei ole ankeempaa kuin se että solisti hukkuu kompin alle. Mieluummin jengi kuuntelee vaikka kuinka huonoa solistia kuin "pelkkää" komppia. Kyllähän toiset muusikot osaa komppia arvostaa, mutta kai sitä silti pitäis koko yleisölle soittaa. "Veltto rysäkeppi" | |
![]() 11.02.2008 18:46:56 | |
... Se karisma bändille tulee justiinsa siitä että sillä on solisti äänessä, oli se sitten laulamalla tai soittamalla. Sen soolon ajan sä oot sen bändin solisti... Offtopiccia, mutta komppia tälle. One kind of music only - the good kind | |
![]() 14.02.2008 02:28:12 | |
Onko ongelma että bändin pomot, jotka ilmeisesti luulevat itseään niin kovin tärkeiksi, ovat vain kertoneet tämän että "joo me muuten etitään uus laulaja"? Kannattas kattoo ihan siltä kannalta että toimiiko henkilökemiat ja kysytäänkö kaikessa kaikkien mielipidettä ja annetaan mahis vaikuttaa koska bändissähän pitäisi kaikilla olla mahdollisuus sanoa oma mielipide asiaan ja se pitäisi ottaa huomioon tai imo homma ei toimi. Ainakin kovin perseestä olisi jos bändissä on tyyliin neljä tai viis jäppistä ja kaks päättää kaikesta. Ite en moista diktatuuripolitiikkaa tue missään tapauksessa. | |
![]() 14.02.2008 08:31:11 | |
Onko ongelma että bändin pomot, jotka ilmeisesti luulevat itseään niin kovin tärkeiksi, ovat vain kertoneet tämän että "joo me muuten etitään uus laulaja"? Kannattas kattoo ihan siltä kannalta että toimiiko henkilökemiat ja kysytäänkö kaikessa kaikkien mielipidettä ja annetaan mahis vaikuttaa koska bändissähän pitäisi kaikilla olla mahdollisuus sanoa oma mielipide asiaan ja se pitäisi ottaa huomioon tai imo homma ei toimi. Ainakin kovin perseestä olisi jos bändissä on tyyliin neljä tai viis jäppistä ja kaks päättää kaikesta. Ite en moista diktatuuripolitiikkaa tue missään tapauksessa. Tästäpä tulikin mieleen, että missäköhän ongelma loppupeleissä onkaan..... Otsikossa puhutaan meidän bändistä, mutta jo ensimmäisessä lauseessa mainitaan, että minä perustin. Olisiko ongelma enemmän siellä päässä? | |
![]() 18.02.2008 08:19:36 | |
Perustin bändin rumpalin kanssa eli enkö ole silloin ollut perustamassa orkkaa? Mikäs "minä perustin bändin"-lauseessa on nyt niin taas kamalaa? Sen verran voin raottaa tämän hetkistä tilannetta, että toimin siinä bändissä nyt sitten komppajaana ja taustalaulajana. Lisäksi olen mukana yhdessä uudessa projektissa. Aika näyttää sitten, että kumpaan jään vai kengitään mut ulos molemmista.. :) | |
![]() 18.02.2008 08:20:38 | |
tarttis tehä jotain tolle mun lukihäiriölle. | |
![]() 18.02.2008 10:23:31 | |
Minen kyllä allekirjota alkuunkaan sellasta asennetta että jos löytyy taitavampi laulaja / muu soitttaja joka "nostaa orkesterin tasoa" niin pitäisi vaan kumartaa ja astua syrjään yleisen edun nimissä. Varsinkaan jos nyt ei ihan haudanvakavalla asenteella olla liikenteessä. Tärkeintä kuitenkin soittamisessa ainakin itselle on se että touhusta nauttii... minä ainakin olen melkosen paska laulaja mutta mölisen silti kitaroinnin ohessa koska se nyt vaan on niin pirun hauskaa. =) Aivan varmasti löytyisi lähes joka kuppilasta pätevämpi kaveri siihen hommaan mutta kyllä jurppisi vietävästi jos olisi pakotettu väistymään. | |
![]() 18.02.2008 10:45:48 (muokattu 18.02.2008 10:49:46) | |
Offtopiccia, mutta komppia tälle. Joo komppia vaan lisää=) No ei vaan pojat! Kyllä se näyttää tosiaan aika urpolta, jos soolokitaristi vääntää soolo viimestä päivää ja soolosta ei kuulu mitään=) Minen kyllä allekirjota alkuunkaan sellasta asennetta että jos löytyy taitavampi laulaja / muu soitttaja joka "nostaa orkesterin tasoa" niin pitäisi vaan kumartaa ja astua syrjään yleisen edun nimissä. Varsinkaan jos nyt ei ihan haudanvakavalla asenteella olla liikenteessä. Tärkeintä kuitenkin soittamisessa ainakin itselle on se että touhusta nauttii... minä ainakin olen melkosen paska laulaja mutta mölisen silti kitaroinnin ohessa koska se nyt vaan on niin pirun hauskaa. =) Aivan varmasti löytyisi lähes joka kuppilasta pätevämpi kaveri siihen hommaan mutta kyllä jurppisi vietävästi jos olisi pakotettu väistymään. Monessa tapauksessa se valinta ei vaan ole sinusta kiinni! Jos muu porukka haluaa/luulee, että musa kuullostaa paremmalta paremmalla laulajalla, niin sitä joko siirtyy komppaajaksi tai pois bändistä. Ja vaikka se oma "möliseminen" on itsensä mielestä hauskaa hommaa, niin mites se kanssa soittaja? Sehän sitä joutuu/saa kuunnella=) | |
![]() 20.02.2008 21:22:56 | |
Ykkös ja kakkos hommat kuuluu vällyjen väliin. Kyllä tiukasti komppaavia kitaristeja on huomattavasti harvemmalla nurkalla kun soolon vinguttajia. Muutenkin jotenkin ärsyttää koko 1 ja 2 nimet vaikka basisti olenkin. Meidän bändissä on vaan 2 kitaristia. Tietysti homma olisi selkeämpää jos toinen komppaisi ja toinen sooloilisi, mutta minkäs teet kun 99% kitaristeista haluaa joka välissä tilutella :) Mä taas olen koko soittouran, eli n. 15 vuotta, ollut rehellisesti ja suoraselkäisesti se "toinen" kitaristi. Kai mussa jotain vikaa on, kun soolokitarismi ei ole hirveämmin kiehtonut edes ihan alussa. Kompillahan se bändi kuitenkin kulkee, eikä plirkutteluntilutuksella. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin | |
![]() 24.02.2008 14:50:07 | |
Onko ongelma että bändin pomot, jotka ilmeisesti luulevat itseään niin kovin tärkeiksi, ovat vain kertoneet tämän että "joo me muuten etitään uus laulaja"? Kannattas kattoo ihan siltä kannalta että toimiiko henkilökemiat ja kysytäänkö kaikessa kaikkien mielipidettä ja annetaan mahis vaikuttaa koska bändissähän pitäisi kaikilla olla mahdollisuus sanoa oma mielipide asiaan ja se pitäisi ottaa huomioon tai imo homma ei toimi. Ainakin kovin perseestä olisi jos bändissä on tyyliin neljä tai viis jäppistä ja kaks päättää kaikesta. Ite en moista diktatuuripolitiikkaa tue missään tapauksessa. Tällainen toiminta on kyllä vähintäänkin hanurista. Itse jaksoin 8kk tällaista katsoa. Siis juuri sellaista, että joskus saattoi tulla tekstiviesti, että "tossa mietittiin, että otetaan biisin x temmosta 1/4 pois". Siis, päätöksiä tehdään kysymättä keltään mistään mitään. Viimeinen pisara oli, että mulle valitettiin etten pääse tulemaan kämpälle kuin max kerran viikossa(ei ollut korttia, ja matkaa 40km Espoosta Nummelaan). Eipä tajunnut, että kun mut heitetään sinne, ajetaan kaks kertaa edestakasin toi matka, eli yli 150km. Loppujen lopuks lähdin bändistä menee koska olivat päättäneet vaihtaa biisilistaa 1,5 viikkoa ennen keikkaa. Tilalle tullutta biisiä ei oltu ikinä reenattu, eikä reenejä ennen keikkaa olisi ollut kuin max yksi kappale. Vähän tuntui olevan diktaattorin tyyppiä kyseisen bändin rumpalissa. Ei siinä mitään. Nykyään se ettii uutta laulajaa, basistia ja kosketinsoittajaa. Toinenkin kitaristi on vaihtunut, joten voisi päätellä, ettei kyseessä ole ihminen jonka kanssa helposti tulisi toimeen. Sellainen maku jäi, ettei hänen bändissään muilla saa olla omaa mielipidettään, vaan pitää tehdä juuri sitä mitä hän sanoo. Niin. Olin se toinen kitaristi, joka lähti menemään. Elikkä bändin silloisesta kokoonpanosta on yksi henkilö - rumpali - jäljellä. Sorry tää tilitys, mutta pistää kyllä kyrpimään tollanen diktatuurimainen toiminta. Pöö! | |
![]() 25.02.2008 01:59:22 | |
Sorry tää tilitys, mutta pistää kyllä kyrpimään tollanen diktatuurimainen toiminta. Pitää mainita tästä sen verran että itse olen "johtohahmo" bändissä, ja välillä katson parhaaksi päättää porukan puolesta miten joku asia menee. Useimmiten on päässyt sanomalla vaan että "soitat tähän silleen että kuulostaa hyvältä", mutta välistä taas pitää vaan sanoa että "ei näin". :) Hauskaa toki yritetään pitää mutta pidän nyt sitä itse musiikkia tärkeimpänä. Välillähän se voi vaikuttaa äärimmäisen mulkkumaiselta toiminnalta vaan suoraan töksäyttää että joku ei nyt ole hyvin, mutta loppujen lopuksi se on vähemmän vittumaista kuin että jahkaillaan pitkään että asian kanssa. Jos siis halutaan että saadaan joskus jotain aikaiseksikin. Menee varmaan hieman aiheen ohitse mutta ajattelin antaa ihan tästä diktatuuristakin omaa näkökantaa, vaikka bändimme toiminta ei perustukaan siihen, niin ajottain esiintyy diktatuuriakin minun kohdalta, koska tähän asti se olen ollut minä joka tekee biisit ja minulla on "se" selkeä visio bändin musiikista. Olen tyypeille tietysti sanonut että kävelemään saa lähteä heti jos tuntuu että ei toimi, tai sitten asioista voidaan keskustella. Yksi kitaristi meiltä lähtikin kävelemään, koska musiikkimme ei enää häntä kiinnostanut, eikä tuota päätöstä voi kun kunnioittaa, ei kannata roikkua mukana jos ei kertakaikkiaan kiinnosta, siinä ei tee hallaa muutakuin itselleen ja muille. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal -
Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF | |
![]() 25.02.2008 09:01:04 | |
Toimiva demokratia olisi tietysti kaikkein paras sydeemi, mutta toisaalta joskus on ihan hyväkin, että joku astuu pomo saappaisiin. Johtajalla on tapana pistää asiat rullamaan. Keskiverto bändiläiset on kuitenkin aika saamatonta porukkaa. Ainakin meillä. | |
![]() 25.02.2008 09:21:18 | |
Mä taas olen koko soittouran, eli n. 15 vuotta, ollut rehellisesti ja suoraselkäisesti se "toinen" kitaristi. Kai mussa jotain vikaa on, kun soolokitarismi ei ole hirveämmin kiehtonut edes ihan alussa. Kompillahan se bändi kuitenkin kulkee, eikä plirkutteluntilutuksella. PiiloBasisti | |
![]() 25.02.2008 14:44:08 | |
Pitää mainita tästä sen verran että itse olen "johtohahmo" bändissä... Onhan se totta, että jossei muuten ratkaisuja synny, on hyvä ottaa ohjat käsiinsä. Mutta jos asia on sellainen, josta ei olla ikinä edes mitään mietitty, ja aivan yhtäkkiä tulee tollainen muutos. Esimerkiksi sen biisilistan muutoksen sain lukea m-netin huoneesta, eli siitä ei edes suoraan infottu. Saati otettu asiaa mitenkään esille mun läsnäollessa ainakaan. Tollanen raivostuttaa. Pöö! | |
![]() 25.02.2008 15:27:41 | |
Pitää mainita tästä sen verran että itse olen "johtohahmo" bändissä, ja välillä katson parhaaksi päättää porukan puolesta miten joku asia menee. Useimmiten on päässyt sanomalla vaan että "soitat tähän silleen että kuulostaa hyvältä", mutta välistä taas pitää vaan sanoa että "ei näin". :) Hauskaa toki yritetään pitää mutta pidän nyt sitä itse musiikkia tärkeimpänä. Välillähän se voi vaikuttaa äärimmäisen mulkkumaiselta toiminnalta vaan suoraan töksäyttää että joku ei nyt ole hyvin, mutta loppujen lopuksi se on vähemmän vittumaista kuin että jahkaillaan pitkään että asian kanssa. Jos siis halutaan että saadaan joskus jotain aikaiseksikin. Mulla ei ainakaan olisi mitään tuollaista vastaan, jos se sisältää n. määrän keikkoja vuodessa. Jos tommosta meininkiä vetävä bändi nyhjää treeniksellä niin sitten se olisi guudpai. Ja samaa analogiaa voisi soveltaa tämän ketjun aloittajan tilanteeseen. Minut on kanssa yhdestä bändistä "syrjäytetty" laulajasta soittajasta pelkäksi soittajaksi. Samaan tyyliinkin. Lähdin siitä bändistä en siksi että olisin kokenut tulleeni "alennetuksi", vaan siksi että se porukka toden totta jäi kuin jäikin nyhjäämään treenikselle. Mulla ei ole mitään ongelmaa olla rivisoittaja, mutta sitten sen pomon/pomojen pitää oikeasti toimia niinkuin pomon kuuluu toimia. Järkätä asiat rullaamaan. Sitten olen tyytyväinen kuin sika liejussa. Jos hommat ei etene, niin sitten haluan täyden määräysvallana omiin soitteluhini, eli täyden taiteellisen vapauden toteuttaa itseäni. Silloin voin hommailla niitä keikkoja itsekin. Tommonen demokraattinen bändi on kiva eri tavalla kuin toimiva diktatuuri bändissä. Rivisoittajan kannalta diktatuuri on toimiessaan huoleton juttu. Huonosti toimivana äärimmäisen ahdistava. Eli onko toi ketjun aloittajan bändi toimiva diktatuuri. Sen soittopaikkakäskytyksen mausteena on ne keikat ja demohommat ja muut? Jos näin, niin jäisin bändiin. Jos taas se on toimimaton diktatuuri, eli sitä käskytystä vaan harrastetaan treeniksellä eikä mitään oikeaa ikinä tapahdu. Silloin irtisanoisin itseni välittömästi. | |
![]() 26.02.2008 18:06:50 | |
PiiloBasisti Erittäin mahdollista sekin, etenkin kun kyseinen lauta on viime vuosina alkanut näyttämään houkuttelevalta.... Kellään suositella hyvää kallonkutistajaa?!:) Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin | |
![]() 10.03.2008 11:19:37 | |
Kiitoksia kaikista mielipiteistä, ehkä ne auttaa päätöksenteossa. Ihan vaan haluan sen verran korjata sanomisiani, että arvostan kyllä kakkoskitaristeja siinä missä muitakin soittajia. Tässä hommassa on se eniten vialla, että päätöksen ajoi läpi bändi "pomot" mitään sen kummemmin kyselemättä. Tämä tuli siis minulle ja basistille ihan puun takaa. Ei ole ollut basistinkaan mielestä tarpeen vaihtaa mutta enhän mä nyt väkisinkään mikrofonissa aio roikkua kun puolet bändistä "toivoo" toisin. Omassa laulussanihan ei ole varsinaisesti mitään vikaa, mutta uusi tyyppi on kuulemma "idols"-tason kaveri. Antaa uuden tyypin koittaa, jos on hyvä niin laulakoon. Aika näyttää jammaanko basistin kanssa "varjoissa" vai jossain ihan muualla. Tää on vähän sellanen homma että kyllähän siitä vähän bändi henki kärsii varsinkin noin kauan pystyssä olleessa bändissä, mutta sama asia on vähän meidänkin bändillä. Uus kitarsti vedetiin ihan yhtä-äkkiä pakasta, ja nyt päätettiin että mukavampi on soittaa neljästään :) "viinal seksil ja huumeil ei oo mitään yhteistä rock n rollin kans" -Andy Mccoy | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)