Groovelover 24.04.2007 17:21:47 | |
---|
Onhan vuosien varrella tullut monta keikkaa enemmän tahi vähemmän kipeänä soitettua; tien päällä kun on ja tauti iskee niin mistäs loihdit muutaman tunnin varoitusajalla tuuraajan jolta taittuu biisit kylmiltään? Ei niin mistään, ja siksi täytyy olla jo todella kipeä jos force majeure-korttia alkaa vetämään esiin ja perumaan keikkaa. Ei, eihän se todellakaan tee hyvää terveydelle soittaa kuumeessa, migreenikohtauksen kourissa yms. tilanteissa. Yksi kaameimmista kipeänä soitetuista keikoista oli hääkeikka kesällä, öh, olikos se 1997? Paria tuntia ennen vetoa alkoi sellainen aivan tolkuton päänsärky, ihan migreenityyppistä sellaista vaikka migreeniä mulla ei ole diagnosoitukaan: silmissä säkenöi, kaikki valot ja äänet teki todella pahaa ja koko ajan sellainen oksettava olo. Siitä huolimatta tuli vedettyä kolme settiä, soitin lähes koko keikan silmät kiinni ja nojaten lavan takaseinään, bändin jätkien todistajalausuntojen mukaan olin ollut kalpea kuin lakana. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
lasol 27.04.2007 13:19:50 | |
---|
Niinkun joku jo mainitsi niin finrexiä naamaan n.3h ennen keikkaa. Toimii ainakin itellä paremmin kun mitkään raksut. ei siis, on siis |
dunkelkopf1 28.04.2007 17:59:39 | |
---|
Aletaanko luetella suomalaisia muusikoita, jotka ovat kuolleet soitettuaan kipeänä keikkoja? |
ankkiz 28.04.2007 21:57:01 (muokattu 28.04.2007 21:57:49) | |
---|
Luettele toki, ihan aikuistenoikeesti kiinnostaa tietää. EDIT: vaikka ulkomaalaisiakin, suomalaisia en pahemmin tunne/useista välitä. Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. |
jonza 29.04.2007 21:39:59 (muokattu 29.04.2007 21:40:58) | |
---|
Mulla oli kerran vähän yli 41 astetta lämpöä vielä n.6 tuntia ennen keikkaa. Olin edellisenä yönä nähnyt kuumeesta johtuvia hallusinaatioita ja jutellut jonkun olemattoman ihmisen kanssa. Vielä muutamia tunteja ennen keikkaa oli ihan saatanan säikky olo eikä meinannut pysyä pystyssä. Keikalle oli kuitenkin pakko päästä, joten hoidin homman ottamalla muistaakseni 1600mg buranaa, n. 30 tippaa yo-apteekin kamferitippoja, 2 annosta saman apteekin kodeiinipitoista yskänlääkettä (2-3h ennen, ja toinen just vähän ennen keikkaa). Kahvia en pystynyt juomaan joten join paljon vihreää teetä ja muutaman kofeiinipillerin. Ennen keikkaa kerkesin juomaan puolikkaan kaljan, ja keikan aikana siitä loput ja yhden lisää. n.1h ennen keikkaa oli lämpö tippunut jo sinne 36 asteeseen. Keikan ajan olo oli ihan suht normaali, ja basson soitto ja laulaminen sujuivat molemmat ihan ok, vajaa tunti keikan jälkeen en enää meinannut päästä autolle asti omin voimin. Luulen että oli pumppu aika kovilla. Kyllä ihan helvetin huonosta kunnosta saa itsensä keikkakuntoon. Mulle oli määrätty 3x800mg buranaa, ja noi muut oli tietty käsikauppalääkkeitä, joten näin voi päästä hengestään kivasti ihan lääkepakkausten annostusohjeita noudattamalla... Eihän ne lääkkeet noilla annoksilla vaarallisia ole, mutta se on että ne mahdollistaa sellaisen fyysisen rasitustilan että elimistö ei kipeänä sitä kestä. Hoitoalan ihmisenä tiesin kyllä aika tarkkaan mitä olin tekemässä, mutta jälkikäteen ajateltuna olis pitänyt jättää keikka väliin. --------------
http://pohjalla.net |
Sensi 30.04.2007 14:57:06 | |
---|
Buranat ym. dropit hiiteen, sanon minä! Villasukat jalkaan suosiolla (kaikki lähtee jaloista), syökää valkosipulia (auttaa kuumeeseen ihan aikustentutkijasetien oikeesti) ja sitten kiehauttakaa vettä, heittäkää sekaan eucalyptus-pastilleja ja hengittäkää keitoksesta nousevaa höyryä. Avot! Speed kills music. |