![]() 14.10.2006 23:54:36 | |
---|---|
Jokainen omalla toiminnalla määrittelee hintansa. Demovaihde pitää kuitenkin osata vaihtaa isommalle ajallaan. Kyllä maalla on mukavaa. | |
![]() 15.10.2006 00:13:37 | |
Jokainen omalla toiminnalla määrittelee hintansa. Demovaihde pitää kuitenkin osata vaihtaa isommalle ajallaan. Olet oikeassa. Se näyttökeikka pitää tosiaan kotiuttaa jossain vaiheessa rahakeikaksi. | |
![]() 15.10.2006 03:54:27 | |
Olet oikeassa. Se näyttökeikka pitää tosiaan kotiuttaa jossain vaiheessa rahakeikaksi. Mutta missä menee raja tuon näyttökeikan ja rahakeikan välillä? Jos bändi tekee vuodessa tuloa keikkailulla vaikka 4000e, niin kumpaa keikkatyyppiä tuolloin harrastetaan? Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net | |
![]() 15.10.2006 11:45:46 | |
Ja muistakaa sitten hyvat ihmiset, etta cover-bandeja koskee ihan eri taksat kuin omaa musaa vetavia bandeja. Nain ainakin siihen asti kunnes omaa musaa vetavalla bandilla ei ole suuremmalti nimea. Sita ennen ei tuollaisia summia maksa kukaan. | |
![]() 15.10.2006 11:58:48 (muokattu 15.10.2006 11:59:18) | |
4000 euron vuosiliikevaihto? Riippuu tietenkin siitä montako keikkaa tuohon sisältyy. Yhden keikan liksaksi jo kunnioitusta herättävä, 50:en lähinnä huvittava. Pelkästään omaa musaa esittävän bändin on huomattavan vaikea päästä yleensä minkäänlaisille liksoille. Eiköhän realismia ole se, että yli 95% tuntemattomien omaa musaa esittävien bändien keikoista on lippuriskikeikkoja? Kaitpa se demokeikan ja rahakeikan välisen eron huomaa sitten lippukassalta. Siinä vaiheessa kun lippukassassa on niin paljon rahaa, että kulujen jälkeen jää palkkaakin, niin eikös se demokeikkailu silloin ole ohi? Tuossa threadissa tuli aiemmin lähinnä coverbändin hinnoittelusta "erimielisyyksiä" ja nimenomaan coverbändit on just se juttu, jossa bändit voivat rahastaa ja jos ei rahalle keksi muuta käyttöä, niin vaikka rahoittaa harrastustaan. Coverbändien keikkamarkkinat laajenevat koko ajan. Maksavia asiakkaita tuntuu olevan hyvinkin runsaasti pitkin ja poikin Suomea. Useat bändithän elättävät itsensäkin tuolla keinoin. | |
![]() 15.10.2006 12:14:48 | |
Ei tarvitse lopettaa keikkailua. 1600 on nakkiraha esim. Lennun coverbändille tai mun. Meille ei oo, teillä on sit paremmat bändit. Settien lukumäärällä tai bändin koolla ei ole merkitystä. On sillä, tottakai on. Kyllähän tanssibändi tahi muu viihdeorkesteri, mikä vetää koko illan, on ihan eri asemassa kun esim. me, jotka vedetään 2x45 min. "omaa ohjelmistoamme", niinkuin sopparissa lukaa, mikä tarkoittaa, että järjestäjällä ei ole oikeutta puuttua esityksen sisältöön. Siis noi "liiton minimit" mun mielestä pitäis myös sisältää sellaisen asian, että mitä sillä "liiton minimillä" on oikeus vaatia. Ja mun mielestä me, vaikka covereita vedelläänkin, ollaan aika kaukana humppajukebiksista. Sun pitää hoksata se, että haluatko sinä sen teidän bändille kuuluvan fyrkan, vai haluaako joko ohjelmatoimisto tai ravintoloitsija sen. Valinta on vapaa. Mun mielestä taas mun valintaa on se, ettyä menenkö keikalle sillä hinnalla, minkä ravintoloitsiaj maksaa. Se on se, joka tekee valinnan, en minä. Maija Vilkkumaa tai Zen Cafe voi tehdä tollasia valintoja. Mikä on se "mulla kuuluva fyrkka"? Ei saatana, eihän sellanen fyrkka voi kuulua mulle, jota ei missään ole. Tottakait mullekin on tuttu tilanne se, että kapakoitsija sanoo, että tulkaa vetämään, katotaan paljonko tulee porukaa, saatte lipputulot. Kyllä tuohon muutamaan tuhanteen keikkaan mahtuu niitäkin monta. Mulle ei mahdu yhtään, kun ei tollasiin lähetä. Se on niin, että mun mielestä järjestäjä ottaa riskin, niin hyvässä kuin pahassakin, tilatessaan meidät keikalle. Siitä riskistä poikii sitten joko uusi keikka, mahdollisesti paremmalla hinnalla, tai sitten ei uutta keikkaa millään hinnalla. Tilaajan markkinat, niin kauan kun ei perään soitella. Jos haluaa soittaa pitsapalkalla tai muutamalla ilmaisella oluella, niin siitä vaan. En vaan jaksa ikinä ymmärtää sitä, että miksi ihmeessä käydään ammattiin valmistavia kouluja, ostetaan kymmenien tuhansien eurojen vehkeet ja sitten tehdään ammattityötä ilmaiseksi. Ei mene minulla jakeluun ollenkaan. Kuten jo äsken sanoin, ravintoloitsija tietää kyllä paljonko bändi,sipsi,kossu jne. maksaa. Niin tietää, siksipä me tehdään keikkaa keskimäärin 1000,- euron molemmin puolin. Pataan!
...+alv. | |
![]() 15.10.2006 12:57:39 | |
Meille ei oo, teillä on sit paremmat bändit. On sillä, tottakai on. Kyllähän tanssibändi tahi muu viihdeorkesteri, mikä vetää koko illan, on ihan eri asemassa kun esim. me, jotka vedetään 2x45 min. "omaa ohjelmistoamme", niinkuin sopparissa lukaa, mikä tarkoittaa, että järjestäjällä ei ole oikeutta puuttua esityksen sisältöön. Siis noi "liiton minimit" mun mielestä pitäis myös sisältää sellaisen asian, että mitä sillä "liiton minimillä" on oikeus vaatia. Ja mun mielestä me, vaikka covereita vedelläänkin, ollaan aika kaukana humppajukebiksista. Mun mielestä taas mun valintaa on se, ettyä menenkö keikalle sillä hinnalla, minkä ravintoloitsiaj maksaa. Se on se, joka tekee valinnan, en minä. Maija Vilkkumaa tai Zen Cafe voi tehdä tollasia valintoja. Mikä on se "mulla kuuluva fyrkka"? Ei saatana, eihän sellanen fyrkka voi kuulua mulle, jota ei missään ole. Mulle ei mahdu yhtään, kun ei tollasiin lähetä. Se on niin, että mun mielestä järjestäjä ottaa riskin, niin hyvässä kuin pahassakin, tilatessaan meidät keikalle. Siitä riskistä poikii sitten joko uusi keikka, mahdollisesti paremmalla hinnalla, tai sitten ei uutta keikkaa millään hinnalla. Tilaajan markkinat, niin kauan kun ei perään soitella. Niin tietää, siksipä me tehdään keikkaa keskimäärin 1000,- euron molemmin puolin. Tämä nyt menee taas tähän eipäs juupas-osatoon, mutta menkööt. Liiton minimi ei ole mikään settimäärien tai bändin miehistön laatuvaatimuksen mittari, vaan muusikon ammatin hinta. Ihan niinkuin kirvesmiehen ammatin hinta määritellään työehtoopimuksissa. Se on ihan yks v....n maku vedätkö sä kuusi biisiä tai 6 settiä, jos sä teet sen kapakassa. Samaten se on ihan saman vehkeen maku, mitä musaa sä vedät. Sun puolesta on sun palkan alaraja neuvoteltu isommissa pöydissä, Se on sun etu, ei sun uhka. 1000euroa on jo ihan hyvä liksa. Monet eivät sitä älyä pyytää. Lue vaikka viimeisin keikka-thread. Sulla on mahdollisuus valita varsinkin siinä vaiheessa, kun se sinun ohjelmatoimisto "välittää" sun bändille keikan. Ainakin minä olen kuullut avauksen: "Tuolla olis teille keikka, mutta ne ei pysty maksamaan kun jotain 500, mut seuraavalla kerralla saatte sitten kunnon liksan". Kuitenkin kapakan ja toimiston välillä hinta on ollut vähintään kolminkertainen, jos ei vieläkin suurempi. Sinä tai minä voidaan valita mennäänkö vetämään 500:lla vai sanotaanko että me liikahdetaan 1300 eurolla. Todennäköisesti siitä seuraa sitten se tonnin keikka. Luurin toisessa päässä on kuitenkin aina myyntineuvottelun ammattilainen, ne osaa vedättää. Tuonkaltainen hinnoittelupolitiikka pätee vielä räikeämmin siellä humppajukebox-osastolla. Tietty jos sä itse neuvottelut kapakoitsijan kanssa hinnan ja käytät toimistoa vain laskuttajana, niin tuota ongelmaa ei ole ollenkaan. Jos vaan pikkusenkaan on myyntimiehen vikaa, niin kyllä tuolla itsemyynnillä tuntipalkoille pääsee. Saman mittaista keikkaa tehdään mekin, jopa lyhyempää, ohjelmistoon ei voi vaikuttaa. Tietävät etukäteen mitä tilaavat. Täällä pohjoisemmassa Suomessa toimii ihan samat liiketoiminnan lainalaisuudet, kuin etelämpänäkin. Myyntityötähän se vaatii, että pääsee keikoille ja saa siitä siedettävän liksan. Miksi sinun tai minun pitäisi muusikkona, tai kokonaisina bändeinä, vastata ravintolan tai ohjelmatoimiston liiketoimintariskeistä? Kyllä ne hyvin menneet keikat poikivat uusia keikkoja 100varmasti paremmin kuin ne keikat jotka tehdään halvalla. Yleensä liksa nousee joka kerta tälläisissa tapauksissa. Mulle tulee ostajana 300 euron bändistä ihan erilainen kuva kuin 1500 euron bändistä, jo pelkän hinnan perusteella. Yrittäjä tietää millä keinoilla hän saa kassaan enempi rahaa, niin meidänkin pitäisi tietää. Isojen kapakoiden pomot on ihan oikeita kauppakorkeakouluja käyneitä ihmisiä, ne laskee eikä tunteile. | |
![]() 15.10.2006 13:17:35 (muokattu 15.10.2006 13:21:16) | |
Ja muistakaa sitten hyvat ihmiset, etta cover-bandeja koskee ihan eri taksat kuin omaa musaa vetavia bandeja. Nain ainakin siihen asti kunnes omaa musaa vetavalla bandilla ei ole suuremmalti nimea. Sita ennen ei tuollaisia summia maksa kukaan. Ei niin. Siksi tein itselleni selväksi seuraavan: Rahakeikat on työtä. "Bändit" on harrastus. Nykyään ei vaan ole aikaa harrastustoimintaan, kun a) pitäisi opiskella, ja b) pitäisi myös syödä. Rahakeikat oikealla bändillä / "itselle tärkeillä esteettisillä arvoilla pelaavalla tiettyä projektia varten kootulla ryhmällä" on tavoittelemisen arvoista, mutta jos homma ei toimi, niin se ei toimi. 1000euroa on jo ihan hyvä liksa. Monet eivät sitä älyä pyytää. Lue vaikka viimeisin keikka-thread. Allekirjoitan. Jokainen omalla toiminnalla, eli musiikillisen lopputuloksen laadulla määrittelee sen, paljonko omasta aktista kannattaa pyytää. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 | |
![]() 15.10.2006 13:50:25 | |
Liiton minimi ei ole mikään settimäärien tai bändin miehistön laatuvaatimuksen mittari, vaan muusikon ammatin hinta. Ihan niinkuin kirvesmiehen ammatin hinta määritellään työehtoopimuksissa. Totta vitussa se on. Tai siis joo, ei ole, mikä tekee myös sen "minimin" määrittelystä hankalampaa. Kun normaali työehtosopimuksissa on määritelty myös työajat jne. Mähän voin valita, että paljonko sitä soittoa saa milläkin rahalla. Kun käytät tota baarien hintatietoutta mittarina jatkuvasti, niin myös he määrittelevät, maksaako 4cl kossua saman kuin 8cl. Vähän veikkaan, ettei maksa. Kuitenkin kapakan ja toimiston välillä hinta on ollut vähintään kolminkertainen, jos ei vieläkin suurempi. Sinä tai minä voidaan valita mennäänkö vetämään 500:lla vai sanotaanko että me liikahdetaan 1300 eurolla. Todennäköisesti siitä seuraa sitten se tonnin keikka. Luurin toisessa päässä on kuitenkin aina myyntineuvottelun ammattilainen, ne osaa vedättää. Eipä vaan olekkaan, mä tiedän aina keikan myyntihinnan. Jos vedätystä tai aihetta epäillä vedätystä, ilmenee, menen sanomaan kapakoitsijalle, että me saadaan keikasta tämän verran, paljonkos sä maksat meistä. Sillälaille ne hommat useimmiten selviää. Mainittakoon, että tämän takia ei tarvitse enää Polarartistien tai Viihdemaailman kanssa asioida. Ja se, poikaseni, on paljon enmmän ammattuliittotomintaa kuin mihin Muusikkojen liitto ikinä pystyy määritellessään "minimejä". Muusikkojen liitto unohtaa kokonaan artistin/esiintyjän viihdearvon tuossa määrittelyssään. On ihan jees, jos nuo kriteerit koskevat Jari Sillanpään taustamuusikkoja, mutta itse Sillanpäätä, joka iretää ikäänkuin "omalla riskillä" ne eivät koske. Mun mielestä omillaan toimiva bändi on verrattavissa riskinotoltaan yksityisyrittäjään, jota ei IKINÄ kokse mitkään "liiton minimit". Pataan!
...+alv. | |
![]() 15.10.2006 14:23:46 | |
Totta vitussa se on. Tai siis joo, ei ole, mikä tekee myös sen "minimin" määrittelystä hankalampaa. Kun normaali työehtosopimuksissa on määritelty myös työajat jne. Mähän voin valita, että paljonko sitä soittoa saa milläkin rahalla. Kun käytät tota baarien hintatietoutta mittarina jatkuvasti, niin myös he määrittelevät, maksaako 4cl kossua saman kuin 8cl. Vähän veikkaan, ettei maksa. Eipä vaan olekkaan, mä tiedän aina keikan myyntihinnan. Jos vedätystä tai aihetta epäillä vedätystä, ilmenee, menen sanomaan kapakoitsijalle, että me saadaan keikasta tämän verran, paljonkos sä maksat meistä. Sillälaille ne hommat useimmiten selviää. Mainittakoon, että tämän takia ei tarvitse enää Polarartistien tai Viihdemaailman kanssa asioida. Ja se, poikaseni, on paljon enmmän ammattuliittotomintaa kuin mihin Muusikkojen liitto ikinä pystyy määritellessään "minimejä". Muusikkojen liitto unohtaa kokonaan artistin/esiintyjän viihdearvon tuossa määrittelyssään. On ihan jees, jos nuo kriteerit koskevat Jari Sillanpään taustamuusikkoja, mutta itse Sillanpäätä, joka iretää ikäänkuin "omalla riskillä" ne eivät koske. Mun mielestä omillaan toimiva bändi on verrattavissa riskinotoltaan yksityisyrittäjään, jota ei IKINÄ kokse mitkään "liiton minimit". Sähän se oikein spede olet. Mikä ihmeen mörkö tuo liitto on sulle? Sinähän saat harrastelijana tehdä ihan mitä sua itseä huvittaa. Mene liiton kotisivuille, lue se tes läpi, niin saat tietää mm,. sen että settien yläraja on määritelty. Lue se ensimmäinen lause: Tes ei koske harrastustoimintaa. Lue seuraava lause: tes koskee ravintolassa soitettavaa musiikkia. Jos et sitä ymmärrä, niin hanki asiantuntija tulkitsemaan se sulle. Polarartistien tai VM:n suhteen ollaan oikein samaa mieltä. Voi hyvänen aika, nimitys poikaseni tuntuu mairittelevalta. Päiväni on pelastettu. Tuosta ay-toiminnasta sen verran, että minunkin mielestä täysin munattomilla liiton neuvottelijoilla on vastapuolella just ohjelmatoimistot eli bändien ostajat. Olet etuoikeutetussa asemassa, jos tiedät aina sen myyntihinnan, minkä kapakka maksaa toimistolle sun bändistä. Tai sitten sä myyt keikkasi itse. Tai sitten käytte keikoilla niissä paikoissa, jossa kaikille bändeille maksetaan 400 euroa, riippumatta siitä kuin monta miestä siellä stagella pyörii. Tai sitten te käytte keikoilla pienissä paikoissa, joissa laskunmaksaja on aina paikalla. Minä taas en keikkapaikalla ehdi tai mua ei paljon kiinnosta kysellä joltain kapakanpitäjältä, että paljos meistä maksoit. Me käydään usein isojen yhtiöiden bileissä vetämässä, joiden laskunmaksaja saattaa istua vaikka Reykjavikissa. Itse myymieni keikkojen hinnat tiedän tarkasti. Yleensä parhaat hinnat saakin itse myymällä. Polarin pomohan sanoi yhdessä haastattelussa että hänelle on aivan sama vaikka nurkassa on vain käynnissä oleva moottorisaha, kunhan raha liikkuu. Tuo sun viimeinen lause mietityttää. Yksityisyrittäjänähän sun pitäs saada paljon enempi liksaa ku liiton minimin. Vai tarkoitatko sitä, että jos sä olet tarpeeksi rock, niin voit soittaa halvalla tai ilmaiseksi, sitäkö ajat takaa?. Mulle on aivan sama mitä soitat, millä hinnalla soitat, pääasia on että kuitenkin soitat. Toisaalta mitä v...tua minä täällä penikoiden kanssa väännän rautalankaa uuteen uskoon. Epämuusikko tuossa ylempänä on sisäistänyt homman tosi hyvin. | |
![]() 15.10.2006 15:07:06 (muokattu 15.10.2006 15:11:12) | |
Ja mun mielestä me, vaikka covereita vedelläänkin, ollaan aika kaukana humppajukebiksista. Kun käy katsoon teidän kotisivuja, te ootte kyllä täysin tyypillinen nykypäivän humppajukeboksi. Ettehän te mitään omaa ohjelmistoa tee vaan te ootte vain ja ainoastaan palkattuja viihdyttäjiä joitten tehtävä on edistää viinanmyyntiä. Te olette siis osa ravintolan markkinakoneistoa ja aivan niinkuin muillekin työntekijöille, teille kuuluisi liksa varsinkin jos osaatte hommanne. Zen Cafet, Vilkkumaat ja vaikkapa Jonny Buzzin Soulstabit ovat aivan eri asia, koska ne tekevät omaa teostansa ja tietysti siinä hommassa se menestys tulee sitten jos tulee. Ja se menestys on melko pitkälle sitä, että on sanottavaa ja saa kertoa sen ihmisille. Siinä hommassa pitää olla valmis uhraamaan ns. kaiken. Ei näitä pidä sotkea toisiinsa. Niin kumminkin koko ajan tehdään. No, näyttää siltä, että teidän ryhmä on päättänyt "ulkoistaa" itsensä, joten te tietysti yrittäjinä ja harrastelijoina teette mitä teette. Mutta ei sillä nyt kannattaisi diivailla, että antaa kusettaa itteensä, niinkuin sun puheistas päätellen käy. PS EDIT: Ettei jäisi mitään väärinkäsityksiä, niin en suinkaan tarkoita, että coverjutut olisivat jotenkin huonoja hommia. Ei toki, viihdyttäjiä tarvitaan niin kauan kun ihmisiä on ja ennenkaikkea viinaa myydään. Mutta tarkoitan sitä, että viihdyttäminen on työtä, josta pitää saada liksaa. Eikä tähän myöskään kannata sotkea sitä että diggaa työstänsä, koska eikös sen pitäisi olla jo ihan lähtökohta? Oman taiteen teko on periaatteellisesti eri asia ja popmaailmassa siinä sitten joko ei saa koskaan mitään tai sitten taivaskaan ei ole rajana. | |
![]() 15.10.2006 16:04:55 | |
No, näyttää siltä, että teidän ryhmä on päättänyt "ulkoistaa" itsensä, joten te tietysti yrittäjinä ja harrastelijoina teette mitä teette. Mutta ei sillä nyt kannattaisi diivailla, että antaa kusettaa itteensä, niinkuin sun puheistas päätellen käy. Kaikki puhuu jostain ihme "kusettamisesta". Voi olla, että näin onkin, mutta mä haluaisin sitten kovasti tietää, että kuka semmosia 2000,- liksoja maksaa, kun puhutaan kuppilakeikoista? Mä en tiedä yhtäkään, sen sijaan tiedän suurinpiirtein mitä esim. Menneisyyden Vangit keikasta laskuttaa, ja se on ihan linjassa noihin meidän hintoihin nähden, ottaen huomioon bändin markkina-arvon ja sen, millaisen shown he paikalle rahtaavat. Mun mielestä oleellinen osa esim. bändin hintaa on sen näyttävyys, ja se, miten stydiä ääntä saadaan pihalle. Kunnon valot ja PA on perusedellytys kovalle hinnalle, vaikka eihän sitä kukaan yleisön edustaja osaa erikseen määritellä, vaan kunnon hinnalla pitää saad kunnon show. Älkääkä tas alkako jotain "ei sillä oo mitään merkitystä mirtkä kamat on ja valot", kun sillä vaan on merkitystä. Kuten myös sillä, viihdyttääkö bändi koko illan yleisöä vaan esim. vain 2x45 min. Edelleen, silläkin on merkitystä, onko joku mun palkkaama timpuri duunissa 2 tuntia vai 4 tuntia. Mutta tokihan tätäkin voi vääntää ja kääntää. Jos te saatte keikoista 2000 (kuka hyvänsä) ja meidän bändistä kerran saa heittämällä sen, niin myykääs meille keikkoja, saatte 500,- provikkaa, tai pannaan samantien 600,-, meille riittää korvaukseks 1400,- vallan mainiosti. Satumpa vaan tietämään, että hiljasta on noilla hinnoilla. Ja Uruttaja, mä oon kyllä elämäni aikana myyny ihan tarpeeks keikkoja kuppiloihin tietääkseni, mitä (ainakin täällä eteläsä) bändeistä maksetaan. Tai sit en vaan osaa. Pataan!
...+alv. | |
![]() 15.10.2006 18:25:13 | |
Mun mielestä oleellinen osa esim. bändin hintaa on sen näyttävyys, ja se, miten stydiä ääntä saadaan pihalle. Kunnon valot ja PA on perusedellytys kovalle hinnalle, vaikka eihän sitä kukaan yleisön edustaja osaa erikseen määritellä, vaan kunnon hinnalla pitää saad kunnon show. Niinno. Alkukesästä oli yks keikka, missä meillä ei ollut omaa lavaa (siis kauheeta) eikä edes valoja. Soitettiin Kirkan jälkeen 1,5h putkeen, koska oli takaraja soitolla. Ja otettiin se 2500,- Ei mua ainakaan kiinnosta vittuakaan, mistä ne ne fyrkat repi. Siitä kuitenkin menee sivutoimena niin paljon veroja ja maksuja, ettei ihan nappipalkalla viitti lähteä. On olemassa sanonta "ai saat kolmellasadalla hyvän bändin? No ota sitten ihmeessä se!" Hassua että mainitsit menkkarit. Itseasiassa Rantalan Hanski meille sanoi, että ihan kepeesti voitte pyytää sen 2500. Pitää vaan valita semmoset asiakkaat, joilla on fyrkkaa. Kuten sanoin, firmakeikat tolla liksalla on lähinnä ilmoitusluontoinen asia. Jotkut kaverin häät nyt on ihan eri homma. Niihin voi lähteä tonnilla. Ja ei meitä kukaan todellakaan tunne. Perusliksoja kuulemma. Uskoisin miehen tietävän. G#maj Ab | |
![]() 15.10.2006 18:33:08 (muokattu 15.10.2006 18:33:39) | |
Hassua että mainitsit menkkarit. Itseasiassa Rantalan Hanski meille sanoi, että ihan kepeesti voitte pyytää sen 2500. Pitää vaan valita semmoset asiakkaat, joilla on fyrkkaa. Kuten sanoin, firmakeikat tolla liksalla on lähinnä ilmoitusluontoinen asia. Jotkut kaverin häät nyt on ihan eri homma. Niihin voi lähteä tonnilla. Ja ei meitä kukaan todellakaan tunne. Perusliksoja kuulemma. Uskoisin miehen tietävän. En tiedä, me ei tehdä firmakeikkoja juurikaan, ohjelmistosta johtuen. Varmaan Hanski on oikeessa. Paitsi että ei silläkään niitä keikkoja oo muille tarjota tosta vaan, ei se meitäkään ottanu Poppikoneelle myyntiin. Pyytää voi, en tiedä kuka maksaa. Firmat varmaan. Ja Menkkareillahn siis on shöy ja ääni kohdillaan, meillä ei PA edes riitä isompiin mestoihin. Jos isompia on, niin sitte vuokrataan, ja sehän maksaa tilaajalle lisää. Kyllä mä kaikki noi sanonnat tiedän, ei siinä mitn. Ja kuten sanottu, teillä on kaikilla paremmat bändit ku meillä. Pataan!
...+alv. | |
![]() 15.10.2006 20:39:44 | |
Ei se kuka pyytää vaan se joka maksaa.. Kyllä monet tietämäni coverbänditkin on alkanu osata hinnotella itsensä aika hyvin. Paljon enemmän ne maksaa ku mitä täs threadissa on puhuttu.. Mut jep. Keikkapalkkion suuruus vähän riippuu. Midge T | |
![]() 16.10.2006 00:08:35 | |
Ei se kuka pyytää vaan se joka maksaa.. Kyllä monet tietämäni coverbänditkin on alkanu osata hinnotella itsensä aika hyvin. Paljon enemmän ne maksaa ku mitä täs threadissa on puhuttu.. Mut jep. Keikkapalkkion suuruus vähän riippuu. Niin, se on kanssa sellanen juttu, et panostaako jatkuvuuteen vai siihen et furkka tulee kerralla. Mutta hyvä jos jotkut saa liksaa hommistaan, meille amatööreille se on mahdottomuus. Just tulin Wingerin keikalta, jossa juttelin mm. Gutiar Slingersissä ja Comboklubissa sekä Cover Freaksissa soittavan kosketinsoittajan kanssa, jonka bändeissä on lyödä tiskiin jopa joiotakin ihan maineta niittäneitä nimiäkin. 2000,- oli sellanen hervinainen hinta, jossa tapauksessa tilaajen on pitänyt oikein tilaamalla tilata se bändi keikalle. Sellaista ei meidän kohdalla tapahdu. Mutta taso onkin tää; http://silviodante.1g.fi/kuvat/Musa … a+videot/Simone+7.10.2006+clips.wmv ....että jätetään ne liksat vaan teille ammattilaisille nostettavaks. Pataan!
...+alv. | |
![]() 16.10.2006 00:41:23 | |
Tässä kohden ehkä pitäisi "amatöörienkin" miettiä, miksi sitä keikkapalkkiota maksetaan. - Keikkapalkka on korvausta keikan tekemisen aiheuttamista kuluista. * Matkakulut * Tarvikkeet * Kalustopoistot * Harjoitteluun liittyvät kustannukset * ym.... - Keikkapalkka on palkkio keikan tilaajalleen antamasta hyödystä. Kulujen lisäksi keikkapalkkion suuruus peilaa sekä tilaajan että MYYJÄN arvostusta esiintyjää kohtaan. Jos kaikki tekemänne tarjoukset menevät läpi, myytte liina halvalla - jos ei yksikään, olette kalliita. Pitää olla rohkeutta otta vastaan muutama "Kiitos, mutta ei kiitos" aina joskus. Jos keikkapalkka on teille vain "jotain extrakivaa ylimääräistä sen lisäksi, että saa vielä oikein soittaakin" - painukaa takaisin treenikselle, treenatkaa itsenne parempaan iskuun ja tehkää parempi demo. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 16.10.2006 00:59:49 | |
...Mutta taso onkin tää; http://silviodante.1g.fi/kuvat/Musa … a+videot/Simone+7.10.2006+clips.wmv ....että jätetään ne liksat vaan teille ammattilaisille nostettavaks. Ihan toimivaa esaahan toi on - että en mä ymmärrä, mitä sä jankkaat. No ehkä vois vähän miettiä kaupallisuutta ja persoonallisuutta. Mutta ei kai teidän tarvii talkoilla keikkailla? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 16.10.2006 09:00:23 (muokattu 16.10.2006 09:55:07) | |
...Mutta taso onkin tää; http://silviodante.1g.fi/kuvat/Musa ... a+videot/Simone+7.10.2006+clips.wmv ....että jätetään ne liksat vaan teille ammattilaisille nostettavaks. Ihan toimivaa esaahan toi on - että en mä ymmärrä, mitä sä jankkaat. Joo yhdyn, toihan taitaa olla jo kaikissa ya:n musakirjoissakin vakiona. Edit: Myös ala-asteen opuksista kuulema tuo CCR-pläjäys löytyy. | |
![]() 16.10.2006 16:34:00 | |
Ihan toimivaa esaahan toi on - että en mä ymmärrä, mitä sä jankkaat. No ehkä vois vähän miettiä kaupallisuutta ja persoonallisuutta. Persoonallisuus on tota meille, noilla mennään mitä ollaan. Mutta ei kai teidän tarvii talkoilla keikkailla? Ei, mut ei myöskään 2000,- liksoilla. Pataan!
...+alv. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)