Matjardo 16.07.2006 18:21:38 | |
---|
Jep, jos homma luistaa niin sillä kalenteri-iällä ei ole kärpäsen kakan vertaa merkitystä. Meilläkin on basisti ja laulaja 20 vuotiaita, kitaristit 18 ja ihte vasta 16 vee, ja homma toimii mainiosti. Two beers or not two beers? |
Friedman 16.07.2006 20:02:16 | |
---|
Sori kun en oo osallistunut keskusteluun kovin hyvin, oli vähä menoo nii haittas yhteyden pitoo. Oon itse asiassa aika yllättynyt et näin monella on kyseisiä tapahtunut. Meidän bändilläkin menee hyvin, mut ainoo huonopuoli on se et kaverit haluu mennä aina "kännisoittojen" jälkeen Rocktowniin (hevibaari hämeenlinnassa), ni ku oon alaikäinen nii alkaa vähä kismittään se. Joten joudun polkemaan himaan ja itkemään itseni uneen:). Mites teil muilla "alaikäisillä?" "Alkoholilla ei muuten ole sitten mitään tekemistä oman kuvan oikean yläkulman ilmeen kanssa." hullu_ ukko Älä huoli, ei se äiti tuu tänne kattoon.:) |
Morris on acid 17.07.2006 01:25:14 | |
---|
Ikähaarukka meidän bändissä on 18 -27. Ei ongelmaa. Joka puliukko samalla aaltopituudella. |
Jokapaikanapina 18.07.2006 21:56:51 | |
---|
Ei mitään haittaa. Vanhempana ikäero "pienenee" eli jos ite oot 50 ja kaveri 40 ei siinä mitään, mutta kun oot 20 ja kaveri 10, voi tulla onkelmaa ;/ |
Kosminen 21.07.2006 22:04:04 | |
---|
Tuo nyt lienee ihan vaan rikkaus jos on monenikäisiä, näin itse ajattelen. Meillä ikähaarukka 20-40 vuotta ja molemmilla ääripäillä on kyllä omaa näkökulmaansa tuotavana bändiin, mistä on kyllä mielestäni lähinnä hyötyä. Aivan niin kuin oisin
mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))> |
Nieby 22.07.2006 16:16:10 | |
---|
On meilläki rumpali 22, basisti 16 ja kitaroija 15.. eipä tuo rumpalin ikä muuten haittaa, mutta on hieman ujo, kun ei ole itsensä ikäisten seurassa.. |
doremi 25.07.2006 11:00:05 (muokattu 25.07.2006 12:55:45) | |
---|
Joo eli haluaisin kysyä teiltä muilta et onko kellään muulla vastaavaa juttua et soitatte bändissä jossa olet tai on joku joka on liian nuori toisiin verrattuna tai liian vanha. Olen itse 16 ja muut 18,24-27 vuotiaita. Onko se jokin este mielestänne bändille? Opetan teini-ikäisille musaa ja soitan heidän kanssaan kaikennäköisissä juhlissa. Yleensä rämpytän sähkistä tai pianoa. Tottakai olen musiikillinen auktoriteetti ja fuhrer, mutta silloin, kun aletaan pelittämään, niin kaikki ovat tasa-arvoisia. Olen keski-ikäinen pieru ja soittelen muiden keski-ikäisten pierujen kanssa siviilissä. Ei siinä soittaessa ajattele, että kuinka vanha/nuori toikin tossa on. Vain yhteisoitanta ratkaisee. Paljonhan se tietysti helpottaa treenatessa, jos bändissä on taidoiltaan tasavertaisia - tai ainakin jossain määrin kokeneita soittajia. Ei tartte kertoa, että missä on fis tai Am6. |
sinCCos 30.07.2006 22:14:02 | |
---|
Meillä on tällä hetkellä kaikki muut bändin jäsenet 16-17, paitsi laulaja siinä 40v paikkeilla :) Hyvin on homma toiminut. |
Rämppy 31.07.2006 10:22:42 (muokattu 31.07.2006 10:28:50) | |
---|
Nyt kun tuota ikää tulee tasaisesti vuosi vuodelta lisää, olen vakuuttunut että soittamisessa ikä on lähinnä vain numero. Jos vain fysiikka kestää, aivo toimii ja intoa riittää. Toisaalta täytyy muistaa, että ikä tuo mukanaan myös kokemusta ja sen myötä ehkä myös osaamista, mikä kompensoi yleistä rupsahtamista. Mutta sitten tulee se iso mutta: aikuisena työ- ja perhekuviot vievät monilla niin paljon aikaa ja energiaa, että harrastelijan on vaikea panostaa bänditoimintaan sataprosenttisesti, vaikka intoa olisikin. Koululaisena / opiskelijana hommaan on helpompi heittäytyä totaalisemmin. Esim. jos kotona on katras pilttejä ja molemmilla puolisoilla työ vaatii venymistä, voi bänditreehneihinkin joutua toisinaan anomaan iltalomaa eikä joka viikonloppua voi viettää keikkalaitumilla. Kyse ei sinänsä ole iästä, vaan erilaisista elämäntilanteista. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Vic Firth 31.07.2006 19:19:17 | |
---|
Sori kun en oo osallistunut keskusteluun kovin hyvin, oli vähä menoo nii haittas yhteyden pitoo. Oon itse asiassa aika yllättynyt et näin monella on kyseisiä tapahtunut. Meidän bändilläkin menee hyvin, mut ainoo huonopuoli on se et kaverit haluu mennä aina "kännisoittojen" jälkeen Rocktowniin (hevibaari hämeenlinnassa), ni ku oon alaikäinen nii alkaa vähä kismittään se. Joten joudun polkemaan himaan ja itkemään itseni uneen:). Mites teil muilla "alaikäisillä?" Meidän soittajat ei käy baareissa... Ainakaan keikan jälkee.. Muut on täysi-ikäisiä siis. Paitsi basisti mutta se menee silti.. Joten mua ei haittaa vaikka olen alaikäinen.. Ostaahan ne sitten tarvittaessa mullekkin kaljaa.. Ja Se Soi... |
timus 31.07.2006 20:57:08 | |
---|
Itse aikanaan lukioikäisenä soittelin itseäni kymmenisen vuotta vanhemman herran bändissä. Ja silloin se parhaimmillaan oli iso lisä ja rikkaus. Kun sai soittaa laajemman näkemyksen ja selkeesti paremman soittotaidon omaavan hemmon kanssa. Eikä ne maut ja arvotkaan tarvitse yksi yhteen käydä täysin - usein niistä pikku "konflikteista" syntyy se uusi ja tuore tuote. Tylsäähän se oikeastaan on jos koko ajan pelkkää konsensusta on. Morning people don't exist. Coffee does! |
Friedman 02.08.2006 20:28:50 | |
---|
No miks lopetitte yhdessä soittamisen? |
timus 05.08.2006 14:43:38 | |
---|
No miks lopetitte yhdessä soittamisen? Jos meidän tapausta tarkoitat, niin ne perinteiset; opiskeluista ja töistä johtuneet muutot eri paikkakunnille ja jopa eri mantereelle. Morning people don't exist. Coffee does! |
Friedman 06.08.2006 19:16:05 | |
---|
Jos meidän tapausta tarkoitat, niin ne perinteiset; opiskeluista ja töistä johtuneet muutot eri paikkakunnille ja jopa eri mantereelle. Niinpä tietysti.... |
Meisseli 10.08.2006 15:20:28 | |
---|
Meidän yks bändi: Minä 21, rumpali 25,kiiparisti 41,basisti 49. Ei haittaa. Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |