Aihe: Hakusessa huippu korvatulpat
1 2 3
Guitaristi
09.07.2006 19:36:38

Onkos noilla parinkympin kuusitulpilla siis selkeä ero noihin perus 30snt maksaviin keltasiin eareihin? Earit korvissa kun bassot lyö läpi ja kitarat ei kuulu paskaakaan siitä mitä pitäs notta ois balanssissa. Tää on huomattu keikoilla monesti. Sitku tulpat ottaa pois ni kappas kitarat ym. heti paremmin kuuluu, mutta volaa vähän turhan paljo.

Eli onks noi kuuset semmosia enempi notta vaan hiljentäs, mutta kaikkia taajuuksia samassa suhteessa? Kun noi earit ei tod. ole :/ Ei kuitenkaan o varaa mitään 200e laittaa tulppiin vaan joku reilu parikymppiä vois pistää.

Kyllä mun 20e maksaneet earin kuuset vaimentaa todella paljon tasaisemmin kuin esim. peltor-malliset kuulosuojaimet. Muuten olen ollut kuusiin tyytyväinen, paitsi että ne eivät ihan tarpeeksi paljon vaimenna, meinaavat korvat soida vähän treenien jälkeen.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
-Tuke-
16.07.2006 22:20:54
Ite soittelin ihan aluks niillä EAR:in kuusitulpilla semmoset puol vuotta. Volyymi tuntui aika kovalta silti. Sitten alko ilmetä pientä tinnitystä ja tämän jälkeen ostin peltorit lisäks. Tulpat alle ja peltorit päähän. Voi jumankauta sitä mössöö. Ei erottanu muuta soitosta kun omat rummur ja basson huminaa. No lykkäsin peltorit pois ja normi vaahtomuovi tulpat päähän. Saundi parani mutta aika hirveetä oli silti. Käytin vielä peltoreita lisäks koska halusin varmistaa kuulon säilymisen ja ei se saundikaan paljoo huonotunu. No sitten tilasin noi FinFonicin 25 dB tulpat. Kyllä tuli henkinen orgasmi kun ne lykkäsin päähän. Ääni on kuin ilman tulppia soittais mutta volyymi juuri sopiva. Ehkä jopa hiukan liian kova. (tottuneena pelltor-tulppa yhteis vaimennukseen).

Suosittelen lämpimästi näitä Valettuja tulppia. On meinaan mukava soittaa kun kuulee muitakin soittimia tarkemmin. En kyllä enää vaahtomuoveihin tai peltoreihin palaa.
Ja omasta mielestä rokki ja hevi hommiin ehdottomasti ne 25 dB. Ei ole kyllä liikaa!(moni tätä väittänyt)
Nasakugu!
esamies
21.07.2006 16:39:03 (muokattu 21.07.2006 16:41:46)
Ja omasta mielestä rokki ja hevi hommiin ehdottomasti ne 25 dB. Ei ole kyllä liikaa!(moni tätä väittänyt)

Komppaan edellistä. Ei ole tullut tilannetta, että -25dB valetut tulpat vaimentaisivat liikaa. Kuusitulpat (-15dB) ovat turhan pliisut kovassa metelissä. Kimppatilauksessa 160e, eli paljon rahaa, mutta sinne meni enkä kadu.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=115490&o=0
rheinone
25.07.2006 21:19:06
Mikä olis Elacinin Suomen dealerin nettiosoite?

http://www.ml-suojainpalvelut.fi/perussivu.htm
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Epämuusikko
26.07.2006 11:49:34
Rumpaleille -25dB on hyvä. Koska 120 dB - 25 dB on edelleen aika paljon.
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
migreeni
02.08.2006 21:26:11

saastara
03.08.2006 16:02:25
Rumpaleille -25dB on hyvä. Koska 120 dB - 25 dB on edelleen aika paljon.

Tosiaan.. Tuo on kyllä naurettavan paljon. Tuommoisessa tilanteessa voisi rumpali opetella minun puolestani soittamaan.
Lisää middleä.
Epämuusikko
03.08.2006 16:13:24
Tosiaan.. Tuo on kyllä naurettavan paljon. Tuommoisessa tilanteessa voisi rumpali opetella minun puolestani soittamaan.

en vaan osaa.
I absolutely Weckl. Bustard #1
saastara
03.08.2006 17:17:45
en vaan osaa.

Noh.. Nickistähän tuon jo päättelee.. :D

No ei vaiskaan.. Mutta minua oikeasti jyrsii rumpalit joiden on pakko mättää aivan täysiä.
Lisää middleä.
Epämuusikko
04.08.2006 02:42:11
Noh.. Nickistähän tuon jo päättelee.. :D

No ei vaiskaan.. Mutta minua oikeasti jyrsii rumpalit joiden on pakko mättää aivan täysiä.

Tilanteen mukaan. Kerran hajotin riden, mutta monesti ovat sanoneet, että rummut ei kuulu.
Yritä tässä nyt muokkautua prkl.
I absolutely Weckl. Bustard #1
saastara
04.08.2006 08:57:14
Tilanteen mukaan. Kerran hajotin riden, mutta monesti ovat sanoneet, että rummut ei kuulu.
Yritä tässä nyt muokkautua prkl.

Onhan siinä toki rumpalin fiilis eri mätetäänkö täysiä ei.. Minulla on vain semmoinen mielikuva, että teknisesti hyvä rumpali voi luoda tunteen absoluuttisesta mätöstä, ilman, että desibelimuurit särkyvät.

Tai sitten soitan vain liian taitavien rumpalien kanssa.. :)
Lisää middleä.
kivi
04.08.2006 14:12:48
Onhan siinä toki rumpalin fiilis eri mätetäänkö täysiä ei.. Minulla on vain semmoinen mielikuva, että teknisesti hyvä rumpali voi luoda tunteen absoluuttisesta mätöstä, ilman, että desibelimuurit särkyvät.

Tai sitten soitan vain liian taitavien rumpalien kanssa.. :)

Väärää puuta haukut, jos epäilet Epämuusikkoa rumpalina liian kovaääniseksi tai huonolla dynamiikantajulla varustetuksi. Melko hyvä taju hänellä on.

Siltikin, rumpali tarvii järeämmät tulpat kuin muut. Rumpalille joku -25dB:tä voi olla ihan ok, mutta muiden soittajien kohdalla sellainen vaimennuksentarve on kyllä merkki bändissä piilevästä huonosta tekniikasta - ei välttämättä omasta.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
saastara
04.08.2006 15:42:21
Väärää puuta haukut, jos epäilet Epämuusikkoa rumpalina liian kovaääniseksi tai huonolla dynamiikantajulla varustetuksi. Melko hyvä taju hänellä on.

Enhön minä nyt missään nimessä Epämuusikkoa halunnut dissata.. Varmasti lahjakas jeppe. Huumorimielellä tässä liikkeellä ollaan..

Siltikin, rumpali tarvii järeämmät tulpat kuin muut. Rumpalille joku -25dB:tä voi olla ihan ok, mutta muiden soittajien kohdalla sellainen vaimennuksentarve on kyllä merkki bändissä piilevästä huonosta tekniikasta - ei välttämättä omasta.

Totta virkat, veli kivi..
Lisää middleä.
BenGlenton
04.08.2006 16:33:41
Ja loppupeleissähän se on jokaisesta itsestään kiinni, minkälaista vaimennusta haluaa/tarvitsee. Esim. jos kuulo on jo ennestään normaalia heikompi, ei nuo -25dB tulpat ole yhtään huono juttu.

Ts. huono mennä suosittelemaan toiselle, minkä verran vaimennusta tarvitsee.
www.supremecourtband.fi
Nieby
05.08.2006 23:53:27
kuis paljo ääntä ne suodattaa pois nuo vakio "raksakorvatulpat"?
Antti1
06.08.2006 14:21:29
kuis paljo ääntä ne suodattaa pois nuo vakio "raksakorvatulpat"?

Varmaan siinä jossain 25dB paikkeilla noinniinku keskimääräisesti. Niissä on niin pahoja taajuusvasteen vääristymiä, että on mahdotonta sanoa tarkkaa vaimennusta.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Rumba Lizi
09.08.2006 11:26:38 (muokattu 09.08.2006 11:34:33)
Olisiko savonlinnanseudulla kiinnostusta yhteistilaukseen?
Cocktus
10.08.2006 13:13:17

Olisiko savonlinnanseudulla kiinnostusta yhteistilaukseen?

Jos Tampere-Helsinki -akselilta löytyy tilaajia niin voisin liittyä remmiin.
Far Beyond Metal!
Antti1
19.08.2006 20:09:09
Jos jotain tulpat kiinnostaa, niin kattokaa toi mun Elacin ketju. Vielä kaivattaisiin 5 tyyppiä, niin hinnaksi muodostuisi 155€.

Voi myös tulla kauempaa mukaan, kunhan pääse valostilaisuuteen mukaan. Esim. Helsingistä ja Hämeenlinnasta lienee n. 120km Saloon, eli ei ihan mahdottomasti.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
simiha
20.08.2006 12:40:40
Ts. huono mennä suosittelemaan toiselle, minkä verran vaimennusta tarvitsee.

Ite ostin FinFonicin tulpat n. vuosi sitten. Hinnaksi tuli tulpat 166e ja mallin otto 44e eli yhteensä 210 e. Otin yksin, kun en jaksanu enää säätää kimppatilauksen kanssa.

Mutta se pointti: mulle luvattiin suodattimille 2 vkon vaihtoaika, jos en ole niihin tyytyväinen. Kun suodattimet maksaa kuitenkin 85 e, niin mun mielestä toi on aika hyvä etu! Olin alkuperäsiin 15 dB vaimentimiin aika tyytyväinen ja niillä mennään edelleen treenit ja suurin osa keikoista. 9 dB olis ainakin treeneissä ehkä parempi, mutta sitä ei FinFonic edes tarjonnu. Elacinin vaimentimet sopii kyllä FinFoniciin ja niitä saa myös 9 dB vaimennuksella.

Tästä aiheesta on muuten jo aika monta ketjua... Ja kyllä se testiversio hausta toimii ihan hyvin ;)
Pipo ja kengät eivät viihdy samassa päässä. (AVS)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)