Aihe: "Onko tossa nyt mitään järkee?" - kuulostaako tutulta?
1 2 3
jogo3000
05.05.2006 14:12:41

Ääh. Ei kannata välittää! Mitä väliä sillä on jos joku ei ymmärrä, eihän mekään puututa heidän kalliisiin harrastuksiinsa. Eihän?

Tuo korpee kyllä tuo rumpuhomma, mutta sellaista se nuoruus on.
Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee.
mr_b
05.05.2006 16:05:12

"onko tuossa nyt mitään järkeä", "eihän tuommoinen kannata", "hulluahan tuo on"

Kyllähän näitä kuulee, varsinkin kun on alkanut tässä hiljalleen vanheta.

Oikea vastaus: "Ei. Ei. On. *odottava katse* Oliko tässä keskustelussa joku pointtikin?"
Start another fire and watch it slowly die.
IommI
05.05.2006 16:27:33
Aamen. Varmasti voi tietty meteli häiritä mutta eiköhän se ole järjestelykysymys. Esim autotalliin rummut.

Varsinkin jos poika paiskii itse töitä sen eteen eikä ruinaa vanhemmiltaan.

Se siinä onkin mikä pistää vituttamaan..
Joskus tekisi mieli avautua tälle kyseiselle eukolle.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
Fortune
05.05.2006 16:48:27
Kyllähän näitä kuulee, varsinkin kun on alkanut tässä hiljalleen vanheta.

Oikea vastaus: "Ei. Ei. On. *odottava katse* Oliko tässä keskustelussa joku pointtikin?"

Hulluilla on kivempaa, niin kuin aina. On kivaa olla lapsellinen, tyhmä ja huithapeli, jos on varaa. Ja joskus vaikkei olisikaan.
Look behind you, a three-necked guitar!
Bee-äf
10.05.2006 11:03:09
Iskät ja äiteet pelkää, että jälkikasvu hylkää akateemiset urat ja alkaa nälkäpalkkaiseksi pelimannipummiksi. Mummielestä turha luulo, pikemminkin vois sanoa, että bändihommissa oppii organisoimaan asioita, myymään itseään, ryhmätyöskentelyn taidot paranevat, tutustuu ihmisiin jne...

Ite oon vanhempi ukko joka elää hyvin keskiluokkaista elämää. Tässä vaiheessa bänditouhuja pidetään coolimpana kuin jotain pallonlyöntiä tai moottorinrassausta, jota muut ikätoverit harrastaa vapaa-aikansa. (Tai sitten ne pitää mua jälkeenjääneenä mutteivat kehtaa sanoa.)
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Härski
10.05.2006 12:38:48
Hoho, lanko jaksaa päivitellä noita kamahankintoja..

- "No paljons tää sitten makso?"
- "Vajaan tonnin.."
- "Mitä helvettiä, saman verran ku mun auto!"

Siihenpä se oikeestaan jääkin. Toisaalta, en ole ollut vielä keikkailevassa bändissä mukana, mutta jos ja kun sen aika koittaa, niin sitten ne ihmettelyt ehkä alkaakin. Odotan innolla ekoja päiden pudisteluja sekä ihmettelyn aiheuttamaa rutinaa läheisimpieni päissä.
kivi
10.05.2006 12:57:54
Bee-äf:
Ite oon vanhempi ukko joka elää hyvin keskiluokkaista elämää. Tässä vaiheessa bänditouhuja pidetään coolimpana kuin jotain pallonlyöntiä tai moottorinrassausta, jota muut ikätoverit harrastaa vapaa-aikansa. (Tai sitten ne pitää mua jälkeenjääneenä mutteivat kehtaa sanoa.)

Mä olen ainakin samanikäinen, eikä kukaan ihmettele. Ei edes vanha äitini. puoliso joskus huomauttelee, kun kaupan lasku on maksamatta mutta kotiin on ilmestynyt uusi kitara tai parikin.

Sen sijaan saan kyllä kuulla, että tässä iässä vois särökitaraosuudet rohkeasti korvata vaikkapa haitarilla että musiikki avautuisi helpommin.
:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Teijo K.
10.05.2006 13:43:29

Hoho, lanko jaksaa päivitellä noita kamahankintoja..

- "No paljons tää sitten makso?"
- "Vajaan tonnin.."
- "Mitä helvettiä, saman verran ku mun auto!"

Ja jos olet kitaran käytettynä ostanut, niin muutaman vuoden kuluttua se kitara on edelleen vajaan tonnin, tai jopa enemmän arvoinen, mutta mitä saisi siitä autosta myydessä... Niimpä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
Härski
10.05.2006 14:33:00
Ja jos olet kitaran käytettynä ostanut, niin muutaman vuoden kuluttua se kitara on edelleen vajaan tonnin, tai jopa enemmän arvoinen, mutta mitä saisi siitä autosta myydessä... Niimpä.

Mutta tätä kun ei ymmärrä hän. Toisaalta ei ole tarviskaan. Tää on ihan hyvä tilanne nyt.
ten
11.05.2006 19:07:16
Sie soitat lainavehkehillä?

Ei, kyllä mulla on ihan omat vehkeet. Enkä kyllä ihan tajunnut tota sun kommenttias, että jos voisit vähän vaikka vääntää rautalangasta.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Bee-äf
12.05.2006 13:29:24
Sen sijaan saan kyllä kuulla, että tässä iässä vois särökitaraosuudet rohkeasti korvata vaikkapa haitarilla että musiikki avautuisi helpommin.

Mulla teknolounge-teinityökaverit taas vaativat, etten panisi duunin steroihin aina soimaan sellaista musiikkia, jossa on sähkökitaroita... mutta parin Einstürzende Neubauten-biisin jälkeen kelpaa taas :D
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
Teijo K.
12.05.2006 20:53:24

Ei, kyllä mulla on ihan omat vehkeet. Enkä kyllä ihan tajunnut tota sun kommenttias, että jos voisit vähän vaikka vääntää rautalangasta.

Mutta kuitenkin niitten vehkeitten ostaminen on sinusta yhtä järkevää kuin kromivanteet autossa. Eli sanotko sitten että sinulla on kromivanteet autossa? Meinaan jos sinulla on omat kamat niin olethan sinä ne joskus ostanut. Ellet sitten varastanut niitä, oletko siis varastanut ne omat musakamasi?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä
jogo3000
16.05.2006 07:31:19

Ei muuten välttämättä yhtään pöllömpi idea. Säröhaitari!
ten
16.05.2006 10:51:42
Mutta kuitenkin niitten vehkeitten ostaminen on sinusta yhtä järkevää kuin kromivanteet autossa.
Ei vaan tarkoitin sitä, että itsestäni on kyllä aivan helvetin fiksua laittaa rahat musakamoihin. Toisaalta kromivanteisiin tai mihinkään muihinkaan vastaaviin autohömpötyksiin en rahojani pistäisi. Eipä se varmaan Amis-Arskan mielestä kovin fiksua oo rahoja soittokamoihin laittaa, kun voi tuunailla Corollaa.

Eli sanotko sitten että sinulla on kromivanteet autossa?
En sano, kun ei ole. :D

Meinaan jos sinulla on omat kamat niin olethan sinä ne joskus ostanut. Ellet sitten varastanut niitä, oletko siis varastanut ne omat musakamasi?
Kyllä mä olen ne ihan omilla rahoilla ostanut.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
oodee1
16.05.2006 19:38:29
Meidän perhe saa kyllä kuulla tuota otsikon lausahdusta useinkin...kun on asuntolainaa, vakituista duunia, muksua, jne. "normaalin yhteiskuntakelpoisen kansalaisen elämää), mutta ohessa väännetään musahommia aivan sutena...kaikki ylimääräiset fyrkat upotetaan, soittimiin, äänitys- ja pa-kamoihin, promon vääntämiseenkin pitäis takoa nytten rahat...

Mutta on tuo jo vähentynyt kun läheiset ovat huomanneet ettei se muutu...=)
uskoa on että tästä jäisi loppujen lopuksi muutakin käteen kuin rivintalonpätkä ja rapistunut mutta oma vanha auto=)
"You'd hold up much more beauty with your fingers cut off" -vaimoni viisaita sanoja-
Jake.e
19.05.2006 15:31:20
Tuo on niin tuttua. Suurin osa kavereista ja sukulaisista ei ole musiikkimiehiä, joten he eivät tajua soittokamojen ja ylipäätänsä soittamisen ihanuutta. He ovat juuri heitä jotka törsäävät kolminkertaisen määrän autoihin ja sen huoltamiseen, mutta silti pilkkaavat niitä jotka säästävät rahaa ajamalla käytetyllä autolla ja soittamalla kitaraa.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
Zarmo
21.05.2006 15:45:25

Useesti sanotaan, ettei meidän musiikissa ole mitään järkeä, mutta pitäähän sitä jo ihan silkkaa itsepäisyyttään tahkota oman visonsa mukaa. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.
jogo3000
22.05.2006 07:02:10

Useesti sanotaan, ettei meidän musiikissa ole mitään järkeä, mutta pitäähän sitä jo ihan silkkaa itsepäisyyttään tahkota oman visonsa mukaa. Vaikkei siinä mitään järkeä olekaan.

Se on järjettömän hyvää.
aleksi
30.05.2006 16:13:59
Kyllähän nämä nälvimiset on tulleet mullekin tutuksi. Se on kyllä käsittämätöntä, miten vanhempi ikäpolvi - ja etenkin - tanssimusiikin parissa pyörivät (myös soittajat) ihmiset olettavat, että joka keikalta saa käytetyn henkilöauton verran rahaa mukaan. Sitten ollaan aivan tyrmistyneitä, kun sanotaan, että jos hyvin käy niin bensarahat saadaan ja ehkä pari levyä myytyä. Kuten joku jo sanoikin, niin miten voi olla, ettei ihmisten päähän mene, että useimmat soittavat pelkästään sen soittamisen ilosta, eikä monilla välttämättä ole edes kiinnostusta ruveta tahkoamaan rahaa soittamisellaan. Kaikista pahinta on, jos tällainen ihminen sattuu lähipiiriin, jolloin saa joka kerta keikalle lähtiessä kuulla juuri niitä "onko tuossa nyt mitään järkeä?" -kysymyksiä.

Kamahankinnoista sen verran, että omalta lähipiiriltäni olen kyllä melkeinpä joka soittimen kohdalla saanut kuulla pään pyörittelyjä sen hinnasta tai kyselyjä miksen myynyt vanhaani pois. GAS:in iskiessä on vaan pakko saada, sitä ne ei ymmärrä. Naiset käy varmaankin samasta syystä kampaajalla silloin tällöin. Tosin myönnän, että opiskelijabudjetilla olen usein jälkeenpäin todennut, että kun tuo toinen kitara nyt on jäänyt niin vähälle soitolle, niin miksen siitä luopuisi ja ostaisi sitten vuoden parin päästä korvaavan tilalle. Nyt tosin on sellainen tilanne, että molemmat kitarani tulevat pysyttelemään omistuksessani hamaan tappiin asti. Ja yhden lisäystä tuohon katraaseen on ollut suunnitteilla.

Kyllä mulla ainakin kaikki ylinmääräinen raha menee musiikkiharrastukseen, joko äänitteiden ostoon tai sitten soittamisen puolelle.
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you want, as long as it's good and has passion."
JCM
15.02.2007 20:08:45

Kyllä mulla ainakin kaikki ylinmääräinen raha menee musiikkiharrastukseen, joko äänitteiden ostoon tai sitten soittamisen puolelle.

Jep. Ja edelleen menee kaikki. Äänitteitä ostan luvattoman vähän, mutta muuta musakamaa kyllä. Viime keikoista on sentään jotain pientä jäänyt käteenkin, mutta ei mainittavasti.
"Sama se sille olenko Drew Carey tai Baltz kunhan ei tarvitse enää tehdä mitään" - Tetsuo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)