Aihe: Menisitkö katsomaan omaa bändiäsi?
1 2 3 4
jussiohman
25.02.2006 17:15:57
En tiedä.
kakkaa, herkkuruokaani
juici
25.02.2006 19:43:06

Kun vielä pystyisi multiploitumaan niin että voisi soittaa bändissä sekä kitaraa että bassoa.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
Angus
25.02.2006 23:40:51

Totta helvetissä. Itse ainakin kaiken teen bändissä niin, että bändini olisi juuri sellainen minkä itse näkisin mielellään livenä. Koko homman pointtihan tuo on.
Rock 'N' Roll!
Skebaristi
26.02.2006 00:09:14

Monesti olen miettinyt, että miltä se kuullostaisi ihan paikanpäällä, kun videolta ei saa niin hyvää kuvaa. Eli kyllä menisin.
"Ensinnäki, jos osaat tiluu, ei tarvi osata muuta koska ne muut o lastenleikkiä, noi kaikki bluussit treenataa jossai yhes illas.. mut tiluun tarvitaa treenausta ainaki vuoden verran, eli tosi paljo."
jussimus
26.02.2006 12:49:12
Joo, musta ois joskus kiva kuulla, miltä meidän pändin tuuttaus kuulostaa yleisön puolella. Ja vielä silleen että yleisön joukossa seisoessani kuulisin pändimme piisit ekaa kertaa. Todennäköisesti tykkäisin kovasti.
Numbie
26.02.2006 14:22:34

Menisin. Mitä pointtia soittaa bändissä, jonka musiikista ei ite tykkäisi?
Sir Härö
26.02.2006 14:25:53
Menisin.
"Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua." V.U.K. #18
JCM
26.02.2006 16:37:53

Mitä pointtia soittaa bändissä, jonka musiikista ei ite tykkäisi?

Ei kerrassaan mitään.
Grazy Mama & the Sidekicks - Uutta matskua - 5 biisiä - tsekkaa ja kommentoi
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
"..yks ennen sua, hetki vaan!"
Fortune
26.02.2006 18:40:42

No jos ei vaikka satu juuri sillä hetkellä löytymään muita orkestereita. Pääasia että koko ajan soitto soi.
Look behind you, a three-necked guitar! Tilaa Muusikoiden.net -paita!
kivi
26.02.2006 18:45:02

No, maailmahan on täynnä musiikkia jota on kiva soittaa, mutta jota ei jaksa kuunnella erkkikään. kitarablues, boogie ja proge, muun muassa.
;-)

No mutta vakavasti: soittaminen ja kuunteleminen ovat kaksi aivan erillistä asiaa. Voi olla kiva mennä lavalle soittamaan ihan siltä pohjalta että jengi tykkää, vaikka itse ei tykkäiskään. Totta kai pitää tuntea musiikkinsa juuret, mutta ei se silti tarkoita että jokaista saman genren hiihtäjää haluaisi nähdä.

Toinen asia on sitten se, että kun biisejä alkaa kirjoittaa tosissaan, loppuu helposti sen "oman" musiikkityylin kuuntelu kokonaan, jo ihan siitä syystä, että ne vaikutteet on saatava muista genreistä ja muista lajeista - oman musiikkityylin ruoppaaminen tuottaa mutaista vettä.

Mutta kyllä mä menisin katsomaan omia bändejä, sekä siitä syystä että niillä on mielestäni hyviä biisejä, että katsomaan kavereita lavalla.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
JCM
26.02.2006 21:03:50

No mutta vakavasti: soittaminen ja kuunteleminen ovat kaksi aivan erillistä asiaa. Voi olla kiva mennä lavalle soittamaan ihan siltä pohjalta että jengi tykkää, vaikka itse ei tykkäiskään. Totta kai pitää tuntea musiikkinsa juuret, mutta ei se silti tarkoita että jokaista saman genren hiihtäjää haluaisi nähdä.

Minä en soita sointuakaan, jos en siitä itse tykkää. En pystyisi soittamaan bändissä pelkästään esim. rahasta. Ei.

Toinen asia on sitten se, että kun biisejä alkaa kirjoittaa tosissaan, loppuu helposti sen "oman" musiikkityylin kuuntelu kokonaan, jo ihan siitä syystä, että ne vaikutteet on saatava muista genreistä ja muista lajeista - oman musiikkityylin ruoppaaminen tuottaa mutaista vettä.

Mun musiikin kuuntelu on ihan hiton vaihtelevaa, tällä hetkellä kuuntelen lähes pelkästään UG- bändejä, joko netistä tai sit mitä oon näitä demobändien levyjä tilaillu netin kautta viime aikoina.
Fortune
26.02.2006 22:27:35
Minä en soita sointuakaan, jos en siitä itse tykkää. En pystyisi soittamaan bändissä pelkästään esim. rahasta. Ei.

No se on kiva, että jotkut syntyvät täysinoppineina ja/tai löytävät heti unelmakokoonpanonsa.

Meidän muiden pitää iskeä kättä paskaankin ja katsoa mitä tapahtuu. Jos koko ajan on kiva vetää, niin jotain on kyllä pielessä.
Look behind you, a three-necked guitar! Tilaa Muusikoiden.net -paita!
Atommic
27.02.2006 10:33:16
En menis Jean S:n keikalle, mutta omaa bändiä kyllä menisin kuuntelemaan. On niin mahtimeininki. Ei puutu ku pyroshow.

Kai teistä joku välillä röökiä sytyttelee lavalla? Siin on pyroa tarpeeksi :)
Ambition makes you look pretty ugly
Lennu
27.02.2006 11:42:20

Kai teistä joku välillä röökiä sytyttelee lavalla? Siin on pyroa tarpeeksi :)

Petri ainakin piereskelee, on siinäkin.
JCM
27.02.2006 14:44:25

No se on kiva, että jotkut syntyvät täysinoppineina ja/tai löytävät heti unelmakokoonpanonsa.

Meidän muiden pitää iskeä kättä paskaankin ja katsoa mitä tapahtuu. Jos koko ajan on kiva vetää, niin jotain on kyllä pielessä.

En mä osaa mitään eikä mun tarttekaan, mutta oon onnekseni saanut sen unelmakokoonpanon aikaiseksi, missä mun on kiva vetää. Koko ajan on kiva vetää, enkä kyllä ole huomannut, että jotain olisi pielessä.

Mikä on täysoppinut? Mä en oo koskaan opiskellu tai opetellu musan saralla mitään, paitti tietenki soittamista jonki verran treenannu että pystyy omia biisejä vetämään.
Exhausted
27.02.2006 17:16:26

Toki. Meillä on tosi hyviä biisejä ja energinen liveshow.
Chemo
27.02.2006 18:41:54

Jos pystyisit multiploitumaan, niin menisitkö katsomaan oman bändisi keikkaa? Miksi?

Jep, menisin (niitä kahta joita nyt mietin): tiedän sen jo siitäkin että seuraan genrejä, joihin ko. bändit kuuluvat.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Kemppilä
28.02.2006 10:10:52
Tietenki menisin ja olenkin käyny kattomassa ennenkun liityin bändiin. Vois vertailla että mitenkä on meininki muuttunu, kun on yritetty panostaa lavaesiintymiseen edes vähän. Videolta ei saa samaa kuvaa kun yleisön joukossa olemalla.
"Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi."
Deathrace King
28.02.2006 22:14:05

No totta hemmetissä! Moshpittiin vaan ja daivaisin lavalta. Ois aika "uskonnollinen" kokemus omalle keikalle päästä riehumaan yleisön joukkoon :D

Ps. Huutelisin joka biisin väliin jotain mahdollisimman hölmöä.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
XBreed
28.02.2006 22:43:05
Omista projekteista mieluiten menisin katsomaan Blind Lesbians of Ugandaa ihan vain sen takia, että ensimmäisen biisin puoliväliin mennessä "soittajat" olisivat paiskoneet kaiken lavalle kärrätyn irtaimiston aivan päreiksi. Siinä olisi lystiä kerrakseen.
"Attention! Present arms!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)