Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 592 93 94 95 96101 102 103 104 105
MikaHekkanen
25.10.2013 12:00:44
Sergei Fallinen: Niin, eli funkonautista.

Niinhän minä just sanoin.
Zombiekoirat joutuvat helikopterin roottorin lapojen pyörteisiin, jolloin niiden päät katkeavat veren iloisesti tirskahdellessa - rheinone
Vessajono
25.10.2013 13:44:59
Mä osaan soittaa mut oon kyllä aika mulkku jätkä.
"Vaihtovirta: Mitä tapahtuu kun moderaattori lukitsee toisen portaalin ja toisesta portaalista on tulossa Metallica-ketju 300km tuntivauhtia ja portaalien välissä sijaitsee Kuopio?"
MikaHekkanen
25.10.2013 13:45:42
Vessajono: Mä osaan soittaa mut oon kyllä aika mulkku jätkä.

Mulkku saa ja pitääkin olla, kunhan sen kanssa tulee toimeen.
Zombiekoirat joutuvat helikopterin roottorin lapojen pyörteisiin, jolloin niiden päät katkeavat veren iloisesti tirskahdellessa - rheinone
yucca03
16.11.2013 02:45:37
Jos ajattelisi ikäihmisten bändin perustamista:), niin tärkeäähän olis että kavereiden musiikilliset mieltymykset suunnilleen täsmäisi, sekä amatöörimäisyys :). Itseä lähinnä perusrock, hurriganes, dr.feelgood, slade, roski gang yms tyyli ja agents hempeilyt..toki iskelmä puolella paljon mukavia biisejä..kirjo on laaja..hevi ei kuitenkaa innosta.
Jkob
16.11.2013 19:23:33
Mitä tapahtuisi jos Munford & Sons, The Pogues ja Gaelic Storm yhdistettäisiin ja laulettettaisiin suomeksi? Akustinen kitara, basso, mandoliini, kelttihenkiset pillit ja huilut ja rummut, miksei bodhran. Hyväntuulisia biisejä, bonjovimaiset stemmat, hyvin treenatut omat biisit. Alkoholia saa käyttää kunhan ei haittaa esiintymistä.

Päiväunia...
Wanking is timeless
rrumpalii
22.12.2013 23:52:54
Semmonen bändi, että sais kunnolla hakata noita rumpuja. Ois itellekki vähä haastetta noissa biiseissä ja sais taitonsa näyttää. Kunnon kitaristit ja basisti, jonka kanssa synkkaa hyvin. Kunno rokkibändi:)
Musiikki on uskonto, rummut on jumala
nisumaka
23.12.2013 12:44:44
Kuten ennenkin olen vastannut, Dallapen. Sellaista ei oikeesti meinaa mistään löytyä.
Bosambo
03.01.2014 17:43:25
Ikuisena haaveena Mikko Alatalo - coverbändi nokisutariteemalla.

Nimikin ois valmiina: Keijo Kolari & Tuhkaluukut
xerxes
04.01.2014 11:48:05
nisumaka: Kuten ennenkin olen vastannut, Dallapen. Sellaista ei oikeesti meinaa mistään löytyä.

Net vois tykätä kyttyrää tuolla Dallapessa:. http://www.dallape.fi
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
apropoo
06.01.2014 04:48:52
Monta soittajaa ja satiirisia sanoituksia. Poppia, jota ei sanoitusten takia soitettaisi xxx FM:llä ja heviä joka kestäisi niin vitusti että Jonella kasvaisi parta lattiaan saakka.
töissätäällävaan
07.01.2014 12:11:54
New Orleans-henkinen Dallape ?...

Ensin soitettaisiin pari säkeistöa "taisi olla kangastusta" ja sitten väliin porukalla hoilaittaisiin eliza janea ,kunnon second lainia tuutaten..Sain ajatuksen katsottuani 3 kautta Tremeä juhlapyhinä.
teejk
07.01.2014 12:47:32
Riffivetoista huutosludgea. Oi että. Kyllä vain maistuis.

Jälkiruoaksi minimalistista lo-fi-bluesia jossain The Killsin ja Tom Waitsin maastossa.
nisumaka
07.01.2014 14:15:10
Net vois tykätä kyttyrää tuolla Dallapessa

Heh. Ne voisivat tykätä hyvää. Yksi mun opettajista on nimittäin kyseisessä kokoonpanossa soittajana ;-)
xerxes
07.01.2014 15:48:51
nisumaka: Heh. Ne voisivat tykätä hyvää. Yksi mun opettajista on nimittäin kyseisessä kokoonpanossa soittajana ;-)

Mä kyl aattelin, että ei diggais toisesta saman nimisestä bändistä, mutta ... ;)
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
nisumaka
08.01.2014 08:44:51
Mä kyl aattelin, että ei diggais toisesta saman nimisestä bändistä, mutta ... ;)

Itse asiassa tämä ajatus häivähti mielessäni, mutta ajattelin, että ei kait tää nyt kompa ole ;-)
wyd
09.01.2014 00:40:46

Syna-telecaster britti-indie-poppibändin joka laulaisi brittiaksentilla ja käyttäisi lelusyntikasta löytyviä soundeja.
Osteri
12.01.2014 11:20:26
Aina vaan jurnuttaa takaraivossa että pitäis koota sellainen Pat Benatar -tyylinen rockbändi. Hyvä naislaulaja keulille ja siitä sitten kattelis hyviä menobiisejä soittoon. Benatarin omat muutamat tunnetut ensin coverointiin ja siitä on hyvä jatkaa.... Jos joku tietää tällaisen pääkaupunkiseudulla niin voisin mennä vaikka katsomaankin jollekin keikalle.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Nick Bone
17.02.2014 21:10:29 (muokattu 17.02.2014 21:10:55)
Tällä hetkellähän 70-luvulta ammentavat, progehtavat ja okkultismin kanssa flirttailevat bändit ovat suurinta huutoa, mutta itse olen sellaisesta unelmoinut jo toistakymmentä vuotta.

Näistä tämänhetken bändeistä antaisin omassa virityksessäni painoarvoa hieman enemmän bluesimmalle lähestymistavalle sekä pikkaisen utuista pörinämentaliteettia mukaan. Lähinnä kai hakisin Dr Feelgood-tyyppisen pubirockin sävytteistä, mutta progempaan ja utuisempaan taipuvaa, jamihenkisyydelle tilaa antavaa tyyliä. Pitkiä biisejä, mutta suoraviivaisuudella ja savuisella kieroilulla ristisiitettynä.

Mitähän tuostakin tulisi. Päälle vielä hölmöjä noituuslyriikoita ja Hammer-filmien estetiikkaa.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
UKKOMIES
17.02.2014 21:44:17
Koska mennään soittamaan?
Rohkea rokan syö.
Funkånaut
17.02.2014 22:17:14 (muokattu 17.02.2014 22:22:38)

Outlaw country -henkistä jytää vois olla kiva soittaa. Kait siihen vähän Southern rock -vaikutettakin mahtuisi. Itte soittaisin komppiskebaa.

E: Toinen vois olla kasarihenkinen kokoonpano, jossa yksinkertaisilla rakenteilla ja melodioilla tehdään tarttuvia biisejä. Esimerkkinä vaikkapa Serge Gainsbourgin kasarikama sekä Falcon tuotanto. Tässä hoitelisin bassoa itse.
"Se on kyllä helevetin hyvä asia että sie oot pasisti etkä laulaja" - Karvamammutti Kuuntelen tämmöistä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)