![]() 21.06.2007 14:44:19 (muokattu 21.06.2007 15:07:36) | |
---|---|
Jotain ärsyttäviä tapoja on ihan kaikilla, myös mulla itselläni. Ehkä kuitenkin rasittavin bändiympäristöön liittyvä tapa on se, jos joku ei osaa olla soittamatta kun on muutaman minuutin tauko. Kun biisi on käynnissä, niin silloin soitetaan ja keskitytään edes jollain tasolla siihen, mitä ollaan tekemässä. Kun ei ole biisi käynnissä niin ollaan soittamatta, ellei jotain juttua ole aivan pakko ennen seuraavan biisin alkua tapailla (uusi riffin pätkä tms). Me pidetään kaikilla kokoonpanoilla treenejä harvemmin (lue: ei ainakaan paria kertaa viikossa), mutta yleensä sitten vähän pitempiä. Tai kun vaikka treenataan pari tuntia big bandin kanssa (josta siis lähtee aikamoinen mökä), niin niitä foni- ja trumpettisooloja tulee ihan tarpeeksi biiseissä. Kitarasta ja bassosta saa onneksi volat pois, rumpalin ja pianistin pitää vaan hillitä itsensä. Jos tehdään uutta kipaletta, niin ei ole kivaa, jos joutuu koko ajan huutamaan muun melun yli. Se on pitemmän päälle stressaavaa, ja niin kuin kaikki tietävät, hirveässä stressissä ei luovuus kuki, ainakaan niin hyvin kuin voisi. Kun soittaa monessa bändissä, opiskelee musiikkia ja on muutenkin suurimman osan ajasta sen kanssa tekemisissä, niin niitä hiljaisia hetkiä osaa arvostaa, ja se on ihan oikeasti asia, joka kaikkien bändin jäsenien on tajuttava. Jos joku ei ole asiaa sisäistänyt, niin sitten nostetaan kissa pöydälle. Ne tyypit, jotka eivät sittenkään ymmärrä yskää, eivät ole niitä, joita mä ensimmäisenä kysyn johonkin prokkikseen mukaan. Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 24.06.2007 23:44:01 | |
Basisti: Hidasälyinen. Luulee tietävänsä soittimista jotakin. Vittuku se ei suostu hankkimaan edes kunnon vahvistinta. Sillä on joku 30w. Menee muka rahaa mopoon. Lisäksi viettää liikaa aikaa naiseensa. Soolokitaristi: Kova jätkä. Kympin oppilas lukiossa. Mukava ja leppoisa. Joskus menee koeviikkoihin aikaa. Ymmärän sen kyllä. Hänen kanssaan parhaiten toimeen. Komppikitaristi: Samalla luokalla kanssani. Ollaan liian hyviä kavereita. Hän yrittää aina sanoa minulle mitä minun pitäisi soittaa. Siihen menee hermot. En oikeen jaksais. Rumpali (minä): En oikeen tiedä mihin syyllistyn. Saatam syyllistyä omaan sooloiluun tauon aikana. Kuitenkin mielestäni olen aina luomassa reenejä ja bändin menestystä. Basso, tuo soitin, jolla ei ole rajoja. Paitsi kielet. | |
![]() 29.06.2007 20:34:04 | |
Rumpali: Soittaa aina tahdilleen vaikka olisi 8%humalassa aivan tajuton idiootti aina paikalla ennen muita..perseestä, kuole paska, alkoholisti faija hänellä.. Kitaristi(1): Aivan törkeen perseestä siis idiootti luulee olevansa jotain suurta säveltää ja kertoo hienoja juttuja, vitun välineurheilija, alkoholisti hänkin! Kitaristi:(2):Look at my cat i cant live like that! kompin kuningas!!!! Basisti:Ei kerro vitsejä, insinööriopiskelija, välineurheilija. Piano&syna: helmi sioille!!! Laulaja(1):Tästä ei voi sanoa pahaa jos haluaa välttyä jokapäiväisestä. Laulaja(2):Aina Nuotin vierestä,aina, Perseestä koko ihmis vitun kuvatus... ja piiskaa taas sydäntalvella! | |
![]() 01.07.2007 20:28:33 | |
Pikku lisäys omaan listaan: Mä oon ainut joka kyselee soittosessioista. Kumpikaa muista soittajista ei IKINÄ sano soittamisesta mitään jos asiaa ei ota esille. Nyt sit tuntuu että ostin uuden vahvarin turhaa kun rumpalilla on koko viikko töitä ja muuta vastaavaa ja toisella kitaristilla alkaa joskus 8 päivä tätä kuuta lätkäharkat ja niitä on sit melkein joka päivä. Se on menoks sano Annie Lennox | |
![]() 01.11.2007 03:54:30 (muokattu 01.11.2007 04:30:58) | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 122 päivää vanhaan ketjuun! Joopa joo... Rumpalille soitti 15minuutin välein muija taikka joku muu ja oli ihan pakko vastata ja käski olla hiljaa, tai sitten muija oli reeneis ja kävi koko ajan keskeyttämässä, pussailemassa tai pummi tupakkia. Laulaja oli lähes aina myöhässä vähintään tunnin, myös puhelin soi joka vitun minuutti. Synisti ei kestäny kerran sitä että muut halusivat muutta yhdessä biisissä yhden kohdan, äijä otti syntikan kainaloon ja lähti kotio, ei edes sanonu mitään, lähti vaa käveleen=) Kitaristi(minä) Ei kiinnosta olla reeneis laulajan ollessa mukana, laulaja tekee Him/rakkauslauluja taikka sitten riffejä F>G>A>G>F taikka sitten F>A>F>A Ihan samanlaisia biisejä tulee joka kerta, kun yritän itse ehdottaa "kunnon" riffiä niin ei käy, sen takia sanonkin kun kysytään mielipidettä "Ihan sama" muut bändin jäsenet siittä ovat käärmeissään. Juon toisinaan kovan kännin ennen reenejä taika sen aikana. Basisti, hyvä heppu vähä sanainen ja juo kuin minä. Kumminkin reenit menee vitsailuun, ja paskan jauhantaa usein. Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille | |
![]() 05.11.2007 10:13:38 | |
Meillä on enemmänkin ollut se ongelma että ei tahdo aina olla muilla halua tehdä uusia biisejä.. tai no minähän ne biisit teen ja basisti myös mutta meidän toinen kitaristi ja rumpali ovat semmoisia tyyppejä että ei ole kuria opetella niitä biisejä soittamaan.. aina kuuluu "soitetaan niitä vanhoja mielummin".. hermothan joskus siinä menee mutta siihen tottuu ja sitten samun kanssa pistetään pojat töihin ;) Ja muuten ei bänditoiminassa ole muuta vikaa kun että tuo toinen kitaristi ei tahdo oikein osata soittaa... fiilis on miehellä aina hyvä ja vaikka mitä mutta turhauttaa tehdä kappaletta kun ei se osaa soittaa niin hyvin ni pitää sitten aina yksinkertaistaa biisiä ja sit vaa ärsyttää kun siitä ois saanu paremmanki. ei oo edes opetellu soittamista kotona..tiluttaa vaan jotain omiaan. pitää vaa kouluttaa miestä niiin jospa se joskus lähtis käyntiin kunnolla.. huh kiva purkaa :) | |
![]() 17.11.2007 10:19:10 (muokattu 17.11.2007 10:20:07) | |
Basisti: Ei ole kehittynyt vuodessa pätkääkään! Eikä oikein tunnu edes yrittävän! Luulee itsestään liikoja! Meillä on sama juttu. Basisti on kyllä nyt lisännyt harjoittelua, ja harjoittelee nyt enemmän, kun päätimme soittaa hard rockia :D | |
![]() 18.11.2007 10:55:44 (muokattu 18.11.2007 10:56:30) | |
Basisti vittuilee. Just sama juttu kuin edellisellä. Once you go Sonor you never go back. | |
![]() 18.11.2007 20:14:59 | |
Näitähän on maailman täydeltä, mutta pari juttua osaa ärsyttää ylitse muiden. Ensimmäisenä, minua ärsyttää erityisen paljon se, miten jotkut eivät osaa ajatella kokonaisuutta ja yhteissoittoa vaan aina se oma suoritus on tärkein. Sama pätee myös säveltämiseen, yksikään oikeasti hyvä kappale ei ole koko ajan täyttä tykitystä vaan niille vähemmän intensiivisille osille todellakin on paikkansa. Samaten, joskus on soitettava tarpeeksi yksinkertaisia juttuja, jos kappale sitä vaatii. Toiseksi, vakavaan bändiprojektiin pitää minusta suhtautua sillä vakavuudella, että homman kanssa mennään Kuuhun. Tarkoittaa sitä, että soittokamat ovat mahdollisimman hyvät, kunnollinen treenis, äänitysolosuhteet ja -mahdollisuudet mahdollisimman hyvät. Treenataan mahdollisimman paljon, koko ajan tehdään biisejä ja haetaan aktiivisesti keikkoja. Tämä taas tarkoittaa sitä, että siihen tarvittava raha hankitaan eikä sitä käytetä muihin tarkoituksiin. "Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner Caught In The Between | |
![]() 19.11.2007 19:40:59 | |
Täytyy myöntää, että kun nyt on bändin kanssa neljä vuotta taivallettu ja näkee viikossa useamman kerran tyyppejä, niin on muuten hävinnyt kaikista se ärsyttävä piirre johonkin tai sit sitä ei enää kiinnitä enää huomiota asioihin niin paljon kuin ennen. Joskus vuosia sitten vuodatin tähän kirjoitukseen miten kaikki oli vittumaisia ja plaa plaa, mutta ei enää. Nykyisin aina kun menee kämpälle niin ensimmäisenä kaikki rupeaa hymyilemään kun tervehtii. Jotkut saattavat pitää outona tätä juttua, jotka eivät ole vielä niin kauan oman bändinsä kanssa soitelleet, mutta kun tarpeeksi kauan veivaa porukassa ja sisäpiirijutut kehittyvät niin koko touhu muuttuu ihan erilaiseksi. Ei voi valittaa, musiikkitouhut on parasta! =) Vaikka kyllä välillä vähän korpee jos on jollakin laiska päivä tai muuta, itse kun olen luonteeltani sellainen, että pitää saada paljon aikaan tietyssä ajassa. | |
![]() 19.11.2007 23:11:43 | |
Ei mua ainakaan riso mikään muiden tavoissa meidän poppoossa. Pääryhmä porukasta soitti yhteisessä ja samalla ekassa bändissään yhdessä ekan kerran oisko ollut 1990 tai jotain. Sitäkin ennen tunnettu oli toisemme vuosikaudet, ja ehkä se selittää miksi ei tullut kenenkään ominaispiirteet kenellekkään yllätyksenä. Saati sitten nykypäivänä kun ollaan jo kasvettu "isoiksi" Paskaa läppää lähtee pääsääntöisesti aina ja maha on nauramisesta kipeä joka tiistain jälkeen, ja silti ehditään soittaakin se 3-4 tuntia joka kerta. Pojat MÄÄ RAKASTAN TEITÄ! Paitsi Jukkaa silloin kun se haisee pierulle. | |
![]() 22.11.2007 19:19:18 | |
Toinen kitaristi liioittelee aina biisien lopun ja vetää sen niin vitun pitkäks. Basisti ei eläydy musiikkiin ollenkaan ja vaatii muita joustamaan aikataulussa vaikka ite lähtee kotiin just eikä melkeen 18.00. Jos joku ei pääse ajois nii se munapää lähtee kotii. | |
![]() 25.11.2007 19:18:34 | |
Kitaristi/laulaja: helvetin itsekriittinen ja (mielenterveydeltään) häilyvä persoona. Hyvänä päivänä juttu luistaa ja nauru on herkässä, kun taas huonompana päivänä ei tule puhuttua yhtään ja saattaa tulla vakaviakin näkemyseroja jokapäiväisistäkin asioista. Basisti: liioittelee röökinpummaustani; väittää minun olevan koko ajan mankumassa röökiä, kun taas todellisuudessa taidan pyytää häneltä suunnilleen yhden pötkylän viikossa. Rumpali: käyttää vain ja ainoastaan verkkareita, soittaa hyvänä päivänä hyvin ja huonona sitten aika paljon huonommin, omalaatuinen kaveri huumoria ja juttuja myöten = välillä hankala tulla toimeen. Minä: tiluttelen liikaa, säveltelen omiani joskus liikaa biisien väliin ja puin liikaa nyrkkiä taskussa. "Humppaa tai kuole". | |
![]() 29.11.2007 14:41:08 | |
Teidän turinoita tässä luettuani ja vittuunnuttuani (ei kyllä mene noin...meneekö? en tiiä, kyllä menee...ehkä) sanotaa nyt tämä ex-rumpali: Reeneistä aina myöhässä. Joko tyttöystävän kanssa tupakilla tai hesessä syömässä. Ei osannut soittaa mitään. Käskettiin soittaa peruskomppia ja kusi senkin. Oli meinaan niin paska soittamaan että itkettää. "Lyöt ensin tähän sitten tohon ja taas tähän" joka kerta piti jonku neuvoa että mitä tehdä ja antaa merkki ku tuli sellainen kohta mis ei ollu rumpuja, täys paska, potkut tuli nykyinen rumpali: liikaa muuta tekemistä, sähly ja futisreenejä enemmänku tarpeeksi..eikä vaivaudu opettelemaan edes sovittuja biisejä. Sovittiin kappaleet jo kuukaudenpäivät sitten ja tässä kysyin että ootko reenannu ni vastaus oli et "empä juuri." Itse haluis kyllä potkia pihalle mut muut haluu pitää kyydissä (miksi?) Kitaristi numero uuno: Just tämä legendaarinen tilutus kappaleiden välissä. Ei saa mitään rauhaa jos pitää jotain selittää tai sopia. Tosin ylleensä pikkuinen huuto antaa vähäsen asentoitumista. Myös biisilistassa pysyminen tuotti ennen ongelmia mutta luultavasti siitä ollaan jo päästy. Myös liian truu hevari ettei soita muuta kuin sitä aitoa metallia Toinen kitaristi: Tämä on kyllä asiallinen äijä, opettelee biisit hyvissä ajoin, yrittää ainakin olla soittamatta biisien välissä, joskus kyllä lipsuu. Eipä itseasiassa ole tästä valittamista O_o Basisti/Ex-laulaja (minää): En osannut yhtään laulaa (jos ootte nähneet Cronozeumin videot youtubessa niin tiedätte mistä puhun ;) mutta ei ollut siihen hätään muuta vaihtoehtoa ja ku ei ilman laulua voitu vetää niin oli pakko tarttua mikkiin. Valitan myös aivan liikaa kaikille kaikesta. Eniten juuri tästä biisien välissä soittelusta, vaikka itsekkin siihen syyllistyn silloin tällöin. Ja tietenkin on näitä pikkujuttuja mutta eipä ne haittaa ;) Lisäksi olen ainoa joka käyttää muusikoiden.nettiä niin vituttaa kun sanoo jotain porukalle esim "Luin noita ohjeita miten kannattaa live-esiintyminen vetää (tähän yhteenveto asioista) että yritetään olla kusematta tätä." Niin vastaus kuuluu "Vitut ne tiedä mitään siellä, ne on vaan ammattilaisille, vedetään omalla tyylillä tää" Ja sitten jokainen sählää omiaan siellä lavalla ja porukka venaa. EI hyvä!!! Ihan asiallinen bändi siis... | |
![]() 03.12.2007 00:13:31 | |
Rumpali hakkaa rumpua vittu kokoaja.Se soittelee ja nauhoittelee luvatta meidän soitimilla,katkoo kielet ,ja kuolaa niiden päälle. Silti hyvä jätkä. Basisti liekehtii kokoaja jostai kielistä ja saundista mite se on muuttunu jne...Kukaan ei huomaa mitään. Minä marmatan,vittuilen,äpätän,säädän soundia,viritän,soitan kaikkea mistä muut ei pidä,säädän taas,vaadin lisää volumee kitaraan,ja valitan muiden saundista. Noeisentää,mä olen paras! Entine laulaja oli kännissä aina.Kuka haluaa meille laulajaks tän jälkee???Nobody saatana. "Myynnissä Harley Benton-merkkinen kitara,joka on melkein kuin Gibbson" Tällaista huuto.netissä... | |
![]() 03.12.2007 19:04:49 | |
Sörkitään toisten kamoja ja jätetään kamoja levälleen. Ei siinä mitään, minun kamoja saa lainata siihen asti kunnes jotain menee rikki. En vain tykkää, kun kitarassa on muiden sormenjälkiä ja kamat on ympäri kämppää. Enkä myöskään tykkää yhtään, että treenikämpällä käytetään alkoholia, se on TREENIkämppä. Aikaa siellä saa kyllä viettää, mutta paheksun tuota muiden kittaamista... Paskalla on tekijänsä | |
![]() 05.12.2007 20:13:40 (muokattu 05.12.2007 20:13:53) | |
Ei siinä mitään, minun kamoja saa lainata siihen asti kunnes jotain menee rikki. Sama tilanne, paitsi että itse ollaan se enemmän hyötyvä osapuoli. Kovasti nolottaa kun oma bändi lainaa muiden kamoja vaikka miten olisi sallittua, puhumattakaan pelosta että jotain hajoaa. Takaisin aiheeseen; kaikenlaisten persoonien kanssa joutuu "töitä" tekemään mutta eniten ärsyttää rumpalin tapa paukuttaa kattiloitaan biisien välillä. Mielestäni nämä tauot on varattu palautteelle jota on paha antaa jos ei kuule edes omia ajatuksiaan. | |
![]() 08.12.2007 19:05:28 | |
Meidän eka "rumpali" oli sellanen että luuli oikeesti omistavansa koko bändin, näin hän kerran sanoikin "se on minun bändi, minä tulen treeneihin millon itse haluan", melkonen tapaus muutenkin. Annettiin kenkää. | |
![]() 08.12.2007 23:06:59 | |
Meijän toisen kitaristin syyt on melkein aina"serkut tulee käymään"ja ne on niillä about joka toinen viik.lop.Ite tuppaan unohtaa reenejä :D kerran oltiin tyttökaverin kaa uimas,sit sielt jätkät soittaa et"mis vitus sä oot ollu ku et oo vastannu??me ollaa ootettu tääl koht 2 tuntii!!"sit on sillee"joo tota...mä tuun sinne...joo mä tuun nyt moi..."^^ | |
![]() 09.12.2007 22:16:28 | |
Kyllähän tuo ärsyttää kun 10 yli 12 aikaan puhelin herättää ja rumpali soittaa ja kysyy että enkö oo tulossa, oltiin kuulemma sovittu treenit 12:sta. Harmi kun eivät mulle asti kertoneet. Katoin puhelinta, niin olihan sinne puolelta tullut viesti, mutta eipä sitä ensinnäkään paljoa viestiin herää ja muutenkin vois olla vähän pitempi tuo varotusaika.. emg lol ltd | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)