Vessajono 10.01.2011 19:41:18 | |
---|
puusormi: "Ooh, tänään on oikein kauniita naisia yleisö väärällään. Kuulkaa, minä olen rakastunut ja vieläpä kahteen ihanaan neitoseen yhtä aikaa. Tuolla onkin toinen kultani ja tuolla toinen (sormella näyttäen). Seuraava biisi on omistettu minun kullilleni." :--------D Tää oli niin hyvä että taidan välittömästi pölliä omaan arsenaaliini. Mulla on ehkä kaks kertaa välähtäny itselläni, eka oli kun soitettiin Kemissä ja ekan biisin jälkeen totesin "hyvää iltaa, Tornio". Kerran soitettiin jonkun örinämetallibändin jälkeen ja niiden laulaja kerto suunnilleen joka biisin jälkeen mistä biisi kertoo ja mikä sen nimi on. Sitten kun me mentiin seuraavaksi lavalle soittamaan heleää pop-musiikkiamme, spiikkasin yhen biisin silleen että sanoin sen kertovan pasianssin peluusta ja spiikkasin nimeksi sekavaa murinaa tyyliin ÖRRÖRGH. No ainakin koko muuta bändiä nauratti. No oikeesti, se oli paljon hauskempi juttu miltä se kuulostaa. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
Jokkis 16.01.2011 18:15:22 | |
---|
puusormi: "Ooh, tänään on oikein kauniita naisia yleisö väärällään. Kuulkaa, minä olen rakastunut ja vieläpä kahteen ihanaan neitoseen yhtä aikaa. Tuolla onkin toinen kultani ja tuolla toinen (sormella näyttäen). Seuraava biisi on omistettu minun kullilleni." Tää oli hyvä :D :D :D Itelle ei kyllä tuu mieleen mitään muuta kuin Sentencedin Buried Alive live. Siellä Ville Laihiala heittää näin: ''Hyvää iltaa! Herkkuperseet, rapamahat, ystävät ja vihamiehet, ja tervetuloa kuoppajaisiin. Mikään ei kestä ikuisesti. Ei ees Oulun pojan erektio!''. Tää siis ennen kappaletta Everlasting. Vieläkin muuten nauran tolle edelliselle Spiikille. |
Vessajono 18.01.2011 22:11:57 | |
---|
Huonoin ikinä tuli muuten Dannylta 1 000 000-rokissa..öö..toissa vuonna kait. Oltiin siinä aidan takana autossa istumassa ja juomassa kaljaa, vettä tuli kuin Esterin -seestä ja meininki oli muutenkin ns. generally miserable kaikilla, ei pelkästään meillä. Danny veti ekana numeronaan jonkun medleyn 60-luvun kamalimpia hittejä ja sen jälkeen spiikkasi seuraavasti: "Ja sitten siirrymme 60-luvulta 70-luvulle ja omaan tuotantooni...Maantieltä taloon!" (hiljaisuutta) "Maantieltä taloon!!" (lisää hiljaisuutta) "MAANTIELTÄ TALOON!!!111!!" Alueen perimmäisestä nurkasta kuuluu väsynyt "jee" ja laiskat aplodit ja biisi lähtee. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
kylereese 18.01.2011 22:16:27 | |
---|
yleensä kaikki spiikit o hanurista less talk more rock |
rintapek 18.01.2011 22:46:06 | |
---|
viksa: Huonoin ikinä ... "Ja sitten siirrymme 60-luvulta 70-luvulle ja omaan tuotantooni...Maantieltä taloon!" (hiljaisuutta) "Maantieltä taloon!!" (lisää hiljaisuutta) "MAANTIELTÄ TALOON!!!111!!" Alueen perimmäisestä nurkasta kuuluu väsynyt "jee" ja laiskat aplodit ja biisi lähtee. Toi ny ei o spiikin vika? One kind of music only - the good kind |
Vessajono 21.01.2011 10:51:41 | |
---|
rintapek: Toi ny ei o spiikin vika? No on se sikäli että olis luullu Ison D:n tajuavan ettei tuossa tilanteessa kannata yrittää paljoa spiikeillä nostaa tunnelmaa. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
Commoni 04.05.2011 22:26:19 | |
---|
"Joo allright, siis tota, seuraava biisi kertoo Gotham Cityssä asustavasta Bättiksen arkkivihollisesta Jokerista ja tämän tyttöystävästä Harley Quinnista." Kumman hiljasta oli porukka. Soitat aika hyvin tyypiksi jolla ei ole oikeita ongelmia. |
W-Solo 07.05.2011 19:50:26 (muokattu 07.05.2011 19:50:40) | |
---|
Isommilla yhtyeillä on selvästi helpompaa: Bodomin keikallakin Janne paistoi makkaraa viikatteella pyrolaitteella... ei paljoo spiikkei tarvinnu sen jälkee...:) |
Farminator 20.05.2011 12:01:33 | |
---|
Joskus tuli oltua vulture club:in keikalla korjaamolla ja bändi aloitti ekan biisin spiikaamalla "hyää iltaa, me olemme koop arponen ja kolme pientä porsasta" En sitten tiedä onko tuo hyvä vai huono. |
horseface 24.05.2011 10:30:32 (muokattu 24.05.2011 10:30:44) | |
---|
Muistan jonkun bändin solistin pahoitelleen sitä, että viimeiset bussit lähtevät ennen setin päättymistä. Ei suoranaisesti nostattanut tunnelmaa. Omilla keikoilla yleisö toivotetaan tervetulleeksi "tänne sateiseen Forssaan" paikkakunnasta riippumatta. Se nostattaa tunnelmaa. Oli miten oli, näin on! |
Ramses Junior 24.05.2011 13:28:43 | |
---|
Turisas: Niin perinteisesti basistia mollataan meilläkin, laulajan virneestä näkee aina ennen keikkaa että joku uusi Jari-vitsi on keksitty. Viimeisimpiä mm. "Ny viimenen biisi että pääsee nukkumaan, kun mulla on huomenna töitä ja teillä on huomenna töitä, mutta basisti-Jarilla ei oo huomenna töitä!" ja "Basistimme Jari kävi lääkärissä ja lääkäri kertoi, että valitettavasti on nyt lopetettava masturboiminen. Jari kyseli ihmeissään syytä, johon lääkäri totesi "yritän tutkia teitä."" Eipä tähän auta muu kuin rohkaista jatkamaan samaan malliin. Huippua! Onanointi on aina hauskaa! |
Spirocore 25.05.2011 09:45:26 | |
---|
Kaikenlaista tyhmäähän sitä on tullu vuosien varrella heitettyä. Ei kyllä nyt vaan muista omia tyhmiä juttujaan. Ehkä ne on tullut regressoitua. No, olinpa aikoinaan kaverin kanssa kattomassa jotain EBM-keikkaa Gloriassa. Tai siis, piti olla jotain tylyä industrialia, mutta lämppäriksi sattui joku onneton jaappanialainen hörhöteknobändi, jota katsomaan tulleet olivat pukeutuneet mm. hiiriksi. Siis kyllä, hiirihaalarit ja muuta mangapaskaa. Kaverini olikin melkoisessa kännissä ja huuteli biisien aikana vaikka mitä törkeyksiä. Vaan yksipäs biisi loppuikin vähän yllättäen ja kaverini huomasi tilaisuutensa tulleen: "Eat the flesh of undead babies, öööörhg!!" Melkoista hilpeyttähän tuo herätti, sekä minussa että yleisössä. :D Ostan ohutkaulaisen Gibson SG:n! Ja myyn ylimääräisen SG-laukun. |
Juzpe 25.05.2011 15:54:07 | |
---|
The coverslaves-solisti O.P. spiikkaa Moonchildin: "Toiset meistä on syntyny maassa, toiset taas vastaavasti kuussa... missä kuussa te ootte syntyny?" Meinas allekirjottaneelta lentää kahvit suusta miksauspöydälle totaalisen hajoamisen tuloksena. nuori vihainen "tosi cool" rockmies |
Hamsteri Kukkonen 30.06.2011 01:59:23 | |
---|
Eräällä keikalla basistin oli aluksi tarkoitus hoitaa kaikki spiikit (instrumentaalibändi) ja heittää siinä välissä pari basistiläppää. Illan ensimmäinen puhevuoro siirtyikin sitten minun vastuulle, ja vitsi kuului: "Mitä eroa on p-p-pasistilla ja Joulupukilla? Joulupukilla on... (hermostunut tauko) lahjoja". Lievää naurua kuului ja aplooditkin sain, mutta kyllä vaan tuli idiootti olo. Se ei oo tärkeetä, tää on tärkeetä! |
Roker 12.07.2011 13:15:16 | |
---|
hajoillut näistä muutamia nyt ja muistui mieleen myös yks ekan bändin spiikki.. bändi valmiina aloittamaan keikan, ihan hiljasta sitten kaks jätkää huutaa "SHIT" "COCK&BALLS" ja biisi lähtee heri perään käyntiin kauheella paahdolla. En tiedä saiko kukaan siitä mitään irti, mutta itellä oli nauru ainakin herkässä vielä tokankin biisin aikana. Nykyisen bändin kanssa on ollut tavallisen huonoja ja tasottomia spiikkejä, kuten: "seuraava biisi kertoo mm. keskikaljasta ja epäluotettavista naisista" "seuraava biisi ei kerro keskikaljasta vaaaan ykkösoluesta." "seuraava kappale kertoo Isä Aurinkoisesta ja hänen suhteestaan Leniniin.. biisin nimi Solar" (kappale ei todellakaan kerro Isä Aurinkoisesta tai Leninistä) "päläpälä.. ja se herra siinä keskellä joka on virnuillut koko illan, aion intohimoisesta rakastella sinua keikan jälkeen... seuraavan biisin nimi Searchin'" =E |
Terry Pantheras 12.07.2011 14:45:35 | |
---|
Kyllä ne huonoimmat taitaa olla näillä itsensä hieman liian tosissaan ottavilla metalisteilla. Esim. taannoin Tuskassa Machine Headin laulaja ölisi semmosella rangalla äänellä jotain tyyliin "I realized that taska means pain..." ja sitten siihen perään semmosella amerikkalaisella uholla ärjyen jotain kokemastaan tuskasta ja vaikeista ajoista. Vaivaannuttavaa... Sitten on erikseen vaikka Cannibal Corpsen Corpsegrinder, joka vetää spiikit tyylillä överiksi, esim. kutsumalla kaikkia muita kuin moshaavia yleisön jäseniä "pussyiksi". Pakko tykätä, vaikken moshaa. |
tepeh 13.07.2011 21:40:37 | |
---|
Roker:"päläpälä.. ja se herra siinä keskellä joka on virnuillut koko illan, aion intohimoisesta rakastella sinua keikan jälkeen... seuraavan biisin nimi Searchin'" Tää kuuluis varmaan kuitenkin "Parhaimmat spiikit"-ketjuun. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
"hö. just tommosia olette. annatte ymmärtää ja sitten ette ymmärräkkään antaa" -Sir Härö |
Aurora Borealis 14.07.2011 20:53:51 | |
---|
Hynynen: "Perhana miun kitara ei oo vireessä...kuka vittu tulis virittään???...täällä on varmaan joku makuuhuonekitaristi, joka osais tehä tän" En tiedä oliko mahdottoman huono, mutta parempiakin olen kuullut.... "Mitenkäs se oikein meni? No laitetaan lisää säröä" #facepalm# |
puusormi 09.08.2011 09:54:23 (muokattu 09.08.2011 09:54:39) | |
---|
Tämä oli tuore juttu: Sanovat, että basistit olisivat tyhmiä, mutta se ei ainakaan pidä paikkaansa meidän basistimme kohdalla. Itseasiassa basististamme on vuosien saatossa tullut minulle todella tärkeä ja läheinen ystävä, jolle voin puhua avoimesti murheistani ja huolistani. Tämä saattaa kuullostaa teistä vähän hassulta, rakkaat kuulijat, mutta toisinaan, kun juttelen basistillemme, niin minulle tulee vahva tunne, että hän aivan kuin ymmärtäisi puhettani. Saapiko lähettää terveisiä? |
Moimies 10.08.2011 09:34:09 | |
---|
Itse vedin aika köyhästi kun meillä oli yksi biisi jäämässä setistä pois koska ei ollut muiden tasolla oikein, joten humalatilasta johtuen jotain heitin tyyliin: "tää on meidän paskin biisi ja tää on viimenen kerta kun se soitetaan, koittakaa kestää, käykää vaikka kusella tai jotain" |