Aihe: Bändikavereiden ärsyttävät tavat
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
Stalkah
27.02.2007 20:58:20

Tilanteessa yritin kyllä sanoa, mutta vastaus kuului:

"Ei siulla oo siihe mitää sanottavaa." Ja niin mentiin :D

valaise kyseistä tilannetta, en muista mistä oli kysymys mutta muistan sanoneeni jotain tuollaista...

Haukutaa seuraavaks Niemistä! Iron Mani pistä kaikki kovat panokset peliin! All in MAN!

wtf? en kyl tajunnu, mut ei kyllä jaksa yhtää ruveta sittuamaan tälläsestä, ei oo miun hommia. negatiiviset kommentit vaan auttavat parantamaan tapani.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Kotaja
28.02.2007 17:20:28
kaikki ovat liian paljon parempia.

Aika monta kertaa on joutunut kämpillä odottelemaan muiden hyvien unenlahjojen takia epämääräisen ajan:D mutta ei niistä sen pahempaa osaa sitten sanoa
Burn
04.03.2007 12:52:16

Rumpalit on vittumaisia, ne aina alkaa soittamaan kun yrittää puhua tai virittää.

Tämä on täysin totta.
Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö...
ulipalsternak
06.03.2007 12:21:39
Rumpalit on vittumaisia, ne aina alkaa soittamaan kun yrittää puhua tai virittää.

Toi on just yhtä helvettiä! Mikä ihme hinku niitä on paukuttaa just silloin,kun pitäs olla hiljaa?
concrete
09.03.2007 13:09:16
Toi on just yhtä helvettiä! Mikä ihme hinku niitä on paukuttaa just silloin,kun pitäs olla hiljaa?

Nyt kyllä pitää rumpalina yrittää vähän puolustautua.
Ainakaan bändissä jossa soitan, minä en ole ainoa joka saattaa soittaa kun toiset yrittävät selittää jotain. Myös kitaristit/basistit voivat sotitaa toisten puheen päälle, aina kun ei välttämättä huomaa että toisella on jotain sanottavaa.
Umas
09.03.2007 14:08:22

Nyt kyllä pitää rumpalina yrittää vähän puolustautua.
Ainakaan bändissä jossa soitan, minä en ole ainoa joka saattaa soittaa kun toiset yrittävät selittää jotain. Myös kitaristit/basistit voivat sotitaa toisten puheen päälle, aina kun ei välttämättä huomaa että toisella on jotain sanottavaa.

Ei meidän pasisti soita puheen päälle koskaan... yleensä mitä oon ite huomannut niin kitaristit(kuin mie ite) ja rumpalit yleisimpiä.
...ja tiedän että tässä viestissä on yhtä paljon järkeä kuin ledzeppelinin comebackissä, mutta kun on niin tylsää... =D
waihen84
09.03.2007 14:52:38 (muokattu 09.03.2007 15:01:13)
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
Jetking
11.03.2007 20:08:09
tää topikki on kyllä jo nii täynnä ruikutusta, että en voi vastustaa oman korteni kantamista kekoon. kaikesta edellämainitusta yhdyn siihen, että meijän bändin basisti tuppaa välillä pitämään kamojansa nii prkl kovalla, että muut äänet jäävät alle ja,kun siitä huomauttaa niin vetää herneen nenään ja soitosta menee tappelussa maku. oon sitten päättänyt, että jos se ei itse huomaa niin puren vaan hammasta, koska kai se on tärkeintä, ettö soittaa messissä vaikka ei soitto kuuluisikaan niin paljon kun haluaisi.olen kelannut että pitäisikö mun hommata desibeli mittari vain todistaakseni vähintään itselleni, että onko ne basistin kamat nii stn kovalla. ja se kyllä kyrsii kun kukaan muu ei tee biisi alotetta kuin minä ja sillonkin saa huutaa vähän aikaa ennen kun viesti menee perille.
Huurretursas
02.05.2007 17:40:35 (muokattu 02.05.2007 21:06:07)
Entisessä bändissäni oli kitaristi, joka kyllä mielellään hoiteli keikkojen järjestämistä mutta ilmeisesti tuppasi aina innostumaan niin kovasti lavalle nousun mahdollisuudesta että ei muistanut katsella hyvin ajantasalla pidettyä kalenteria muiden menoista. Tämä aiheutti useinkin vähintään yhdelle jäsenelle kiireisiä ajomatkoja ja soundcheckin jättämistä muitten huoleksi mutta myös melkoisia force-majeure esteitä koko soittamiselle. Omat suosikkini omalta kohdalta:

Tapaus 1:
"Moi. Mä sain sovittua meille keikan viikon päästä. Eihän pitäs olla mitään ongelmaa..."
"No itseasiassa on siinä vähän: mä oon täällä Japanissa vielä 2 viikkoa"

Tapaus 2 (noin 2 viikkoa myöhemmin):
"Vitun hienoa! Me saatiin eka ulkomaankeikka! (tietoja)"
"Vitun hienoa tosiaan... Meinaatko että minä ehdin kongressiesityksen jälkeen Sydneystä sinne Saksaan kolmessa tunnissa?"
(Reiluuden nimissä on kyllä mainittava, että tästä päivämäärästä ei varmaankaan voinut neuvotella yhtään)

Onneksi kosketinsoittajia ei oikeasti bändissä tarvita...

Edit:
En kyllä lukenut koko ketjua, joten en tiedä löytyykö täältä "Meidän ex-kiipparisti oli saatana jatkuvasti eri mantereella kun pitäisi soittaa keikkoja"
rocky0
19.05.2007 16:45:02
No onneksi jo lähtiin yhdestä melkein vuoden pituisesta projektista

Meidän biisienkirjottaja/liidikitaristi koko ajan dominoi koko bändiä ja musatyyli ei tietenkään saanut olla muuta kuin hänen lemppareita (Bullet for my valentine, huoh -.-)

Basisti heittää joka välissä jotai märinä kommenttia ja inisee koko aja joka asiasta, mutta yleensä kyllä ihan asiallinen

Itse olin aika passiivinen paikoitellen bändissä (johtuen liidikitaristin dominoinnista) ja kerran syyllistyin tuomaan eukon treeneihin, mutta onneksi tajusin sen jälkeen, että ei kovin hyvä juttu

Rumpalista sen verran, että se vaan joka välissä nakuttelee niitä rumpuja eikä sitä kiinnosta osallistua mihinkään järkevään...

meh...

Onneksi on nyt parempia projekteja!
basisti-89
24.05.2007 12:36:21
Itseä ärsyttää se, että kitaristi ja rumpali vetää liikaa omaa kokoajan. Ei siinä mitää jos se tapahtus joskus mutta sitä tapahtuu liian usein ja yleensä vielä just sillon ku pitäs treenaa jotai tärkeetä.
Kellää muilla samaa kokemusta?
Rocco_Longfella
24.05.2007 13:19:33
^ Tuntuisi olevan todella yleinen ongelma. Meillä kaikki soittaa omiansa päällekkäin. Sanomattakin selvää, että kuullostaa aika hirveältä, eikä kukaan hyödy mitään. :)
Jos koittaa päästä rumpalin komppiin mukaan, niin se lopettaa heti tai rupeaa vetämään jotain ihan muuta.

Joku pilli tai vastaava olisi ihan käytännöllinen yrittäessä saada porukka hiljenemään.
Tai ilmakivääri.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
M!Xu
24.05.2007 16:25:21 (muokattu 24.05.2007 16:25:37)

Just tätä meijänkin ex-rumpali teki. Tosi ärsyttävää. Enkä viittiny ruveta vittuilemaan, kun oli ihan uus bändi ja tuntemattomia ihmisiä. Ja sen lisäks: Jos se ei onnistunu jossakin, niin ei sitten yritetä ollenkaan. "Noku emmä osaa!!" Ja jos biisi ei ollu mieleinen, ei soiteta sittenkään.

Ex-basistissa ei henkilönä ollut mitään vikaa, se ei vaan ollu järin taitava. Ei bassossa eikä kitarassa, jota se soitteli mun kanssa satunnaisesti.

Onneks nyt on osaava ja miellyttävä porukka ympärillä.
pöö
Stalkah
25.05.2007 22:56:42

Joku pilli tai vastaava olisi ihan käytännöllinen yrittäessä saada porukka hiljenemään.
Tai ilmakivääri.

tai vaikka mikki johon huutaa notta "PERKELE! nyt kaikki hiljaa saatana!!!!" kurkku suorana. näin meillä välillä. Se ilmakkokin ois varmaan näpsäkkä.
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
leksi-B
25.05.2007 23:59:15
Ku meidä runpali yrittää puhuu ja joku pitää älämölöö ni runpalihan heittää kapulalla päin pläsiä ja jollei auta ni tulee toinen heti perää. nimim. kokemusta on :)
JA kitaristi keksii aina omituisia syitä olla pois treeneistä, kuten: Jäkälätutkimus pitää tehdä? ?!?!?! Tärkempää ku bändireenit? emt...
Basso se mukava soitin!
alejale
26.05.2007 01:16:43
Noh... bändin kanssa sovittiin erilaiset merkit millä hiljennetään kun ne väännetään. Mä hinkkaan kieliä mikkien kohalta jolloin tulee epämiellyttävä ääni ja näin kaikkien pitäis hiljetä. Basistilla ja rumpallilla on myös omat.
masterhat
26.05.2007 01:41:03
lisää organisointia ja oma aloitteisuutta toivoisin. tämäkin tapaus kohtaista
ekikoo
26.05.2007 12:04:14
Rumpalikaverilla on joskus jotain ihme känkkäränkkäkohtauksia. Joskus jos soitan sille että mennäänkö soittamaan tänään, se saattaa kysyä että miks. Wtf. Yleensä vastaus "perseen takia" tai joku vastaavaa auttaa.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Fender Stratocaster
06.06.2007 19:51:06 (muokattu 06.06.2007 19:51:34)
Rumpali: Soittaa aina kun ei tarvitsis.
Basisti: Haisee röökille, mättää treeneissä karkkia eikä tarjoa ikinä muille.
Laulaja: Ei kai siinä mitään vikaa ole..
Kosketinsoittaja: Asuu jossain hevon perseessä ja myöhästelee siksi treeneistä, ei tosin tahallaan.
Siinäpä ne
anselmo666
21.06.2007 13:49:05
Edellinen rumpali, hädin tuskin täysikäinen lipputangon varjo, ei osannut soittaa, ei kuunnellut yhtään mitään muut soitti, oli aivan vitun tyhmä(ihan oikeasti vaan aivan saatanan hidas), jätti maksamatta oman osuutensa bändin yhteisistä ennaltasovituista hankinnoista, jätti lainassa olevat levyt palauttamatta ja feidasi itsensä mielestään "nerokkaasti" bändistä...
No, eipä jääty kaipaan kuin niitä levyjä ja rahoja,kun uusi rumpalikin oli jo olemassa. Ja tämä uusi rumpali onkin sitten ihan eri tason mies; mm. soittelee yhdellä jalalla tuplapotkulla tasaisempaa tykitystä kuin tuo edellinen tasottomilla tuplapolkimillaan. Että ihan hyvin hommat lopulta suttaantui, olis vaan pitäny potkia se edellinen rumpali bändistä nopeemmin. ja vaikkapa ihan kirjaimellisesti...

Parempi potkia surkeat tapaukset nopeesti vaan ulos bändistä, menee ihan suotta
aikaa hukkaan jos niiden kanssa tappeleen kuukauden tai pari.
One Life, Double Bass, Triple Six!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)