Aihe: Huonoimmat spiikit?
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
matzbyy
22.09.2010 22:01:22
Heitin yhden biisin alkuun "mua hävettää jo etukäteen kun mä kusen tän että joo..." ja yhteen väliin vauvavitsejä
Kitarahan siis on lyömäsoitin
TheMurno
23.09.2010 15:01:48
Lauloin perjantaina ekaa kertaa julkisesti ja tässä mun spiikki: "Meillä olis nyt vuorossa pieni Bon Jovi -maraton (2 biisiä). Olen pahoillani". Tms.
LaTe-_-
26.09.2010 17:48:29
Ihte tullu aina välillä aika jäätävää läppää heitettyy. "Me ei tätä seuraavaa biisiä oikeestaan osata soittaa, mut kokeillaan ny kuitenkin" enne Burzumin Waria.
Toinen minkä heitin samalla keikalla, oli "Surullista tässä on se, et me ei olla ikin näin hyvin soitettu" ko kustiin yks oma biisi aika kybällä.
LoSt-BoY...
19.10.2010 12:36:51

"seuraavan biisin alkuperämaa on paskamaa, SaKsa!!"

Nii..
zak69
19.10.2010 16:26:59
Naislaulaja spiikkaa "Seuraavan kappaleen nimi on Love walked in. Vapaasti suomennettuna se tarkoittaa että rakkaus käveli sisään......."
Hiljaisuus laskeutui kaikkialle, siis täydellinen sellainen. Ihan kaikkialle......
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
Cimble
19.10.2010 17:55:15
Funkonaut: Patenhan lyriikat ovat suoraan rinnastettavissa Bob Dylanin ja Leonard Cohenin teksteihin. "Pullat pystyyn, taikina nousee, beibi nyt leivotaan."

Ehei, Patehan tekee oikeesti niitä intelligenttejä ja syvällisiä tekstejä. Tuokin pätkä on Arwo Mikkosen tekemä...

Paten kirjallisen ilmaisun sivistyksestä kertoo myös se, että se ei suostunut eikä suostu laulamaan Erotomania-biisiä, jossa lauletaan "jos pillua saan yms." Biisihän on täysin Markku Petanderin käsialaa.

No joo, oikee syyhän on se, ettei Pate voi kuulemma laulaa, että jos pillua saan. Patehan saa sitä kuulemma aina kun haluaa. Josta tulikin mieleeni vissiin tässäkin ketjussa esiintynyt Paten popedakeikan alkuspiikki ehkä 80-luvulta: Pitäkää naiset pilluistanne kiinni, sillä minä olen Pate Mustajärvi. (Vai miten se meni..?) ;)
strophe
21.10.2010 11:11:48
Mä en ole oikein koskaan hiffannut välispiikkejä, joissa pyydellään anteeksi. Oikein pahoitellaan olemassaoloa. Edes vitsillä. Kaikki eivät yleisöstä käsin tajua, että kyseessä on huumoriheitto. Nämä "kiitos ja anteeksi"-jutut ovat aavistuksen amatöörimäisiä. Olin kerran keikalla, jonka solisti lopetti sanomalla:"Kiitos ja haistakaa vittu!" Olin herrasta ylpeä. Niin se pitää tehdä. Toisaalta musiikki olikin hardcorea.
~Vittu mikä jätkä~
puusormi
21.10.2010 17:55:59

Itse olen mittaroinut spiikkien toimivuutta sillä kuinka bändikaverit tipahtelevat. Pari kertaa on rumpalilta meinannut soitto seota kun se on hihitellyt jollekin älyttömälle hihasta ravistetulle jutulle vielä biisin alun jälkeen.

Yksi kerta taisi olla se kun aloitettiin soittamaan biisiä nimeltä Ristillä. Sanoin jotain linjoilla: viime keikalla oli Jeesus yleisössä ja se sano että "Tämä on saatanan hyvä biisi, heiluttasin jalkaa tahdissa, mutta kun se on naulattu tähän perkeleen parruun kiinni."

Eihän tuo mikään huumorin helmi ole, vaan siinä tilanteessa itseltäkin meinasi nauru tulla. Tutun basistin sanoin "omat vitsit on parhaita, kun ne yleensä tajuaa".
Saapiko lähettää terveisiä?
Stöde
27.10.2010 14:09:02
Ruisrockissa näin vuonna 2006, ja silloinhan tosiaan Danko kertoi tarinan jossa kiipesi vuorelle ja piti käsistä kiinni erilaisia kuolleita artisteja.

Ja tämän saman toisti muutamia vuosia sitten Budapestin Sziget-festivaaleilla. Muun muassa Dimebagin nimen kuullessani karvat nousi pystyyn jonka ansiosta taputin ja viheltelin.
www.myspace.com/volymianOfficial
6järvi
29.10.2010 02:33:42
Huomenna vois periaaatteessa yleissivistää mahd. yleisöä tarunhohtoisesta ruskeasta nuotista. Mahtais mennä tosiaan aikalailla mauttoman rajamailla...
L.C.F
30.10.2010 22:37:03
Ennen meidän slovari biisiä tuli huudettua notta "tää on firman tylsin biisi"... Ja se muuten on meidän tylsin biisi aina soittajan kannalta! :)
Ratiritiralla kutsuu valhalla! Pastilli?
ten
14.11.2010 23:06:00
Lauantaina 13.11. 2010 spiikkasin bändimme jokaisen biisin kutakuinkin näin:
"Seuraava biisi kertoo elämästä."

Välillä väritin myös:
"Seuraava biisi kertoo autoista ja tytöistä... ja elämästä!"

Ennen viimeistä biisiä spiikkasin, että:
"Arvatkaas mistä tää biisi kertoo!"

No kyllähän ne sitten arvas! :(
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Nazareth
16.11.2010 19:42:05
Thin Lizzyn keikka '83, seuraava biisi oli The Sun Goes Down

"This is a song from new album. There's deep meaning in it. It's not fuckin' Whiskey in the jar..." Tai jotenki noin.
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi.
Jokapaikanapina
16.11.2010 22:13:36
strophe: Mä oon taas melko ylpeä tästä spiikistä. Kukaan muu bändin jäsenistä toisaalta ei ole.

http://www.youtube.com/watch?v=_F7B4WOG5FE&feature=related

:--------------------------D Hieno on!
ubik
18.11.2010 09:31:30
tuntematon hevanderi bändi ameerikoista, ei menny biisi eikä soolo oikeen putkeen, siinä sitten bändin kitaristi laulaja avautumaan ylesiölle "shut up you stupid fucks, this is my band an my show, you're not even an audience I shti bigger crowds than you!"
Gary oin
18.11.2010 14:48:03

Niin perinteisesti basistia mollataan meilläkin, laulajan virneestä näkee aina ennen keikkaa että joku uusi Jari-vitsi on keksitty. Viimeisimpiä mm. "Ny viimenen biisi että pääsee nukkumaan, kun mulla on huomenna töitä ja teillä on huomenna töitä, mutta basisti-Jarilla ei oo huomenna töitä!" ja "Basistimme Jari kävi lääkärissä ja lääkäri kertoi, että valitettavasti on nyt lopetettava masturboiminen. Jari kyseli ihmeissään syytä, johon lääkäri totesi "yritän tutkia teitä."" Eipä tähän auta muu kuin rohkaista jatkamaan samaan malliin.
puusormi
30.11.2010 12:49:38 (muokattu 30.11.2010 12:51:46)

"Ooh, tänään on oikein kauniita naisia yleisö väärällään. Kuulkaa, minä olen rakastunut ja vieläpä kahteen ihanaan neitoseen yhtä aikaa. Tuolla onkin toinen kultani ja tuolla toinen (sormella näyttäen). Seuraava biisi on omistettu minun kullilleni."
Saapiko lähettää terveisiä?
Seqa
09.12.2010 14:22:31
Faijan bändin laulaja seisoi baarin pöydällä naama baarin seinää vasten:

''Tervetuloa Järvenpää!!!''
Keikka oli stadissa.
Live n' let die!
Maakaapeli
04.01.2011 01:07:45
En nyt mee muuten Hetfieldiä dissailemaan mutta sen "are you alive? how that feels to be alive?show me" speakit rupee jo hieman maistumaan puulta... se on lopettanu sen räväkkään ja rennon meiningin mitä se joskus väänti=(
jukkamv
10.01.2011 16:21:43
Nazareth: Thin Lizzyn keikka '83, seuraava biisi oli The Sun Goes Down

"This is a song from new album. There's deep meaning in it. It's not fuckin' Whiskey in the jar..." Tai jotenki noin.

Tässä taitaa olla juutube pätkä kyseisestä kommentista:

http://www.youtube.com/watch?v=M5jDrqB83Ls
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)