Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 576 77 78 79 80101 102 103 104 105
strophe
10.05.2011 13:05:29 (muokattu 10.05.2011 13:06:21)
Pari bändiä jo löytyy ja suurimman osan haluamastani tavarasta pääsen jo toteuttamaan, mutta sellainen tunnelmallisempi (God Is An Astronaut, Mogwai) aavistuksen progevaikutteinen rokkibändi (Muse, Karnivool) olisi kiva päästä toteuttamaan. Sellainen, jonka kanssa voisi soittaa riisutuillakin kokoonpanoilla ja jonka kanssa kaikki kappaleet toimisivat myös akustisesti eivätkä olisi soitannollisesti kovin vaikeita, rakenteita voisi tosin vaihdella. Satun nyt vaan tykkäämään siitä, että koittaa saada yhden soinnun kuulostamaan hyvältä mahdollisimman monin eri tavoin. Sellaista transsihinkkaamista.

Toisaalta sitten voisi olla ehkä vähän liikaakin tekemistä musiikin saralla. Ehkä joskus.
Nyt lähtee, SAATANA!
Nazareth
10.05.2011 22:34:00
Sladea, Thin Lizzyä, Ten Years Afteria ja vaikkapa Deep Purplea soittavan bändin haluisin pistää pystyyn. Ehkä joskus vielä..
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
elsewhere
13.05.2011 01:06:25
Eteeristä shoegazea haikealla laululla ja lievillä postrock-vivahteilla, kiitos. Jotain Slowdiven/Mojave 3:n, Cocteau Twinsin ja Hammockin välimaastosta olisi hieno asia.
~ Love broke out and I forgot it's war.
E-minor
13.05.2011 01:38:47
Bändin jossa yhdistyisi laajasti eri musatyylit, kuten blues, hard rock ja punk. Sanoituksissakin saisi olla jotakin sisältöä.
rock on!
allupatukka
13.05.2011 03:31:28

Thrash-vaikutteisen bändin, jonka musiikissa on kuitenkin hyvin paljon melodisia vaikutteita, harmonioita ja soittotaito on tärkeässä roolissa. Eli harjoittelemaan vaan...
"sä vain tunnut ottavan sen sillätavalla ku kukaan ei vittu määrää mun ajatuksia nih lässynlää."
Krister
14.05.2011 20:50:33

Sen melodisen doom/stoner- rykmentin basistius olisi edelleen kuolana suupielessä.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Sergei Fallinen
14.05.2011 20:54:29
Semmosen mikä tois jokaiselle jäsenelleen ihan vitusti pillua. Ihan vilpitön unelma.
rintapek
14.05.2011 21:03:55

Sergei Fallinen: Semmosen mikä tois jokaiselle jäsenelleen ihan vitusti pillua. Ihan vilpitön unelma.

Eihän tos muuta ongelmaa ole, paitti et pitäis saada bändi "pystyyn".
One kind of music only - the good kind
Funkånaut
14.05.2011 21:28:07

Sergei Fallinen: Semmosen mikä tois jokaiselle jäsenelleen ihan vitusti pillua. Ihan vilpitön unelma.

Mä tuun tähä mukaa. Mäki haluun billuam.
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Sergei Fallinen
14.05.2011 21:38:29
Funkonaut: Mä tuun tähä mukaa. Mäki haluun billuam.

Hienoa! Tää suunnitelma toteuttaa lähestulkoon ite ittensä. Joko me kohta ollaan staroja?
Funkånaut
14.05.2011 22:41:10

Sergei Fallinen: Hienoa! Tää suunnitelma toteuttaa lähestulkoon ite ittensä. Joko me kohta ollaan staroja?

Mä sain jo kaks haukee virvelillä tänää, ni selkeesti.
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Sergei Fallinen
14.05.2011 22:58:35
Funkonaut: Mä sain jo kaks haukee virvelillä tänää, ni selkeesti.

Mä tähtään siihen et hauet jahtaa mua eikä toisinpäin. Mitä?
12ibanez
14.05.2011 23:05:03
Death-metal bändi ois kyl kieltämättä se tänhetkinen unelma... tän hetkinen bändi ei miellytä läheskään niin paljoa ja harkitsen muutenkin jo tässä vaiheessa lähtemistä... Sattuvat nuo toinen (lead)kitaristi ja basisti olemaan kimpassa koko ajan ja ne sit hoitaa kaikki maholliset työt ja tuntuu kuin olisin vain ilmaa.
We all behave like children, taking off the head of our teddy bear to see what's inside, taking, not giving back.
rintapek
14.05.2011 23:17:30

Sergei Fallinen: Hienoa! Tää suunnitelma toteuttaa lähestulkoon ite ittensä. Joko me kohta ollaan staroja?

Jos tarttet tohon projektiin stemmalaulavaa sähkörummuttajaa, ni soita.

Sulla on kohta melko iso bigband.
Sergei Fallinen
14.05.2011 23:20:12
rintapek:
Sulla on kohta melko iso bigband.

Sillähän ei oo mitään väliä kun on tarpeeks bändäreit
rintapek
14.05.2011 23:25:03

Sergei Fallinen: Sillähän ei oo mitään väliä kun on tarpeeks bändäreit

No ni. Päätä vaan pändin nimi. Mukana ollaan.
WIIlto
15.05.2011 12:35:43

En ymmärrä, miksi useat bändit jumittavat niin tiukasti yhdessä tietyssä genressä. Eikö se ole hiukan pitkästyttävääkin?

Itse haluaisin sellaisen bändin, joka soittaa monipuolisemmin erityylisiä biisejä, toisin kuin suurin osa nykyisistä yhtyeistä. Kappaleiden pitäisi selkeästi, mahdollisuuksien rajoissa, erottua toisistaan, eikä sulautua harmaaksi massaksi, jota pidemmän aikaa kuuntelemalla nukahtaa. Jotain yhteistä löytyy vääjäämättä kaikista biiseistä, jos kokoonpano pysyy samana, ja niin sen pitääkin olla. Jokaisessa kappaleessa on kuitenkin oltava oma juttunsa.
Tyylilaji voisi sekoittaa esim. rockia, poppia, soulia, räppiä ja punkkia. Bändissä pitäisi olla persoonallisuutta ja asennetta.
Ramenia
16.05.2011 20:04:24
WIIlto:
Tyylilaji voisi sekoittaa esim. rockia, poppia, soulia, räppiä ja punkkia. Bändissä pitäisi olla persoonallisuutta ja asennetta.

Ei kai metalli vain unohtunut ?!?
Itsensä korottava...
hullu_ukko
16.05.2011 22:15:02
Ramenia: Ei kai metalli vain unohtunut ?!?

Tai sitten syy metallin puuttumiselle listasta on se, että sekoittamalla se noihin kaikkiin mainittuihin tyylilajeihin saadaan lopputulos, jonka kuvittelisin audiomuotoisen ripulin hyvin läheiseksi sukulaiseksi.
Fee-fi-fo-fum, I smell Kraft Dinner!
rokkari87
16.05.2011 23:43:56

Haluisin perustaa raskasta musaa soitavan bändin :D
Genrenä olis: Hard Rock/Stoner metal/melodista rokkia/Doom Metal/Sludge Metal.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)