Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 561 62 63 64 65101 102 103 104 105
Rumpukapulat
09.09.2009 21:38:02

Maxwell von Karma: Ei taida olla vain sinun unelmabändisi tuollainen. Paitsi omalta taholtani vaihtaisin vain sen, että minua ei haittaisi, jos joutuisin itse lähinnä säveltelemään kappaleita. Tietenkin mitä enemmän apua, sitä parempi, paitsi, että joskus haluaa sen oman kädenjäljen näkyvän muita paremmin.

Joono ite olen sävellystaidoton rumpali. Tai ideoita löytyy ainakin melodia/riffitasolla, mut se tarkottais et täytyis ottaa joku nauhuri ja hyräillä ne ylös, enkä tiedä riittäskö rohkeus sellaseen. Ja ohan mulla kitara, keräämässä pölyä makuuhuoneen nurkassa. Saamattomuus on kirous.
Maxwell von Karma
09.09.2009 21:41:11
Rumpukapulat: Joono ite olen sävellystaidoton rumpali. Tai ideoita löytyy ainakin melodia/riffitasolla, mut se tarkottais et täytyis ottaa joku nauhuri ja hyräillä ne ylös, enkä tiedä riittäskö rohkeus sellaseen. Ja ohan mulla kitara, keräämässä pölyä makuuhuoneen nurkassa. Saamattomuus on kirous.

No sitten ymmärtää, vaikka tuo saattaakin kuulostaa hieman "tehköön muut, minä katson"-toiminnalta :D. Finntrollille biisit säveltää heidän kosketinsoittajansa, basisti tekee pari biisiä. Minulle kelpaisi tällainen ihan hyvin. Sen verran ideoita hyllyiltä putoilee.
"Juice on legenda! Parhaat kappaleet minusta: Viidestoista yö, katu täyttyy askelista" Jepjep
Rumpukapulat
09.09.2009 22:14:01 (muokattu 09.09.2009 22:15:48)

Maxwell von Karma: No sitten ymmärtää, vaikka tuo saattaakin kuulostaa hieman "tehköön muut, minä katson"-toiminnalta :D. Finntrollille biisit säveltää heidän kosketinsoittajansa, basisti tekee pari biisiä. Minulle kelpaisi tällainen ihan hyvin. Sen verran ideoita hyllyiltä putoilee.

Saattaa kuulostaa joo, mut kyllä mie sovituksiin puutun ja pudottelen ehdotuksia vaikken konkreettisesti mitään sävelläkään, jos siis vaan tuntuu ettei biisi toimi. Tai kun kaivataan mielipidettä niin annan sellaisen. Jos homma toimii ilman kummempaa asioihin puuttumista(eli siis musiikki natsaa jokaselle soittajalle 110% ilman minkäänlaista sanallista vaihtoa)niin sitten kuljen mielelläni junan mukana.

EDiT: Tuntuu kuitenkin et ymmärrän jotain sovittamisen ja biisirakenteiden päälle, et pitäs tosiaan ottaa itteä niskasta kiinni ja opetella näppäilemään sointuja. Voi olla että olen väärässä, mut toisaalta eipä siitä haittaakaan ole jos osaa hieman muitakin soittimia hiplailla. Ja jos nyt loppus tää off-topic.
Mikklo
09.09.2009 22:15:21
Itseäni kiinnostaisi progressiivisen metalli bändin perustaminen. Kokoonpanon koko 4-6 henkilöä 2kitaristia, rumpali basisti, laulaja ja ehkä kosketinsoittaja
Shuffle and Boogie
10.09.2009 10:28:18
Itseä kiinostais ihan perus roots meininki rock/blues tyylistä musaa
Old Time Rock'n'Roll
Björn E. Borg
10.09.2009 14:48:41
Mä haluaisin perustaa sellaisen bändin, joka ponnistaisi pohjalta

Sir Douglas Quintet
J.J. Cale

hiukka kantria ja bluesia sekaan. Semmoista rennon rennon välinpitämätöntä hauskan ja välinpitoa. Mutta olisi ihan kiva jos saataisiin tähän nykyiseen projektiin joku rumpali, ettei tarvisi tyhjiä kintaita heilutella.
Jyrken
11.09.2009 14:28:34
Helvetttth kun niitä rumpaleita ei oikeesti oo yhtään. Ne pari jotka tunnen on tietty jo viety :I
Ai mikä allekirjotus
Påskägg
12.09.2009 00:32:16
Jyrken: Helvetttth kun niitä rumpaleita ei oikeesti oo yhtään. Ne pari jotka tunnen on tietty jo viety :I

Sama "lääni" mutta hitusen liian kaukana :/
RETRIBUTION!
TheKukavittu
13.09.2009 19:24:35
Mä perustaisin rock tai hard rock/heavy metal-bändin joka soittais 70-tai 80-luvun tyylist kamaa Hammond-uruil höystettynä. Jäseniin kuuluisin vaan mää ite ku en toistaseks tunne ketään suht lähel asuvaa soittotaitost henkilöö kenel on samanlainen musamaku. Ite varmaan soittaisin kitaraa, bassoo, Hammondii ja rumpui ja laulaisin. Harmi etten osaa noist ku kitaransoittoo ja lauluu kunnol ja lauluääniki on aika paska. Ei muuta ku karjumaan vaan :).
Eniten vihaan rasismia, kiroilua ja niitä saatanan nekruja.
Stone
14.09.2009 08:38:40

Jyrken: Helvetttth kun niitä rumpaleita ei oikeesti oo yhtään. Ne pari jotka tunnen on tietty jo viety :I

Rumpaleiden ja basistitien arvostus on noussut arvoon arvaamattomaan näinä aikoina. Silloin hamassa nuoruudessa olisi pitänyt "ehkä" kiinnostua enempi em. instrumenteista ja nyt olisi vientiä :)
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Kailis
14.09.2009 17:12:51

Tää nyt ei liity musaan mitenkään ja ihmettelen jos ei ole jo ollut. Mut siis unelmabändi;

http://www.youtube.com/watch?v=F0U5JfGYx4c
zuppermuhle
24.09.2009 02:51:26
Motörhead tyylistä rankkaa rokkia soittava trio. Siis ei mitään rässiä vaan selvästi groovaavampaa ja perinteisempää jyrinää. Tulipa hyvin ilmaistua.
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Påskägg
24.09.2009 06:23:40
veri_heavy: Motörhead tyylistä rankkaa rokkia soittava trio. Siis ei mitään rässiä vaan selvästi groovaavampaa ja perinteisempää jyrinää. Tulipa hyvin ilmaistua.

Laita paperit Mikkelin ammattikorkeesee, "sinne(sieltä) on päästävä", muuta tänne ja laitetaa just tollane bändi kasaa =D
RETRIBUTION!
Fintrollx
25.09.2009 18:54:11

Heavy/Doom metal yhtye ois jees. Jotain groovahtavaa vivahdetta sinne ja mielenkiintoisia melodioita. juuh...
"You can't kill heavy metal"
Jyrken
26.09.2009 15:54:08
H8machine: Sama "lääni" mutta hitusen liian kaukana :/

Synnyin Mikkelissä ja kävin siellä viime kesänä ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen! Hieno, nostalginen paikka!
Ai mikä allekirjotus
punkkari93
11.10.2009 14:30:49
Ite soitan jo punkahtavassa rock-bändissä ja yhessä HC-bändissä, ni ois mukava perustaa vielä joku ska/punk-bändi, jossa ois torviakin (soittimina ja soittajina)... Tyyliin Less Than Jake. Ite soittelisin siinäkin bassoo
dalina
11.10.2009 15:36:55
Yksi edellisistä projekteista oli unelma!
Orkesteri sisälsi akustisen kitaran ja laulun. Pianon kun olisi vielä saanut mukaan..
Tälläisen poppoon kokoan vielä joskus.
Tommittaja
12.10.2009 10:51:48

Brutal Deathcorea/Behemoth tyylistä!

kokoonpanoon tulee:
2 kitaristia (toinen minä)
örisijä (minä!)
Rumpali

EI basistia!

Ja soitetaan tällasta musaa: www.myspace.com/impartialdismemberment
ihanata musaa! :DD

sitten tullaan kuulusiks tietty! :D
...ja lauletaan enkuks...

ja nimeen tulee tietty ties mitä ruumiiden silppuumista :D
zxcvbnmzxcvb
13.10.2009 00:13:36
sellanen perus 4 jätkän bändi joka soittaa metallia nii se olis paras
Commoni
24.10.2009 14:40:00
Neljähenkinen glam metal/rock bändi. Coveroitas ja tehtäs biisejä jotka on tyyliin Guns'n'roses, Hanoi Rocks, CRASHDÏET, Mötley Crüe jne.
Bändissä olis laulaja, basisti, rumpali ja kitaristi. Ite soittasin bassoo ja taustalauluja laulaisin. :')
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)