Aihe: Ärsyttävimmät piirteet bändikavereissa
1 2 3 4 5 6 7 8
___Ozzy
04.12.2003 16:00:40

kaikenkaikkiaan mukavaa porukkaa kaikki soittajat, joiden kanssa olen tekemisissä.

Hupailun vuoksi kuitenkin erään poppoon soittajien karrikoidur kuvaukset. En pelkästään ärsyttäviä piirteitä, koska silloin tyypeistä tulee ihan väärä kuva.
Kaikki kuitenkin karrikoituna.

Rumpali: Lahjakas ja taitava kuin mikä, mutta ei usko itseensä eikä omiin kykyihinsä. Poraa aina, ettei osaa tehdä hyvää komppia. Kukaan ei kuitenkaan niistä juuri koskaan valita. Rummuille suoritetaan vuosihuolto (kestää vuoden) lähes jokaisen piisin välissä. Kun ollaan lähdössä vetämään piisiä ja klikki pyörii alkaa tämä runsaasti hikoileva veikkonen pyyhkimään jo hikeä. Kun vihdoin ollaan kaikki valmiina, alkaa sitten soittamaan väärää piisiä.

Kitaristi: Tekee loistavia riffejä ja biisejä, mutta ei 10 minuutin päästä enää muista yhtään mitään kyseisestä biisistä. Teknisesti ja musiikillisesti lahjakkaana tekee vaikeita ja hienoja juttuja, mutta musiikin teoriapuolen opintoja olisi voinut edes harkita. Ei opi sitten millään laittamaan kitaransa piuhaa kulkemaan hihnan takaa, joten lähes aina talloo piuhan irti. POKS!! Yhdessä rumpalimme kanssa on väärien biisien aloitusmestari. Pitävät tästä ilmeisesti kilpailuja. Usein myös unohtaa aloittaa biisin, kun lasketaan yy, kaa, koo, nee.

Basisti: Orkesterin saundikriittisin henkilö. Suuri osa ajasta ruuvataan saundeja. Pääosin omia, joskus muidenkin. Basistillamme on ihmeellinen tarve kokoajan soitella bassokuvioon ihmeellistä tilulilu -juttua. Ei siinä mitään, mutta ei viittis kokoajan. Tekee pirun vaikeita juttuja, jotka ovat ihan soittotaidon rajalla, josta johtuen soitto sujuu virheettä vain hyvinä päivinä. Onneksi saundit on sentään kohdillaan.

Kosketinsoittaja: Bändin korva. Olen kuullut juttua, että jokaisessa bändissä on aina vähintää yksi tyyppi, jolla on absoluuttinen sävelkorva. Meillä se on kosketinsoittaja. Aina selittää musiikkiteorisin termein ongelman ja seuraavaksi kertoo, yleisön pyynnöstä, saman asian kansankielellä. Siltikään ei mene perille. Kaikkein pelätyin asia treeneissä on se hetki jolloin kosketinsoittajamme sormi osoittaa. Silloin tietää, että taas on tunnin sellaisessa 'höykytyksessä', että oksat pois. Silloin käydään koko biisi läpi, kahden kesken, nuotti nuotilta. Ne, jotka silläkertaa höykytykseltä säästyivät tekevät jotain muuta, jolleivät välttis halua tsiigata vieressä. Uskomaton tyyppi taustalauluissa. Laulaa stemmat aina kohdalleen. Ideoinut jopa stemmarääkymisen. Verisuonet ohimoissa pullistellen rääkkää ääntään yli inhimillisen sietokyvyn.

Laulaja: ...joku muu saa kertoa...
njaa...
mr_b
04.12.2003 22:47:59

Rumpali:
Kitaristi:
Basisti:
Kosketinsoittaja:

Hassua, minäkin olen musisoinut näitten samojen henkilöiden kanssa. Tosin soittivat silloin eri instrumentteja... :-)
And that's the way it is. Even when we're pissed.
Numbie
04.12.2003 23:49:54

Ja pitääkin mainita vielä toisen kitaristimme ihana LP-replica, joka kestää vireessä n. puolen biisin ajan, keikoilla tosi kivaa...
I asked for water...
Wacco
05.12.2003 10:23:17
joo-o... mulla ei oo tota ongelmaa että jöis kakkoseksi basistille tai toiselle kitaristille, enkä kyllä jää rumpalillekkaan jälkeen äänen tuotossa, jos siitä kilpaillaan.. =

koko porukalla on aika huonot soittimet, toisella kitaristilla on 15 tuumanen fenderi, mullaki on semmonen kotona, sitte basistilla on joku, en muista mikä, mutta siitä kyllä lähtee vaan vielä vähemmän ku tosta fenderistä.. :)

sitte rumpalilla on joku newspoundin setti, aika halppis, osti jostain tarjouksesta jollain 600 eukulla, sitte mulla on semmonen 100 watin marsu.. joo, pitää mennäö jatkaan tuntia
Juha86
13.12.2003 20:59:32
nykyään mua vituttaa kaikista eniten se, kun treeneissä ei treenata sitä mitä pitäis treenata. demoa ollaan menossa tekemään n. kuukauden kuluttua, mut silti vaan jammaillaan jotain covereita joka välissä vaan kun voi. yks soittaja alkaa, toinen tulee mukaan ja siinä se melu onkin sitten täydellinen. sitten vaan pitää venailla tuskastuneena 5 min et se melu loppuu ja sen jälkeen saa taas äänensä kuuluviin. nyt pahin ongelma on se, et yhtä hidasta biisiä ei millään voi treenata, vaikka sekin pitäis laittaa siihen demolle. vedetään vaan jotain paskaa niin kauan kunnes treeniaika on loppu ja sitten se biisi jää vetämättä kokonaan..
toisaalta voi olla et muita bändin jäseniä ottaa päähän se et mä en halua vetää mitään älytöntä kitaran raiskaamista joka biisin välissä. mut totuus on se et nyt pitäis keskittyä 100 % noitten demobiisien treenaukseen (myös sen hitaan..)...
~totuus ei pala tulessakaan~
Velko
14.12.2003 11:17:16
jerboa: Basisti on joskus hermostuttavan "aikuinen" ja "kypsä".

Oho.
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
xulu
16.12.2003 14:39:46

Vituttaa kun hommat kestää aivan älyttömän kauan,treenejä ei ole about ikinä,nauhotus sessiot kestää ikuisuuksia....Pitää varmaan tehä aina joku 5 vuotis suunnitelma että pääsis soittamaan, henkilöstöä/kalustoa on sen verran että vaikeuttaa hommia.Millonkohan on viimeks käyny ihan vaan spontaanisti soittelemasssa, ehkä vuonna 2000?
If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche
Aksu89
25.12.2003 20:43:46 (muokattu 29.12.2003 00:00:45)
! KAIKKI ! Ei hetken rauhaa heidän "taidonnäytteiltä"... Säälittävää

EDIT: Rumpali hidastaa toimintaa...
Lihamestarin sanoin; "Entä muuta ?"
Heavymies
28.12.2003 10:58:53
Meiän bändillä on tällasta:
Tullaan treeneihin ja puhutaan paskaa ja nauretaan asioille. Ruvetaan soittamaan ja soitetaan ja välillä pidetään tauko jonka aikana taas nauretaan hauskoille jutuille ja mietitään biiseihin uusia asioita. Sitte soitetaan ja kaikilla on hauskaa ja homma toimii. Sitte lähetään ja taas nauretaan ja puhutaan paskaa.
Aika harvalla bändillä tän keskustelun mukaan on asiat hyvin.
Rock & Rollllllllllllllllll
scath
28.12.2003 19:01:56

Rumpali on aina prkl myöhässä.
Tuuli on gay.
Tulin, Näin, Sammuin
Von Härskiburg
28.12.2003 22:27:38

Lähiaikoina ilmennyt laulajassa sellainen ärsyttävä ominaisuus, että herra on jatkuvasti valittamassa mun skittasaundista tai vastaavasta, vaikka sen oma laulu on lähes yhtä epävireistä ja ponnetonta kuin puoli vuotta sitten. Kyllä mulle saa sanoa, jos ei saundi miellytä, mutta ehkä treeneihin tullessaan se voisi mieluummin vaikka avata äänensä kuin nostaa älämölön mun kitarasaundista. Ja Kun palaute on vielä jotain ihan huuhaata, niin minkäs teet. Eilen valitti liian kliinisestä saundista ja pari viikkoa aiemmin liian räkäisestä saundista. Kamojen säätöihin en ollut välillä koskenut.

Kyseinen henkilö lisäksi valittaa siitä, kun minä teen kuulemma liian melankolisia biisejä. Vastuu säveltämisestä on yksin mun harteilla, koska osaan sen ainoana meidän pumpusta tehdä oikein. Laulaja vaatii tekemään iloisempia ja menevämpiä ralleja, mutta itse aina tyrkyttää mulle täysin raakileita sanoituksia ja sanoo, että tee noista biisi. Sen lyriikat on vielä huonompia ja masentavampia kuin mun eikä niissä ole mitään muotoa. Tsiisus.

Muuten ko. herra on ihan mukava henkilö ja ilmeisen motivoitunut. Lisäksi kaveri monen vuoden takaa.
"Lainaappas kaveri kymppi." "Ookoo, keneltä?"
mie
02.01.2004 10:23:58

Ei ole paljoa varaa haukkua muita, koska tiedän joskus olevani tosi ärsyttävä.
Basistin kanssa tulee välillä pieniä riitoja joistain mitättömistä asioista kuten biisin sointukuluista tai vastaavista.

Höh. Off-topic
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
Exhausted
05.01.2004 22:49:31

kummallakaan basistilla eikä rumpalilla ole kiinnostus/motivaatio/aktiivisuus samalla tasolla kuin mulla ja siitä aiheutuu kaikennäköstä
hardy
04.02.2004 21:36:40
toimin kitaristina bändissä. Ärsyttää pirusti se, että bändin toinen kitaristi on puolet parempi kuin minä. Prkl!
Sintti
05.02.2004 19:09:14
toimin kitaristina bändissä. Ärsyttää pirusti se, että bändin toinen kitaristi on puolet parempi kuin minä. Prkl!

no tuohan se on mielenkiintoinen "ärsyttävä piirre bändikavereissa"!!!! ^_^ hoho!
Humppaa taikka kuole...^_^
Leatherman
05.02.2004 19:20:54

Tämä täytyy lainata, jatkaisin vain vielä sen, että KAIKKI bändini jäsenet ovat parempia kitaristeja kuin minä.
Pitsa on kyllä hyvää -Jari
Jonte
06.02.2004 20:42:54
kaikista ärsyttävintä on...

Jonte ei ole koskaan pitänyt oman genren liiallisesta tunkemisesta joka keikalle. Ohjelmiston pitää olla yleisön mieleen. Jameissa voidaan soitella itsellekin.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Hieroglyfi
08.02.2004 22:31:44
5.itse olen luultavasti bändissä se vittumainen perfektionisti ja nalkuttaja joka yrittää saada jotain rotia toimintaan. pinna voi olla myös vähän lyhyt välillä..

Ei se nalkutus oo aina pahasta. Riippuu paljolti tavotteista...
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
Hieroglyfi
08.02.2004 22:46:01
Ei ole paljoa varaa haukkua muita, koska tiedän joskus olevani tosi ärsyttävä.
Basistin kanssa tulee välillä pieniä riitoja joistain mitättömistä asioista kuten biisin sointukuluista tai vastaavista.

Ohhoh... Tulipas laimeena. No hyvä niin. Tai sit ei kehannu sanoo kun tietää että mie lukisin. En tiiä ärsyttääkö sinuu, mut minuu ottaa joskus päähän se, kun rumpali ei hallitse minkäänlaista teoriaa. Joskus se vähän vaivaa, mutta pitemmän päälle onko tuo nyt niin tarpeellistakaan...
Mitä elämä olisi ilman musiikkia?!
mie
09.02.2004 16:11:58

Ohhoh... Tulipas laimeena. No hyvä niin. Tai sit ei kehannu sanoo kun tietää että mie lukisin. En tiiä ärsyttääkö sinuu, mut minuu ottaa joskus päähän se, kun rumpali ei hallitse minkäänlaista teoriaa. Joskus se vähän vaivaa, mutta pitemmän päälle onko tuo nyt niin tarpeellistakaan...

Ei sillä teorian taitamisella ole mitään väliä (etenkään rumpalin kohdalla) jos biisejä vaan pystyy tekemään. Enhän minäkään ymmärrä teoriasta hölkäsen pölähdystä, mutta silti olen (omasta mielestäni) väsännyt ihan kelvollisia biisejä.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus! Ebrium
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)