![]() 08.11.2003 14:53:29 | |
---|---|
Sellainenkin asia täytyy muistaa, että jos kitarasoundi kuulostaa tosi jyhkeältä, botnekkaalta ja täyteläiseltä yksinään, on se todennäköisesti bändin kanssa suttaista puuroa, kun joka taajuuskaistalla tapahtuu liikaa. Amen to that. Kuunnelkaa skidit tarkkaan kun viisaat puhuvat. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. | |
![]() 10.11.2003 19:59:02 | |
Rumpalimme on sietämättömän lapsellinen. Toisen kitaristin elämän suola on aukoa päätä. Toinen kitaristi on pelottavan kriittinen kaikesta. Basisti on joskus hermostuttavan "aikuinen" ja "kypsä". Puhumattakaan itsestäni. :) "being hedgehog is underestimated." | |
![]() 12.11.2003 19:32:33 | |
Rumpalimme on sietämättömän lapsellinen. Toisen kitaristin elämän suola on aukoa päätä. Toinen kitaristi on pelottavan kriittinen kaikesta. Basisti on joskus hermostuttavan "aikuinen" ja "kypsä". Puhumattakaan itsestäni. :) Hah, sitä yritetään niin anonyymisti kirjoitella tänne, kiinni jäit ;P I asked for water... | |
![]() 12.11.2003 23:09:11 | |
Tällaista listaa tuli omasta bändistä mieleen: -Kitaristi-laulajan puhelinkäyttäytyminen yhdistettynä vaikeuksiin päästä pois äidin helmasta: Pääsääntöisesti kaverilla on puhelin pois päältä. Jos se on päällä, niin siihen ei vastata. Jos lähettää viestin, niin siihen ei voi vastata kun on ainakin 5e laskua. Sitten, tyypille kun sanoo, että tule neljäksi treeneihin, niin se on paikalla kuudelta. Kun alkaa kyselemään syitä, niin tulee suunnilleen:"No kun ensin piti käydä saunassa, sitten oli syönti heti perään siinä ja samahan se oli kahvillekin jäädä kun kerran syömäänkin, ja sitten vielä lapsia pyysivät vahtimaan niin enhän minä voinu kieltäytyä...". Tähän mennessä paras, mitä on kuultu myöhästymisselityksenä oli, kun kaveri painui ilman järkevää syytä keskellä päivää Jämsälle(useiden satojen kilometrien päähän), eikä meinannut ehtiä takaisin. Onneksi on lähestulkoon kokonaan lopettanu tuollaisen käyttäytymisen, kun on tarpeeksi vittuiltu:) -Basistin nais- ja alkoholiongelmat: Saatiin soittaa joskus useitakin treenejä ilman basistia, kun herra oli juomassa tai uuden 14vee-tyttöystävän luona. Nykyisin juo vain viikolla, kun on baari-iässä, sillä viikolla on opiskelijailtoja:) Pääsääntöisesti tulee paikalle, kun pyydetään. Tuosta naisasiasta nyt ei ilkiä valittaa kuin leikkimielessä, itsellä ei ole elämässä muuta sisältöä kuin tämä bändi niin antaa edes muilla olla;) - Rumpalin hellämielisyys: mies ei viitsi millään sanoa, jos jokin on hänen mielestään vialla. Onneksi tosiaan tietää jo ilmeestä alkaa arvailemaan, että nyt teki jotain väärin. - Basistin & rumpalin huono itsetunto: Ainoa oikea ongelma koko yhtyeessä. Ei olla saatu edes nimeä bändille aikaiseksi, kun jätkät ei ilkiä esiintyä oikein minkään nimen alla. Jos yrittää kysyä, että mikäs sitten kävisi, niin tulee jotain tissiperse-vitsiä. Olikohan se Andy McCoy, joka haukkui aikoinaan suomalaisia juuri tästä, että ei jumalauta uskalleta pistää itseään likoon tippaakaan. ------------------------------------- Kaikesta edellämainitusta on bändiporukalla keskusteltu, itselleni tuli palautetta liian kovalla soittamisesta. Pistin pienemmälle, kyseessä oli vahinko kun juuri sain isomman ämyrin. Kun lukee täältä näitä juttuja, niin huomaa, että aika hyvin tuntuisi meillä sentään menevän verrattuna joidenkin täällä kertomiin murheenkryyni-projekteihin. Niin joo, vielä tuosta rämpytyksestä piti mainita. Meillä ei ole koskaan päässyt pahaksi ongelmaksi. Yleensä kaikki vaikenevat, kun joku huutaa "Hiljaa saatana!". Muutamia vakiorämpytyksiä kyllä on, joihin kaikki suhtautuvat vain huumorilla, mm. System Of A Downin Spiders basistin ja rumpalin keskenään soittamana, Puhelinkoppi-yhtyeen yksi biisi(nimeä en muista) kitaristi-laulajan ja rumpalin soittamana sekä eräs puoli-improvisaatio koko bändille, joka aina vain yhtäkkiä alkaa:) | |
![]() 13.11.2003 18:32:10 | |
voi kun meidänkin bändis voitais puhua asioista jotka ärsyttää.. mut tää meidän kokoonpano on sen verran nuori, et ei halua ottaa riskiä sen hajoamisesta sanomalla jostain ärsyttävästä asiasta bändikavereille. varsinkaan kun ei ees tunne niitä kunnolla.. Mut pakkohan jossain välissä on opittava puhumaan tollasista asioista bändin muitten jäsenien kanssa, et ei oo ihan feikki-henki koko bändissä! Tosin meidän musiikilliset erimielisyydet on tullu esille aika hyvin.. ollaan me jonkinlainen yhteissävel löydetty bändimme jäsenille, jotka ovat kukin erikseen rock-,punk-,gothic rock- ja heavy-faneja :) ~totuus ei pala tulessakaan~ | |
![]() 13.11.2003 20:36:21 | |
voi kun meidänkin bändis voitais puhua asioista jotka ärsyttää.. mut tää meidän kokoonpano on sen verran nuori, et ei halua ottaa riskiä sen hajoamisesta sanomalla jostain ärsyttävästä asiasta bändikavereille. varsinkaan kun ei ees tunne niitä kunnolla.. Mut pakkohan jossain välissä on opittava puhumaan tollasista asioista bändin muitten jäsenien kanssa, et ei oo ihan feikki-henki koko bändissä! Tosin meidän musiikilliset erimielisyydet on tullu esille aika hyvin.. ollaan me jonkinlainen yhteissävel löydetty bändimme jäsenille, jotka ovat kukin erikseen rock-,punk-,gothic rock- ja heavy-faneja :) Meilläkin suoranainen ihme, että saadaan edes jonkinlaista kaikkia bändin jäsenille kelpaavaa musaa tehtyä: rumpali ja basisti sulattaa kaiken parhaiten CMX:n ja System Of A Downin tyylisen matskun, kitaristi-laulaja diggailee Leevi & The Leavingsia, CMX:ää ja YUP:ta yli kaiken, itse taas tykkään kaikista edellämainituista mutta lisäksi vielä kuuntelen goottirokkia ja kaikkea ihmeprogeilua ja vanhaa rokkia mistä muut ei ymmärrä mitään:) Aina pidetään semmosia iltoja treenikämpillä, joihin minä tuon mp3-soittimen ja sitten kaikki sanoo aina ihan huumorimielellä, että "nyt kuunnellaan sitten taas paskaa musiikkia!", "hei muista tuoda taas paskaa musiikkia ettei käy aika pitkäksi!":) | |
![]() 17.11.2003 15:01:13 | |
Hah, sitä yritetään niin anonyymisti kirjoitella tänne, kiinni jäit ;P HAH, Ethän sie niin tyhmä olekaan! (..joka on harmi.) Noh, älä ota niin tosissaan tuota kritiikkiä.. ;) Olet sinä aika mukava silti, jopa uusine kavereinesi... ;P "being hedgehog is underestimated." | |
![]() 24.11.2003 11:32:18 | |
Jäsen joka ei kuuntele muiden jäsenten tekemiä biisejä, vaan luulee olevansa joku suuri kyky ja haluaa tehdä kaiken itse. Ja kun biisiä on tehty noin kuukauden ajan niin kaveri toteaa ett tämä on ihan paskaa ja heittää koko biisin roskikseen tai lainaa riffejä suosikkibändeiltään omaan biisiin ja väittää ettei kuulosta samalta. Kuka tommosessa bändissä jaksaa olla. Hä que me comas la polla, mothafuckers! | |
![]() 25.11.2003 21:18:24 | |
Minua ärsyttää se, että kommunikointi ei pelaa. Me soitettiin poikien kanssa Rainbowta ja Purplea tuossa viimekeväänä. Sitten yhtenä iltana paasasin varmaan kymmenen minuuttia, että olisi mukava soittaa ja tehdä omiakin biisejä, eikä koko ajan rummuttaa vain covereita. Sitten kyselin muutaman päivän päästä, että koskas soitellaan taas, niin nämä olivat hommanneet toisen rumpalin ja sanoivat: "Me ajateltiin ettet sinä halua soittaa niitä... niin että eihän sitä nyt väkisin tarvitse alkaa..." Tällaista Pellossa... Winter has come and the angels are gone - Now a snow white velvet covers the land... | |
![]() 30.11.2003 01:29:56 | |
Se on ärsyttävintä, ettei kritiikkiä osata ottaa vastaan, vaan aina loukkaannutaan. Myös se, ettei kritiikkiä kerrota suoraan tai edes kierrellen vaan annetaan sen pakkautua suolistoon, ketuttaa. Seurauksena pattitilanne ja lopputulos lienee arvattava. "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 30.11.2003 19:33:06 | |
Ennen bändikavereista löytyi ärsyttäviä piirteitä jatkuvasti (ja "yllättäen" bändit aina lopulta hajosivat), mutta sen jälkeen, kun tajusin katsoa peiliin ja tajusin, että minä tässä ärsyttävä kusipää olen ja opettelin välittämään kritiikin oikealla tavalla (ENSIN kehut, SITTEN negatiiviset puolet, esim. "toi oli aika hyvä tossa C-osassa toi sun blaa blaa, mutta pitäisköhän tohon kuitenkin tehdä esim. blaa blaa"). Eli en määräile. Mitä minä teen biiseilläni, jos minulla ei ole bändiä? Se kyllä ärsyttää, että ne on niin paljon parempia soittamaan kuin minä :). | |
![]() 30.11.2003 20:06:12 | |
"Toi on ihan hyvä tossa yhes kohtaa, mutta jos ei kuitenkaan käytetä sitä nyt.. tässä biisissä.. tai missään biisissä.. ikinä.. ... okei?" On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. | |
![]() 30.11.2003 22:08:39 | |
"Toi on ihan hyvä tossa yhes kohtaa, mutta jos ei kuitenkaan käytetä sitä nyt.. tässä biisissä.. tai missään biisissä.. ikinä.. ... okei?" Heh, toi oli hyvä.. mut noinhan se on. Tosin meidän bändis ei kyllä oo tullut pahemmin ideoita muilta jäseniltä mun biiseihin. Mut kyllä mä ainakin kuuntelen niitä muutosehdotuksia ihan oikeasti, et jos joku tosiaan heittää hyvän idean niin kyllä neuvosta voi ottaa vaarin. Meidän bändis vaan kukaan ei taida uskaltaa kritisoida ääneen ketään/mitään. Mä tuon biisin ja kaikki on "tyytyväisiä". Mä oon pikemminkin iloinen jos muut jäsenet sanoo et "joo, tuo biisi on paska". Ei ainakaan turhaa feikkiä. Mut ei meidän yhtyees kukaan kritisoi ketään/mitään, ja se on paska juttu. en mä kyllä itekkään uskalla sanoa muille jos oon vähän eri mieltä jostain asiasta. Ootteko muuten huomannu et tänne nettiin on hankala kirjoittaa kun muutkin bändin jäsenet käy täällä? =) Sen takia edes täällä ei voi kritisoida x) Todennäkösesti mun koko bändikin lukee tään viestin, ei tänne mitään radikaalia voi kirjoitella.. ~totuus ei pala tulessakaan~ | |
![]() 30.11.2003 23:19:34 | |
Basisti teki biisin ja mä väsäsin siitä oman version, joka itse asiassa oli ihan se alkuperäinen + kitaristin ehdottama "soolopätkä" ja sitten mietin ja väsäsin siihen itelleni soppelin rumpuraidan. Tämän jälkeen basisti sanoi että ootte pilannu sen biisin, eikä enää ikinä suostunu soittaan sitä. Eikä se ikinä tainnu oikeesti edes kuulla sitä mun versiota. Tämmöstä biisinväsäyspolitiikkaa meillä (oli). "We call him the boss because he keeps a steady beat." | |
![]() 30.11.2003 23:31:35 | |
Minulla on sellainen periaate, että biiseihin saa lisäillä omia juttujaan, jos ne ovat hyviä. Jos biisin alkuperäinen tekijä kuitenkin sanoo, että sen biisin pitää olla juuri sellainen, ja että sitä ei saa muutella mitenkään, niin silloin sitä ei myös muutella. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. | |
![]() 01.12.2003 16:01:27 | |
Joskus vaan tuntuu epäilyttävästi siltä, että Teosto-osuuksia aletaan jo vähän ennenaikaisesti miettimään ("vittu, toi varastaa mun biisin" eli suomeksi potentiaaliset rahat). Ja onhan se mukavampi tytöille kehuskella, kuinka on tehnyt kaiken itse kuin myöntää kakistellen bändin hyvännäköisen ja isomunaisen basistin itse asiassa tehneen puolet :D | |
![]() 02.12.2003 09:17:45 | |
Vittumaisinta on se kun kitaristi ettii jotain säröö siitä koneesta jotain puol tuntii. Se todellakin ottaa aivoon. Meilläkin ruuvataan kaikkia mahdollisia potikoita (myös muiden efektit, vahvistimet, mikserit yms. omaavat potikoita =) yhden henkilön toimesta koko treenien ajan. Onhan se toisaalta hyvä, että joku on kiinnostunut miltä vehkeet soundaa, mutta pakkoko sitä on joka biisin jälkeen uudestaan ruuvata. Piuhat kiinni ja rock! Välillä voidaan virittää ja hienosäätää sitä volumen määrää tapauskohtaisesti. | |
![]() 02.12.2003 09:50:12 | |
Säröt pitää etsiä kitaraan omalla ajalla, jos kerran kiinnostaa se, miltä ne kuulostaa. Bändin kallista aikaa ei sellaiseen saa tuhlata. On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. | |
![]() 04.12.2003 11:08:18 | |
-basistilla menee aika helvetin helposti hermot jos biisi ei mene niin kuin pitäisi -se on tietty muutenkii jo jostakin vittuuntunut... -kitaristi ja rumpali sooloilee omiaan (PA:sta ei riitä tehot että solisti voisi huutaa "jatketaan sitä vitun listaa, OK???") -roudari ei roudaa mitään vaan istuu vieressä ja polttelee tupakkia (ei sen hartijapankki kyllä kovin mahtava oliskaan) -solistin ääni ei kestä tupakointia, juomista eikä sisu-pastilleja (puhun itsestäni, tämä ärsyttää myös muita) -joku AINA unohtaa jonkii biisin osan tai ei jaksa opetella koko biisiä (en mää oo sitä opetellu...ai niin, en muistanu/kerenny kattoon niitä sanoja) lisää löytyy... Fuck the reality! I'm going home! | |
![]() 04.12.2003 13:06:43 | |
Kannattaako tuollaisen bändin kanssa soitella? Sanot vain että: "Haistakaa v*ttu, v*tun penikat!" ja lähdet menemään. Aina kannattaa olla ylilyöntiasemassa. Jos eivät löydä parempaa laulajaa nopeasti, niin sinulla on aika suuri sellainen. Sitten vain "En minä kyllä jaksa soittaa tuollaisessa roskajoukossa, jossa jatkuvasti vain tilutellaan omiaan, eikä treenata biisejä kunnolla." On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)