Aihe: Bändi ja vaihto-oppilasvuosi
1
Epävirtuoosi
18.01.2009 23:35:12
Eli tilanne on tämä, että olen lähdössä noin vuodeksi lätäkön toiselle puolelle ja selväähän tuo bändin jäätyminen on.

Haluaisinkin kuulla kokemuksia vastaavanlaisista tapauksista, joissa näin on, olit sitten pidempään tai lyhyempään poissa.
"saatanan tonttu mä upotan sut suohon"
Väinämöinen
19.01.2009 09:36:20
Ei tuossa välttämättä mikään muutu. Yhdessä bändissäni soittaa rumpuja ranskalainen vaihto-opiskelija, helvetin rento ukko onkin. Mies on Suomessa yhteensä vuoden päivät, lähtee keväällä takaisin kotimaahansa. Tällä välin soitetaan ainakin yksi keikka, yksi lyhyempi veto tehtiin myös. Kamojen kanssa on ollut vähän kikkailua, kun ei tälle väliajalle välttämättä kannata omia rumpukamoja hommata...mutta kuitenkin aika vähän. Tälleen sivusta seuranneen näkökulmasta lähtisin jokseenkin tämmöisiin ratkaisuihin: kotimaan bändiin uusi jäsen sille ajalle, minkä vaihto-oppilasaika kestää. Uudelle jampalle tehdään selväksi, että ratkaisu on tilapäinen. Voi mennä tietysti hankalaksi, jos kyseessä on bändin liideri. Vaihdossa ollessa sitten johonkin bändiin pitämään tatsia yllä, palatessa kotimaan bändi tulille vanhalla kokoonpanolla.
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
Epävirtuoosi
19.01.2009 23:14:49
Juuri näin! Samaa olen itekki ajatellu kunha sen sais toiminaan.
"saatanan tonttu mä upotan sut suohon"
Simo78
19.01.2009 23:26:43
kotimaan bändiin uusi jäsen sille ajalle, minkä vaihto-oppilasaika kestää. Uudelle jampalle tehdään selväksi, että ratkaisu on tilapäinen. Voi mennä tietysti hankalaksi, jos kyseessä on bändin liideri. Vaihdossa ollessa sitten johonkin bändiin pitämään tatsia yllä, palatessa kotimaan bändi tulille vanhalla kokoonpanolla.

Tämä vaihtoehto ei kyllä välttämättä tule kauhean hyvin toimimaan. Se voi olla, että takasin tullessa bändi on päättänyt, että vaihto-oppilasvuoden aikainen jätkä onkin nostettu varsinaiseksi jäseneksi...
Da Make
20.01.2009 19:06:15
Riippuu tasan bänditoiminnan vakavuusasteesta ja bändikavereiden luonteesta.
Itse en jaksa katsella soutamista mihinkään suuntaan, joko ollaan mukana tai ei olla.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
kivi
21.01.2009 17:07:28
Tämä vaihtoehto ei kyllä välttämättä tule kauhean hyvin toimimaan. Se voi olla, että takasin tullessa bändi on päättänyt, että vaihto-oppilasvuoden aikainen jätkä onkin nostettu varsinaiseksi jäseneksi...

Riippuu vähän miten on sovittu. Maailmassa on kumminkin mun käsityksen mukaan enemmän sellaisia hyviä soittajia, jotka jaksaa vuoden verran sivutoimisena tuurata bändissä, kuin soittajia jotka ehtii ja tahtoo omistautua bändille vakipohjalta.

Paitsi tietysti jos se bändi nousee uuden jäsenen myötä ihan uusiin sfääreihin. Yhtyekemia on vaikea asia.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Simo78
21.01.2009 22:29:40
Riippuu vähän miten on sovittu. Maailmassa on kumminkin mun käsityksen mukaan enemmän sellaisia hyviä soittajia, jotka jaksaa vuoden verran sivutoimisena tuurata bändissä, kuin soittajia jotka ehtii ja tahtoo omistautua bändille vakipohjalta.

Onko tuossa lukio-iässä noin?

Paitsi tietysti jos se bändi nousee uuden jäsenen myötä ihan uusiin sfääreihin. Yhtyekemia on vaikea asia.

...
kivi
21.01.2009 22:45:37
Onko tuossa lukio-iässä noin?

Kyl mä luulen, että lukioiässäkin toimii sellainen, et varsinkin jos pyytää vähän paremman tuuraajan niin tää viihtyy kyllä bändissä vuoden mut haluaa ennemmin kuitenkin kasata omaa bändiä. Riippuu tietysti monesta asiasta, ei vähiten siitä ollaanko kaupungissa vai maalla ja minkä kokoisessa paikassa ja paljonko soittajia nyt ylipäätään tuntee.

Lukioaikaan kyllä treenaaminen on aika totaalista.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Epävirtuoosi
22.01.2009 00:38:03
No siis joo lukiossa olen. Vaihtoehtoja on tullu mietittyy, kun tän kokosessa kaupungissa kumminkin riittää niitä ei-niin-vakavia soittajia. Enemmänkin kyse on muista jäsenistä tässä asiassa.
Just because you're better than me, doesn't mean I'm lazy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)