Aihe: Löysin vanhan demokasetin!
1 2
Exhausted
05.09.2005 12:20:13

Olin käymässä porukoilla ja pengoin vanhoja tavaroitani ja käsiin osui pari tutun näköistä kasettia. Otin ne mukaan ja kuuntelin yön tunteina. Sieltä löytyi jotain Exhausted-bändin esiasteen Blamen treenisdemoja vuodelta 1999. Tuli todella nostalginen olo kuunnella vanhoja biisejä.

En muistanut esimerkiksi että kitarasoolot olivat niin pitkiä, tai että olisin soittanut siihen aikaan niinkään hyvin. Kitarasaundini sen sijaan on aivan hirveä ja epävireinen, sekä käytän chorusta ja flangeria aivan kamalilla tavoilla ja liikaa. Lauluääneni on todella epävarma ja matala. Kaikenkaikkiaan biiseissä on paljon naurunaiheita, mutta hauska tietysti nähdä että johonkin on edistytty.

Tässä siirrellessäni löytöjäni tietokoneelle digitaaliseen talteen tuli mieleen että onko mahdollisesti muille sattunut vastaavia löytöjä? Tai, tykkäättekö edes fiilistellä vanhoja biisejänne?
Wk
05.09.2005 12:25:15 (muokattu 05.09.2005 12:27:18)
Bändimme Escape on kans kyl ollut kova äänittämään, lähinnä treenejä ollaan nauhotettu vanhalla mankalla, ei varsinaisesti siis demoiltu. Itsekin tässä about viikko takaperin tutkiskelin kasettivarastoani että josko joutais jo roskiin tai jonnekkin arkistoon kun ei niitä tule kuunneltua, mutta juuri noita äänitteitä en kyllä raaski pois heittää, sieltä pystyy bongaamaan unohdettuja riffejä ainaskin jos ei muuta.

Ransom-nimisen ex-bändimme ensidemoa minulla ei valitettavasti enää ole ehjänä, joten pitäisi kyllä ottaa johonkin entiseen jäseneen yhteyttä jotta sen itselleen saisi... siinä on sentäs ensimmäinen koskaan säveltämäni biisi :)
WK
Hannu H.
05.09.2005 14:51:48

Oli se mielenkiintoista kun koneen syövereistä pulpahti tuossa eräänä iltana ensimmäinen nauhoitukseni ikinä! Oma biisi ja kaikki :D

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/wanhat/hannu_h_-_kesis.mp3

Pistinpäs nettiin kaikkien kiusaksi. Miksaus on... krhm... perin erikoinen =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Super-Jari
05.09.2005 15:25:31
Joskus tulee kuunneltua vanhoja black metal bändin treeninauhoja huumorimielellä. Jostain vuodelta 97-99.

Hirveää paskaa.
SSilver
05.09.2005 17:37:43
Tasan vuosi sitten nauhoitetun aivan ihkaensimmäisen kappaleemme treenikämppänauhoitus löytyi tietokoneeni syövereistä.

Nauhoituksen jälkeen kappale kuulosti satumaiselta ja mahtavalta. Laulutkin (minä = laulaja) menivät silloin hirveän hyvin.
Väärin. Se on karmeinta paskaa, mitä olen ikinä kuullut. Kyllä ollaan treenattu ja petrattu.
Volle
05.09.2005 17:49:56
hoho! mäkin olen joskus törmännyt omiin jopa ala-asteaikaisiin äänitysyritelmiin. Tavallaan ne on ihan hauskoja, vaikkei niitä oikein muille kehtaa soittaa. Tosin eivätpä ne nykyisetkään mitään alansa huippua edusta. Toki on niissä jotakin kehitystäkin tapahtunut vuosien varrella.
Nam.
Teijo K.
05.09.2005 18:05:00

Tässä siirrellessäni löytöjäni tietokoneelle digitaaliseen talteen tuli mieleen että onko mahdollisesti muille sattunut vastaavia löytöjä? Tai, tykkäättekö edes fiilistellä vanhoja biisejänne?

Tossa muutama kuukausi sitten löysin joitain demoja -80-90 -lukujen taitteen bändivirityksistä. Lauluääneni kuulosti paikoin kyllä huomattavasti kivemmalta kuin nykyään. Melkein harmitti. Musiikki nyt oli sellaista pöhlöä... Muttta nostalgiafiilis oli kova.
Munsta.
kivi
05.09.2005 19:11:45
Jeps,

äskettäin piti erään levynteon yhteydessä kuunnella sen ihkaensimmäisen bändini ikinä, demoja ja treeninauhoja. Tai no, toisen, mutta ensimmäisen millä lopulta sitten levytettiinkin.

Kävi ilmi, että mulla oli joku vimma kokeilemiseen ja musiikin pakonomaiseen uudistamiseen jo silloin. Nauhoilta kävi selvästi ilmi, että olin vuonna 1979 pakottanut muut kuuntelemaan, kuinka patteri loppuu fuzzpedaalista, noin kolme varttia yhtä soittoa. DÄK DÄK DÄk DÄk Däk Däk däk däk... Ja tietysti aivan lumoutuneena tuosta ylimaailmallisesta soundista.

Samoin kävi ilmi, että mä olin noin vuonna 1980 konstruoinut mekaanisen rumpukoneen kaikkien kiusaksi. Laite koostui vanhasta levysoittimesta, jossa oli portaaton nopeudensäätö, ja kompit tehtiin liimaamalla erilaisia teipinpaloja levylautaselle, niin että äänirasia (josta neula oli vaihdettu jonkinlaiseen enemmänkin naulaa muistuttavaan) törmäili niihin erilaisin äänin.

Punk oli tosiaan laaja alue mulle.
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Exhausted
05.09.2005 22:34:21

Samoin kävi ilmi, että mä olin noin vuonna 1980 konstruoinut mekaanisen rumpukoneen kaikkien kiusaksi. Laite koostui vanhasta levysoittimesta, jossa oli portaaton nopeudensäätö, ja kompit tehtiin liimaamalla erilaisia teipinpaloja levylautaselle, niin että äänirasia (josta neula oli vaihdettu jonkinlaiseen enemmänkin naulaa muistuttavaan) törmäili niihin erilaisin äänin.

Plussa tästä!
salmivaara
06.09.2005 11:27:01 (muokattu 06.09.2005 11:27:19)

Jeps,

äskettäin piti erään levynteon yhteydessä kuunnella sen ihkaensimmäisen bändini ikinä, demoja ja treeninauhoja. Tai no, toisen, mutta ensimmäisen millä lopulta sitten levytettiinkin.

Milloin kyseinen levy olisi tarkoitus julkaista?

EDIT: Siis onhan tässä puhe Sekundasta?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Wk
06.09.2005 13:26:38
PARANOID

Pistinpä nettiin vanhan Escape-äänityksemme, veikkaisin että äänitetty joskus vuonna 2003. Tämä äänitettiin täysin livenä ja ilman kummempia valmisteluja, biisi ei taida ihan oikein edes mennä, mutta kyllä siellä sooloakin on jossain välis :D Tässä oli aika selkeä rajaus "miksauksen" suhteen:

Minä - Vasen kaiutin
Rumpali - Keskellä
Toinen kitaristi - Oikea kaiutin

Huomasin että kylläpäs soitan eleettömästi verrattuna toiseen kitaristiin joka pistää huiluääniä joka väliin :)

http://www.japo.fi/~vikniivi/musa/paranoidi.mp3
WK
Jumina5/6
06.09.2005 15:06:04 (muokattu 06.09.2005 15:08:44)
Olisi tuolla kaapissa joku melki 10-v sitten nauhoitettu kelanauha, jollain 8-raiturilla tehty. Ei vaan löydy vehkeitä sen kuunteluun.

Olisi kyllä mukava löytää esim. kasetteja joihin harjoittelin alkuaikoina sooloja. Muistan että soitin ensin lähes 10 minuuttia neljää sointua kasetille, jonka jälkeen toisen kanavan johto toiseen dekkiin, ja kitaraa toiseen kanavaan. Jonkinlainen muistikuva on että tällä alkeellisella 2-raiturilla tehdyt 'tuotokset' olisivat hauskaa kuultavaa nykyään..
Jos metsässä kaatuu puu, eikä kukaan ole maistamassa sitä, minkä värinen se silloin on?
Dr.Rubber
06.09.2005 19:32:31
Oli se mielenkiintoista kun koneen syövereistä pulpahti tuossa eräänä iltana ensimmäinen nauhoitukseni ikinä! Oma biisi ja kaikki :D

Pistinpäs nettiin kaikkien kiusaksi. Miksaus on... krhm... perin erikoinen =)

Eipä suotta ole hyvä! Tää on mahtava.
Ja se on sitten: Tärbä-tärbä-kosh! ja nukkumaan. - ÄM 17.02.2005 23:37:39
mr_b
06.09.2005 23:15:03

Tuo basso on hypnoottinen. Eihän tämä mikään ihan huono ole, pienemmällekin pohjalle on perustettu Suomessa indiebändiuria. :-)

Kaivoin jokin aika sitten esille edesmennen yhtyeen (tai oikeastaan sen kahden erinimisen version) 5 studiodemoa. Ensimmäinen nauha (jopa aikanaan kehuttu) kuullosti jopa ihan hyvältä. Sitten alettiin tehdä oikein hienoa ja nauhoitusten "taiteellinen" taso nousi ja samoin myös musiikin ikävyysarvo. Pieni itsekritiikki ja ulkopuolinen tuottaja olisivat olleet tarpeen :-)

Oudointa oli kun löysin yhtyeversio 1:n viimeiseltä studiodemolta biisin, jota en muistanut ollenkaan. Me kyllä siinä soitimme ja biisi vaan oli ilmeisesti nauhoitettu aika tuoreena ja sitten unohtunut yhtyeen muuttuessa muotoon 2. Todella hassu tunne kuunnella itseään ulkopuolisen korvilla uppo-oudon biisin parissa.

Ainoa millä oli mitään todellista arvoa oli viimeisen demon viimeinen biisi, pieni halvan rumpukoneen säestyksellä esitetty popkipale kitaristin avioerosta. Se oli edelleen kaunis, muu oli aika tylsää.

Ja tietysti kaapin pohjalta löytyy myös sen _ihan_ ensimmäisen yhtyeen treenikämppädemoja. Sisältönään mm. 3 minuuttia pelkkää ZZ Topin Sharp Dressed Manin säkeistön teemaa (muuta ei osattu) kitarasoundilla, joka muistuttaa ihan kampaa ja paperia. Ja kappale nimeltä Fuckin' In The Fuckin' Fuck, jossa on pölynimurisoolo. Ja kappale nimeltä Destroy. Ja kappale nimeltä Fuck. Ja...no niin, ymmärtänette yhtyeen lyyrisen linjan. :-)
Assume the position!
JCM
06.09.2005 23:29:23 (muokattu 06.09.2005 23:33:21)

Ai että, makiaa!!! Hyvin käynnistyy komppi ton intron jälkeen:) Haaa!! Tää on kyllä mahtava, sanoitukset on kerrassaan loistavat. JESS! 'tana, ku tulee hymy huulille!

Mun startti studiossa:

Ihka- ensimmäiseltä demolta missä olen ollut messissä.. ei tosin ihan eka bändi ollut.. tais olla peräti toinen ns oikea bändi:)

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=53932

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=54039
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
IommI
13.09.2005 10:38:12
Biisejä on melkein meidän pakko nauhoittaa ku niitä tulee ku apteekin hyllyltä ja kaikkia ei muista... helvetin mukava niitä on kuunnella jälkeenpäin ja naureskella omia hölmöyksiä...ja välillä niistä löytyy hyvääkin tavaraa...
Hassel
15.09.2005 12:57:51 (muokattu 15.09.2005 12:58:06)

Aika kova biisi! Kovat sanotukset ja varsinkin noi "hammond" ja kitarasoolot! Tuli Walk Don't Run mieleen.
Ei muuta kun happy rock and roll
TheWickerMan
18.09.2005 10:03:11
PARANOID

Pistinpä nettiin vanhan Escape-äänityksemme, veikkaisin että äänitetty joskus vuonna 2003. Tämä äänitettiin täysin livenä ja ilman kummempia valmisteluja, biisi ei taida ihan oikein edes mennä, mutta kyllä siellä sooloakin on jossain välis :D Tässä oli aika selkeä rajaus "miksauksen" suhteen:

Minä - Vasen kaiutin
Rumpali - Keskellä
Toinen kitaristi - Oikea kaiutin

Huomasin että kylläpäs soitan eleettömästi verrattuna toiseen kitaristiin joka pistää huiluääniä joka väliin :)

http://www.japo.fi/~vikniivi/musa/paranoidi.mp3

No voi helvetti tää oli vitun hyvä :D karut saundit ja helvetin karut soolot :D
Drink, Drank, Punk
Diablero
20.09.2005 18:59:17
Löysin kans jotain 14v nauhotuksia c-kasetilta. Sehän oli jotain hirveetä hc-punkkia. Hahaha.
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
migeboy
24.09.2005 15:56:08
Oonhan minäkin joskus löytänyt ihan vanhoja demoja, Hautajaiskomitean (jos joku tietää tai muistaa vielä) ensimmäinen demonauha vuodelta 2001, kysehän on siis C-kasetista. Sai kyllä oikeasti tosi hyvät naurut kun kuunteli sitä. Nyt on täsä muuton jälkeen onnistunut häviämään johonkin muuttolaatikoiden pohjalle, mut pistän kyl täs koneelle kun löydän sen uudelleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)