Tb 25.07.2006 10:29:54 | |
---|
Moi. en oikein tiedä olisiko pitänyt laittaa tänne vai aloittelijoihin.. Mutta tilanne on nyt sen kaltainen, että soittorintamalla jatkunut hiljaiselo päättyy nyt, sillä minut pestattiin bändiin soittamaan kitaraa ja laulamaan. Tämä on oikein iloinen uutinen ja varsinkin laulamisesta olen kovin kiinnostunut. Kuitenkin minua vähän arveluttaa, kuinka pystyn olemaan mukana bändissä, missä kaikki ovat soitelleet jo reilun kymmenen vuotta ilman minkäänlaisia taukoja. Oma soittotaito ei kovin hyvä ole koskaan ollut ja neljän vuoden totaalisoittamattomuus tuskin on sitä parantanut. Minulla onkin nyt aikamoiset paineet; puolessatoista viikossa pitäisi oppia parikymmentä uutta biisiä, ja jos jollain ihmeellä sattuisinkin oppimaan biisit, niin eniten hirvittää, että suostuuko suu ja käsi pelittämään enää yhdessä. En onneksi joudu laulamaan kaikkia biisejä, eli voin joissain biiseissä keskittyä pelkkään soittamiseen. Pelottaa myös, että saanko potkut bändistä, koska olen näin surkea.. Jos jollain on lohduttavia sanoja, tai samanlaisia kokemuksia, niin pistäkää tulemaan. jospa ahdistus vähän hellittäisi. And finally, 12 points go to Finland!!! |
Jani The Rock 25.07.2006 10:53:41 | |
---|
Puolessatoista viikossa pitäs oppia parikymmentä uutta biisiä? Toi tuntuu kyllä suhteellisen mahdottomalta. Eikö vois vetää vähän lyhyempää settiä? Onko toi cover-matskua vai omaa? Jos ne 20 biisiä ei puolentoista viikon jälkeen mee ja sä saat siksi fudut, niin silloin vika on kyllä jossain ihan muualla kuin teikäläisessä. Ei oo tarkoitus lannistaa, mutta tuntuu jotenkin... no, suoraan sanottuna hullulta. Eipä silti. Kun mä menin ekaan bändiin ja ekaan kokoontumiseen, mulle lyötiin paperilappu kouraan ja mikrofoni toiseen kouraan. "Tossa on sanat, senkun rupeet huutamaan. Nyt tehdään demo". Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
Simo78 25.07.2006 11:01:57 (muokattu 25.07.2006 11:02:32) | |
---|
Kova on aikataulu munkin mielestä! 8 biisiäkin riittää jo keikalle... Itellä ei oo kokemuksia, mutta laulajallamme oli vähän sama tilanne, kun liittyi bändiin pari vuotta sitten. Ei ollu moneen vuoteen laulanu eikä soittanut. Ei ollu kylläkään noi kiire aikataulu. tsemiä vaan, kyllä se sieltä lähtee... Eipä silti. Kun mä menin ekaan bändiin ja ekaan kokoontumiseen, mulle lyötiin paperilappu kouraan ja mikrofoni toiseen kouraan. "Tossa on sanat, senkun rupeet huutamaan. Nyt tehdään demo". Aika HC:ta! Tulikos hyvä nauha? |
Tb 25.07.2006 11:11:12 | |
---|
Covereitahan nuo on ja suurin osa ihan tuttuja. Siis puolentoista viikon päästä on ekat treenit, ei suinkaan keikka, mutta olisi kyllä hyvä osata jo jotain treeneihin mennessä, ettei kaikki aika mene siihen, että muut joutuvat kädestä pitäen neuvomaan, missä mennään. Helppoa ei tule olemaan, sillä treenaaminen vaatii aika paljon aikaa. en sitten tiedä mistä ajasta tingin. työajasta tietty voisi aloittaa :) Onneksi muut bändin jäsenet ovat vanhoja tuttuja, joten uskoisin että ymmärrystä ja joustoa riittää. And finally, 12 points go to Finland!!! |
Jani The Rock 25.07.2006 11:17:46 (muokattu 25.07.2006 11:19:47) | |
---|
Aika HC:ta! Tulikos hyvä nauha? No tulihan siitä melekosta meininkiä... 8) Ai, olikin vasta treenit tulossa eikä keikka... Sehän on sitten asia erikseen. Oliskin ollut kova pieti jos olis pitänyt tossa ajassa reenata 20 bändin omaa biisiä. Mutta tottakai se jännittää, etenkin kun on vielä ollut pitkään taukoa soittohommista. Vaan kyllähän se siitä hyvin menee, eiköhän bändin muut tyypit ymmärrä ottaa ns. iisisti myöskin. Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista! |
oiva tumpeloinen 25.07.2006 14:43:08 | |
---|
Mä en usko tuon homman olevan mikään ylipääsemätön este. Pitempään soittaneet kyllä tunnistaa taidon ja/tai kehityskelpoisuuden kaikesta huolimatta. Tai ainakin pitäisi tunnistaa. Uutta jäsentä bändiin ottaessa pitää kuitenkin ottaa huomioon tulokkaan jännitys, mahdolliset tauot ja muu elämäntilanne. "Tatsin" kuitenkin huomaa aina, olkoonkin kuinka ruosteessa tahansa. Tai ei välttämättä enään vuosikymmenten taukojen jälkeen, mutta varmasti ymmärrät pointin. =) Muutenkin noin ison setin toimivaksi treenamista viikon varoituksella ei mun mielestä voi edellyttää kuin maksetulta ammattilaiselta. Tuommoisesta läjästä biisejä mä henkilökohtaisesti katsoisin kaikki biisit sinne päin mentaliteetilla ja pari niistä sitten paremmin. Omiin kykyihin helpoimmilta tuntuvat jutut paremmin katseluun, niin muut voivat sitten todeta jotenkin sen osaamisen kämpillä. Näin saadaan jotain "valmista" soitettavaa heti sinne kämpille, että saadaa jotenkin aloitettua koko homma ja toisaalta jää vähän vielä sinne hiottavaakin. Treeneissä annat palaa täysillä sen mitä olet ehtinyt käydä kunnolla läpi ja kerrot rehellisesti, mitkä vaatii vielä tekemistä. Uuden jäsenen kuuntelussa mua ainakin eniten kiinnostaa, huomaako hän itse omat virheensä. Jos huomaa, on homma jo melkein hanskassa. Ne voidaan korjata. Mutta jos ei huomaa, on tilanne jo vähän vaikeampi. Rennosti sinne sekaan vain. Treenikselle mennään kuitenkin_treenaamaan_niitä juttuja. Niiden pitää olla kunnossa vasta lavalle mennessä. Keskustelunkin pitäisi vähän helpottaa jännitystä, jos muut on jo ennestään tuttuja. Ja sitten ei muuta kuin lycka till..... =) |
Tb 25.07.2006 15:14:26 | |
---|
Kiitokset kommenteistanne, nyt ehkä jänskättää vähän vähemmän. And finally, 12 points go to Finland!!! |
Lennu 25.07.2006 21:10:25 | |
---|
Oiva Tumpeloinen ansaitsi plussan. Näin se juuri menee. Tottakai aluksi aina jännittää ;) |
Torniojaws 25.07.2006 22:01:28 | |
---|
Puolessatoista viikossa pitäs oppia parikymmentä uutta biisiä? Toi tuntuu kyllä suhteellisen mahdottomalta. Eikö vois vetää vähän lyhyempää settiä? Onko toi cover-matskua vai omaa? No, itse opettelin uuden bändin koko senhetkisen materiaalin, eli 8 biisiä, kahdessa päivässä kun siihen liityin (Coldway siis) :P |