Aihe: Kaipuu keikalle vai keitolle?
1 2 3 4
Perza
16.07.2006 12:31:35
Tällanen tuli mieleen, sulla on keikkaileva bändi, sanotaan vaikka jotain 1keikka/kk, ni kumpaa kaipaat noissa väleissä enemmän, sitä että pääset soittaan yleisölle vai sitä, että pääset keikan jälkeen hikisenä ja kaikkes antaneena juomaan kylmää olutta tuoppi tolkulla ja poriseen kavereiden kanssa.
Turhaa
JCM
16.07.2006 12:38:45

Tällanen tuli mieleen, sulla on keikkaileva bändi, sanotaan vaikka jotain 1keikka/kk, ni kumpaa kaipaat noissa väleissä enemmän, sitä että pääset soittaan yleisölle vai sitä, että pääset keikan jälkeen hikisenä ja kaikkes antaneena juomaan kylmää olutta tuoppi tolkulla ja poriseen kavereiden kanssa.

Sitä että pääsen soittamaan.

Olutta voi muutenkin litkiä hikisenä ja kaikkensa antaneena..:)
Täällä Grazy Mama & the Sidekicks livematskua, kuuntele ja kerro mitä tykkäsit!
Perza
16.07.2006 12:42:54
Sitä että pääsen soittamaan.

Olutta voi muutenkin litkiä hikisenä ja kaikkensa antaneena..:)

Toisaalta joo. Ittellä on aina tajuton kaipuu keikalle, mutta sitte ku on näitä tapauksia, että pitä lähteä samantin kämpille, ni tulee sellanen fiilis, että jotain jäi puuttumaan. Ei sillä, että se juominen olis se pointti, mutta jotenki vaan on tärkeää keikan jälkeen kerrata keikan hyviä hetkiä ja nauraa töpeille jne.
Turhaa
Jani The Rock
16.07.2006 13:03:27

En juo olutta ja keikan jälkeen olen yleensä aika väsynyt ja kärttyisä.

Menen keikalle tehdäkseni hyvän soundcheckin, kait. ;)
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Torniojaws
16.07.2006 13:04:38

Keikalle. Ei tule keittoa juotua ;P
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Nelikielipiru
16.07.2006 13:42:10 (muokattu 16.07.2006 13:43:49)

Keikalle tottakai, ensi "työ" ja sitten huvi jos on mahdollisuus. Ainakin mun etiikan mukaan pitää tietää rajansa ja niistä _ei_ lipsuta tai edes anneta mahdollisuutta lipsua. Jos mulla on pienikin pelko että joku lipsuu niin sitten menee se yksikin kalja piiloon ja sen saa sitten keikan jälkeen käteensä miellyttävän kylmänä ja vaikka valmiiksi avattuna.

Vaikka ite oon ajoittain aikas kova viinamäenmies niin silti en hyväksy moista, koska onhan se kumminkin ns. kunnia asia päästä keikalle.

Edit. asiaa lisää.
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Perza
16.07.2006 13:57:59
Keikalle tottakai, ensi "työ" ja sitten huvi jos on mahdollisuus. Ainakin mun etiikan mukaan pitää tietää rajansa ja niistä _ei_ lipsuta tai edes anneta mahdollisuutta lipsua. Jos mulla on pienikin pelko että joku lipsuu niin sitten menee se yksikin kalja piiloon ja sen saa sitten keikan jälkeen käteensä miellyttävän kylmänä ja vaikka valmiiksi avattuna.

Vaikka ite oon ajoittain aikas kova viinamäenmies niin silti en hyväksy moista, koska onhan se kumminkin ns. kunnia asia päästä keikalle.

Edit. asiaa lisää.

Niin no, ei tässä nyt keikan aikana juomisesta puhuttukkaan eikä päissään soittamisesta vaan keikkailusta ja jälki fiilistelyistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Turhaa
Nelikielipiru
16.07.2006 20:17:34

Niin no, ei tässä nyt keikan aikana juomisesta puhuttukkaan eikä päissään soittamisesta vaan keikkailusta ja jälki fiilistelyistä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No mä olen todella pahoillani jos nyt pilasin sun treedin kirjoittamalla tähän, lupaan etten enään koskaan koske pitkällä näppikselläkään sun ketjuihin jos teen sun olon noin piinaavaksi. PISTE!
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Perza
16.07.2006 21:46:24
No mä olen todella pahoillani jos nyt pilasin sun treedin kirjoittamalla tähän, lupaan etten enään koskaan koske pitkällä näppikselläkään sun ketjuihin jos teen sun olon noin piinaavaksi. PISTE!

No just! Ei ollu kyllä tarkoitus loukata. Vastasin vaan ivallisesti ja tuomitsevasti kirjoitettuun viestiin!

No mutta, jos vaikka muotoillaan asia näin, että miten isona osana keikkaa pidätte keikan jälkeisiä fiilistelyitä. Itse pidä noita jälki maininkeja isossa arvossa, ku sillon on aikaa olla bändin äijein kanssa olla ihan vapaalla, ilman että olis jotaki ressiä treeneistä tai zekeistä, Onhan se hieno fiilis, ku ADRENALIINI pikku hiljaa poistuu kylmän oluen avustuksella elimistöstä ja saa nauttia työnsä tuloksista!

Tietenki vähä eriasia jos niitä karvaturpia näkee koko ajan muutenki, mutta meillä nyt osaa näkee vaan keikalla kesän olosuhteiden pakosta.
Turhaa
BaariMikko
16.07.2006 23:46:18

Soittamaan, tietysti. Kun soittimiin on investoinut fyrkkaa ja biisien treenaamiseen omia henkisiä voimavarojaan, niin olishan se nyt varsinaista tuhlausta lähteä sen jälkeen keikalle ainoastaan lärvien motivoimana. Onhan se hyvän keikan jälkeen mukavaa ottaa pari bisseä ja huilata hetki hyvässä porukassa, mutta eihän se nyt todellakaan ole se syy, miksi tätä teen - eikä niihin mukaviin keikanjälkeisfiiliksiin pääse soittamatta ensin hyvää keikkaa.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Jonte
17.07.2006 07:51:34

Soittaminen on se miksi sinne mennään. Toki maistuu sitten huurteinenkin keikan jälkeen, jos on tilaisuus.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
jogo3000
17.07.2006 08:02:14

Omalta kohdalta keikanjälkeinen baarissa notkuminen vain pilaa sen jälkifiiliksen ja korvaa sen jollain muulla. Kaikkein parasta on roudata kamat pois heti keikan jälkeen ja mennä kotiin rauhoittumaan.
saastara
17.07.2006 09:12:48
Itseäni kiehtoo jälkifiilistelyä enemmän melkein se odotus ennen keikkaa.. Minusta olisi outoa jos pitäisi mennä lavalle 'kylmiltään'. Minusta se viiden tunnin odotus, säätö, jännitys ymv jutut ovat erottamaton osa keikalle lähtöä..
Lisää middleä.
Perza
17.07.2006 10:04:36
Itseäni kiehtoo jälkifiilistelyä enemmän melkein se odotus ennen keikkaa.. Minusta olisi outoa jos pitäisi mennä lavalle 'kylmiltään'. Minusta se viiden tunnin odotus, säätö, jännitys ymv jutut ovat erottamaton osa keikalle lähtöä..

Tässä meikä on kyllä aika samaa mieltä. Oli tosi outoa tulla festareille 30min ennen keikkaa ja hypätä lauteille ilman zekkiä. Yritä siinä sitte antaa kaikkes :)
Turhaa
saastara
17.07.2006 10:11:39 (muokattu 17.07.2006 10:11:49)
Tässä meikä on kyllä aika samaa mieltä. Oli tosi outoa tulla festareille 30min ennen keikkaa ja hypätä lauteille ilman zekkiä. Yritä siinä sitte antaa kaikkes :)

Minä voisin oikeastaan ihan hyvin tulla toimeen checkiä.. Enemmän pidän siitä kun istutaan lavan reunalla ilman mitään järkevää tekemistä pari tuntia ja hoetaan koko ajan: 'jeah! ny ollaan keikal..', "ni'i", 'k00l', "eiks ookki,,"

E: :)
Lisää middleä.
Teijo K.
17.07.2006 10:14:23

Omalta kohdalta keikanjälkeinen baarissa notkuminen vain pilaa sen jälkifiiliksen ja korvaa sen jollain muulla. Kaikkein parasta on roudata kamat pois heti keikan jälkeen ja mennä kotiin rauhoittumaan.

Tämä, tai sitten orkesterin kaverien kanssa istua iltaa ilman viinaa. Rauhallinen ja hiljainen ympäristö, ehkä jotain pientä purtavaa. Toimii.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Jani The Rock
17.07.2006 10:27:06

Juurikin näin. Rauhaa ja hiljasuutta siinä kaipaa.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Perza
17.07.2006 10:44:03 (muokattu 17.07.2006 10:44:16)
Onhan seki tullu koettua, että kahden päivän keikka ja toisenä päivänä klo.15:sta yö kahteentoista istuttiin baarissa ja odotettiin keikan alkua. Siinä ku 9h pelas triviaalia ja joi kahvia, ni alko pikkusen keikan fiilistelyt kypsyttään.
Turhaa
saastara
17.07.2006 10:50:48
Onhan seki tullu koettua, että kahden päivän keikka ja toisenä päivänä klo.15:sta yö kahteentoista istuttiin baarissa ja odotettiin keikan alkua. Siinä ku 9h pelas triviaalia ja joi kahvia, ni alko pikkusen keikan fiilistelyt kypsyttään.

Liika on toki aina liikaa.. Legendaarisin tämmöinen tapahtui Numutin Br-musikaalin kenraaliharjoituksissa. Yhdeksän maissa käskettiin paikalle ja sanottiin, että sound check alkaa siinä yhden kahden välillä.. Niinhän se sitten alkoikin mutta 12 tuntia myöhässä.. Ei naurattanut silloin.. :)
Lisää middleä.
kivi
17.07.2006 13:12:04 (muokattu 17.07.2006 13:13:55)

Tervetuloa vaan maailmaan. Jos odottelu kypsyttää, olet väärällä alalla - soittohommista on 99% odottelua.

Keikkapäivät eivät ole sen kummempia juomapäiviä kuin muutkaan päivät, ennemminkin päinvastoin, koska jos illalla pitää soittaa keikka, pitää sitä omaa dopinkia alkaa valvoa tarkasti jo puolen päivän aikaan että lääkitys on varmasti sopiva ja kunnossa kun mennään lavalle. Niin ollen mitä pidemmälle ilta joutuu, sitä vähemmän on edes mahdollisuutta ottaa vaikkapa olutta - keikan jälkeen palataan sitten takaisin usvaiseen arkeen.
:-)

Yleensä kyllä käy, että jos on vaikka kahden viikon rundi, eli 12-13 keikkaa ja välissä väistämätön vapaa maanantai, siinä joskus kuudennen, seitsemännen keikan kohdalla ei enää tee mieli juoda vaikka mikä olisi.

Humalassa oleminen on jos ei sopimatonta, ainakin merkki puutteellisesta kontrollista. Keikalla ei ole sopivaa olla humalassa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)