Aihe: Bändin tulevaisuus.
1
Samppa90
26.05.2006 21:38:39
Elikkä vedettiin vähän aikaa sitten eka keikka ja biisejä oon ruvennu enemmän työstämään jne..Ja kesällä mennään nauhottamaan demo jossa on 4 biisii.Muuten asiat on hyvin ,mutta mistä me saahaan keikkoja!Asutaan nimittäin paikassa nimeltä savonlinna jossa ei oo kun pari hassuu paikkaa pitää konsertti ja vielä kun ainaki mun tietääkseni täällä ei oo kun pari hevi tai yleensäki jotain bändii meijän lisäks!Nii miten saatas järkättyy keikkoja?
Hevi-Mies on eri mies.
Heikki
26.05.2006 21:56:57 (muokattu 26.05.2006 21:57:29)

Kannattaa olla tekemättä mitään ja odottaa puhelimen vieressä että keikkatarjouksia rupee satamaan taivaalta.
uruttaja
26.05.2006 21:58:19
Kannattaa olla tekemättä mitään ja odottaa puhelimen vieressä että keikkatarjouksia rupee satamaan taivaalta.

Saako tuolla taktiikalla keikan ihan joka vuodelle?
Heikki
26.05.2006 21:59:56

Sanoisin että yhden tai kaksi seuraavan 50 vuoden aikana
superfly
26.05.2006 22:02:36
ainaki mun tietääkseni täällä ei oo kun pari hevi tai yleensäki jotain bändii meijän lisäks!Nii miten saatas järkättyy keikkoja?

Tä? Noin 90 prosenttia Mnetin bändeistä soittaa jonkin sortin heviä tai metallia. Ja bändejä on aivan tolkuton määrä täällä.....
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
gorgonoidi
26.05.2006 22:18:15

täällä ei oo kun pari hevi tai yleensäki jotain bändii meijän lisäks!Nii miten saatas järkättyy keikkoja?

Eikös se oo vaa hyvä että ei oo kilpailijoita? Voittehan te yrittää itse järjestää keikkoja. Kyllä niitä aina pitäs löytyy.
uruttaja
26.05.2006 23:19:18
Sanoisin että yhden tai kaksi seuraavan 50 vuoden aikana

Kerro meille miten sun bändi sai noin murhaavan keikkalistan aikaiseksi.
Heikki
26.05.2006 23:22:40

Kerro meille miten sun bändi sai noin murhaavan keikkalistan aikaiseksi.

Onko sun naamassa jotain vikaa, kun et vitsiä ymmärrä
uruttaja
26.05.2006 23:23:27
Onko sun naamassa jotain vikaa, kun et vitsiä ymmärrä

On oikein vikalista. Vanha paska.

Kiitos samoin.
Joees
26.05.2006 23:39:19
Järkätkää itse niitä keikkoja. Järkätkää jotain "festareita" tai jotain muuta vastaavaa. Ei se niin vaikeeta ole. Niin mekin tehdään. Tai siis kaverit mut mä jeesaan aina kun tarvis on. Demoja lähettelette joka hiton mestaan ja etitte samalla niitä keikkoja. Omatoimisuus on plussaa, sillä pääsee pitkälle. Jos biisit on pommia niin loput hoitunee hyvin pitkälle itsestään.

Eli siis duunia niin perkeleesti ja pommeja biisejä.
Groooove is in heart!

Nurmella ON viikset!
strophe
27.05.2006 13:29:22
Ja kokeilkaa lähettää sitä demoa kaikkiin potentiaalisiin keikkapaikkoihin hyvän saatekirjeen saattelemana. Eli oikolueta se jollakulla suomea osaavalla, pliis?
Helppoa kuin lapsen lyöminen!
DieGr
27.05.2006 15:26:35
Ne pri suht samantyylistä bändiä ja ne pari potenttiaalista keikkapaikkaa nurkilla riittävät hyvin. Otat yhteyttä eka näihi bändeihi ja kysy että kiinnostasko lähtee järkkää keikkaloo ja sitte vaan näiden mestojen järjestäjille soittelemaan. Promootte vaikka ite sitä jos ette saa järkkäreitä jelppiin tarpeeks.
RedDevil
17.06.2006 17:50:56
kheh. näemmä kaikilla savonlinnassa on keikoista pula. tiedoksi vain että savonlinnassa on ehkä kork. pari kertaa jonkunlainen iltama jossa voi muutama bändi käyä runttaamassa. useimmiten nekin on ollu niitä bändejä mitkä on eniten esillä. harvassa on keikkamahdollisuudet niinkuin myös treenikämpät. ja en kyllä usko että paikallisiin paikkohin pääsee itse järjestämään kovinkaan helpolla.
superfly
17.06.2006 17:59:20 (muokattu 17.06.2006 21:48:41)
ja en kyllä usko että paikallisiin paikkohin pääsee itse järjestämään kovinkaan helpolla.

No ei se varmaan helppoa ole mutta ei sua kukaan tule kotoakaan sinne keikoille hakemaan. Keikkojen saaminen vaatii yleensä hirveän määrän työtä, kerjäämistä, anelua ja nöyrtymistä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Teijo K.
17.06.2006 21:47:28

Njoo, meille tuli tolleen pikkasta auki 10kpl viime vuonna. Kännykän kanssa on siitä kätevää ettei tarvitse päivystää kotona, kun voi ottaa puhelimen meshiin melkein minne vaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
julio
20.06.2006 21:53:04
demoa tekemään ja lähettelemään kesän pikkufestareille ja kaikenalisiin kissanristiäisiin. Ja pari päivää levyn lähettämisen jälkeen (ja ehkä jo ennen sitä) kannattaapi soitella kyseessä oleviin paikkoihin. helpommin käy niin kuin odottaa levyn postituksen jälkeen soittoa jota ei koskaan tule. täytyy vaan huorata ankarasti.
" Tragedy is when I cut my finger. Comedy is when you walk into an open sewer and die. " Mel Brooks - Fishbone Soldier #7
superfly
20.06.2006 22:47:59
täytyy vaan huorata ankarasti.

Näinhän se ikävä kyllä on, mutta kyllä tuo tulostakin ennen pitkää tuottaa jos bändi on kiinnostava.
Bald Anus
22.06.2006 00:55:59

Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Sir Härö
30.06.2006 13:16:51
Elikkä vedettiin vähän aikaa sitten eka keikka ja biisejä oon ruvennu enemmän työstämään jne..Ja kesällä mennään nauhottamaan demo jossa on 4 biisii.Muuten asiat on hyvin ,mutta mistä me saahaan keikkoja!Asutaan nimittäin paikassa nimeltä savonlinna jossa ei oo kun pari hassuu paikkaa pitää konsertti ja vielä kun ainaki mun tietääkseni täällä ei oo kun pari hevi tai yleensäki jotain bändii meijän lisäks!Nii miten saatas järkättyy keikkoja?

Vaikkapa järjestämällä musiikkitapahtuman paikkakuntasi työväen-/seuraintalolla.

Näin meidän pändi on turvannut itselleen ainakin yhden keikan joka vuodelle ;)
Tuo toiminta saattaa myös järjestäjät (bändin) usein julkisuuden valokeilaan ja näin ollen lisäkeikkaa on helpompi lähteä hakemaan jos bändillä on edes vähän sitä nimeä.

Hommaatte paikalle muitakin orkestereita limupalkalla. Lipputuloista jää YLEENSÄ vähän käteenkin ja näillä rahoilla on ihan hyvä rahoittaa vaikkapa seuraavaa studio käyntiä.

Ainakin täällä meilläpäin on lähipaikkakuntien bändeillä (metallibändeillä) hyvä yhteishenki ja hyvä bändilista on helppo saada kasaan kun kaikki tuntevat kaikki ja ovat ennenkin tehneet yhteistyötä.
Turpa kiinni ja kuuntele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)