elbowski 18.02.2006 20:46:46 | |
---|
Miten te esitätte tekemänne raakileet ja oikeat biisitkin kavereille? Itsellä tuo Guitar Pron kanssa säätäminen on omalla tavallaan utopiaa, ja siinä turhautuu liian usein. Nytkin kuningasbiisiaihioita keksittynä, enkä vain keksi miten tuoda ne esille. Kertokaa, miten te hoidatte asian. Kiitos. Raivo määrää nuotin |
oiva tumpeloinen 18.02.2006 20:52:56 | |
---|
Jos niitä ei ole tullut nauhoitettua (mitä ei juurikaan koskaan ole :)), niin sitten vaan opetetaan pieni pätkä kerrallaan toisille treeniksellä. Siitä se sitten aikanaan muotoutuu. |
Valdemar 18.02.2006 20:59:49 | |
---|
Otat kaveris kanssa vähän napanderia ja soitat biisin sitten. Päissään paskakin kuulostaa hyvälle (en nyt viittaa mitenkään sun biiseihin hoho), mutta meikälle on käyny näin. Nigga stole my bike. |
superfly 18.02.2006 21:00:59 (muokattu 18.02.2006 21:02:07) | |
---|
Ihan soittamalla kitaralla treeniksellä yleensä. Tietokoneelle nauhoittelen jotain pätkiä myös ja mäiskin rummut softasämpleristä sekvensseriin midikiipparilla ja editoin/kvantisoin tarpeen mukaan. Välttävät demobassot saa myös kitaralla tehtyä. Ei tuota oikein mun mielestä tuon helpommaksi enää saa tehtyä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
oiva tumpeloinen 18.02.2006 21:06:41 | |
---|
Ihan soittamalla kitaralla treeniksellä yleensä. Tietokoneelle nauhoittelen jotain pätkiä myös ja mäiskin rummut softasämpleristä sekvensseriin midikiipparilla ja editoin/kvantisoin tarpeen mukaan. Välttävät demobassot saa myös kitaralla tehtyä. Ei tuota oikein mun mielestä tuon helpommaksi enää saa tehtyä. Mä taas pyrin jättämään noi rummut kokonaan omista sähellyksistä pois. Paitsi tietenkin, jos mulla on oikeasti joku kuningasidea niiden soitosta. Harvemmin kuitenkaan on, kun en rumpuja osaa soittaa ollenkaan. :( Usein pyrinkin tekemään vain omalla soittimella biisit ja jätän loput muiden mietittäväksi. Taas tietenkin sillä kuningasidean poikkeuksella. Välillä biisit syntyvätkin todella kivuttomasti ja kivasti kun muiden kanssa vain jammataan jonkun keksimän pätkän päälle....siinä tulee samalla kaikki soittimet, fillit ja soolot pakettiin. |
elbowski 18.02.2006 21:34:28 (muokattu 18.02.2006 21:36:14) | |
---|
Juu, no tässä on nyt sähelletty jonkinlainen rakenne GP:llä valmiiksi yhdestä biisistä, mutta muut on monimutkaisempia ja taidottomuuteni GP:n kanssa on liiallista. Kai sitä pitää sitten ruveta kädestä pitäen kaikille opettamaan. Mites, teettekö biisit ihan oman mielenne mukaisesti, vai ajatteletteko bändikavereita? Itse väkersin kourallisen metalliveisuja, ja nyt mietityttää, että kannattaako ruveta bändikavereita, jotka eivät metallin soittamisesta yhtä innoissaan ole kuin minä, pakottamaan soittamaan näitä? E. Tosin tänään huomasin, että kun vähän sovelsin biisiä kaikille sopivaksi, niin sain suht. hyvän idean ja rakenteen aikasiksi rempseälle funkkimetallibiisille. Jääpi nähtäväksi mitä tuosta tulee. Raivo määrää nuotin |
L.Ruoska 19.02.2006 01:33:29 | |
---|
Miten te esitätte tekemänne raakileet ja oikeat biisitkin kavereille? Itsellä tuo Guitar Pron kanssa säätäminen on omalla tavallaan utopiaa, ja siinä turhautuu liian usein. Nytkin kuningasbiisiaihioita keksittynä, enkä vain keksi miten tuoda ne esille. Kertokaa, miten te hoidatte asian. Soitellaan riffejä koneelle (line-in, hei) ja senditään mp3set bändikavereille jos on oikein hyvä riffi =) Muuten vaa treeneissä soitellaan uusia biisejä ja alkioita, nauhoitetaan kannettavalla ja senditään laulajalle tekstitettäväksi. |
joelr 19.02.2006 01:36:14 (muokattu 19.02.2006 01:38:12) | |
---|
Miten te esitätte tekemänne raakileet ja oikeat biisitkin kavereille? Itsellä tuo Guitar Pron kanssa säätäminen on omalla tavallaan utopiaa, ja siinä turhautuu liian usein. Nytkin kuningasbiisiaihioita keksittynä, enkä vain keksi miten tuoda ne esille. Kertokaa, miten te hoidatte asian. Kiitos. Käytän seuraavia vaihtoehtoja (joskus useita yhtä aikaa): 1) Äänittelen ideoita koneelle kitarat ja joskus bassojakin ja rumpuja (rytmisektio tekee itse lopulliset kuviot) 2) Teen (huonot ja epäselvät) nuotit muille 3) Kirjoitan pelkät soinnut muille 4) Soitan treenikämpällä ideat ja riffit läpi Olen huomannut, että nuottien ja sointujen kirjoittaminen on helpoin tapa saada biisin raakile esitettyä muille, vaikka itse olen hyvin huono nuottien kanssa. |
Jonte 19.02.2006 09:59:34 | |
---|
Miten te esitätte tekemänne raakileet ja oikeat biisitkin kavereille? Itsellä tuo Guitar Pron kanssa säätäminen on omalla tavallaan utopiaa, ja siinä turhautuu liian usein. Nytkin kuningasbiisiaihioita keksittynä, enkä vain keksi miten tuoda ne esille. Kertokaa, miten te hoidatte asian. Kiitos. Kirjoitan teeman, soinnut ja sanat paperille ja selostan suu vaahdossa treeneissä. Silti biisistä tulee enemmän tai vähemmän bändin näköinen. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
L4t3 19.02.2006 16:32:14 | |
---|
Nyt hiljattain saatiin eka oma biisi kasaan ja toista jo kohta pukkaa. Meillä oli tällainen systeemi: tein powertab editorilla jonkinlaisen raakaversion ja lähetin messengerin kautta basistille, joka lisäsi siihen omia fillejä ja ideoita. Sitten mentiin porukoitten kanssa kämpälle soittelemaan ja työstämään sitä "raakiletta". Jokaisen soittokerran jälkeen biisi oli entistä parempi. Melko puhtaasti jammailu pohjaltahan tuo syntyi. Miten rummuilla soitetaan ukko-nooa? - Pikkuveli |
Tietysti Pauligin 19.02.2006 17:50:31 (muokattu 19.02.2006 17:50:42) | |
---|
Kirjoitan teeman, soinnut ja sanat paperille ja selostan suu vaahdossa treeneissä. Silti biisistä tulee enemmän tai vähemmän bändin näköinen. Johtunee päivästä, mutta repesin jostain syystä :) Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
-Spade- 20.02.2006 10:22:13 | |
---|
Teen bändikavereille valmiiksi laput, joissa on biisin sanat ja soinnut ja esitän biisin treenikämpillä kitaran ja laulun voimin. Sitten vaan treenaamaan ja sovittamaan porukalla. Ohan se varma. |
Atommic 20.02.2006 10:27:38 | |
---|
Nauhoitan akustisella leirinuotiversion koneelle, ulisen laulumelodian päällä (korvat punaisina) ja lähetän meilillä bändikavereille. Joskus saatan soittaa jonkun teemamelodian mausteeksi. Helppoa ja nopeeta. Turha jäädä hinkuttelemaan jotain soundeja kun biisiä ei ole edes vielä sovitettu jne. Jos ei ole ehtinyt akkaridemoa tekemään niin sitten kämpällä kitara käteen ja esittämään biisiä. Ambition makes you look pretty ugly |
Numbie 21.02.2006 13:16:36 | |
---|
Monesti menee niin, että teen kotona biisin riffit ja sit testailen niitä rumpalin kaa kämpillä. Sit kuhan biisin meininki alkaa hahmottua niin esitellään se bändille. |
IRVIAIVO 05.03.2006 00:04:06 (muokattu 05.03.2006 00:04:27) | |
---|
Enpä saa GP:tä toimimaan haluamallani tavalla. Eli GP (5) tiedostoja audioksi, joten soittelen rumpalille treeni kämpillä ja hän luo rummut. Helppoa kun on vitun hyvä rumpali. Mut tekis silti mieli oppia tuo GP tiedosto audioksi homma. Olenko kädetön PC:n käyttäjä? Vai eikö homma vaan toimi läppärillä? Nauhoitan GP biisin kovalevylle, mut Poltto ohjelmani (RecordNow) ei tunnista tiedostoa. Löytyykö osaajan neuvoa vai pitääkö kokeilla Hessu Hopoa? |
Ronnie James 05.03.2006 09:41:56 (muokattu 05.03.2006 09:51:54) | |
---|
Nauhoitan GP biisin kovalevylle, mut Poltto ohjelmani (RecordNow) ei tunnista tiedostoa. Löytyykö osaajan neuvoa vai pitääkö kokeilla Hessu Hopoa? Oothan tarkistanut, että wavin laatu on korkeintaan 44100Hz 16b stereo? Jos ei, niin polttaminen ei varmaankaan onnistu. E: Itse teen aina biisit juuri Guitar Prolla, josta sitten pyöräytän midin muiden kuultavaksi. Se on sikäli hyvä, että kaikki saavat jonkinlaisen yleiskuvan siitä, miltä biisi tulee kuulostamaan loppujen lopuksi. Sitten teen kosketinsoittajalle nuotit, laulajalle harvemmin. Rumpali kyllä hoksaa oudommatkin tahtilajit ja rumpukompit siitä midistä. "Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter." |
MOIhei 06.03.2006 16:54:49 | |
---|
Mä aina soitan omia riffejä sillee vaivihkaa treeneissä ja toivon et joku huomaa sen. Samalla huomaa kans et onks riffit muitten mielestä hyvii. "And rock 'n' roll isin't about sex and drugs, it's about music." Andy McCoy |
Jake.e 07.03.2006 21:43:49 | |
---|
Soitan reeneissä kitaralla. If you'd been a dog
They would've drowned you at birth |
larska 08.03.2006 13:26:23 | |
---|
Esitän piisin treeniksellä muille omia jalkojani tuijottaen ja kauhulla odottaen kommentteja. laitan sormet silmiin ja työnnä |
32788 08.03.2006 17:43:03 | |
---|
Oothan tarkistanut, että wavin laatu on korkeintaan 44100Hz 16b stereo? Jos ei, niin polttaminen ei varmaankaan onnistu. Tuossa GP:ssä on muistaakseni oletuksena 32-bittinen, joten sen takia ei varmaan onnistu. Kirka Saatana! |