Aihe: Avautuminen: Kimppatreenikämppä
1
ahdistuska
13.11.2006 16:32:53
Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa kuin minulla, eli minä vastaan meidän treenikämpän vuokran maksusta, ja joka saatanan kuukausi joku älykääpiö jättää maksamatta osuutensa ja sitten sitä vaivaista 20€ saa ruinata kyseiseltä henkilöltä viikkotolkulla?
Vittu mulla ihmetyttää että töissä käyvät aikuiset ihmiset ei saa saatana vuokriansa maksettua sovittuun päivään mennessä.

Huh huh! Helpotti!!
Mistä se menee?
arppah8
13.11.2006 18:24:52

Onneksi on olemassa meitä osa-aikatöissä käyviä persaukisia opiskelijoita, jotka maksavat vuokrat ajallaan.

Mutta persiistä moinen. Pitäisiköhän alkaa kuskata kamoja kirpparille, jollei maksut hoidu?
Peace, love and good happiness stuff.
Fortune
13.11.2006 19:46:52
Harvemmin soittotouhuissa saa bändillisen tolkkuja ihmisiä kasaan, jos ihmiset osaavat hoitaa raha-asiansa, he eivät jaksa hengailla muusikkojen kanssa niin pitkään, että ehtisivät oppia soittamaan ;)

Ei vaan, bändissä on hyvä olla se yksi, joka hoitaa maksut ja potkii muita perseelle. Auktoriteetin kasvaminen vaatii toki aikaa ja munaa sanoa ikävästikin, mutta kyllä meitä täys- ja semi-hippejä pitää välillä kovistella. Arkeahan tuo on treenis- ja muissakin maksuissa, valitettavasti.
Look behind you, a three-necked guitar!
MrGuitarist
13.11.2006 21:31:47
Tuttu tilanne.

On tyyppejä joka ei vielä kahden vuoden päästäkään muista olevansa mukana treenikämpän maksamisessa. Meillä se meni siihen, että maksavana vuokrasopimuksen haltijana diktaattorimaisesti pakotin porukan suoraveloitukseen :) Helpottaa kummasti oman opiskelijabudjetin hallintaa kun saa vuokrat maksettua ajallaan ja ei tarvitse omistaan pistää likoon joka kuukausi.
Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee..
M.Paisley
13.11.2006 22:01:21

Tuttua ja jokapäivästä toimintaa. Ainoa järkevä ratkaisu on että jokainen bändi maksaa päävuokralaiselle yhdessä köntässä. Kerätköön sitten keskuudessaan rahat kokoon. Muuten menee juuri kuvailemiesi tapahtumien mukaiseksi.
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
Fortune
14.11.2006 10:48:53
Tuttu tilanne.

On tyyppejä joka ei vielä kahden vuoden päästäkään muista olevansa mukana treenikämpän maksamisessa. Meillä se meni siihen, että maksavana vuokrasopimuksen haltijana diktaattorimaisesti pakotin porukan suoraveloitukseen :) Helpottaa kummasti oman opiskelijabudjetin hallintaa kun saa vuokrat maksettua ajallaan ja ei tarvitse omistaan pistää likoon joka kuukausi.

*tarkistaa tilitietonsa*

Oon kai minä maksanu :D
Look behind you, a three-necked guitar!
Tsugu Way
14.11.2006 11:05:06
Juu, meidänkin treenikämpällä on vuosien saatossa ollut ns. vapaamatkustajia. Kämpällä on treenannut yleensä 3-5 bändiä ja aina on löytynyt tyyppejä, joilta on ollut tosi vaikea saada noin 10 euron suuruista kuukausimaksua. Juovuksissa on sitten jätetty kaikenlaisia solvauskirjeitä treenikämpän seinälle vapaamatkustajille. Se on aina mahtavasti parantanut yhteishenkeä.

Mutta yhtä vaikeaa on myös saada soittajat siivoamaan jälkiään. Seitsemän vuoden aikana on pidetty yhdet siivoustalkoot ja silloin paikalla oli tasan kolme henkeä. Hajuhan on nykyiselläänkin kämpällä aivan hirvittävä, kun sieltä löytyy kusipulloja, vihreää rairuohoa kasvavia syömättömiä pizzoja, oksennuslänttejä, kuivunutta spermaa, ajoittain ihmispaskaa sekä sammuneita soittajia tuntemattomine kavereineen makaamasta ma-aamuna lattialta.
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Simo78
14.11.2006 11:52:49 (muokattu 14.11.2006 11:55:25)
Jep jep, tota samaa paskaa ollaan nähty. Nykyään kylläkin homma toimii, koska yksi henkilö per bändi hoitaa oman bändin maksut--> maksaa ne kerralla päävuokralaiselle. Ei sitten jää yhden ihmisen kontolle koko homma. Suosittelen tätä systeemiä kaikille!! Oman bändin jäsenelle ei ole niin helppo jättää maksamatta, kuin jollekin tuntemattomalle tyypille=) Kyllä minäkin ihmettelen sitä, ettei muka ole varaa maksaa jotain muutaman kympin treenismaksuja, varsinkaan kun ne ei minään yllätyksenä tule...

Lisäys: Entiseltä basistilta en saanut vuoden maksuja, niin otin pantiksi bassokaapin(arvo suurin piirtein sama). Ei ole vielä tänäkään päivänä maksanut laskujaan, mutta ei haittaa=)
ultra
14.11.2006 19:41:03
Kyllähän tuo tutulta kuulostaa. Meillä vaan on ihan omasta porukasta se yksi (ennen useampikin,) jolta saa joka kerta ruinata kuukausikaupalla vuokraa. Vierailevat tähdet kyllä maksavat ihan kiltisti könttänä mullepäin. Siivoaminen on kanssa niin saatanan vaikeeta, kun kenelläkään muulla kuin minulla "ei ole aikaa" siivota treenistä. Tämä lienee kiitos siitä, että olen kuskannut mm. omat PA-kamani sinne käytettäväksi. Viimeinen kerta kun olen päävuokralainen. Aivan varma juttu.
I'm a gooner
ahdistuska
14.11.2006 20:23:04
Kyllä saa meidänkin kämpässä tulevaisuudessa joku muu ottaa taakan harteilleen, mä olen huolehtinut siitä jo tarpeeksi kauan.
Ja se on kumma homma etta yleensä aina on kyse yhdestä ja samasta henkilöstä ja vaikka sille lähettää 100 tekstiviestiä ja soittaa perään ja se lupaa maksaa seuraavana päivänä niin silti vuokrat tulee kuukauden viiveellä, mullahan on menny puhelin laskuihin jo varmaan puolen vuoden vuokrien edestä rahaa. Pitää varmmaan ottaa jokin takuuvuokra systeemi käyttöön.
Mistä se menee?
Väinämöinen
15.11.2006 01:08:06
Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa kuin minulla, eli minä vastaan meidän treenikämpän vuokran maksusta, ja joka saatanan kuukausi joku älykääpiö jättää maksamatta osuutensa ja sitten sitä vaivaista 20€ saa ruinata kyseiseltä henkilöltä viikkotolkulla?
Vittu mulla ihmetyttää että töissä käyvät aikuiset ihmiset ei saa saatana vuokriansa maksettua sovittuun päivään mennessä.

Huh huh! Helpotti!!

Jepjep, porukalla tässä treeniksen maksuja maksellaan. Etenkin viime vuonna, kun homma haki kuosiaan, kämpällä pyöri jos jonkinlaista sankaria, toisia enemmän, toisia vähemmän. Olen todennut toimivaksi yrittää ensin pari kertaa inhimillisesti kommunikoiden raapia rahoja kasaan, minkä jälkeen pitää potkia mahdollisimman vittumaisesti ja tylysti ne tarvittavat rahat kasaan. Silloin tulee ukkoihin/akkoihin eloa ja tapahtuu.
Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti.
hoffe
15.11.2006 12:00:37
Näissä asioissa ei ole kultaista keskitietä: ollakko diktatorinen kusipää, joka karhuaa pienetkin summat keinolla millä hyvänsä vai ollakko kiva muusikkokaveri, joka pulittaa hiljaisesti omasta pussissa muiden myöhästyneet maksut. Pelkkä sanominen asiasta ei yleensä korjaa kuin oireen. Tauti jatkuu.

Toimenpiteitä. Maksut ajallaan. Myöhästyneistä maksuista korot+perintämaksut. Jos maksua ei kuulu, ulosmitataan omaisuutta. Tyly veto olisi kantaa laitteet pihalle syysmyrskyn pieksemäksi.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Teijo K.
15.11.2006 17:09:02

Itse kyllästyin yhden kimppatreeniksen ylläpitoon kun menin ottamaan sinne rumpalikaverin "ihan vaan treenaamaan silloin tällöin". No tämä kaveri osoittautuikin käenpoikaseksi ja kohta oli koko treenis myytäviä rumpusettejä täynnä. Siinä vaiheessa kun talonmies alkoi valittamaan että ei pääse niiltä rummuilta lämmönjakohuoneeseen niin vain lopetin omalta osaltani kämpän ylläpidon. Kaikiltahan se meni sitten alta. En vain jaksanut samasta asiasta enää jauhaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
oiva tumpeloinen
15.11.2006 17:15:32
Oli aikanaan vähän samanlaista ongelmaa. Kohtuu hyvin tuo kyllä saatiin ratkaistua.....

1) tein kirjalliset sopimukset jokaiselle bändille. Eipä tule ongelmia ainakaan sovittujen sääntöjen muistamisessa.

2) samassa sopimuksessa tein yhdestä jätkästä aina toisessa bändissä vastuuhenkilön vuokranmaksussa. Eli yksi jätkä maksaa koko bändin köntin ja perii sitten omilta kavereiltaan.

3) vuokranmaksupäivän laitoin sen verran aikaiseksi, että kerkeän reagoimaan ajoissa, jos ei rahaa näytä tulevan.

Näillä eväillä sai aika hyvin muut bändit maksamaan osansa. Vielä kun saisi omatkin bändikaverit muistamaan vuokranmaksun ajoissa. =)
M.Paisley
15.11.2006 20:50:09

Ainoa järkevä keino on tuo Oivan mainitsema. Jos olisin ketjun aloittajan pöksyissä, niin esiin astuisi natsi, joka ilmoittaisi että tämä on viimeinen varoitus. Seuraavasta myöhästymisestä koko bändi lähtee kämpästä pihalle. Ehkä raakaa, mutta ei sun tarvitse tollasta suvaita, siperia opettaa.
Circusfolkilta uutta materiaalia, www.myspace.com/circusfolkband
lethus1
16.11.2006 09:14:11
Treenivuokrien maksaminen yhden bändin sisälläkin voi joskus tuottaa ongelmia. On se jumalauta kumma kun joka kuukausi jenkuttaa kahden miehen voimin maksamisesta ja kuuntelee tekosyyt "ei ole nyt rahaa saan viikon päästä" taas kertaalleen läpi. Viikon päästäkään sitä rahaa ei ole. Vitutti maksaa n. vuoden verran yhden osuuksia - jonkun se oli maksettava ja koska minä pistin rahat isännän tilille se joku oli minä.

Äijä sai sitten kenkää (ei pelkästään rahan takia kuitenkaan). On se vuokra ennenkin persnahasta revitty niin jos ei pysty kuukausiin maksamaan voi miettiä jo motivaation ja panostuksen määrää.
Vompatti.
hoffe
16.11.2006 09:28:42
Treenivuokrien maksaminen yhden bändin sisälläkin voi joskus tuottaa ongelmia.

Natsipomona toimiessaan ei kannata perustella karhuamistaan vetoamalla periaatekysymykseen, jos summat ovat pienet. Ennemmin kannattaa vedota siihen, että maksamattomat maksut ovat osoitus siitä, ettei kyseinen henkilö kunnioita toisia. Jos pienen vastuun saaminen tuottaa ongelmia, kysymys kuuluukin, miksi olettaa, että siipeilijä kantaisi vastuun myös musiikillisessa tai soitannollisessa vastuussa.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
lethus1
16.11.2006 10:25:51
Natsipomona toimiessaan ei kannata perustella karhuamistaan vetoamalla periaatekysymykseen, jos summat ovat pienet. Ennemmin kannattaa vedota siihen, että maksamattomat maksut ovat osoitus siitä, ettei kyseinen henkilö kunnioita toisia. Jos pienen vastuun saaminen tuottaa ongelmia, kysymys kuuluukin, miksi olettaa, että siipeilijä kantaisi vastuun myös musiikillisessa tai soitannollisessa vastuussa.

Sorry lyhyt vastaus, mutta: Juuri näin.
Vompatti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)